egoe-plus
Dopravci Mimořádné události Železnice

Další škrtání rychlíků. Přes Havlíčkův Brod pojedou jednou za dvě hodiny

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

České dráhy počínaje úterým sáhnou k dalšímu omezení dálkové dopravy. Nejvíce se to dotkne linky R9 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod. U dalších linek, například z Prahy do Hradce Králové nebo z Brna přes Břeclav do Olomouce, dojde ke zkrácení souprav. Už v sobotu dráhy stáhly z kolejí pendolina a přestaly provozovat některé expresy.

Schéma dálkových linek a jejich omezení. Pramen: ČD
Schéma dálkových linek a jejich omezení. Pramen: ČD

Zde je přehled změn podle ČD:

Na lince R9 pojedou rychlíky v základním dvouhodinovém intervalu (dosud hodinový). Zachován bude vložený večerní spoj R 963 z Prahy do Žďáru nad Sázavou (denně mimo sobotu) a také časně ranní vlak R 964 z Havlíčkova Brodu do Prahy (denně mimo neděle).

Odpolední vlak R 978 z Brna (15:03) do Prahy pojede pouze v pracovní dny a jen v úseku Brno – Havlíčkův Brod (dále do Prahy nepojede). Vůbec nepojedou přímé spoje Praha – Jihlava a zpět (R 961 v sobotu dopoledne z Prahy a R 960 v neděli odpoledne z Jihlavy). U časně ranního vlaku R 966 z Čáslavi do Prahy hl.n. dojde k rozšíření provozu – kromě pracovních dnů nově pojede také v sobotu.

Naopak časně ranní vlak R 971 pojede v celé trase jen v pracovní dny (tj. v sobotu nepojede ze Žďáru n. S. do Brna). Některé večerní rychlíky také nepojedou v úseku Praha-Smíchov – Praha hl.n. a zpět. Ve vlacích bude zařazen nižší počet vozů.

Linka R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov / Letohrad: Většina vlaků na této lince bude vedena jen v základní soupravě, tj. bez posilových vozů mezi Prahou a Hradcem Králové. Výjimkou budou v pracovní dny a sobotu vlaky R 923 a 934 a také spoje R 924 a 933 v pracovní dny a neděli, které pojedou s vybranými posilovými vozy mezi Prahou a Hradcem Králové.

Linka R13 Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc: V rychlících R 811 (Brno hl.n. 14:36 – Olomouc hl.n. 16:49) a R 804 (Olomouc hl.n. 17:09 – Brno hl.n. 19:24) nebude o nedělích a svátcích řazena posilová jednotka 660 (tj. pojede jen jedna pětivozová jednotka řady 661).

Linka R19 Praha – Česká Třebová – Brno: V rychlíku R 864 (Brno hl.n. 14:56 – Praha-Smíchov 18:12) nebude v pátek řazena posilová jednotka 660, tj. pojede jen jedna pětivozová jednotka řady 661. Totéž bude platit i pro vlak R 873 (Praha-Smíchov 15:44 – Brno hl.n. 19:02) v neděli.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kulový blesk

Jakpak rychle (a hlavně pružně) bude MD dočasně zrušené vlaky vracet zpět? Všichni vnitrostátní pendleři určitě nezůstanou doma dva nebo tři měsíce, je celkem jasné, že v mnoha firmách se teď budou snižovat stavy a u rovnocenných zaměstnanců si udrží místo ten, kdo přijde do práce už za týden nebo dva, na úkor toho, kdo bude sedět na home office do půlky května. Navíc si lidi na virus zvyknou, fáze šoku pominula, všechny statistiky ukazují, že vážné následky mají v drtivé většině starší lidé, pravděpodobnost nákazy je v Česku nízká a dobře placená práce v Praze nebo Brně je dobře… Číst vice »

BoH

Když bude karanténa, těžko budou počty cestujících růst. A pokud by se firmy najednou rozmyslely, že home office nechtějí podporovat, tak přijde z vlády nařízení, nikoliv jen současné doporučení.

Jaaa

HO nelze podle zákoníku práce nařídit. Lze jen dohodou a za náhradu provozu takové „kanceláře“.

Dominik

Nezapomínejte, že jsme ve stavu nouze, kde platí trochu jiná pravidla, takže věřím, že by v případě potřeby mohli i nařídit, že veškeré práce, které jdou dělat v rámci home office mají zaměstnanci vykonávat z domu.

Jaaa

Nouzový stav omezuje některá práva, ale HO mezi nimi není.

BoH

Pokud by skutečně nešlo žádným způsobem nakázat HO, tak by raději zastavili ekonomiku úplně, než aby riskovali exponenciální růst nakažených.

Jaaa

Zákonem…

Pavel

Kulový blesk…. Svatá prosto… hlavně, že to nebolí

Pravdepodobnost

„pojede jen jedna pětivozová jednotka řady 661“

Cesky drahy nechtej aby jim socky poprskali prvni tridu:-)). Taky zrovna tohle nechapu koho napadlo dat prvni tridu ke dverim a druhou nad kola aby pres ne vsichni trajdali.

Tohle ale vypada jako priprava na postapokalypticky marketing. V prvni tride se dosud nikdo nenakazil tak kupujte ve vasem meste u vasi pokladny!

Pravdepodobnost

Jo ona pojede 661. Cetl jsem ze nepojede, takze sorry nesmysl jednicky do karanteny nejdou.

Tomáš

Když jsem před 2 týdny psal že v Südtiroll vozí vlaky vzduch, byl jsem zde za trotla.
Teď je situace někde jinde. Ve velkých městech už je armáda. Vlaky stále jezdí. Autobusy též. Ale když vidíte kloubový bus kde jsou jen 2 lidi, řidič a revizor tak je třeba se zamyslet jestli to opravdu chcete mít.
Ty čísla jsou neuvěřitelný.
Pustím si do sluchátek Radiožurnál, a dozvím se že v neděli se v Libereckém kraji nestala ani jedna dopravní nehoda. Neuvěřitelný, poprvé v tomto století.
Nejvíc mně pobaví reklama před celou, na ČD. To je třeba slyšet.

Pravdepodobnost

Po zkonceni pandemie bych si rad nekde precetl celkove statistiky zemrelych. Alespon nektere zpusoby pujdou dolu i kdyz nemaji s koronou nic spolecnyho.

Pezos

Jen aby nešly nahoru třeba sebevraždy…

Tom

Omezit se měly úplně všechny linky. Teď, když bude potřeba každá koruna, tak se takhle plýtvá. To není péče řádného hospodáře… Dnes má ve vlaku každý vagón pro sebe!

Pravdepodobnost

Pokud by se nechaly kupecka tak by jeden vlak mohl zastoupit jeden vagon. Kdyz nemuze mit cestujici pro sebe kupe tak holt musi mit jeden vagon.

Tak si to pamatujte az zase v dobach miru bude nekdo tlacit velkoprostory protoze:
– pocitove se tam lide citi bezpecneji (statistiky kradezi ale nikdo neda)
– lepe se to uklizi (statistiky nakladu ale nikdo neda)

michal

Žádnou statistiku netřeba dělat, potvrdí to každý dopravce.

Brian Griffin

Drahá pravděpodobnosti, až zase někdy pojedete milovaným kupíčkovým vozem, račte si povšimnout, jak je tam dělaná ventilace: ano, klimoška je společná pro celý vagón, ty stěny mezi kupé jsou jenom placebo bariéra. Moc hezky je to poznat, když si na záchodě nějaký tabakista zapálí – smrad v celém vagóně zaručen.

kakov

„Moc hezky je to poznat, když si na záchodě nějaký tabakista zapálí – smrad v celém vagóně zaručen.“

Pokud tohle je pravda, pak je na vagónu něco špatně. Jsem sice odborník na vzduchotechniku staveb (vaším výrazem „klimošku“), ale vím, že místnosti s produkcí škodlivin (tj. např. WC) nemají být na odsávání vzduchu již propojeny s jinými místnostmi.

Leinad

Mám dojem (nepodložený), že při vypnuté klimatizaci bude za WC dveřmi spíše cítit cigareta než hovno, navíc hovno je krátce po vytvoření spláchnuto.

Původní varák

Na R8 jsou dva turnusy: Brněnský a Bohumínský: Díky výluce a díky omezením projednaným s MD mají od 24.3. veškerou vozbu Bohumíňáci a Brňáci utřou. Buď dovolená nebo za 60 procent doma…..

dada

bral bych 60% doma.

Luke

To bude za 100%, je to chyba zaměstnavatele, ne?

Jaaa

Spíš bude míň přesčasů…

Elb

Strojvedoucích je pořád málo, tak se tím bude srovnávat jejich nasazování na přesčasy a čerpání dovolených, po depech je teď hodně odstavené techniky, na které je normálně taky málo lidí na udržbu… Nebo jak to aktuálně probíhá?

dada

Omezení je rozumné, 300t souprava převážející vzduch je blbost.

Vnejší pozorovatel

Jezdí těmi vlaky dnes vůbec někdo (nebo teda více než 5 lidí na soupravu)?

noerf

Vnější pozorovatel: včera jsem viděl některé spoje MHD a linkové autobusy v Českých Budějovicích. Standardní obsazení řidič a maximálně pět cestujících, zpravidla tak dva až tři.
A myslím, že u vlakové dopravy to bude podobné.

Původní varák

Od zítřka (24.3.) RegioJet též opět ještě výrazněji omezuje provoz na R8…….

Pe.tr

RegioJet je jen dopravce . Omezuje , a to logicky , objednavatel .

BoH

„České dráhy počínaje úterým sáhnou k dalšímu omezení dálkové dopravy.“

Původní varák

Dobrá, tak pro ty detailisty: RegioJet po dohodě s MD omezuje vlaky…..

Jirka

A jak?

Jirka

Už nic už jsem to našel.

Denně nepojede celkem 8 spojů v každém směru z celkových sedmnácti s tím, že hodinový interval spojů bude zachován v ranní a odpolední špičce; jinak pojedou spoje v dvouhodinovém intervalu. První ranní spoje v obou směrech s odjezdem kolem 5.00 hodiny a poslední dva večerní spoje v obou směrech s odjezdem z Brna a z Bohumína po 19.00 a 20.00 hodině budou zrušeny.

noerf

Jirka: takže místo 12 párů vlaků při výluce jich bude jen 9 párů.