Další spor o tramvaje mezi Libercem a Jabloncem. Tentokrát kvůli intervalu
Tramvaje v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou sice obě města fyzicky spojuje, ale reálně také často politiky rozděluje. Po loňských
A je to opravdu takový problém?
U Elefantů Praha versus Střední Čechy jsem říkal „obracet v první stanici za čárou.“
U jednosměrných tramvají (se smyčkou na konečné) je to těžší, ale taky řešitelné – na náhodné zastávce ohlásit „konečná“, vyhodit cestující a jet „manipulačně“ po trase linky až zpátky na tutéž zastávku 🙂
A jaký smysl má redukovat počty spojů, když ČD stejně budou chtít zaplatit nasmlouvaný balík peněz? Nebo si snad myslíte, že kraje dostanou nějakou slevu za neodjeté spoje?
Zvláštní svět – Středočeský kraj se jen chová jako řádný hospodář, zatímco příznivci železnice se dožadují rušení spojů…
Tady by nemělo jít o peníze, ale o zdraví lidí.
Jestli není možné hýbat se smlouvou, tak samozřejmě vyjezdit vše. Já jenom že před pár lety byly smlouvy v PID stavěné tak, že se jízdní řád dál předělat, dopravcům zůstávaly vozokm za rok – nejede teď, ok pokud nechci platit storno tak objednám posilu až bude potřeba. 🙂
Kolik se ušetří peněz, když tramvaj ujede 30 km bez lidí, namísto aby jich vezla 10-15?
Mno ekonomicky předpokládám, že město neplatí za manipulační jízdy.
Technicky to bude energie na rozjezdy tramvaje ze zastávek a tipuju že pojištění cestujících, plat revizorů,… Taky není zadarmo.
Politicky, jestli dopravce nebude mít lepší techniku (obrácení kdekoliv na jednokolejce nebo ve městě na kalifornanovi), tak voliči z města které chce omezení uvidí, co chce jejich radnice.
Škoda, že tak ctnostná myšlenka, jako je tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou, musí být zničena hamižnými a bezpáteřními politiky, kteří prosazují jen své vlastní zájmy. Politici by o takových věcech rozhodovat neměli.
Jediná šance na zachování provozu je důsledný odpor veřejnosti. Jinak se to nepodaří.
Politiky a především bezpáteřním Wejnarem.
Bezpáteřní? Podle mě je to takový šmudla bez respektu. Není z něj cítit žádná autorita.
Bohužel, z jablonecké strany je to příprava na definitivní zrušení tramvaje č. 11 v úseku Vratislavice-Jablonec. Pan Čerovský, jěště před lety, jako starosta Jablonce se netajil názorem, že tramvaj do města nepatří. Rovněž jistá politička, dříve zastupitelka města a později poslankyně(senátorka), prohlásila nedávno, že město Jablonec by mělo odmítnout tramvaj a výstavbu nového dopravního terminálu i za cenu vrácení dotací. Je to smutné, ale občanům Jablonce to je jaksi jedno, na rozdíl od liberečáků,kteří svoji tramvaj považují za rodinné stříbro.
Otázkou kolik lidí tam jezdí. Na kolik je to účelné. Navíc není nic jednoduššího než se zeptat občanů, prostřednictvím např. internetového hlasování.
Ve voze je snad vždy celkem důvěryhodná osoba, která má přehled, tou osobou je řidič.
Přehled budou mít také mobilní operátoři, ale asi si za poskytnutá (anonymizovaná) data nechají pěkně zaplatit.
Existuje něco mnohem jednoduššího. Sčítače ve dveřích.
Tak to jsem ani nevěděl, že něco takového existuje. Na jakém principu to prosím funguje?
Tak pak není co řešit a na základě těchto dat by se měli upravit intervaly. Až se zvedne poptávka, tak není nic jednoduššího než ty spoje posílit.
A ti operátoři by mohli dávat ty data v této situaci dočasně zdarma.
Stačí sečíst prodej jednotlivých jízdenek a vzhledem k tomu, že předplatné se musí pro relaci LBC – JBC pípat při každém nástupu do vozu vám počet odbavených cestujících vyjede hned
Děkuji za upřesnění. Hezký svátky
Žabomyší války neprospívají ani jedné straně, jen dělají z podjizerskohorských ( pracujících) občanů rukojmí.. Frekvenci spojů bych oživil až po 30.4. . Můj názor
Tak jsou v CR mesta, ktera MHD neomezila vubec (vyjma skolnich linek), napr. Most s Litvinovem
Třebas v Ostravě DPO dopravu omezil, ale s rozumem, jezdí toho tolik, že každý si může sednout a vedle sebe sedají jen páry, jinak je v případě dvousedačky jedno místo obsazené a jedno místo volné.
Ostrava to osekala natolik, že se na sebe musíme mačkat, užasné…
Ostrava to osekala tak moc, protože má 17 denních linek tramvají a hodně z nich jezdí poloprázdné.
Koronavirus je v tomto případě možná záminkou, jak tramvaje do Jablonce zlikvidovat jednou provždy. Minulost a motivy zúčastněných aktérů tomu nasvědčují.
Myslím si to samé.
Kolegyně jezdí 11 do práce a z práce a co říká, tak jak jezdí dva autobusy v jeden čas (náhradou za dva vagóny), v prvním je průměrně kolem 5 lidí a druhý často jede prázdný. Pro porovnání, za běžného stavu ve stejných časech jezdí tak plné, že skoro i řidič stojí.