Další stavba na D6. Silničáři vypsali tendr na dvoumiliardový obchvat Hořoviček
Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Jedna stavba na D6 vypukne dříve. Už v prvních týdnech nového roku by se mělo poprvé kopnout na obchvatu Krupé.
Hmm, klasika, zase dva kruhace. Cili kdyz „valite“ po I/27 tak po ceste zase musite pres dva kruhace.
Dálnice D6 by se měla stavět jen ke křížení se silnici č. 27 a zbytek do KV až po dokončení mnohem důležitějších dálnic. Přednost by měly mít D0, D3, D11, D35, D49, D52 i D55. Už jenom proto, že se pak bude volat po dálničním obchvatu KV za x miliard. Přitom jde o sotva čtyřicetitisícovou ruskou vesnici, kde víc než bohatě dostačuje stávající průtah.
Jestli chce příští vláda zahajovat jenom 40 km dálnic/rok, tak se musí mnoho staveb odložit. D6 v KV kraji by měla být první na řadě.
Naprostý souhlas, ale jen za předpokladu, že u důležitější dálnic půjde vše bez problémů. Nevidím jediný důvod, proč by se stavba D6 zastavila, když by byly další úseky připravené(D6) a například se někdo u D35 šprajcne a bude dělat obstrukce…
to jsem zvědavej co udělaj s těma všema benzínkama v okolí té křižovatky….
Benzinky zůstanou zachovány – naštěstí se tam vešly.
No nevím ale v oficiálním letáku je „Realizace dálnice vyvolává demolici prodejny a zrušení čerpací stanice nebo změnu její dispozice v místě křížení se silnicí I/27 (po pravé straně ve směru na Karlovy Vary)“ …. a jak to bude s OMV se tam vůbec nepíše a z mapky to moc jasné není zda tam bude sjezd
Benzinka u křížení s I/27 ve směru na Prahu už je nějaký čas mimo provoz, ve směru na KV vypadá dle mapky, že bude z kruháče přístupná z I/27. OMV Kolešov zdá se bude součástí odpočívky, která je na D6 plánovaná.
No to jo, ale výše je řeč o té vpravo ve směru na Vary (KM-Prona).
A odpočívka Kolešov je na mapce vlevo směrem na Vary, ale OMV je vpravo, jak je ta budoucí zrušená silnice ke Kolešovu. No jsem na to zvědavej.
Každý metr dálnice dobrá zpráva, ale jsou stavby, kde bohužel převažuje jen zoufalství – trochu mimo téma, ale jako každoročne, tak i letos přichází s koncem roku aktualizace letáků na stránkách ŘSD, datum zahájení jednotlivých staveb se posouvá o rok. Nejsmutnější příklad 511 ☹ tam to včera posunuli na rok zahájení 2024. Evidentně nevěří, že v Budějovicích kladně vyřídí ÚR k 511. Bohužel příkladů je tam celá řada. Takže za rok zase o rok ….
A tak je to rok co rok, co rok. Naprosté zoufalství…
Silničáři – to je takový krásný generalizující termín. Oblíbený hlavně novináři.
Bylo by dobré po dostavbě zakázat tranzit po II/229 a vše směřovat na I/27 a pak po D6. Stačí již nyní rok a půl uzavírky Jesenice s výhledem na dalších 9 měsíců odklonu kamionů přes po II/229 z Kralovic do Rakovníka. Ta silnice není na takovýto provoz stavěná.
Jak přesně si představujete takový zákaz? To podle mě není úplně reálné na této silnici. Ale myslím, že to ani nebude potřeba když to bude po D6 a I/27 výrazně rychlejší. Nicméně I/27 by potřebovala několik přeložek mimo obce. Možná by také šlo snížit tranzitní funkci II/229 zrušením několika stykových křižovatek a jejich nahrazením kruhovými objezdy.
Tranzitní fukci celkem snižují i tyhle serpentýny, řekl bych: https://mapy.cz/s/posokohudo
Zajímavé je, že ještě nikdo neřekl, jak se bude řešit stavba Karlovými Vary. Buď bude průtah městem a nebo se to obejde a napojí se to někde u Globusu??? Přiznám se, že nemám představu a to KV znám 🤔
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/96/infoletak_d6-karlovy-vary-olsova-vrata.pdf?t=2021-12-02%2020:11:26.967
Takhle 🙂
týjo, chápu, že do Německa se dostat lze před D6 a D7, ale D6 vede též dál na Cheb – to znamená, že tranzit bude projíždět centrem karlovek po I(D) 6ce? 😮 nějaké plány obchvatu? Díky
*přes D5 a D7
ale ano, jsou plány na obchvat, a to ze severu, pro více informací gůglete „obhcvat karlových varů“ jinak uvažovaná trasa zde: https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uzem_plan/Documents/4_Vykres_trasy.pdf
jen to samozřejmě bude až za dlouho, není to na pořadu dne
Proč se obchvat KV po D6 neplánoval už od začátku. Stejně jako poslední úsek na státní hranici?
myslím že aktuálně je poslední úsek I/6 naprosto dostačující (1+1 s MUK), vždyť za Chebem směrem na hranice klesají intenzity provozu na třetinu, nejede tam v nejvytíženější dny víc jak 5-6tis. voz. denně. Pokud neprotáhnou v budoucnu Němci svoji dálnici A70 od A9 u Bayreuth až na A93 u Marktredwitz a na české hranice, tak nemá smysl rozšiřovat poslední český úsek I/6 do dálničních parametrů, protože se z toho nestane významná tranzitní trasa. A co jsem někde četl tak s tou A70 Němci přes ty jejich „hory“ moc nepočítají
dle Bundesverkehrswegeplan 2030 se s tím vůbec nepočítá.. pouze částečné zkapacitnění B303
V případě Německa se obávám, že se budou dálnice brzy spíše bourat resp. rušit pruhy. Čím méně kapacity pro zlou automobilovou dopravu, tím více lidí bude jezdit vlakem.
to že se o tom nepíše tady neznamená že to nikdo neřekl.. 😀 stačí zadat do gůglu „obhcvat karlových varů“ a uvidíte co se plánuje či o čem se uvažuje a v jakém je to stádiu..