Další téměř miliarda do pardubického nádraží. Zbytek budovy opraví stejné sdružení
Vizualizace rekonstrukce odbavovací haly v Pardubicích. Zdroj: SŽ
Práce na opravě odbavovací haly potrvají 30 měsíců.
Práce na opravě odbavovací haly potrvají 30 měsíců.
Bohužel očekávám, že okénko s perníkem (tím pardubickým) to nepřežije.
Dlouhá léta zavedený obchod s perníkem přežije, má docela slušnou návštěvnost a řekl bych, že si vytvořil nemalou skupinu stálých návštěvníků, kteří tam chodí pro kvalitní pardubický perník. Podotýkám, že myslím obchod, a ne bývalou trafiku, ve které se prodává kdeco.
V rohu ke kolejišti směrem na Prahu je prodejna nová perníků, jaká je kvalita perníků jsem nezkoumal.
Ale než se do toho pustí, tak prosím o urychlené dokončení nadchodu přes kolejiště. Nedávno jsem jel zkusmo okolo staveniště a ještě ani nezačali s instalací zábradlí na schodišti a o výtahu ani nemluvě. Předem díky !
Chodí se vesele pod nadchodem, už aby to otevřeli .. Dukla a celá jižní část města si dost pomůže
Správa železnic mohla velice ušetřit, mohla budovu prodat. Ale ne, Správa železnic si raději hraje na developera a podle toho to tak i dopadá :-(.
Proč by měli prodávat budovu, kterou potřebují?
Respektive komu? Jednomu z dopravců? To by byl řev, že něco takového nemá dopravce vlastnit. Developerovi? Aby z toho udělal akorát tak nákupák, jako v Praze na hlaváku? Děkuji nechci
Nákupák v Praze na hlaváku je super věc a hodně často ho používám.
Podle mě by bylo dobře, kdyby se SŽ domluvila s nějakým řetězcem supermarketů, že takové prodejny, jako Billa, budou v nádražních budovách hlavních nádraží všude ve velkých městech. A ostatní prodejny tam můžou být taky.
Jistě, něco jako Billa, by se mi na nádražích taky líbilo, aby člověk nebyl odkázán jen na předražený PONT, ale taky z toho nechci dělat zbytečně nákupák jak v Praze, s mnoha různými prodejnami. Akorát by to sebralo lavičky v prostoru, protože už vidím, jak by uprostřed haly udělali nějakou krychly, kam by narvali obchody, aby se na tom co nejvíc vidělalo. Naopak, já bych se držel minimalismu, plus mínus jako to je teď (tudíž jen na boku), klidně bych se zbavil předřaženého PONTu, když by se našel obchodník, který by byl ochoten nasadit „normální“ ceny, hospoda – což splňuje… Číst vice »
Proč by měla SŽ prodávat nejlepší nádraží v republice?
To nedává smysl.
To je pozlacené?
Teprve bude.
Ty nástěnné fresky ano.
A bude Bahno? 😉
Doufám že ne.
Pivovar Bahno vloni zkrachoval, přesun do Prachovic byla zoufalá záchrana na poslední chvíli, ale na vesnici se minipivovar neměl šanci uživit. 🙁
Tak když otevírací doba v Prachovicích se vrátila do začátku v Pce, tedy v úterý, únoru, a když neprší, tak se nedivím, že nepřežil, když případný zákazník, nemá jistotu, že bude otevřeno.
Já to vůbec nepochopil, proč se přesunuli zrovna tam. Nijak velká vesnice, do cementárny jezdí zaměstnanci auty, kde si mysleli, že vezmou zákazníky? Kdyby to měli na kraji Pardubic, tak bych se tam občas stavil, ale do Prachovic, kam vlak už nejezdí a autobus jede v úterý a v dubnu…
Protože jinde nesehnal prostor za akceptovatelnou cenu.
Tak do Prachovic se dá tím autobusem dostat vcelku přijatelně v týdnu i o víkendu, byť s přestupem, zas tak málo tam nejezdí.
Vzhledem k otevíračce neměl šanci, ale znám minipivovaryy na vesnici a v pohodě fungují.
A co tam obnovit skvělou vanilkovou zmrzlinu.
Na tu také se slzou v oku vzpomínám. Před nekolika lety jsem si ji z nostalgie dal znovu ale už to nebylo ono – asi změna receptury a něco bylo ošizeno.
J,j.
Na nádraží jsem si ji kupoval.
Stavba už papírově běží stejně jako Rekonstrukce nástupišť 5-7 na hlavaku, nadjezd v Chuchli a interiér teplického nádraží.
Chtělo by to obnovit i nádražní kino Čas (později Sirius).
Tam bude mít SŽ konferenční sál, takže se tam asi něco promítat bude, jestli tam pustí veřejnost nevím.
naco, zbytečnost
A kdo by tam chodil?
Neskutečná částka za něco co cestující využívají míň a míň. Doba kdy cestující čekal na přestup hodiny protože se jezdilo “systémem náhodných výstřelů” je snad už nenávratně pryč.
Možná to využívají kratší dobu (alespoň teda někteří), ale zřejmě ten počet lidských jednotek je vyšší, než tomu bývalo v minulosti.
To by si žádalo přepočet na osobohodiny! 😀
Ale člověk který potřebuje projít z ulice na nástupiště, a možná se podívat ze kterého to jede, nepotřebuje takovou megalomanskou stavbu.
chlapče, tato významná funkcionalistická budova se opravuje jako zámek .. 70 let se tam nedala ani kačka, tak golf .. každá legrace něco stojí .
Nádraží i nástupiště jsou nádherné , samozřejmě kdo nemá rad tento styl, tak těžko ocení
Takže tam zůstanou ty poblité dřevěné lavičky uprostřed haly jako místo na sezení/čekání na vlak? Jako já stejně chodím do ČDLounge, ale tenhle komfort pro lidi co jezdí economy třídou je fakt strašnej. I když na Prahu hlavní nádraží to pořád nemá.
Za ty prachy by uz byla opravena polovina trati z Jihlavy na Slavonice 🙁
Kam?
😆😆😆😆
Pokud se „vrátí původní historická podoba“ bude tam i ten bufet v rohu haly s okny do 1. nastupiste? V clanku se mluvi pouze o restauraci.
Bufet tam asi nebude, ale už tam nějaká občerstvovna (cukrárna? nebo kavárna?) směrem na I. nástupiště je.
Jaj, tam sem chodil na klobásu. Ale to už je let…. 1984-87.
Jo, a fungoval dlouho do noci…
Bufet ne, ale kiosek už je připraven. Jen je otázka, kdo tam bude, protože provozovatelka někdejšího hladového okna oznámila, že končí a už se po rekonstrukci nádraží nevrátí.
A České dráhy to svým modromodrošedým hnusem zohyzdit prostě musí, památka nepamátka.
Co mají s tímto společného ČD?
Chrudim bude mít na předměstí nejdražší nádraží, enem furt ta úvrať ostává…
Tož Chrudimští mají naběhnout do Ostřešan, aby tam zpacifikovali místní vidláky, kteří se bojí, že jim krávy nebudou dojit. 🙂
Jaký předměstí Chrudimi 🤣🤣 Normální Pardubák tam v životě nejede, kdežto opačně většina každý den
Asi tak… Trapný pokus o povýšení Chrudimi…
Když někdo vyniká v hokeji, nemá to ve zbytku vlasti lehké. Kopnout si do PCE je skoro stejně módní jako do Brna 🙂
Jojo, když se Chrudimští báli, že jim železný oř bude plašit dobytek, a slepice přestanou snášet, tak se holt musíte spokojit s úvratí,
Měli si udělat nástupiště na mostě a k tomu třeba nějaký pohyblivý chodník.
Ono kdysi existovala nouzová spojka ze závodiště přímo na hlavní nádraží (počítalo se, že by se v případě války stal most do Rosic cílem bombardování), dlouhá léta byla na zastávce bokem výhybka, kterou by jen stačilo vložit a dalo by se jezdit. Dokonce bychom v silnicí vedle našli ještě dnes zalité koleje.
Zalité koleje tam už dnes nejsou, silnice (a prostor směrem do stanice) je několikrát překopaná, ale výhybku ke vložení vedle potvrzuji. Vojáci prostě potřebovali mít železniční dopravu pro palivo na letiště.
Je možné, že mám staré informace, protože co jsem se dopátral já, tak všude jsem se dozvěděl, že i přes to, že to je x krát překopané, tak v silnici stále koleje jsou.