Další stamiliony do problematické trati. Správa železnic chystá opět sanaci dráhy v poddolovaném území
Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT
Kvůli opravě má být trať na půl roku mimo provoz.
Kvůli opravě má být trať na půl roku mimo provoz.
Tato nejpomalejší dvojkolejka Cheb – Chomutov v ČR měla už dávno vést v nové stopě. A z daleka nejen v tomto úseku……
Není nejpomalejší Maloměřice-Blansko?
No spíš Karviná – Český Těšín v podolovaném území
Karviná- Louky nad Olší
A ukážete nám tu novou stopu třeba na mapy.cz?
To jsou nefér otázky, tohle. 😀
Zde asi tunel za Dalovicemi pod Hájkem, někam na Vojkovice.
Podle záměru projektu se ale oprava nebude týkat již po posledním sesuvu sanovaných úseků. „Budou buď úplně vynechány, nebo bude v rámci železničního spodku provedena sanace v minimálním nutném rozsahu se souhlasem investora,“
Ta první věta je v rozporu s citací, ne? Buď se oprava nedávno sanovaných úseků týkat nebude, anebo „bude provedena minimální sanace“.
Zase nějaký pokrytecký alibismus SŽ, co umí draze flikovat vlastní chyby?
Sanace může být i dosyp štěrku a dodatečné podbití.
Jakou chybu v provedení předchozí sanace jsi našel?
V civilizovaném státě by už za tohle, jak se o majetek stará ( nejen ) SŽ, MD padaly funkce a možná i tresty. Ale co chtit, jak se říká, že ryba smrdí od hlavy.
A co udělá nový ministr dopravy se starým selským poddolováním z doby a války Prusko-Rakouské? Geologii samotnou neovlivní.
Podotýkám, že jsou to Sudety a dědicové těch, co tam uhlí kopali, byli odsunuti. Ze současných obyvatel ty informace o starých štolách nedostanete, ikdyby byly geneticky dědičné (nejsou).
Je brzké dopoledne, prášky jste si ještě nevzal? 😉
Já si je našel normálně v archivu místní těžební společnosti.
Vyhodí manekýna a instaluje tam někoho, kdo tomu rozumí a začne se učit ten podnik učit, aby se choval jako správce majetku a nikoliv jako monopolista z 19.století
A za jaký zločin mají ty hlavy padat?
To je zajištění udržitelnosti dráhy, která když se jinde nedělá (např. Kozí dráha), tak za to mají padat taky hlavy.
Neuměli byste se v blázinci (např. během oběda) domluvit která varianta má platit?
U Karvine se to resi tak, ze misto 2 koleji jsou 3 dále od sebe.
Zajímalo by mě kolik to u Karviné stojí. To musí být zlatý důl pro firmu, která to pořád zvedá. Tam se průběžně zvedají všechny tři koleje, plus trakční vedení.
To platí OKD.
Ervěnický koridor by mohl vyprávět…
Ten se aspoň nasypával s ohledem na to, že to bude sedat. Ne že se tam vyklopila náhodná hlušina, která byla zrovna k mání, jako zde.
Nasypaval se presne tak jak se to delat nema, tj prosta vysypka bez hutneni. A dalsich 30 let se na stridacku opravovali prava nebo leva dvojkolejka (skutecne tam byly 4 koleje). Nastesti ted uz je vsechno v pohode.
Nebylo by z dlouhodobého hlediska levnější postavit přeložku?
Ne.
Ano.
Ani to nejde, celé to těleso je extrémně zajímavé viz video, v něm je velmi dobře popsáno, jak to funguje a z důvodů, které jsou ve videu zmíněny přeložku bez obřích investic, které enormě přesahují stávající náklady prostě neuděláte
Odkaz: https://youtu.be/GRrwxvyOK_g?si=uSqD1Sy6gMyk2lTI
§1nikdo se to tak nedělalo. Za ten rozpočet závratě trať pod zem do tunelu a narovnat na 200 km/h. Jen povede jinudy
Tunel poddolovaným územím nikdo nepovolí.
To území je poddolované jen lokálně s přeložka tunelem by vyřešila nejen vyhlídkovou jízdu, ale především udělala dráhu alespoň trochu konkurenceschopnou.
„poddolované jen lokálně“
Trasa tunelu se neptá, čemu věříte, ony tam můžou být ikdyž o nich už 2 století nikdo netuší.
Takže 5,5 km novostavby, z toho 3 km v tunelu za pár set milionů. Aha.
Přičemž v trase toho tunelu, ať už povede kdekoliv, máte vysokou šanci narazit na staré štoly, o kterých žádná evidence neexistuje.
Ten jediný hlubinný důl byl hodně malý a výkres jeho podzemí mám někde uložený. Povrchová těžba kolem Hájku je úplně něco jiného.
To není o posouzení dvou čísel.
Nojo, ale to pak nemůžete žít donekonečna ze zakázek na flikování dráhy v trase z roku 1872.
Tohle pochopili třeba Italové už dávno a přeložkují a tunelují jako o závod. U nich je ovšem výsledkem konkurenceschopná železnice.
S podílem někde kolem 5 % (pokud internetové statistiky nelžou)? Tam bych to raději nesměroval.
Modal split není jediný cíl.
Jestli nechce ČR nadále zaostávat, pak se musíme vymanit z mindsetu „opravy v rámci dvacátého století a nikdy nijak“.
Tak s dovolením že by se vzhledem k nutným nákladům a úsilí začalo s úseky VRT…
Děláte, jak kdyby v ČR žádná přeložka od války nevznikla.
Jenom tady by byly náklady a rizika tak vysoké, že … raději ty peníze použít na NemaŠe a dokončit koridor do Budějovic.
Jednak je to klasické falešné dilema a za druhé to dosud neposuzoval nikdo nezávislý.
A vy jste nějakou rizikovou analýzu viděl?
V Itálii přeložkují a tunelují tratě mezi milionovými městy, ne takovéhle regionálky.