Další stavební řízení k NemaŠe, stará trať zmizí. Tendr bude příští rok

Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tendr na realizaci stavby se předpokládá v první polovině příštího roku a samotná realizace potom od roku 2026.

Odebírat
Upozornit na
guest
116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Moc neverim, ze by tenhle kousek prilakalo PPP. Nebo se pro PPP viteze prodlouzi trat jeste dal na sever jako u D4?

Michal M

Není to tak za 30 miliard? Proč by to nepřilákalo PPP?

Martin

Me by zajimalo, jak povedou vlaky v pripade uzavreni tunelu, at uz z jakehokoliv duvodu. Pac vetsinou v jinych statech puvodni trat existuje, byt s min. provozem, i kdyz u delsich tunelu.

Libor

Přes Plzeň 😁

Vojtěch

A rozkopany 3 koridor u Berounky

bakiy

Přes Velenice… Je to blíž.

Karl vB.

Osobní doprava – NAD
Nákladní dopprava – podobné řešení, jako při uzavření Mostu Inteligence a omezení kapacity Výtoňského mostu v Praze.

krteček

Jako každou výluku, něco přes Strakonice, něco přes Písek a Příbram a větší část přes Velenice a Třeboň

Roman

Jak často se musí tunel uzavírá?

Michal M

Ano, tak poslední část tvého příspěvku vysvětluje, proč je jako celek blbost.

František

U nás je zvykem i na plánované opravy na koridoru mít nickolejny provoz…proč by teda někdo měl držet nějakou náhradní trať kvůli tunelu kdyby něco?

Elb

Zase debilně krátký úsek na 200, to už na to nemohli rovnou stavět přilehlé úseky v Budějovicích a od Veselí kde by to pak byla dvojnásobná vzdálenost? Expresy co Veselím projíždí by tak měli alespoň jeden trochu smysluplný usek na čtvrtém koridoru.

Jakub

Úsek od Veselí směrem na ČB umožňuje „výhledové zvýšení rychlosti na 200 km/h“. Při napojení na NemaŠe by to dávalo smysl, což ale nepůjde bez úprav. Důvod proč to nepostavili rovnou plnohodnotně na 200 by mě zajímal.

tarten

To je asi jasné, prostě cílová rychlost na všech koridorech byla 160 km/h, protože v devadesátkách ČSD rychlejší mašiny neměly, nad 160 už nepřicházejí vůbec v úvahu přejezdy a tehdejší vlády sázely spíš na autoland. Známá kratičká dvoustovka je změna projektu na poslední chvíli.

Elb

Tohle se stavělo nedávno, žádné devadesátky. Prostě se to tak nikdy nedělalo, tak to tak nikdo nepostavil, nemohl postavit.

bakiy

Dotace? Projekt? Stavební povolení?

Michal M

Pro šotoušky zbytečné detaily.
Že ty síly jsou kvadratické je taky detail.

bakiy

V Budějcích na 200? A proč? Kouknul jsi alespoň do mapy?

Elb

Samozřejmě.

Gejza

To se nám to hoduje, když nám lidi půjčují. Po Kupkovi potopa. Nechtěl bych být ministrem dopravy v době, kdy se všechny PPP budou splácet a třeba třetinu SFDI požere dluhová služba.

nowas

Takže radši nic nedělat. Protože kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Kyselé jablko

Utrácet peníze na státní dluh kvůli zbytečnostem fakt není potřeba.

Chybí

děti (s pečlivou snahu o jejich dobrý zdravotní stav a zejména o jejich dobré vychování které snad padne na úrodnou půdu),

zdravotní péče pro prevenci (aby člověk byl schopen být výdělečně činný po skoro celý život) a

energetika ze slunce/odpadů/větru, aby se omezily importy (neboť prudce stoupá počet obyvatel zeměkoule a bude čím dál větší tlačenka a přeplácení o energetické zdroje.

Roman

Dopravní infrastruktura je zbytečnost?

Kyselé jablko

Nic takového jsem nepsal. 1. Existuje D3, D4. 2. Je plán (doufejme životaschopný), že bude nákladní linka Praha-Plzeň-Domažlice-Mnichov, což patrně způsobí odliv poptávky po nákladní dopravě Praha-Č.Budějice. 3. Z jakéhosi nesrozumitelného důvodu tlačí (patrně lidé napojení na železniční monopoly) kompletně znovu postavit dožilou trať Veselí/L-Č.Velenice, přestože ani po víc než 15 letech se neprojevila poptávka po spojení Praha-ČB-Vídeň (a proto byla promarněná miliardová investice Č.Velenice-Č.Budějice). A dle podkladů (AusbausPlan OeBB na dohledné období) jeví se velmi pochybné, že z Č.Velenic-do a skrze Vídeňský uzel budou v dohledné době podobně vylepšeny parametry tratě 4. Dále si uvědomte (takřka) mrtvé pokračování eventulní… Číst vice »

nowas

1 a 2 si vyřešte sám(zejména 1, na co v tom potřebujete stát?) a proč do 3 cpát peníze na úkor dopravní infrastruktury? Nemanice-Ševětín je hrůza.

Dušan

Odborně se tomu říká speciálně u těch PPP projektů tzv. ILUZE DOSTUPNOSTI. Prostě najednou je svět zalitý slunce a stavět bez ohledu na náklady lze cokoliv a kdekoliv:-)

nowas

Další věc je potřebnost. Tam už to iluze není.

Šalina na Špilas

Iluze dostupnosti lze vztáhnout i na důchodový systém.
Každopádně po trati se alespoň projedu, s důchodem to bude horší.

Tomáš

Toho úseku bude škoda. Teď nedávno jsme jeli jako 30člená skupina do Hosína. Nevíte, vznikne na novém koridoru zastávka poblíž Hosína? Nebo jen v Hrdějovicích?

Kubrt

Kolem Hosína povede trať v tunelu a zastávka nevznikne.

Stydlín

Doprd…
Jezdi se NA Hosin!!!

Ojin

Je pravda, že 15km úsek bez zastávky v blízkosti většího města je docela dost. Za mě by dávalo smysl vybudovat zastávku Dobřejovice na severní straně silnice z Hluboké doplněné o parkoviště P+R a autobusovou zastávku. Do obce by to bylo cca. půl kilometru, nejspíš by se tím směrem časem rozrostla, do Hluboké by to bylo cca. 2 km, rychlé spojení by si nejspíš využití našlo, zejména pro směr Veselí a dál, od kterého teď bude Hluboká odříznutá.

fous55

V Dobřejovicích žije 230 lidí. Pro ně se žádná zastávka na koridoru, navíc vzdálená 1 km, nevyplatí. A z Hluboké by na ni nikdo nejezdil. Nejezdí totiž ani na současné nádraží Zámostí, které je od obce jen v poloviční vzdálenosti. To je takový drobný rozdíl reality od dojmů.

Míla

Letadlem 😉 letiště nezruší a dokonce tam v kuchyni dobře vaří!

jan-4317

Starostové, hejtmane, probuďte se! Stará trať by opravdu byla pěkná cyklostezka! Škoda jí zasypat…!

Vlastimil Kocurek

Není celý svět o cyklostezkách, i když pro mnoho lidí vlastně je. Jde o to, při ražení tunelu vznikne obrovské množství vytěženého materiálu, který se jen těžce někde umisťuje. Vzhledem k délce obou tunelů to bude v ČR nevídané množství, a kdo tomu nevěří, nechť se podívá na ražbu tunelů na D1 na Slovensku, to jsou slušné hory.

Kubrt

A kolik % z vytěženého materiálu by se vešlo do zářezů staré tratě?

Vlastimil Kocurek

To je těžké určit, zářez je dlouhý cca 4 km a vysoký cca 25m. Vytěžený materiál, co jsem viděl na Slovensku ze stejně dlouhého tunelu by se tam možná vešel. Ale snad je jasné, že ten odhad může být i hodně mylný. Je potřeba si uvědomit, že tunely jsou dva, mezi nimi povede trať v nové stopě = jeden zásah do krajiny, stará trať je druhý, a když se z toho někde udělá kopec, bude to třetí. A to v místech, kde krajina je velmi silně devastována dalšími ek. aktivitami, obrovský lom Ševětín, a o kousek dále umělá krajina cca… Číst vice »

Gejza

Neznám geologické složení, ale nešla by rubanina využít na stavbách? Řeší se nedostatek kamenolomů a pak se kamenivem z výrubu zaváží zářezy, které ničemu nevadí.

Karl vB.

Nejsem odborník, ale na stavbách potřebujete standardizovaný kámen jistého složení a frakce, jinak by to mohlo dopadnout, třeba jako dálnice u Ostravy.
Myslím, že to co se vytěží bude směs všeho možného a separovat to by bylo asi dost drahé.
Geovědní mapa okolí Ševětína (1:500 000)
https://mapy.geology.cz/geocr500/?center=-746900%2C-1153300%2C102067&level=6
Nějaký geolog by to mohl erudovaně okomentovat.

Jan Šlezingr

Pokud je rubanina něco hodnotného, určitě je snaha to využít – to by byla stavební firma sama proti sobě.
Viz stavba D4, kamenivo je z výsypky uranových dolů u Příbrami.

Vlastimil Kocurek

Amo, ale za dva tři roky mohou bát problémy.
T je velmi špatné řešení.

Vlastimil Kocurek

Ne, to je naprostý nesmysl. Divil byste se jak kamenino pro dálnici musí být kvalitní, a o udělá jedině těžařská firma u kamenolomu. Zářezy nejsou původní krajina, nohou vadit např. tím, že zkracují životní areál zvířatům. Nejlepší řešení je vždy dát krajinu do původního stavu, na místo zde propagovaných kopců, apod.

Jan pesina

Taky tu přírodu na stavbu podelane dálnice pěkně doprasily fuj

Vasek

U Mezna se také místní spojili a SŽ přesvědčili. K závozu zářezů nedošlo a cyklostezka vznikla.

Zbynek

Vzniklo zeleznicni muzeum. Cyklostezky ani metr.

bakiy

Není pravda. Po bývalé trati několik cyklostezek vede. Např. u bývalé zastávky Červený Újezd nebo ve Voticích. A plán postavit po trati cyklostezku je. Ale vzhledem k jejímu zasypání to už „nebude ono“…

Zbyněk

Z Olbramovic stezka vede a pak končí na louce u Votic. To moc použitelné není, i když směrově by to bylo skvělé.

A u Červeného Újezda? Můžete mi to přiblížit? Já na mapě nic nevidím. Zítra tam pojedu vlakem, tak se zkusím podívat.

Jirka

U Oujezda nic není. A o tom kousku z Beztahova na Veselku darmo mluvit. Odnikud nikam, bez napojení a P+R v Olbramovicích existuje už dvaapůl roku jen na papíře. Naposledy se mělo začít stavět v květnu. Pravda, neřekli kterého roku.

Martas

A kdo by po ní jezdil? Do Hluboké vede již nyní a Chotýčany jsou už dost daleko (cca 12km)

Bakiy

Tak převážně cyklisté. Pro bruslaře je docela ve sklonu. Taková cyklostezka ale nebude primárně proto, aby se po ní jezdilo na Hlubokou. Takové stavby jsou docela „magnet“ na turisty. Máš ponětí, jakej je provoz třeba na cyklo Přibyslav – Sázava, Trstená – Suchá Hora – Nowy Targ, či třeba Varhany? A tahle by navíc nebyla v „díře“, ale přímo na okraji stotisícového města.

bakiy

Tak převážně cyklisté. Pro bruslaře je docela ve sklonu. Taková cyklostezka ale nebude primárně proto, aby se po ní jezdilo na Hlubokou. Takové stavby jsou docela „magnet“ na turisty. Máš ponětí, jakej je provoz třeba na cyklo Přibyslav – Sázava, Trstená – Suchá Hora – Nowy Targ, či třeba Varhany? A tahle by navíc nebyla v „díře“, ale přímo na okraji stotisícového města.

Jaaa

PPP = penízky kámošům. Už se mohlo dávno stavět, peníze byly.

DavidS

Víte o tom, že PPP je jen způsob financování a neřeší komu je dáte? To je stejně jako v případě přímé platby předmětem výběrového řízení.

veli.k

Neponechání úseku do Hluboké-Zámostí mi přijde jako chyba. Ne kvůli osobní, ale kvůli nákladní dopravě. Na síti více a více ubývají kapacitní místa vhodná pro nakládku nákladu, ruší se manipulační koleje. Pak se nelze divit, že klesají výkony nákladní dopravy.

Jaaa

To není potřeba. Aby fungovala nákladní železniční doprava, tak by ministerstvo dopravy místo hraní si s vláčky muselo začít dělat reálnou práci.

Jiří Kocurek

A když reálnou práci dělá (sežene financování na dvojkolejnou trať v nové stopě), tak to kritizuješ.

Twix

Nevím a ptám se, co by se zrovna v Hluboké-Zámostí a Chotýčanech mělo nakládat? Dřevo? Nedá se to nakládat v Ševětíně nebo Hluboké „hl.n.“? Kolik těch manipuláků tam jezdí dnes?

Michal M

To je zdánlivě hlubokomyslná úvaha, nicméně mi není jasné, co by se z té Hluboké mělo vlakem vozit.

Jiří Kocurek

Dřevo a pak někdy zase dřevo.
Lepší zprovoznit tohle překladiště, je dokonce na rovině: https://mapy.cz/s/bocatafocu

Příjezd je dost nanic, když si tam nevyhne kamion s osobákem, natož dva kamiony. A jeden tak musí couvat. Kdybyste viděli kamion vyfocený na takové cestě, tak začnou padat výtky, že na takové cestě vůbec nemá co dělat.

Michal M

A to nejde odvézt na jinou stanici, nota bene když v téhle vesnici jsou dvě?

Vladimír Bedrna

Jižní Čechy žádná významná železniční nákladní doprava nečeká.

JiP

At uz bude se starou trati cokoliv, hlavne zacnete stavet tu novou. Bohuzel je nekonecna skoda, ze takto velkoryse se nestavelo i na tratich, kde je casto o i rad vyssi provoz vlaku.

Šalina na Špilas

Je, nicméně někde by se to nedařilo kvůli husté zástavbě (kolem Kolína a v Ostravě například), a taky holt tato trasa na Budějovice vyhrála tím, že byla nejméně důležitá, takže se k ní dostali až po devadesátkovém flikování koridorů a udělali ji rovnou pořádně.

Jack

Souhlasím i nesouhlasím. Protože právě na trati do Budějovic máte úplně vše: flikování do Benešova, menší přeložky za ním a i úplné novostavby včetně estakád a tunelů v nové stopě. Čím jdete jižněji, tím je to odvážněji udělané. Až bude i novostavba z Benešova do Prahy, tak budu souhlasit zcela 🙂

Šalina na Špilas

Rozumím, Benešov je ale z úseků nejstarší, ne?
Tím pádem je na trase „zdokumentován“ vývoj oprav tratě podle různých období. Každopádně v průměru vychází trať Praha – Veselí nad Lužnicí z koridorů nejlépe.

Twix

Úplně nejstarší je Praha-Hostivař – Praha-Uhříněves a Tábor – Doubí, ale zbytek benešovské tratě šel hned potom.

Cedník

Stavba IV. železničního koridoru začala podepsáním smlouvy mezi mezi investorem Správou železniční dopravní cesty a zhotovitelem Sdružením SWMV pro úsek Strančice – Praha Hostivař (mimo) 5. září 2005.

Lysimachia

Benešov-Ševětín je celkem fajn až na esíčko u Bystřice u B. a zybtečně utažený oblouk v Čekanicích.

libor

tak Bene byl dříve myšleno, že poblíž povede VRT a tím se to sveze, jenže…. a zda někdo postaví novou trať v tak hustě osídlené oblasti , no nevím… možná to dát do pořádného tunelu 😀

Jiří Kocurek

„flikování do Benešova“

Máte zhruba 3 možnosti:
a) rekonstrukce ve staré stopě, trať silně zatížená příměstskou dopravou, pro Os rychlostně dostačující
b) najít novou trasu jinudy, v husté zástavbě se stávající trasa na 160+ upravit nedá.
c) tlačit těch 160+ i přes bourání domů a celých ulic v obcích, což je neprojednatelné. Nedosáhnout tedy ničeho.

Jaroslav

Jestli tedy 5ti tunelům mezi Bystřicí a Voticemi a trati v novém trasování mezi Voticemi a Chotovinami říkáte ,, menší přeložky“, tak ano.

JiP

No on ten duvod je uplne jiny. Nikdo totiz v tomto smeru nevytahl na svetlo chimeru o VRT, takze to tzv. ekonomicky vyslo. Paradoxem tak je, ze ty nejvytizejsi trate mame v puvodni stope a alternativni sit VRT je v nedohlednu.

Michal M

Tak VRT chiméra není, pokud se přopravuje jejich stavba.
A že se roku 2005 nevědělo zda Polabím nebo přes Benešov to asi nelze nikomu mít za zlé.

JiP

Az k CB nikdy zadna VRT planovana nebyla, narozdil od smuly jinych mest.

Michal M

Ne, ale k té klikatici do Benešova měla paralelně vést VRT do Brna.

Gejza

Tak před 20 lety byl chimérou i NemaŠe. Jde to říci i tak, že IV. tžk mezi Bystřicí u Benešova a ČB bude v nejlepších možných parametrech, které se dalších 50+ let nebudou měnit. Ostatní koridory se plánovaly v dobách, kdy už byly schválené (?) studie VRT a trasy VRT se dávaly do územních plánů. To že se dodnes na VRT nekoplo do země je důsledkem špatné strategie / investiční politiky a neschopnosti státu. Ale neznamená to, že VRT jsou chimérou.

JiP

Ne nebyl, usek NemaSe byl takto planovat od prvopocatku, pouze se resila jeho ekonomika. To ze jsou VRT chimerou bylo jasne hned potom, co se koplo do 1. koridoru, kdy se ukazalo ze plany vystavby jsou uplne utrzene od reality a ukazuje se to dodnes. A diky tomu je dnes zeleznice na mnoha mistech prakticky v kolapsu.

JiP

….mimochodem ten 1. koridor neni hotovy dodnes a uz jsme dnes ve stavu, ze nejstarsi useky se museji opet generlane opravovat, resp. pod vedenim SZ se prebastluji na stejne nevyhovujici parametry.

Michal M

Zase šíříš polopravdy. Opravují se úseky, které se zflikovaly, nebo se neopravovaly vůbec.

JiP

Tak co je Poricany Kolin? Nebo Usti-Chocen? Brno-Blansko? Vse prebastlene do puvodniho nevyhovujiciho stavu.

Lukáš Chytil

Poříčany – Kolín je oprava postaveného, kde začaly ujíždět svahy.
Ústí – Choceň byla oprava úseku, Ústí – Brandýs, kde se udělaly jen mosty a zrušila odbočka a tím to skončilo, zbytek stará trať, protože měly být tunely.
Brno – Blansko byla oprava postaveného, protože byly už v háji tunely a některé mosty.

Karl vB.

Tak to někdy bývá, že nezvítězí ten, kdo má hodně přátel, ale naopak ten, kdo má málo nepřátel.

Zbynek

My jsme snad jediny stat na svete, kde se opustene trate zasypavaji, aby z nich nemohla byt cyklostezka.

Bram

Přičemž tato budoucí bývalá trať si o přeměnu na cyklostezku vyloženě říká a absolutně nechápu, proč k ní nedojde. Asi nezájem… Jistě, přebytečný materiál z tunelů je třeba někde uložit, ale třeba tady https://mapy.cz/s/bagobozula je bývalý lom, kam by šel vytěžený materiál ukládat…

P_V

Výkopek ze stavby se dá prostě nasypat na haldu na vhodně vybraném místě. Podporuje to druhovou pestrost. Bývalý lom je sice jizva do krajiny. ale uchytí se v něm zajímavá flora a fauna. Totéž se stane s tou haldou.

nowas

„na haldu na vhodně vybraném místě“ Vhodné místo a vhodný majitel.

Václav

Co je mi známo o geologických podmínkách v místě budoucích tunelů, tak nějaká část rubaniny by se dala v budoucnu využít. Minimálně na ševětínsku se těží kvalitní stavební kámen, u Hrdějovic se v minulosti těžil kaolín. Samozřejmě by asi se musela udělat někde dočasná skládka a materiál by se musel už při skládkování trochu třídit, ale myslím, že do deseti let po dokončení stavby by většina materiálu byla pryč.

Zbyněk

Přesně.
Už před desítkami let aplikováno na hladě rubaniny z dolů u Mníšku pod Brdy. Dnes po haldě není ani památka.
Win win.

Vlastimil Kocurek

Ne neříká, to jsou jen sny lidí, kteří cyklostezky považují za to hlavní na světě.

libor

no, ale za pár let vznikne situace, že se bude řešit kudy tu novou cyklostezku udělat, aby nemusel být „mamataxi“a víc se podpořilo třeba dojíždění na kole… Takže opravdu, proč nevyužít stávající zářez a neudělat cyklostezku, když jich v našich podmínkách opravdu moc není…

Vlastimil Kocurek

To je pohled cyklistů, ale kde dáte ten vytěžený materiál z 8 km tunelů, než do té staré trati, což je jediná ekologická možnost, kvůli vaší cyklostezce, by se to dávalo kde ????

libor

nějaký lom apod by se našel, stejně se to musí vytěžit, někde naskládkovat a až po zprovoznění tunelů se zavře trať , tak se to bude vozit. Co třeba plánovaná dvojkolej ČB -STR nebo Plz- Nepomuk (trochu z ruky) nedalo by se pak použít i tam něco?

Jiří Kocurek

Ještě najít majitele, který s tím bude souhlasit.

libor

tak záleží kde a co, někdy jsou majetkem lomu /pískovny třeba obec. Sám bydlím v obci, kde je stará pískovna a před lety se uvažovalo, že by se tam uložil materiál ze stavby obchvatu jiné obce za úplatu. a bylo by to vzájemně fajn, pač obec by ráda dostala pozemek do roviny pro další využití a ještě nějaká kačka k tomu. nakonec z toho sešlo. ale záleží na mnoho faktorech…

Jaroslav

Jediná ekologická možnost je nasypat z toho vytěženého materiálu nový kopec! Dnešní orná pole jsou stejně jen písečná poušť bez života kde se provozuje hydroponie. Takže když místo nich nasypeme haldu která do 10ti let zaroste náletem a do 50ti lesem tak aspoň vznikne přírodní ekosystém.

Michal M

A na zasypaném zářezu cyklostezku postavit nelze?
Cyklostezka musí mít sklon do 15 promile? Asi ne, že…

Kuba2

Aby ji rozumný počet lidí využíval, tak ano.

Vavrroch

Jistěže jeden a půl procenta stoupání je sklon přívětivější, ale vím o stezce, kde jsou místy odhadem procenta tři a přesto je to trasa populární, hojně využívaná. https://www.mucl.cz/cyklostezka-varhany/d-19370 Pasáž kolem Volfartic je překrásná. Hodně tam záleží na stylu jízdy. Kdo se jede jen provětrat, skoro o těch třech procentech neví. Milovníci roztočených klik a chrastivě předoucího řetězu mohou zkusit tempo svižnější. Z Lípy do Šenova se to dá zajet pod padesát minut a pokud štěstí přeje, i za 47 Ještě by se dala asi minuta stáhnout, ale to by se musela odstranit klikatá zábradlí v místech, kde stezka kříží místní… Číst vice »

Bram

Dneska je dost vedro, takže máš zavařený mozek. Běž se projet po takové cyklostezce a dej vědět, jaké to je při předjíždění zasypaného zářezu.

Michal M

Úplně stejné, jen jedeš o 5 metrů výš?

fous55

Ty zářezy mezi Hlubokou a Chotýčany jsou mnohde mnohem hlubší než 5 m.

Zbyněk

Pokud to berete takhle, tak ani silnice, vodní cesty a koleje nemusí mít mosty, tunely, zářezy a náspy.

A to se u Hluboké bavíme o stavu, který je ideální a není třeba jej nijak upravovat.

Jiří Kocurek

Vytěžená zemina bude složena na pozemku stavebníka. To je primární důvod, že se nemusí široko daleko hledat pozemek, kam to uložit. Dočasná deponie po dobu stavby je jiný případ než trvalé uložení.

autobusik2

Budúci rok začne tender na zhotoviteľa samotnej stavby alebo len tender na poradcu?

Mariscal Mariano Santamaria

Při projednávání okolo roku 2010 se počítalo se zachování úseku Nemanice – Hluboká-Zámostí pro příměstskou dopravu, samozřejmě i se zachováním nácestných zastávek.

Bram

Přičemž stanice v Hluboké na Zámostí a zastávka v Hosíně jsou umístěny tak nevhodně, že by tu příměstská doprava neměla smysl. Nejde totiž jen o vzdálenost samotnou, jde o převýšení, kdy od mostu přes Vltavu v Hluboké na nádraží v Zámostí je to skoro 70 metrů a od zastávky do Hosína na náves je to dokonce 80 metrů. To lidi fakt chodit nebudou ani omylem. Jen pro zajímavost: Mám to v pražských Modřanech ze zastávky tramvaje k sobě domů padesát výškových metrů do kopce a nevím o nikom z našeho paneláku, kdo by ze zastávky tramvaje chodil pěšky, všichni jezdí… Číst vice »

Bram

Ještě bych jen dodal, že k sobě domů do kopce z tramvajové zastávky chodím asi jen já…

Kebab

Jak na které vesnici. Od nás vedou do města hned dvě pěší trasy, celkové převýšení je cestou tam přes 70 m, zpátky 90 m a přesto se pěšky chodí do města dost. A to je zrovna v tomhle směru autobusové spojení velice slušné, ale je to pěkná cesta, tak se chodí. Já tam nakonec chodil téměř denně ze školy.

Bram

Smím se zeptat, o kterou vesnici jde?!?

Modré zábradlí

Nešlo by ten rozdíl 20 výškových metrů použit k vyřešení Cimrmannova problému s hromaděním horníků v dole?

Kebab

Bohužel ne, nenapsal jsem to úplně ideálně. Podle Mapy.cz cestou tam cca 70 výškových metrů vystoupáte a 90 klesáte, cestou zpět logicky naopak. Město je o něco níž, vzdušnou čarou je to kousek, ale přes dvě údolí, vždycky pěkně až dolů k vodě.

Někdo neznámý

U nás je nádraží pod kopcem na kterém je samotné město, buď se chodí na nádraží přes pole pěšky a nebo se jezdí autem. U nás tedy vlaky prázdné rozhodně nejezdí.

Jiří Kocurek

Na jaké vzdálenosti je to převýšení, to je taky důležité.

Twix

Myslím že obec Hosín se vyjádřila, že vlaky nechce. Je fakt že v době, kdy tam jezdily 3 páry osobáků (většinou jich bylo víc ale až tak to taky kleslo) s vozy Bdt, a do toho rychlíky se špalíky, bych je taky asi nechtěl.

libor

tak hlavně je třeba se podívat, kde je zastávka vlaku. to prostě BUS, co staví nahoře a cestou v ČB udělá několik zastávek je prostě lákavější