Další škrty: Dráhy omezí vlaky mezi Prahou a Mnichovem i rychlíky Bezdrev a Rožmberk

Cestující vlaku Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraCestující vlaku Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Koronavirus dál osekává síť dálkových vlaků.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koro

Totalne prazdne primestske vlaky opet nic. Po 21 hodine jede max 1 clovek na 1 vlak.

-TR-

Kraje jsou příliš zaneprázdněné předáním moci po volbách.

Doctor

Je to hlavně způsobeno provázaností smluv dopravců s integrovaným dopravním systémem toho kterého kraje. Konkrétně v Praze, kde PID v podstatě drží monopol na příměstskou dopravu. Budeme zkrátka vozit vítr, protože jsme to zákazníkům slíbili a interval jest nutno dodržet …

švestka

Je někde vyčísleno kolik se proti plánu ušetří na dotacích za tyto vlaky?

cestovatel

Nechcete prosim radsi udelat soupis toho, co pojede?

Vnější pozorovatel

Neskutecne!

Marcel Štancl

Zcela normální stav.

Jirka

tim ze zrusi nektere vlaky tak se lidi narvou treba do jednoho vlaku a vlak bude narvanej tak ze tam bude mraky lidi co se nakazi.To je neskutecn jak jsou drahy tupe.Musi snad vedet ze je to riziko pro sireni covidu!!!To jsem zvedav jak se dostanu do Chebu

Josef22

To by mě zajímalo, kde jezdí plný vlaky.

Pravdepodobnost

Byste se divili ale je jich celkem dost. Olomouc docela bezne jak z/na prahu nebo z/na brno.

Pravdepodobnost

No tak na rovinu nektera opatreni v teto zemi jsou vylozene prijimana na podporu sireni kovidu:
– zavreni po 20 hodine
– zavreni v nedeli
– vyhnani decek z koleji kde se promorovali mezi sebou zpatky domu aby promorili (pra)rodice
Jak rekl nejakej odbornik tak lidi to neberou vazne je potreba je poradne vydesit – coz jaksi nejde kdyz jsou prazdny nemocnice!

Pivlis

Jestli zruší ty rychlíky na R11, tak se ten jeden, max. dva lidi, co tam obvykle sedí, přesunou jinam. Víc lidí totiž v těch vlacích v současné době nevidím. Tím pádem v dalším vlaku pojedou 4 cestující. Kdyby byla obsazenost vyšší, tak by je nejspíš nerušili.

Paja

To je pěknej nesmysl. Když chcete jet z Brna do Budějc tak těch možností za den moc nemáte. I standardní jízdní řád je celkem tragédie a čas dojezdu je tuplovaná. Ty lidi co v tom vlaku vidíte buď jsou místní frekvence nebo nemají jinou možnost. A teď přijdou i o ní.

Pivlis

Já nekomentuji možnost dostat se z Brna do Budějovic. Komentuji příspěvek „tim ze zrusi nektere vlaky tak se lidi narvou treba do jednoho vlaku a vlak bude narvanej tak ze tam bude mraky lidi co se nakazi.To je neskutecn jak jsou drahy tupe.Musi snad vedet ze je to riziko pro sireni covidu!!!“. V R11 toto opravdu nehrozí, protože dnes má cestující luxus svého „vlastního“ vozu. Samozřejmě je škoda každého zrušeného spoje, ale i to dokážu pochopit, že to není ekonomicky únosné.

Armando Andreoli

Při prvním lockdownu jsem byl z důvodu zrušených spojů donucen dojíždět do zaměstnání stovky kilometrů autem, ačkoliv jsem byl držitelem karty in100. České dráhy hrají mrtvého brouka, co se týká případné kompenzace. S hořkostí jsem spolkl fakt, že náhradu za cestovní výdaje už neuvidím a v červenci in100 prolongoval. A situace se opakuje. Nezbývá, než podat žalobu..

Dominik

Však můžete vrátit aplikaci a dostanete poměrnou část zpět, takže jaký mrtvý brouk?
Jako, že Vám mají proplatit náklady na auto?

Maršál

Zajímavé, vůbec jsem nevěděl, že něco takového je možné…
Takže by to vlastně šlo teoreticky využít jako určitá obdoba jízdenky na léto kdykoliv v roce (při složení vratné kauce 20k), kde den vychází na 20 000 / 365 = 54,8 koruny! 😀 (+ 100 korun poplatek za vrácení aplikace)

Dominik

Je to přímo uvedeno na jejich stránkách u In100 v častých dotazech. Mám dojem, že se to zavádělo docela nedávno, po kritice, že aplikaci nelze vrátit.
Teoreticky ano 😀

Marcel Štancl

To Vám tedy nezávidím in100 procent si koupí málokdo. Důvěra cestujícího ztracena…..

kakov

pokud jezdíte často, vyplatí se to, a nemáte starosti s nákupem jízdenek

Dispečer

Přesně tak, pokud člověk dojíždí denně třeba z Ústí do Prahy, levnější varianta není . Nevím, z čeho M.Š. vychází, že si IN 100 koupí málokdo…

Marcel Štancl

ano já jsem si tu kartu akorát odpracoval.

Iveta

No aplikace se již vrátit dá,dříve šlo jen převod na jinou osobu.Ale v něčem souhlasím ,proč nejde např.aplikace na týden,měsíc? Ne jen nesmyslně na rok a vlaků co mohu použít je stále méně.Doufám ,že začne platit JEDNOTNÝ TARIF v prosinci a sítové jízdenky ,kde jsou již varianty týden ,měsíc a pod.a i 1 třída a budu moci jezdit vším ne jen modrým ,ne ty ČD si snad vědomě kopou hrob.Jinak omezení je jasné ,kde se nejezdí omezíme ,jinde by se ale mělo posílit dle rozestupů Né do pí.. už jdete s tim Covidem do pí.. je to jen politika a… Číst vice »

Dominik

Však síťovou jízdenku (týdenní, měsíční či čtvrtletní) si můžete na konkrétní úsek koupit už nyní, tak v čem bude rozdíl v SJT, krom toho, že ji budete moct použít ve všech vlacích?
Míchaté do sebe různé věci.
Mimochodem žádná obdoba In100 v SJT nebude.

Damián

Bude. Roční „In100“ v SJT za 23547 Kč, týdenní za 1570 Kč, měsíční za 4709 Kč atd.

V porovnání s tím je jednodenní jízdenka ČD za 579 Kč drahá. ČD by měly reagovat a nabídnout týdenní, měsíční atd síťovou jízdenku za třeba 80% ceny SJT

kosmik68

Proč nejde in 100 koupit na týden, měsíc čtvrtletí?
Na to lehce přijdete, jakou cenu by jste tomu dala? Prostě IN 100 na rok je strašně laciná, pokud jezdíte z Plzně, Ústí a Pardubic do Prahy. A to nemluvím o tom že např. nákladní dopravci tím vybaví svůj personál aby nemusel řešit cesťáky. Dá to do nákladů a odečte DPH, ještě vyškemrá nějakou slevu a dostane ČD body. atd atd

xyz

„· Vlak R 663 (Plzeň – Brno) od 10. listopadu nepojede v úseku České Budějovice – Brno hl. n.

· Vlak R 666 (Brno – Plzeň) od 10. listopadu nepojede v úseku Brno – České Budějovice.“

To už tady bývalo 10 let (12/2009 – 12/2019 od pondělní do čtvrtka mimo letního období.

Trochu obtíž je v tom, že na tyto rychlíky jsou navázány přípoje např. v Okříškách, Jihlavě, Jindřichově Hradci. Ty přípoje nadále pojedou, jen k nim/od nich nebude zajištěn žádný přípoj. Bude tam „díra“.

xyz

+ To samé samozřejmě platí i pro úsek Plzeň – České Budějovice v podobě přípojů v jednotlivých přestupních stanicích.

Petr

To je přeci u nás normální, přijedu rychlíkem do stanice a lokálka je pryč.
Anebo zruším rychlík , ale lokálku nechám, abych jí mohl následně zrušit. 🙂
Zlatý auto.
Podívejte se na přípoj pro Os 27711, který jede jen ve všední den.

medical_examiner

Asi jezdíte víc roků, mně ještě lokálka do Litně neujela – čeká totiž na vlak z Berouna…

Petr

Koukněte se na nový jízdní řád, rychlík od Budějic jede jen v sobotu a neděli.

Petr

V novém GVD.

Martin z Topírny

To je přesně ono MD si to prostě škrtne a že tyhle Rka většinou suplují regionální dopravu si tam u Vltavy asi vůbec neuvědomují… a s krajskými asi ani nekonzultují…takže místo, aby byl člověk co nejrychleji doma, tak +2h jednom nádraží a na druhém +2h. Pochopím Expressy, když jede pomalejší rychlík před ním nebo za ním…ale pokud rychlík, který dělá svozovou službu napříč 4 kraji… to mi hlava nebere… daly se přece ubrat vozy…

xyz

Ne že bych jinak nesouhlasil s tím co píšete, ale vozy už se taky ubraly – už někdy od poloviny října jezdí na R11 jen 3 vozy namísto základních čtyř (resp. rovněž 3 namísto posilových pěti).

Petr

Přesně, z dálky to vypadá jako hodinový takt a pak škrtne MD spoj a hned člověk čumí 140 minut v okresním městě ve všední den a špičce a vlak nikde.

Paja

No bohužel zrovna na Junáku je standardně kvazi 2 hodinový takt. S tím, že pokud chcete jet třeba ČB – Brno tak v sobotu myslím musíte vyrazit už po poledni. Což opravdu moc dopravní obslužnost nepřipomíná.

Petr

To na R26 také ne, samé poznámky typu jede ve středu když je úplněk 🙁

Paja

Jo no, však z Budějc do Brna a zpět vlakem bylo to spojení luxusní, to člověk moh jet asi i 4x za den (aby to bylo v nějakou lidskou hodinu). Takže bylo kde brát.

Paja

Škoda že nejde udělat anketu kolik z těch mínusářů pochopilo tu značnou ironii se kterou jsem to psal 🙂

František

To snad nejsou komerční vlaky, ne? Pochybuju, že dráhy vlaky omezují o své vlastní vůli. Spíš stát omezuje svou objednávku. Nebo o tom stát neví?

Martin z Topírny

Stát už je fakt „debil“ … víc není co hlásit