Další stamiliony do problematické trati. Správa železnic chystá opět sanaci dráhy v poddolovaném území

Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAITNový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT

Kvůli opravě má být trať na půl roku mimo provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Žajdlík

Tato nejpomalejší dvojkolejka Cheb – Chomutov v ČR měla už dávno vést v nové stopě. A z daleka nejen v tomto úseku……

Jiří Kocurek

Není nejpomalejší Maloměřice-Blansko?

Andrej

No spíš Karviná – Český Těšín v podolovaném území

roman

Karviná- Louky nad Olší

bkv

A ukážete nám tu novou stopu třeba na mapy.cz?

Michal M

To jsou nefér otázky, tohle. 😀

J.K.

Zde asi tunel za Dalovicemi pod Hájkem, někam na Vojkovice.

mgr.pavel

Podle záměru projektu se ale oprava nebude týkat již po posledním sesuvu sanovaných úseků. „Budou buď úplně vynechány, nebo bude v rámci železničního spodku provedena sanace v minimálním nutném rozsahu se souhlasem investora,“

Ta první věta je v rozporu s citací, ne? Buď se oprava nedávno sanovaných úseků týkat nebude, anebo „bude provedena minimální sanace“.

Zase nějaký pokrytecký alibismus SŽ, co umí draze flikovat vlastní chyby?

Michal M

Sanace může být i dosyp štěrku a dodatečné podbití.

Jakou chybu v provedení předchozí sanace jsi našel?

Jirka z UL

V civilizovaném státě by už za tohle, jak se o majetek stará ( nejen ) SŽ, MD padaly funkce a možná i tresty. Ale co chtit, jak se říká, že ryba smrdí od hlavy.

Jiří Kocurek

A co udělá nový ministr dopravy se starým selským poddolováním z doby a války Prusko-Rakouské? Geologii samotnou neovlivní.

Jiří Kocurek

Podotýkám, že jsou to Sudety a dědicové těch, co tam uhlí kopali, byli odsunuti. Ze současných obyvatel ty informace o starých štolách nedostanete, ikdyby byly geneticky dědičné (nejsou).

Marek Kubík

Je brzké dopoledne, prášky jste si ještě nevzal? 😉

F. K.

Já si je našel normálně v archivu místní těžební společnosti.

David 814-047

Vyhodí manekýna a instaluje tam někoho, kdo tomu rozumí a začne se učit ten podnik učit, aby se choval jako správce majetku a nikoliv jako monopolista z 19.století

Michal M

A za jaký zločin mají ty hlavy padat?
To je zajištění udržitelnosti dráhy, která když se jinde nedělá (např. Kozí dráha), tak za to mají padat taky hlavy.
Neuměli byste se v blázinci (např. během oběda) domluvit která varianta má platit?

qwertz

U Karvine se to resi tak, ze misto 2 koleji jsou 3 dále od sebe.

Pavel Kopeček

Zajímalo by mě kolik to u Karviné stojí. To musí být zlatý důl pro firmu, která to pořád zvedá. Tam se průběžně zvedají všechny tři koleje, plus trakční vedení.

Jaaa

To platí OKD.

Bobek

Ervěnický koridor by mohl vyprávět…

P_V

Ten se aspoň nasypával s ohledem na to, že to bude sedat. Ne že se tam vyklopila náhodná hlušina, která byla zrovna k mání, jako zde.

Tom Matto

Nasypaval se presne tak jak se to delat nema, tj prosta vysypka bez hutneni. A dalsich 30 let se na stridacku opravovali prava nebo leva dvojkolejka (skutecne tam byly 4 koleje). Nastesti ted uz je vsechno v pohode.

Ústečan

Nebylo by z dlouhodobého hlediska levnější postavit přeložku?

Jarek

Ne.

F. K.

Ano.

Mirek

Ani to nejde, celé to těleso je extrémně zajímavé viz video, v něm je velmi dobře popsáno, jak to funguje a z důvodů, které jsou ve videu zmíněny přeložku bez obřích investic, které enormě přesahují stávající náklady prostě neuděláte

Odkaz: https://youtu.be/GRrwxvyOK_g?si=uSqD1Sy6gMyk2lTI

Vojtech

§1nikdo se to tak nedělalo. Za ten rozpočet závratě trať pod zem do tunelu a narovnat na 200 km/h. Jen povede jinudy

Martin Grill

Tunel poddolovaným územím nikdo nepovolí.

F. K.

To území je poddolované jen lokálně s přeložka tunelem by vyřešila nejen vyhlídkovou jízdu, ale především udělala dráhu alespoň trochu konkurenceschopnou.

Jiří Kocurek

„poddolované jen lokálně“

Trasa tunelu se neptá, čemu věříte, ony tam můžou být ikdyž o nich už 2 století nikdo netuší.

Jiří Kocurek

Takže 5,5 km novostavby, z toho 3 km v tunelu za pár set milionů. Aha.
Přičemž v trase toho tunelu, ať už povede kdekoliv, máte vysokou šanci narazit na staré štoly, o kterých žádná evidence neexistuje.

F. K.

Ten jediný hlubinný důl byl hodně malý a výkres jeho podzemí mám někde uložený. Povrchová těžba kolem Hájku je úplně něco jiného.

F. K.

To není o posouzení dvou čísel.

F. K.

Nojo, ale to pak nemůžete žít donekonečna ze zakázek na flikování dráhy v trase z roku 1872.
Tohle pochopili třeba Italové už dávno a přeložkují a tunelují jako o závod. U nich je ovšem výsledkem konkurenceschopná železnice.

Frantisek X

S podílem někde kolem 5 % (pokud internetové statistiky nelžou)? Tam bych to raději nesměroval.

F. K.

Modal split není jediný cíl.
Jestli nechce ČR nadále zaostávat, pak se musíme vymanit z mindsetu „opravy v rámci dvacátého století a nikdy nijak“.

Michal M

Tak s dovolením že by se vzhledem k nutným nákladům a úsilí začalo s úseky VRT…

Jiří Kocurek

Děláte, jak kdyby v ČR žádná přeložka od války nevznikla.

Jenom tady by byly náklady a rizika tak vysoké, že … raději ty peníze použít na NemaŠe a dokončit koridor do Budějovic.

F. K.

Jednak je to klasické falešné dilema a za druhé to dosud neposuzoval nikdo nezávislý.

F. K.

A vy jste nějakou rizikovou analýzu viděl?

Michal M

V Itálii přeložkují a tunelují tratě mezi milionovými městy, ne takovéhle regionálky.