Další stanice měření emisí dostala stopku. Technici v Olomouci přiznali podvody
Ilustrační foto - emise pevných částic. Zdroj: ASEM
Technici používali nedovolené přístroje pro nasimulování teploty motoru a otáček.
Technici používali nedovolené přístroje pro nasimulování teploty motoru a otáček.
Víte někdo, která STK, resp. stanice ME to byla?
Elektro a je po problémech.
Kdyz metr tak na vsechny stejny!!!
Nevychazi ani nove vozidla typu dacia a vsechny trivalcove benziny tzn po 4 letech vyhodime… to je ale ekologie
Nevím jak tobě, ale mě 23 let stará Toyota prochází. Kontrola dělaná vždy poctivě – 1x mi zjistili špatně fungující svíčky, vyměnil jsem je a na druhý den jsem prošel. Jinak co se týká emisí, žádný problém.
Naopak, 1.9tdi v Octavii mi neprošla hned po několika letech, bylo potřeba vyměnit trysky a katalyzátor, poté opět v pohodě, ale šla raději z domu a od té doby už jen benzín.
Když těm lidem chybí soudnost a míra . Auta co vypadají , že jezdí na hnědý uhlí to je už moc.
Kdyby fungoval trh s dostupnými ojetými auty, nemuselo by být průměrné stáří vozového parku 16,5.
Nevím, proč údaje z STK včetně stavu km nejsou veřejně přístupné (zdarma)
Vždyť ale jsou, kontrolatachometru.cz Dohledal jsem tam i STKčka z roku 2009 na kterých byl vidět stočený tachometr
Jsou zdarma na webu.
zbytečně se to nafukuje, v podstatě o nic nejde… vzduch je čistý a lidi potřebují jezdit autem
Vy, to furt nechápete.Nikdo nechce aby jezdily vraky na silnici, ale vemte si že klasická octavia s pd motorem mela už od vyrobce nadnesený limit kouřivosti.Přidejte opotřebení třeba 100 000 km a při měření jsou hodnoty o pár čísel víc(nic hroznýho) STK to normálně poustěli.Tedka se ale budou bát a budou vyhazovat auta která jsou ale technicky v pořádku a budou v jednom pytly s vraky.Majiteli oznámí STK že at si to nechá opravit,on zajede do servisu a tam mu řeknou cenu nové palivovky kolem sto tisíc.V tu chvili je auto nepojizdné a majitel nema s cím jezdit.Nevím jestli jste… Číst vice »
Vyfukove plyny ze stare Octavie PD, opotrebene 100K km neni zrovna to, co bych chtel dychat… Me na silnici schazet nebude…
Raději budete dýchat výfukové plyny z nového dieselového SUV. Proti gustu…
Mluvte za sebe.
Za sebe bych předpokládal to SUV horší. Spotřebu bude mít podobnou nebo spíš vyšší, protože co teoreticky získá efektivnějším pohonem, to s přehledem ztratí vyšší hmotností. A ta ovce sice nejspíš nemá DPF, ale taky neprodukuje nanočástice, respektive díky konstrukci ne tolik, které projdou přes plíce rovnou do krve. Polopaticky řečeno sice trochu kouří, ale ten sajrajt aspoň zčásti vykašlete.
Dálnice si rád šňupne doušek při vypalování 🙂 Ale píší, že je to EKO 🙂
Pochopili ! Takže když na něco nemám prachy, tak pro mě zákony neplatí? Když majitel nemá na to udržovat v provozu dieslový motor, tak ať jezdí benzínem. MPI motory, které se souběžně dělaly s těmito TDI fungujou celkem bez problémů a to i emisních. Servisně jsou mnohem jednoduší.
Představte si gaussovo rozdělení aplikované na lidskou společnost. Za adekvátní bych považoval takové nastavení zákonů, které vyhovuje k životu alespoň od bodu mínus sigma, tedy člověku podprůměrnému o velikost směrodatné odchylky.
Můžete samozřejmě laťku zkoušet posouvat výš, kam to půjde. Až dosáhnete maxima, poznáte to snadno. Proletariát vás umlátí čepicemi.
Sociální smír není o solidaritě ani charitě. Je to čistě pragmatická věc, která brání tomu, abychom měli na krku bolševickou revoluci.
Teorie zajímavá, tak jen proto aby vládu neumlátili lidi čepicema budeme ty rakovinomety tolerovat? Ne každý musí jezdit vozem střední třídy s dieselovým motorem – existují i menší, benzínová auta, která zas tak emisně průse.ová nejsou (samozřejmě existují vyjímky)
Nejde zdaleka jen o vládu, ale v zásadě je to tak. Ze stejného důvodu také platíte progresivní zdravotní pojištění, ale přijímáte průměrné zdravotní služby (když jsme u toho zdraví). Jinak obecně lépe situovaní a úspěšnější dotují ty hůře situované a méně úspěšné ve všech oblastech života a standardy se definují podle slabšího článku, ne silnějšího, to jste si nevšiml? Nebo si myslíte, že v jedné konkrétní oblasti fungují společenské principy opačně?
(Pozn. aby bylo jasno – toto není žádná obhajoba, ale naopak hořké konstatování faktu.)
Každý jistě nemusí. Ovšem pro čtyř, ne-li vícečlennou rodinu je byť sympatické Sandero nebo podobné auto přece jen až příliš malé.
No a? Nemůžete se pořád donekonečna vymlouvat na peníze a čmoudit druhým pod nos. Zdraví má také svojí cenu a to mnohem vyšší než vašich hypotetických 100 000.
Nepochopili. Na toto téma nemá cenu sem nic psát. Toje zbytečný. Oni to pochopí až přijde řada na ně.
Teď si představte, že máte vytopený dům, potřebujete ho opravit, než přijde zima, dovezt si material a vyhodí vás z emisí s třeba čtyři roky starém autě. Nemyslím si že toto taky někdo pochopí.
Když prekrocite na radaru rychlost tak se taky vymlouváte, nebo kdyz se napijete? Tohle je takové hezké české hledání, jak něco odrbat a hlavně si to zdůvodnit. Můj názor je: ty hajzly co podváděli zavřít a nasolit jim tučnou pokutu. A ty auta na cestach měřit a taky pokutovat. Jedinná správná cesta je nulová tolerance.
Tak si auto pujcite v pujcovne. Na stavbu stejne vozite material jednou za tyden max. Nebo to nedovezete vubec. Cihly mi na barak navazel 2x kamion a skladal to jerab. Betony jsem delal mixama a pumpou. Sadrose si privezla firma. Podlahy delala taky firma. A ostatni profese stejne delali remeslnici. Ja jsem v podstate na stavbu jezdil na kole to kontrolovat.
co by na tom kdo mel chapat?
Vyhodi Vas z emisi se ctyrletym autem?! Co jste s nim delal ze jste ho za 4 roky tak dohasil?
Takovému vozu nemusí být vůbec nic. Stačí, když se během testu zapne ventilátor s 5 sekund rozběhem a pro zakolísání otáček volnoběhu vás vyhodí.
A proč by to dělal?
Protože ho spíná termostat, protože teplota vody v chladícím okruhu dosáhne nastavené hodnoty.
nevykladejte pohadky 🙂
To nejsou pohádky. Měření emisí, tak, jak je nastaveno pro pravidelnou TK, je opravdu hodně špatně opakovatelné a reprodukovatelné. Třikrát změříte totéž auto a nevyjdou vám stejné hodnoty. Testem RaR by neprošlo a např. pro účel schvalování vozidel (typová zkouška) se provádí za zcela jiných podmínek.
A zapnutí ventilátoru (nebo ventilátor v automatickém režimu) je nutnou podmínkou pro test? Případně nastavení teploty v kabině tak, aby to během testu topilo/klimatizovalo/větralo.
Já o voze a vy o koze . S ventilátorem do kabiny to nemá nic společného.
A potřebuji vozit materiál čipnutým nafťákem, a ne třeba stejně starým benziňákem? A potřebuji při tom mít nehomologovaný výfuk a vozit materiál přes sraz řvounů a prdlavek?
No jo no. a co?
To je zivot. Nemuzeme primhurivat oci kvuli tomuhle a pak zase kvuli tomuhle.
Vasi logikou kdyz bych jel z hospody ozralej a vymlouval se, ze se se mnou rozesla baba, by me taky meli nechat jet dal?
Obecně se naopak musí – soud má znát důvod jednání obviněného, a má zvážit přilehčující a přitěžující okolnosti.
Jels nalitej = flastr zasloužíš. Ale jinej flastr za zboření pěti aut jednou ranou na magistrále, jinej za jízdu mezi vesnicema bez škrábnutí. Rozešla se baba = tvůj problém, ale jels nalitej poprvý nebo se rozcházíš každej víkend?
Přiznání je sice prima, ale důvěřuj a prověřuj…
Při kontrole se tihle kontrolní technici strašně diví, ze Felicie se připojuje přes diagnostickou zásuvku. Tak je vidět co má stát za kontrolory.
Ti se diví všemu, jsou schopni Vám říci u náklaďáku E5, který je z výroby bez adblue a DPF, že jste si celý systém demontoval. Jsou to papírový odborníci, kteří o technice nemají ponětí. Čest jejich výjimkám.
Nebo jeden mladší technik hledal zásuvku pro diagnostiku na Škodě 120.
Hele, těch story, kdy jsem něco vysvětloval technikovi ať nedělá nebo, že to nejde zažitým způsobem, mám víc. Tatra 138 a Praga V3S a brzy zadních náprav. Tatra 148 a ruční brzda, která skončila cestou technika na chirurgii s pohmožděnou rukou.
Vyváznou z toho beztrestně, protože pokuta není žádný stres, dokud se její výše nebude odvíjet od výše majetkua příjmů.
Skutečné tresty byl byl například týdenní vězení.
A není to vlastně jedno? Než na nich něco složitě vymáhat a soudit se….. Důležitý je efekt, a to že budou mizet ze silnic vraky.
Kulovy bude miet🤣🤣🤣
A je to tady. Prý čísté jak lilie a nedá se to zafixlovat.
Vyborne, rezat to jak zito. Jak podvodne STK a SME, tak i vrakare na silnicich.
Souhlas. Někde jsem četl termín „pojízdný chrič rakoviny“ já to čuchat nechci.
To jsou i ta auta s úmyslně zničenými tlumiči hluku výfuku. Jen v tomto případě není cesta přímá chemická, ale nejdřiv přes fyzikální jevy. Hluk do uší, elektrický signál stresu do mozku.
Mozek reaguje chemicky, vypudí stresové hormony, ty prokázaně snižují činnost imunitního systému, který normálně likviduje všechny zárodky rakoviny.
U obou stresorů se navíc přidává zvýšené riziko infarktu a mozkoné mrtvice.
Právě jste přesně popsal klasickou situaci vztahující se dle mne na 90% jezdících motocyklů.
Vždy mě potěší, když kolem mě projede elektrický skůtr a je slyšet jen jemné ševelení elektromotoru místo obvyklého rambajzu.
Ty musíš být chytrý….🙈
Hlukové limity pro OA a motocykly jsou úplně něco jiného. Bohužel.
Mě by jen zajímalo, čím jim vyhrožují, že se zatím všichni hned na místě přiznali. Samozřejmě je to jen a jen dobře, nicméně u nás je to přeci jen trochu nestandardní.
Zaměstnanec nemá moc co ztratit.
mi přijde 50k Kč pokuty a zákaz činnosti až na 5 let pro technika docela přísné.
Si představte, že je to jediné, co umíte, prošel jste x školeními, která i kdyby platil zaměstnavatel, tak Vás to stálo čas a docela nějakou píli se to naučit. A teď byste musel všechno na 5 let zahodit a hledat práci mimo obor.
Šikovných techniků není nikdy dost, zvlášť když jsou si schopní pomáhat různými udělátky. A je to opravdu tak náročné, když máte provádět měření na autech dle stále stejné metodiky?
to nevím, nejsem technik na STK. Jen polemizuji nad tím, co je mohlo přimět mluvit, když tam jsou takové sankce.
Podle mě jim nabídli za přiznání jen malou pokutičku bez odebrání možnosti tuhle práci dělat dál výměnou za to, že v případě zatloukání a následného prošetření nebudou tak shovívaví a tu 5 letou STOPku dostanou
Chudáčci, krást a podvádět, je mi jich tak líto. Ještě více těch idiotů, co jim to dosud platili.
jste admin, čekal bych že chápete návaznost reakcí.
Má reakce byla na to, že zaměstnanec nemá moc co ztratit. Což není pravda.
Ničím. Pokuta pár tisíc a vyřizeno (dávno vyděláno). Lepší než aby se v tom někdo šťoural, sečetl to a vypadla z toho značná škoda a organizovaná skupina…
Jeden nebo dva zaměstnanci se v případě kontroly přiznají. Zaměstnavatel je demonstrativně pokárá a označí věc za selhání jednotlivce. Pokáraní zaměstnanci pak dostanou odměnu. Pokud na ně z kontroly dopadne nějaká osobní sankce (v tomto případě téměř jistě ne), tak jim to zaměstnavatel vykompenzuje. Firmě bude vyměřena pokuta, firma ji zaplatí a bude pokračovat v činnosti. Ve výsledku budou všichni spokojeni.
No pokud tě jako ME vyhmátnou, tak si jako majitel začneš dávat o to více pozor, protože ten záznam tam je a nikdy nevíš, kdy kontrolní orgán nezačne kontrolovat naměřená data a hledat tak podezřelou činnost. Pak jedno kontrolní měření co technici oje.ou a můžeš zavřít krám.
Z naměřených dat nepoznáte nic. I kdyby tam jedno auto stálo na místě bez hnutí a změřilo se během jedné hodiny třikrát (stejným přístrojem, stejným technikem), tak vyjdou různá čísla. Ona ta metoda měření je totiž obecně dost mizerná.
Výsledkem kontroly tedy může být pouze to, že chytíte nepoctivého technika za ruku. Jenže to není systematické pochybení SME. A jsme tam, kde jsme byli.
Třeba náhledem na historická data, to se docela blbě okecává, když seš pod nima podepsanej.