Další stamiliony do problematické trati. Správa železnic chystá opět sanaci dráhy v poddolovaném území

Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAITNový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT

Kvůli opravě má být trať na půl roku mimo provoz.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanošNyul

Tento problem už měl bejt dávno vyřešen

Petr Šimral

A zkusíte nám napovědět, JAK? Svahy pod tratí tam ujížděj od nepaměti v úseku cca od Hájku přes Karlovy Vary po odbočku Sedlec.
Já sice nejsem od „nepaměti“, pouze v dané oblasti u ČSD od roku 1986 a mí kolegové povídali, že se části úseků opravovaly i dávno před tím.

samo

žádná trat není problematická,problematičtí jsou pouze ti,co o tom rozhodují.

Jiří Žajdlík

Tato nejpomalejší dvojkolejka Cheb – Chomutov v ČR měla už dávno vést v nové stopě. A z daleka nejen v tomto úseku……

Jiří Kocurek

Není nejpomalejší Maloměřice-Blansko?

Andrej

No spíš Karviná – Český Těšín v podolovaném území

roman

Karviná- Louky nad Olší

bkv

A ukážete nám tu novou stopu třeba na mapy.cz?

Michal M

To jsou nefér otázky, tohle. 😀

J.K.

Zde asi tunel za Dalovicemi pod Hájkem, někam na Vojkovice.

Petr

Za to, že máme na každou stavbu čtyři studie a několik vizualizací, by mohla být za jednu studii někde ušetřenou, už připravená nová trať do KV. Co to VRT Podkrušnohoří, to zas je jen v místech kde nejsou problémy, že?

Os5600

Například takto by to šlo.

https://mapy.cz/s/domafukufo

Alibaba

Tohle (něco na ten způsob) mě vychází taky.

jva

Co výškový profil? To tam budou tahat kamzíci?

Alibaba

Tunel.

Os5600

Lidi zkuste mít představivost. A všeobecný nadhled. Lidé bez představivosti pokládají koleje po povrchu. Lidé s představivostí když vidí nepříznivý terén zároveň vidí tunel. A ti největší mistři už přemýšlí jestli bude jeden dvoukolejný nebo dva jednokolejné. 😀😀

Bespi

V idealnim pripade by se mela resit zeleznice i silnice mezi Vary a Klastercem spolecne. Oboji je v nevyhovujicim stavu.

Jiřik

Takže udělat takový Ervěnický koridor II., kde vedle sebe povedou čtvery koleje – dvoje budou vždy v provozu, druhé dvoje v opravě…

mgr.pavel

Podle záměru projektu se ale oprava nebude týkat již po posledním sesuvu sanovaných úseků. „Budou buď úplně vynechány, nebo bude v rámci železničního spodku provedena sanace v minimálním nutném rozsahu se souhlasem investora,“

Ta první věta je v rozporu s citací, ne? Buď se oprava nedávno sanovaných úseků týkat nebude, anebo „bude provedena minimální sanace“.

Zase nějaký pokrytecký alibismus SŽ, co umí draze flikovat vlastní chyby?

Michal M

Sanace může být i dosyp štěrku a dodatečné podbití.

Jakou chybu v provedení předchozí sanace jsi našel?

Jirka z UL

V civilizovaném státě by už za tohle, jak se o majetek stará ( nejen ) SŽ, MD padaly funkce a možná i tresty. Ale co chtit, jak se říká, že ryba smrdí od hlavy.

Jiří Kocurek

A co udělá nový ministr dopravy se starým selským poddolováním z doby a války Prusko-Rakouské? Geologii samotnou neovlivní.

Jiří Kocurek

Podotýkám, že jsou to Sudety a dědicové těch, co tam uhlí kopali, byli odsunuti. Ze současných obyvatel ty informace o starých štolách nedostanete, ikdyby byly geneticky dědičné (nejsou).

Marek Kubík

Je brzké dopoledne, prášky jste si ještě nevzal? 😉

F. K.

Já si je našel normálně v archivu místní těžební společnosti.

Alibaba

A jsou tam opravdu všechny cca 500 let do zadu?
Při kopání tunelu u Března u Chomutova taky narazily na strará nezdokumentovaná důlní díla, protože v minulosti s chudí lidi kopali štoly pro těžbu načerno.

David 814-047

Vyhodí manekýna a instaluje tam někoho, kdo tomu rozumí a začne se učit ten podnik učit, aby se choval jako správce majetku a nikoliv jako monopolista z 19.století

Pavel

Za tohle nemůže poddolování ani Prusko – Rakouská válka. Zjistěte si informace. Podrobný článek vyšel vloni v časopise stavebnictví.
Příčinou sesuvu bylo odfláknuté rozšiřování náspu při budování socialismu. Při stavbě druhé koleje bylo do náspu ukládáno, co bylo zrovna po ruce, od elektrárenských popílků po různé odpady z důlní činnosti. A ukládali to tak „šikovně“ že se ucpal odvodňovací systém původního náspu dráhy Buštěhradské.

Michal M

A za jaký zločin mají ty hlavy padat?
To je zajištění udržitelnosti dráhy, která když se jinde nedělá (např. Kozí dráha), tak za to mají padat taky hlavy.
Neuměli byste se v blázinci (např. během oběda) domluvit která varianta má platit?

Alibaba

Tak nám prozraďte pane „jasnovidče“, kterýpak svah/násep se sesune tentokrát?

qwertz

U Karvine se to resi tak, ze misto 2 koleji jsou 3 dále od sebe.

Pavel Kopeček

Zajímalo by mě kolik to u Karviné stojí. To musí být zlatý důl pro firmu, která to pořád zvedá. Tam se průběžně zvedají všechny tři koleje, plus trakční vedení.

Jaaa

To platí OKD.

Alibaba

To je jedno, někdo to platí bylo by zajímavé vědět kolik.

Bobek

Ervěnický koridor by mohl vyprávět…

P_V

Ten se aspoň nasypával s ohledem na to, že to bude sedat. Ne že se tam vyklopila náhodná hlušina, která byla zrovna k mání, jako zde.

Tom Matto

Nasypaval se presne tak jak se to delat nema, tj prosta vysypka bez hutneni. A dalsich 30 let se na stridacku opravovali prava nebo leva dvojkolejka (skutecne tam byly 4 koleje). Nastesti ted uz je vsechno v pohode.

Trumbera

Prostá výsypka bez zhutnění by se asi chovala daleko hůře. Se sedáním celého ervěnického koridoru se od začátku počítalo.

Ústečan

Nebylo by z dlouhodobého hlediska levnější postavit přeložku?

Jarek

Ne.

F. K.

Ano.

Mirek

Ani to nejde, celé to těleso je extrémně zajímavé viz video, v něm je velmi dobře popsáno, jak to funguje a z důvodů, které jsou ve videu zmíněny přeložku bez obřích investic, které enormě přesahují stávající náklady prostě neuděláte

Odkaz: https://youtu.be/GRrwxvyOK_g?si=uSqD1Sy6gMyk2lTI

Vojtech

§1nikdo se to tak nedělalo. Za ten rozpočet závratě trať pod zem do tunelu a narovnat na 200 km/h. Jen povede jinudy

Martin Grill

Tunel poddolovaným územím nikdo nepovolí.

F. K.

To území je poddolované jen lokálně s přeložka tunelem by vyřešila nejen vyhlídkovou jízdu, ale především udělala dráhu alespoň trochu konkurenceschopnou.

Jiří Kocurek

„poddolované jen lokálně“

Trasa tunelu se neptá, čemu věříte, ony tam můžou být ikdyž o nich už 2 století nikdo netuší.

Petr

Bártův tunel zřejmě narazí rovněž na několik stařin.

Petr

A Březenský tunel je asi kde? je to výzva, ale řešitelná. Tady pořád budeme mít i po nasypání hromady peněz trať ve starých parametrech. (Kroutí se to jak had)

hsnm

Březenecký tunel se taky při budování zasypal,přestože byla osoba,která písemně upozorňovala,že jsou tam staré sedlácké šachty. Odbyly ji tím,že přece geologický průzkum má vše prozkoumané.
Jediným štěstím tenkrát bylo,že sesuv byl pomalý a zasypal jen vrtnou soupravu bez lidských obětí.

Petr

Přijatelné riziko.Ražba tunelů není pro slečinky.Průval vod také někdy neodhadnete.

Jiří Kocurek

Takže 5,5 km novostavby, z toho 3 km v tunelu za pár set milionů. Aha.
Přičemž v trase toho tunelu, ať už povede kdekoliv, máte vysokou šanci narazit na staré štoly, o kterých žádná evidence neexistuje.

F. K.

Ten jediný hlubinný důl byl hodně malý a výkres jeho podzemí mám někde uložený. Povrchová těžba kolem Hájku je úplně něco jiného.

Vojtech

A kolik to asi bude stát. 71 mil je studie, rozpočet odhadem 1,5 mld. Za zakonzervovani stavu.

Petr

A máte jistotu, že se trať nebude dále flikovat a k těm pár set milionům se v dohledné dově flikováním, také nedopracujete?

F. K.

To není o posouzení dvou čísel.

F. K.

Nojo, ale to pak nemůžete žít donekonečna ze zakázek na flikování dráhy v trase z roku 1872.
Tohle pochopili třeba Italové už dávno a přeložkují a tunelují jako o závod. U nich je ovšem výsledkem konkurenceschopná železnice.

Frantisek X

S podílem někde kolem 5 % (pokud internetové statistiky nelžou)? Tam bych to raději nesměroval.

F. K.

Modal split není jediný cíl.
Jestli nechce ČR nadále zaostávat, pak se musíme vymanit z mindsetu „opravy v rámci dvacátého století a nikdy nijak“.

Michal M

Tak s dovolením že by se vzhledem k nutným nákladům a úsilí začalo s úseky VRT…

Jiří Kocurek

Děláte, jak kdyby v ČR žádná přeložka od války nevznikla.

Jenom tady by byly náklady a rizika tak vysoké, že … raději ty peníze použít na NemaŠe a dokončit koridor do Budějovic.

F. K.

Jednak je to klasické falešné dilema a za druhé to dosud neposuzoval nikdo nezávislý.

F. K.

A vy jste nějakou rizikovou analýzu viděl?

Michal M

V Itálii přeložkují a tunelují tratě mezi milionovými městy, ne takovéhle regionálky.

F. K.

To se tedy velmi mýlíte – často modernizují i tratě lokálního významu.

Michal M

A to třeba jaké a za kolik?

F. K.

Je toho plný internet, začněte studovat. Přeložky, elektrizace, kupodivu ne konverze 🙂
Díky hornaté krajině jdou tratě většinou pod zem.