Další soutěž na podobu mostu pro rychlovlaky. Architekti navrhnou přemostění Oslavy

Vizualizace mostu pro vysokorychlostní trať v Portu, ilustrační obr. Foto: Infraestruturas de PortugalVizualizace mostu pro vysokorychlostní trať v Portu, ilustrační obr. Foto: Infraestruturas de Portugal

Vedle mostu ve Velkém Meziříčí běží už od dubna soutěž na podobu přemostění Sázavy a Sázavky u Světlé nad Sázavou.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lex lut0r

ty mosty na obrázku vypadají mooc dobře… hlavně ten první z leva

Lukáš Kníže

Super krok! Držím palce!

Lysimachia

Chápe někdo záměr editora s ilustračním snímkem? 😀

mic

No, má na jednom obrázku hned několik možností, jak by most mohl vypadat.

Petr

Sázavka je po většinu roku větším potokem, spíš jde o to klikaté údolí které nikdy nebude šetrně vyřešené..leda tak tím, že se to celé bude stavět úplně někde jinde, nebo ještě líp.. vůbec a bez dluhů

Frantisek X

Nebo úplně nejlíp – místo dalších a dalších dálnic, ideálně tedy přes Benešov, aby to nebylo pouhé přidávání kolejí, nýbrž to znamenalo i nějaké síťové zlepšení (nepřidávalo se tam, kde je dost, a naopak).

Michal M

Mezi Prahou a Kolínem je dost kolejí, nebo jak to básník myslel?
Mezi Kolínem a Havlbrodem je kolejí dost, ale jsou dost naprd…

tarten

Proč chcete zabít 4. koridor tím, že do prostoru pro jeho posilovou trať chcete umístit něco úplně jiného?

mgr.pavel

A úplně nejlepší a nejlevnější by bylo se vrátit do jeskyně k ohni. S výhledem na tiché údolí Sázavy.

Tom

Utopie, žádné vrt nebude, jen porad sníte a tlacháte o něčem, který se ani jen z nás nedožije.

xyz

Zajímavé je, že nejprve byla VRT Praha – Brno rozdělena do tří hlavních částí (od Prahy ke Světlé, od Světlé k Bíteši a od Bíteše k Brnu) mj. s argumentem etapizace/postupné výstavby a teď jsou harmonogramy takové, že se ty tři části mají stavět víceméně zaráz.

Každopádně, uvidíme po tom roce 2031. 🙂

Karl vB

Máte prosím někde odkaz na aktuální časový plán?
Já jsem pátral na stránkách SŽ a zrovna toto se mi nepodařilo najít. https://vrtky.cz/web/vrtky/

none

Plán je jasný. 2028 + náhodné číslo

Karl vB

Aha, já zapomněl. 2028, to je vůbec velmi oblíbený zázračný rok. 🙂
Teď jsem se mimochodem dočetl, že do roku 2028 by měla být hotová modernizace staniční budovy Bratislava-hlavná, včetně přednádraží a parkoviště. Uvedl to ředitel ŽSR, pan Bednárik. Zatím ale ještě na to nebyla vyhlášená ani soutěž.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/755572-hanba-bratislavy-ktora-vita-turistov-docka-sa-hlavna-stanica-rekonstrukcie-po-desatrociach-slubov/

Frantisek X

A ještě předtím měla znamenat přímější trať do Benešova a zcela nové dálkové spojení odtamtud k Jihlavě, jako varianta užití automobilu po D1 nejen ve směru z Prahy (a přes ni). 🙂 Každopádně komplexnější dopravní plánování často ustupuje momentálním dílčím zájmům, což ovšem není nic nového. Po roce 2031 uvidíme při současném trendu akorát další silnice a místní tratě přestavěné na stezky pro kola, aby „nepřekážela“.

Michal M

František má benešovské období, no to je krása. Kde se tady tahle sbírka mašíblů furt bere…

mgr.pavel

Lidem se spustí krev z nosu a krávy v okolí přestanou dojit mléko, jasně.

none

První část není pravdivá, druhá bohužel ano 😀

Alexandr

V jiných zemích to nějak zvládají, snad i tu se podaří.

Fučida

Tak zrovna u mostu přes Sázavu si myslím, že v tom údolí bude hnusnej každej. Nejmíň hnusnej bude ten, který povede co nejníž, ale vzhledem ke kopci na levém břehu bude snaha ho dostat co nejvýš.

Karl vB

To by se před sto lety dalo říct třeba i o bechyňském mostu Duha.
Následující generace už stavbu, která stojí, berou jako neměnný fakt. Myslím, že mosty nejsou až takovým brutálním zásahem do krajiny, na rozdíl od některých socialistických horských hotelů, jako např. „Horizont“, nebo „Labská bouda“ v Krkonoších.
https://www.chaty-chalupy-dds.cz/images/articles/419/2014-10-02-13-33-25-1200-900.77922077922-2-139203560545.webp

Frantisek X

Záleží na úhlu pohledu. „Duha“ je relativně malá a celkem dobře zasazená do krajiny. Labská bouda v pohledech z dálky také celkem zaniká v okolí, byť zespoda je vskutku brutální. Leccos je zvyk, ale je to také otázka přiměřenosti. Most pro dva jízdní pásy (železnice, užší silnice) může působit i celkem subtilně. Každopádně opticky zkresluje měřítko, tomu se nevyhneme.

Martin

Má to být levné a rychlé na stavbu a levné na provoz a mít dlouhou životnost. To je hlavní a ne rozkrádat peníze na studie a architekty

Jeffer

A vôbec, do baní s nimi a rúbať uhlie – to by tých kancelárskych povaľačov naučilo, čo je to poriadna práca!

Tak len dúfam, súdruh, že už máš členské známky zaplatené…

Martin

Ja si myslim, ze architektonicky povedena stavba nemusi nutne byt draha… a v nekterych pripadech i velmi vkusna, nez obyc. nevzhledny most…

Karl vB

Máte pravdu. U některých architektů hrozí, že pokud nevyhrají se budou chovat, jak zhrzená milenka, což může přinášet problémy a zdržení.

Frantisek X

Bude-li vše od začátku průhledné, otevřené a s jasnými pravidly (danými mj. i jinými zájmy v území), nebude důvod spekulovat o pohnutkách k případným námitkám (nebude k nim příčina).

Zlámalík

Tady se to dneska sešlo, pustili vás z politického školení?

DavidS

Tenhle přístup velmi cením.