Další sada rychlíků k přímému zadání. Alternativní dopravci mlčí

Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: ArrivaJednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Pro železniční dopravce je k mání další sada rychlíkových linek. Ministerstvo je vybrané firmě zadá přímo.

236 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Ví někdo kolik je potřeba souprav na dané linky? (Popřípadě kolikavozové)

Beny

Liberec – Pardubice, Ostrava – Krnov – Olomouc obě cirka po 5-6 (4 v 1 okamžik na trati)
Ale to je jen takový odhad 🙂

cestující Veronika

zdravím, co nyní jezdi pod ČD z vagony na lince R9 (Praha – Havl. Brod – Brno)? díky za info

5555555

InterPanter nebo B249- ať žije 21 stol.!

4918

Aee145/152, BDs 449, Bee273, Bee273, B249, B249,

cestující Veronika

Nevím, co vidítě v alternativních dopravcích. V Arrivě řada 845 je ještě větí vedro než v 810, rovnou nasadil jen second hand. Die Laenderbahn nemá ani na stolky a místo toho nabízí panoramatická okna, abychoms se mohly kochat tím vedrem od sluníčka (nic proti sluníčku). Regiojet rovnou nasadil v Usteckém kraji 30-letý second hand a neobtěžoval se cokoliv zlepšit v interieru, lidé tahají kočárky a kola do schodů, personál na baterky (jo jasně za 1,5 roku tam příjdou nové jednotky – no uvidímě, co to bude za zázrak. A do té doby?) Už od pohledu z venka dovnitř vozu u… Číst vice »

Daniel Mach

Pletete dohromady 845 a Desira. Kvůli oknám tolik zlosti?

cestujici Veronika

Nejde o okna. Jde o to, ze tu nekteri lide velebi neco, co ma taky sve nedostatky a zaroven ty nedostatky nevidi.

Ares

Hlavně jde o stolečky 🙂

Ludva

Zdejší vychvalovače soukromníků, nemůžete brát vážně :-). Téměř všichni píšou a chovají se, jako kdyby ČD neměly nic jiného, než vozy řady „B“ nebo 810. Zřejmě již delší dobou s ČD nejeli. Normální cestující skutečnou situaci znají. A moc dobře vědí, že až na výjimky opravdu není co vychvalovat a vyzvedávat až do nebes. Já patřím mezi zákazníky ČD i RJ a jako častý cestující slyším i hodnocení, nebo často vyloženě nadávání na některé věci u ostatních soukromníků, tak moc dobře chápu co píšete.

Jerry

Přesně tak a on každý rok klesá počet 810 a vozů řady b.

Strýček Fido

V regiodopravě? Hahaha

Avlaky

To je pravda, ale je to z důvodu že od nich přebírají tratě soukromníci, takže jsou béčka a 810 nadbytečné

cestující Veronika

Mnoho lidí zvyklo nadávat na ČD už ze zvyklosti. Znali jen ČD. Vládne u mnoha lidí zaujatost a přílišná náročnost.

4918

Nejezdíte R9 kazdej den já jo a vím jak to vypadá většinou místo 3X Bee 273 je tam tak jedno

Jakub

Většina tradičních nádražáků nenávidí a bude nenávidět nahrazení starých motorových krámů ČD krámy konkurence z vícero důvodů. Mizí nostalgie, mizí režijka, mizí starý známý personál… a to tvořilo jádro jejich tolerance a lásky k ČD. Cestující budou jezdit ČD pokud budou poskytovat dobré služby (moderní vlaky, třeba). Většina z nich ale nemá citovou vazbu na konkrétního dopravce, jde po ceně/výkonu. Proto se Regiojetu tak daří a Leošovi nedaří. Nikdy jsem nezažil cestujícího, který by vzpomínal na staré dobré 854. Polovina cestujících si všimla pár změn, je na Wifi a mají na stolku před sebou odložené věci, zkrátka využijí toho co… Číst vice »

David

Na jednu stranu vám vadí alternativní dopravci a na druhou stranu jim vzdáváte „hold“. Tak si to ujasněte.

Martin1

To říkám pořád, že 845 je bída. Na Tanvald tedy určitě.

Avlaky

Co na nich vidíme ?
Lepší cenu a modernější vozový park (počítám to na % ne na kusy)

4918

On nekdo kritizuje Bmz???

Liboros

Prosím R9 pro Regiojet, ty navoněný ošuntělý krabice na mlíka ve kterých se v létě nedá dýchat/nedá sedět aniž by člověk neohluchl mají dávno po životnosti…

Martin

Sem slyšel že regiojet se vzdává linky Brno Bohumín od nového gvd. Neví někdo víc???

Avlaky

Jste asi blbě slyšel

Avlaky

Jste asi špatně slyšel

Joseph

Tuhle jsem jel linkou R22 z Kolína do Rumburku, stáli jsme mezi Bělou p. Bezdězem a Bezdězem a potom mezi Skalicí u České Lípy a Novým Borem. Prý se nám souprava uvařila a nedávala to horko. Říkal fíra i stevard.

robert

Rychlikova linka to sice neni, ale nechtel by zluty spasitel Kozi drahu? Nebo Arriva? Nebo cekaji, az ji nekdo opravi? Mohou jit cestou AZD. A pokud to udelaji, budu jim libat ruce.

-TR-

O Kozí dráhu má zájem jeden soukromý dopravce z jižních Čech, zatím ale nedošlo k žádnému posunu.

robert

Diky za info. 🙂

Strýček Fido

Rozbij prasátko a můžeš si ji koupit, ne? Čekají až jí někdo opraví? Asi je majitel SŽ že, takže by podle tebe měl přijít dopravce a opravit tam koleje co patří státu? Máš to v hlavičce pomotaný, co….

Kom

Už bylo dost komedie jménem Alternativní dopravci… Snad jen LE to lokalky pozvednul

MajsterN

I arriva v ZL. 810 šly do kopriv.

Avlaky

A co Arriva , GWT a RegioJet?

Daniel

No nevím jestli RegioJet pozvednul lokálky…

Pe.tr

Alespoň se ČD uleví a mohou se dívat jak by to mohlo vypadat. Případné nedostatky vychytat a to by bylo aby nebylo . Ikdyž vyhraje kdokoli s téměř čímkoli není možné , aby to bylo horší .

Jaaa

Viz Arriva na Švejkovi, že…

švestka

Proti roku 2019 a pravidelným soupravám typy 2*šrot z kopřiv jednoznačné zlepšení.

ušatá

Ani náhodou!!!

Bram

Ušatá je holt spíše rohatá, když tu cancá takové nesmysly:-).

Hezky česky

Arriva odlehčuje ČD dieselovou trakci, RegioJet elektrickou, ČD 50% vraků může postupně odstavovat a stát se firmou 21. století. Za 10 roků až se ČD bude privatizovat už to bude možno považovat za moderního dopravce.

Zbyněk

Proč by se ČD měly privatizovat? Vždyť ani DB nikdo neprivatizoval. A že mají tržní sílu.

Hezky česky

Protože budou mít příliš vysoké dluhy a nebude na provoz. Že se něco má, nebo nemá je podružné, stejně jako státy tržně neuhájily státní autobusovou a leteckou dopravu, tak jednoho dne neuhájí ani tu železniční. DB by bez státního cecíku nepřežily ani minutu, ty jsou tak předlužené, že mají vnitřní dluh za limitem. ČD je tak na půlce, těch 10 let a každý rok nový dluh 3,0 mld, jsme na limitu 60 mld. dluhu, dlouho se bránily, že nic nepořizovaly a jezdily se šrotem, ale nástup konkurence, politický tlak, tlak veřejnosti na modernější dopravu, covidové propady tržeb, střízlivě 3 mld.… Číst vice »

ModráGuma

Jestli se nemýlím tak ČD Prosperujou ty chytráku.

Strýček Fido

Lol, jasně, když je stát tu a tam oddluží a dosype

Alex

Už několikátý tvůj komentář přemýšlím jestli bereš dva nebo čtyři prášky denně.

Daniel Mach

Pokud ČD budou nasazovat své motoráčky se světovým označením Regio Mouse na spěšňáky z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a dál, tak se moderní firmou nestanou nikdy.

Alex

Dokud si kraj neobjedna něco lepšího tak tomu tak bude…

Leinad

Kraj nezakazuje nic lepšího

Bram

Pokud by ČD přišly o linku R9, tak se by spolu s dodávkou deseti pětivozových jednotek vyřešil konečně akutní nedostatek vozů u ČD. Konečně by přestaly být nasazovány vozy řad A, B, AB a BDs, čili to nejhorší, co ČD mají. Jel jsem s tím teď v neděli z Tábora do Benešova a rád si od takového „příjemného“ zážitku dám zase delší pauzu…

Honza

Pozoruhodné, není vůbec jasné, jestli se vůbec přihlásil někdo jiný než ČD (přece jen provozovat rychlíky s elektrickou lokomotivou a vagóny je něco jiného než vytáhnout z kopřiv pár ojetých motoráků), ale místní diskutující už věští, že na R9 bude jezdit RegioJet 😀

Lukáš F.

Já si myslím, že to zůstane ČD a budou to jezdit panteři.

JanB

Chudáci panteři, myslím, že kdyby po takovém úseku, jako je např. Křižanov-Vlkov u Tišnova jeli povolenou „stovkou,“ tak se rozsypou.

Mirek111

No, a proč by to tak nemohlo být?? Přeci jen, NÁKLADY tu hrají prim ( o kvalitě nemluvě, viz. R8 )

roháček

Proč se tady mažou komentáře?

roháček

Pardon spletl jsem si diskuzi. Moc se omlouvám

-TR-

😀 😀

Jiří Šrámek

To bylo na iDnes, že?

robert

I kdyby, co je na tom? Jejich server, jejich pravidla. S tim musis pri registraci pocitat.

švestka

A hlavně v R linkách, které dostane kdokoliv jiný než ČD nehrozí, že z ničehonic nepojedou, protože vypukne ta od ledna slibovaná stávka za režijky.

Ludva

Chlapče chlapče znovu ukazuješ jak málo provozu a vůbec dění na železnici rozumíš. Na tvé štvavé psaní asi vážně nemá cenu reagovat. Tak jen dvě otázky. On je tento článek o režíjkách? A za druhé, to si jako ti strojvedoucí na linkách které nedostane ČD budou stavět vlakovou cestu v případě stávky sami?

Švestka

Hochu, na konstatování faktu není nic štvavého. Viz. zima, kdy ČD v jistém kraji vyhráli soutěž, za předem daných podmínek, podepsali smlouvu a pak jejich zaměstnanci začali vyhrožovat stávkou a že takových článků bylo.

Zbyněk

Samozdřejmě režijek se to také týká protože, čím více alternativních dopravců, tím více tratí, kde Vám režijku neuznají. Podle mě by režijka měla přejít pod SJT a nárok by na ní měli mít všichni zaměstnanci dopravců službu trvale vykonávajících v závazku veřejné služby a také zaměstnanci správců infrastuktury minimálně po dobu pracovního poměru. Na jednu stranu dráhy se zbaví těch nejstarších vozidel a na stranu druhou přijdou o peníze z těch provozních souborů namísto aby mohli třeba ručit větším množstvím dlouhodobých smluv a následně nová vozidla pořizovat. Každopádně soukromník je pořád ve výhodě, jelikož mu nic nepatří a pouze si… Číst vice »

Petr Šimral

Proč tak složitě s režijkami?
Prostě a jednoduše bude v rámci SJT stát režijka úplně stejně jako normální celosíťová jízdenka. A zaměstnavatel se rozhodně, jestli vám jí koupí celou, nebo jenom část, nebo vám třeba nabídne zakoupení krajské SJT a podobně.
Proč to komplikovat?

Mirek111

To by Moloch, stálo takový love, že by, šel do kopru, do konce letošních prázdnin…

Dominik

Jistě, než řešit benefity, které režijka přináší (Slovenskou, FIP, Ano vím, muselo by to MD dojednat), tak raději alibisticky říct, však zaměstnavatel může zakoupit síťovou SJT, tomu opravdu říkám řešení. Úplně stejnou rétoriku měl i CENDIS, naštěstí MD pochopilo, že je potřeba režijky skutečně řešit, ne je jen alibisticky odbývat síťovou SJT.

Petr Šimral

Vždyť to klidně nazvěte SJT s FIP + SK) a omezte možnost zakoupení jen na železničáře a jejich rodinné příslušníky, aby si to nemohl zakoupit normální substrát. A co se na tom vyznění příspěvku celkově změní?

Dominik

Jistě, ale musí to někdo dojednat. Vy jste to chtěl alibisticky odbýt obyčejnou SJT.

švestka

A zaměstnavateli něco brání, aby jako benefit svým zaměstnancům platil jízdné po Slovensku nebo v dalších zemích?

Prag

Když z toho dotyční odvedou daň z příjmu jako z naturálního plnění tak nic.

Erik

Člověče co hulíte? Myslíte si, že nemůže dopravce jiný než ČD mít potíž. Ono se u Jančoury, Arrivy či jiného dopravce????????? Bože do čeho si dal duši.

kakov

zatím s neježděním mají problém spíše alternativní dopravci, jako když Arriva odřekla pro nedostatek motoráků spoje Praha-Nitra, nebo to snad způsobila také stávka zaměstnanců ČD za režijky?

Tom

Ani u té R23 bych neviděl jistotu, že zůstane ČD. Ona totiž není tak vozově náročná, takže i pro menšího dopravce by nemusel být problém pro tuto linku v krátkém čase vozy obstarat. Osobně bych si přál změnu (ať už výměnu za jiné vozy ČD nebo jiného dopravce), protože co tam jezdí teďka, je vážně výživný. A o Bdt na rychlíku ani nemluvě. Kam se asi soukromníci tolik nepohrnou, je ta R10. Do Trutnova Vectron prostě nedojede a hledat ještě diesely, je další starost navíc. Z pohledu soukromníka je lepší vynaložit úsilí a vyhrát tu Vysočinu. Je mimochodem strašně zvláštní,… Číst vice »

Ondra L.

Ano, na R23 je ted vozovy park priserny, kdyby tam aspon nechali ty sysly…

Mandy

Třeba tam budou jezdit Flirty LE

Mirek111

Na té R8, jistě ví, jakou cenovou politiku zvolí…. Jinak, už jsem Vám psal minule v komentářích, Jančura ví, co dělá….A jistě, to nedělá špatně….

libcha

Mě přijde už malinko pozoruhodné, že ČD berou všechno, co jim nevyfoukne někdo jiný. Prakticky se považuje za samozřejmost, že když se o nějakou linku nepřihlásí (dost silně) žádný alternativní dopravce, tak ji ČD zajistí.

Jsem zvědav, kdy se poprvé stane, že třeba vlivem nedostatečné přípravy a pozdního zadání, neprojeví zájem o nějakou linku vůbec nikdo, ani ČD. Aby se pak na ministerstvu (nebo kraji) nedivili…

Ludva

ČD to prostě vzít musí. Má to nařízené zákonem. To ví asi málo lidí. Ze zákona má i jiné povinnosti, které ČD značně znevýhodňují oproti konkurenci.

ABC

A to číslo zákona a paragraf jsteuž našel nebo jste ho viděl vlevo dole v časopise Obzor?

Ludva

Najdi si ho v posledním čísle Obzoru sám, když tak přesně víš odkud ho mám 🙂

ABC

takže neznáš. překvapení 🙂

Juraj

Tak zákon 77/2002 Sb. toto priamo neupravuje a zadávanie ZDO sa aj tak primárne riadi podľa Nariadenia 1370/2007, avšak ono je to vlastne jedno, pretože MD ČR v ČD prakticky vykonáva vlastnícke práva, a tak má všetky páky na to, aby dráhy dokázalo k čomukoľvek prinútiť.

ABC

ale pikaču. nebyl tu každej chytřej že ČD, a.s., nemůže ani vlastník nařídit co by ně mohlo být nevýhodné (viz prodej nádraží či pozemků co dostali zadarmo zpět státu za jinou než tržní cenu či uznávání jízdenek konkurence či jednotného tarifu), neboť by se pak nechoval s péčí řádného hospodáře a mohl by být stíhán za porušování povinností při správě cizího majetku?

Ludva

Přečti si mojí odpověď trochu níže, zda může, nebo nemůže přikázat.

ABC

ze zákona nemůže

Cyklista

„prodej“ pozemků, nádraží a dceřiných firem Správě železnic je pouze „legalizace“ nedovolené státní podpory ČD.

Protože již delší dobu nelze ČD dotovat přímo ze státního rozpočtu, provádí se takové opičárny….

Cyklista

Jen výkřik do prázdna:
Dostanu od státu nemovitosti kolem nádraží/tratí (rok 2003). Za pár let nádraží prodám SŽ (státu) za 12 miliard korun. (rok 2009)
Dostanu od státu nádraží (rok 2003). Za pár let nádraží prodám SŽ (státu) za 3,3 miliardy korun. (rok 2016)

Do nádraží a budov ČD investovaly minimálně. Většinu oprav a rekonstrukcí prováděla následně SŽ.

Ty miliardy, které stát poslal ČD za svůj majetek nejsou státní podporou ČD?

Erik

Ty si ale jouda. Nauč se nejdřív práva vlastníka. Vypadáš fakt blbě.

ABC

jo, třeba zastupitelé z Postoloprt by mohli vyprávět….

Erik

A došli argumenty co.

Jakub

Lepší rychlík Pardubice – Liberec?
Arrivě stačí vzít Desira, rekonstruovat interiér ala 845 (sedadla Borcard Genio), WiFi, barel s vodou a nasadit. Bude to znatelný rozdíl ve výkonu, klimatizaci, komfortu, tichu, rychlosti i ceně. Píšu bude protože očekávám jejich nasazení. Už mají slíbené Desira po Regiojetu ze Slovenska.

Jiří Šrámek

Vám přijde Desiro jako ideální „vlak“ pro rychlík s tříhodinovou jízdní dobou?

Jarda

A vám přijde rakev proti Desiru lepší?

ABC

A co tam jezdí teď a v čem je to ideálnější?

kakov

Vaše odpověď není argument, na tříhodinovou jízdu rychlíkem by se samozřejmě dalo najít mnohem komfortnější řešení než Desiro, otázkou spíše je, kolik lidí jezdí celou trasu a jaké jsou ekonomické ukazatele…..

Každopádně zvolit špatné řešení jen proto, že je trochu lepší než předchozí řešení nepovažuji za vůbec rozumné.

Juraj

Desiro s lepšími sedačkami by nebolo v ničom horšie, než 843+Bdtn. Plus by malo minimálne klimu a nízkopodlažnosť, takže na R14 jasná výhra.

Jakub

Kdyby tu jezdil Brejlovec a Bmz, Bpee a Abmz, neřekl bych ani slovo, ale tak tomu opravdu není.

Bram

Neřekl bys, ale také bys to nezaplatil. Brejlovec a zmíněné vozy jsou na linku Pardubice – Liberec velmi drahá sranda…

pkajetan

a co CDC – 2x 742 a jeden uhlák, 2x 757 a dva vagóny s dřívím – ano to se tady všude na regionálních tratích v „nákladní“ dopravě děje – nehospodárnost jako kráva..
Ty dvě 843 a dva strojvedoucí na posilových Ještědech jsou taky zadara?

Martin

Oni tam jezdí 2 strojvedoucí? Já jel vždy jen s jedním – myšleno na posile v řazení 843+3×043+843.

Bram

Ano, desiro je navržené pro vlaky s dobou jízdy cca tři hodiny, čili na linku Pardubice – Liberec s jízdní dobou 2 hodiny a 52 minut naprosto ideální volba. Jako cestujícímu se mi s ním jezdí velice dobře, nelze mu nic vytknout. A to, že jde o vozidlo, jehož nejstarší kousky jezdí přes dvacet let, není vůbec poznat. Stále působí moderně, prostě nadčasové vozidlo:-).

Martin

No, musím uznat, že jestli si mám vybrat Desiro ve verzi socka DB (bez stolku, podpěrek, tvrdý sedačky) nebo 843, tak ta 843 v pohodlnosti zvítězí. Ale ty 3 hodiny se v Desiru dají vydržet, jako vozidlo zcela vyhovující. A pokud by to mělo stolky, opěrky, tak spokojenost. A kdyby to mělo i lepší sedačky, např. jako 845, tak super.

Jindra

Jel jsem před pár dny z Paky do Libu, některými zde vychvalovanou rakví. Hnus, děkuji nechci!
Venku vedro. Seděl jsem v prvním voze. Všechna okna dokořán fajn, jenže k tomu rachot z motoru jako když letím stíhačkou. Není slyšet vlastního slova. Pokud vlak stojí okamžitě vedro k padnutí. Sorry, ale tohle není železnice 21. století. To stačilo možná před patnácti lety. Takže cokoliv jiného než současný stav bude na lince Liberec – Pardubice posun k lepšímu.

Martin

No vidíte, já jsem jel minulý týden 814, 845, 845, 843 a zcela nejhorší na vedro bylo v té 845. A protože by nahrazení 843 proběhlo právě řadou 845, tak byste si změnou k Arrivě asi moc nepomohl.

Mirek111

Tak, snad Arriva udělá ten Liberec a Radim, tu Vysočinu….

Rypal

Nechce se mi to hledat, ale kolik bylo casu na přípravu nabidky a kolik bude mezi podpisem smlouvy a zahájením provozu? Asi malo na objednání novych vlaku, ze.

Urban Transport Lover

Žlutý expanduje v Polsku
Černý čeká na schválení vlaků – to je hra s nejasným koncem
Oranžovo – zelený nemá další vlaky
Modrý po dodání všech Panterů do všech regionů bude mít doslova nadbytek vlaků… (většina dodání právě do 2022, Vysočina i 2023)

Chronosphere

Jak vypadá takový modrý nadbytečný vlak? 810? 460?

Kamui

Xmz uvolněné z chebáků. Ty by vysočině slušely.

Jakub

Na ten rok…

Kalina

Arriva snad nemá jedinou elektrickou lokomotivu, ani klasický čtyřnápravový vagon, tak kam by se hrnuli s jejich smradlavými, dýchavičnými ojetinami.

Velda

Tuším, že nějaký německý ojetý vůz měli na trati do Koutů nad Desnou, mají pár bobin , ale do Koutů to tahali peršingem ( půjčeným od Regiojetu, pokud se nepletu)

Lukáš F.

Vždyť to máte v článku napsáno, hrnuli by se na Pardubice – Liberec, kde se jezdí v dieselu.

Jackub

Co není, může být. A 845 nejsou ani zdaleka tak dýchavičné, líné a hlučné, jako 854. O Desirech, Lintech a Stadlerech nemluvě. Ale ulevilo se vám, viďte? Když skutečnost neodpovídá našim představám, tak si ji holt podle vlastních představ ohneme. Psychologové to nazývají kognitivním nesouladem. Překonat ho velmi bolí…

Jakub

Nerozumím kdo kromě šotoušů může obhajovat v dnešní době 854+Bdtn. Teď jsem tím jel na Os z Vysočan až do M. Boleslavi, ujel mi R.
Hodina a půl pískání brzd, hluk od podvozku a to v nepříliš pohodlných sedačkách. Opravdu se to nedá srovnat s 845, která není tak hlučná ani při otevřených oknech, brždění je jemnější, sedadla, komfort… to se ani nedá srovnávat (takové mají ČD akorát v InterPanterech)…

Štěpán

Nerozumím, kdo může obhajovat šrot z Německa 845. Rekonstruovaná 854/054 je mnohem pohodlnější, při zavřených oknech jsou uvnitř tiché a ani v té 854 není motor slyšet zdaleka tolik jako v motorovém voze 845 (a kdo tvrdí, že ne, tak tím nikdy nejel). Kdyby byly všude kvalitní koleje, tak je jízda 854/054 zcela komfortní (o čemž se lze přesvědčit např. v úseku Praha-Ruzyně – Hostivice ve Sp vlacích). A ten interiér i sedačky v 845 jsou taky dost nanic. 854/054 mi připadají asi tak 10000x komfortnější.

(a žádám případné provokatéry, odpusťte si jakékoli napadání ohledně režijek, nic takového vážně nemám)

Jakub

Jasně, pokud milujete ČD a zvuky šustění a pískání při brždění jsou něco co pro Vás
patří k železnici, budete preferovat 854 vedle 845, Žabotlam vedle Elefantu, vůz B vedle Bmz, atd…
Ostatní cestující ale chtějí posun k tichosti, komfortu a tam o pokroku nemůže být pochyb ani pokud budete tvrdit opak. Klidně si běžte změřit decibely, šířku sedačky, intenzitu otřesu, atd. 🙂

Štěpán

Ohledně té tichosti pravdu nemáte. Zkuste si změřit hladinu hluku v 854 (se zavřenými okny) a v 845. Budete možná překvapen. Kravál od motoru v 845 je i na první poslech mnohonásobně větší, než v 854, která má dost dobrou hlukovou izolaci. A není to o žádném milování šustění, skřípání apod… Ty šroty 845 jsou skutečně hodně výrazný pokles v kvalitě a komfortu, oproti 854/054/954. I co se týče interiéru, sedaček, prostornosti apod. A otřesy, ty souvisí především v kvalitou železničního svršku. Jak říkám, zkuste se svézt 854 na Sp vlaku do Kladna a mezi Ruzyní a Hostivicí budete překvapen,… Číst vice »

Jakub

Asi jezdíte jinou 854 a 845. 🙂
854 ve kterých jezdím já mají sedačky jako druhá série City Elefantů (03x-06x), čili regionální čtyřsedačky s malým stolkem společným pro cestující u okna.
845 ve kterých jezdím já mají sedačky jako Interpantery (šiřší a polohovatelné) včetně rychlíkového uspořádání a každá sedačka má výklopný stolek.
Příklad – ve Vysočanech jsem vždy slyšel Hydru (854) i z prvního nástupiště při příjezdu a odjezdu (při příjezdu píská a při odjezdu hučí). Když teď přijíždí nebo odjíždí 845, za budovou si toho ani nevšimnu.

idk123

Tak jste jí slyšel když stojíte na nástupišti. Uvnitř je to opravdu jinak. Zkuste se vážně svézt do Kladna.

Štěpán

Ano, pokud porovnáváte hluk z venku, tak je 845 možná o něco méně hlučná, než 854, ale uvnitř v žádném případě.

Lukáš F.

Jel jsem nedávno 845 do Turnova a zpět a asi největší výhrady mám k sedačkám, na těch v leteckém uspořádání se nedají natáhnout nohy a boucháte se do holeně o kovový nosník (který kdyby tam nebyl, tak tam při stejné rozteči bude efektivně daleko více místa). Jinak je to s 854 asi srovnatelné, byť musím říct, že skřípání kovových špalků mi skutečně nechybí.

D.S.

854+054 mají sedačky velmi pohodlné, daleko pohodlnější, než jsou v Panterech.

Martin

A jakou to má souvislost s R14A a R14B???

Mirek111

Bobinku mají a nejen, jednu…

Martin.dilli

Bobina!!!

Pavel

Předpokládám že linku R9 z Prahy – přes vysočinu do Brna, vyhraje RegioJet. Dává to smysl z hlediska logistiky a synergického efektu s jeho navazujícími linkami.
Při porovnání kvality vozidel a nabízených služeb na lince R8 přes Vyškov na Ostravsko mezi bývalým a současným dopravcem bych si jako cestující přál, aby i R9 provozoval RegioJet. To, co tam dnes jezdí je fakt šílenost, soupravy max. s jediným klimatizovaným vozem.

Zdenek

Rozdíl na ostravské lince mezi RegioJetem a ČD je jediný. RegioJet je výrazně dražší. Kvalita zůstala stejná. A totéž bude na havlíčkobrodské lince. RegioJet v dotované dopravě je tedy pouze krokem ke zdražení pro cestující a ke zlevnění pro objednatele, k ničemu jinému.

Pavel

Ohledně kvality vozů na lince R8 mezi starým a novým dopravcem: vždy si ten rozdíl uvědomím, když jedu linkou R9 na Vysočinu. A myslím, že nejsem sám.

Petr

Tak rozdíl v kvalitě vagónů vidí každý a já jezdím , sice jen trochu , levněji . A sedím . Dříve jsem seděl tak jednu z pěti jízd . Za mě paráda .

Dalibor

Zkuste mi naznačit, jakto, že je RJ dražší než ČD.
Jezdím tam s tím každej tejden do Ostravy na pobočku a do cesťáku přikládám jizdenku a je zajímavý že v listopadu 2019 je na ní vyšší číslo než z minulýho tejden?

a8n

To je problém vašeho zaměstnavatele, že vám odmítal pořídit kartičku a radši platil víc.

ModráGuma

Ja jsme teda na eshopu videl asi 50% jizdenek za 219 asi 30 % za 149 asi par za 119. a hochu ver mi ze lidi potrebujou cestovat kdy se jim.to.hodí. a ne jako vy roztleskávačky kteří si jedou o půlnoci

Cyklista

Zdenku, někdy to chce do těch vlaků i nasednout a nečíst jen Obzor

JirKa

Tam asi nic jiného nezbude. Kvalita se poslední roky spíš zhoršovala než zlepšovala. Jedny z mála použitelných vozů šly na Děčín či kam, nekonzistence kvality první třídy a přidání minibaru to fakt nezachrání. Takže proč ne. Horší si myslím že to být nemůže.

ModráGuma

Horší ne ale lepší taky ne. Možná co se ťýče pár vozů

Gwann

Tak je bohužel pravda, že to co jezdí na Vysocinach je vskutku výkvět srotoviste. Jen zlutaskovi uz došly snad jakékoliv vagony…vyjma hodně jeteho belgického a německého šrotu…co není lepší než to, co tam jezdí…

Broge

Klimatizovany vuz na R9? Od prosince 2019 rozhodne zadny 🙂

ušatá

A i ten je tam na nic a k ničemu.

Otmar

Těší mě že všude bude jezdit národní dopravce protože těmi jsou dnes už všichni🙈😂

Broge

Prosím prosím, cokoliv ojetého z Německa bude lepší než to, co tam jezdí nyní…

-TR-

Nevím, jestli to opravdu bude lepší. Třeba rychlíky Kolín – Ústí jsou fajn v tom, že tam jezdí vůz AB, který ve 2. třídě poskytuje stejné místo na nohy jako v 1. třídě, a zatím jsem tam potkal jen humanizované AB.

Zato Bdt v původním stavu se tam bohužel vyskytují, jako náhrada za Sysly, kteří musí dočasně jezdit na Os Ústí – Litvínov.

Cargo

Ten sysel tam bude jezdit už na pořád. S Bdt v původním stavu na věčné časy. Hold to má aspoň dobrou barvu..

Ludva

Nevím, co se ti na tom nelíbí? Sysel jako takový je to nejlepší a nejpohodlnější, co u nás na osobních vlacích jezdí. Nebo co proti Syslovi máš ? Tedy mimo té barvy, která ti evidentně nevyhovuje. Má vše klimatizaci, wifi, široké dveře pro nástup, prostor na kola, obrovské WC samozřejmě chemické, pohodlné sedačky s dostatečným prostorem na nohy, co více by jsi si ještě přál ?

Dalibor

Sysel je v pohodě.
Má slušnou klimu. Kdyby všecky vozy byly alespoň jako sysel, určitě budu (aspoň já) podstatně spokojenější, nedž s tím honekrem, se kterým jsem jel v pátek. Hyc na padnutí, okýkna vyklápěcí moc nepomohly, hluk příšernej, 2 vozy obutý. Venku 32° ve voze 39°C
Ještě že jsem jel jen 20 minut. (Modřice – Královo Pole). Nicméně vesele mi opravdu nebylo.

a8n

Zrovna sysel, ve kterém bývá vzduch jak kdyby člověk vlezl do pračky, bych za příklad slušné klimy nedával.

David

Ano, vzdejme všichni hold vozům Bdt v dobré barvě.

Broge

Měl jsem na mysli R9, tam bude lepší opravdu cokoliv.

Tuaer

Myslete si co chcete, ale já považuji R23 za asi nejhorší rychlíkovou linky vůbec. AB ještě budiž, ani to teda není žádná sláva. Ale Bdt? Na rychlíku? Co to má jako být?

Urban Transport Lover

Tím co jezdí Ariva – jsou 50 let staré !!!! vraky z německých železničních hřbitovů….
Proberte se už konečně!!!

Dalibor

hmm a jak staré jsou výše zmiňovaní Bdt???

a8n

30 let

Martin

Kteréže vozidlo z Německa u ARRIVY je 50 let staré?

Prádlo

To by mě taky zajímalo

Jakub

Vy se proberte. Ty staré křápy vyřazené v Německu předčí jízdními vlastnostmi naše nové rekonstrukce. U nás se přemýšlí, zda se vyplatí klimatizace – v Německu by byla urážka jí po roce 2000 nemít.

Aoueia

810 navždy ❤️❤️❤️

Broge

Vy jste mimo, Arrivou jsem jel nekolikrat a bylo to supr svezeni. S R9 zcela neporovnatelné.

Švestka

Tak snad konečně zmizí to pojízdné vrakoviště z linek Kolín – Ústí a Praha – Brod – Brno, které zde předvádí stávající dopravce, v propadlišti dějin.

Cargo

Pokud to vyhrají ČD, což bude na 110%, tak žádné zlepšení v horizontu 5ti let nečekejte. Bohužel.

Tomariero

Ony se celkem kvalitní vozy uvolní z R5 a z Ex7 a je otázka kam se přesunou, MD může chtít garancí lepších cozu právě na R9 a ti pádem je přesunou tam. Stejně jako se zlepšila situace na R18 a Ex2 které jsou pod smlouvou nově od prosince 2019

JirkaK

co si MD objednalo to tam jezdí, když si objednají volský povoz, tak bude jezdit ten, dopravce jezdí s tím co objednavatel chce

Ludva

Ano a nahradí to jiný šrot made in DB a OBB. Nebylo by lepší mít tam ty nové vozy, které má ČD již ve výrobě a dle jiného článku zde se ČD rozhodly, že je nasadí na vnitrostátní linky?

Cyklista

spočítej si kolik vozů mají ČD ve výrobě a kolik by jich potřebovaly na rychlíkové linky….

Juraj

Tie už sú ale dávno určené na R5 a R6. Je to 10 súprav, takže tým sa to v podstate vyčerpá.

David

Já myslel, že mají jít na Ex6 a R15.

Jakub

Ty nové vozy ČD ale nahrazují jiné už tak dobré vozy Bmz, Abmz, atp…
Tady, kde potkáte ty nejstarší poklady ČR rozhodně neuvidíte nové vozy v příštím čtvrtstoletí, ne pod ČD.
A za sebe volím raději bývalé lehátko DB rekonstruované na sezení s interiérem doplněným hliníkem, skutečným dřevem a nerezí oproti překližce, kožence, kaučuku a rezu.

Švestka

Hochu, na tvůj štvavý příspěvek, kdy obhajuješ šrot Bdt místo ex rakouského Bmz také nemá cenu reagovat. Píšeš to jen proto, že v Bdt platí režijka, pokud tam zůstanou ČD nezmění se vůbec nic, protože nové vozy, dle svých vlastních vyjádření, už určily na jiné linky.

David

Ano, bylo by lepší tam mít nové vozy. Obraťte se na Ministerstvo dopravy ať ve spolupráci s Ministerstvem financí navýší objednávku a zaplatí dopravci tučnější cenu za vlkm. V době, kdy stát mluví o propadu financí o 500.000.000.000 Kč je na to ideální doba.

Gwann

Tipuju, že Vysočinu sebere zlutak.
Krakonos a pravobrezka zůstane CD.

Jiří 24

Nesebere, proč by si kradl cestujících z komerčních spojů 🤣

Kolem

Jakože myslíte, že by začali lidé jezdit z Prahy do Brna přes Vysočinu? To těžko, proč by zo někdo dělal? 😀

Dalibor

Přesně tak. I RJ tam pojede dýl jak vrchem přes Třebovou… z týhle trati nikdo nic lepšího (časově) nevymačká…

malej-jarda

Při rekonstrukci Pardubic, Třebové, Blanska, Choceň – Ústí bych si tím nebýt tak jistý. To by mohlo být přes Vysočinu rychlejší.

Alexandr

Jako neříkám, že to jsou nějaké davy, ale párkrát jsem zažil, že někdo jel celou trasu rychlíkem přes Vysočinu. 😉 Jednou to byla skupina studentů, která se nechtěla v Praze cpát do přeplněné Hungarie, a tak si sedli do R9. Podruhé to byli dva lidé, kteří nastoupili v 15.30 v Králově Poli na rychlík a směřovali zřejmě do Prahy. S těmi rychlíky přes Vysočinu to jde posledních 15 let z kopce. Nejdřív jezdily přes Brod EC-čka, ty roku 2005 skončily. Pak R Vysočina do Františkových Lázní s vozy Bee272, ten skončil o rok později. Poté dráhy nasadily vozy Bee273, ve… Číst vice »

Dalibor

jednoujsem to byl i já, omylem, a už to NIKDY neudělám, to jsem si slíbil.
KATASTROFA NA KOLECH BYCH TO NAZVAL.
Bezý klimy, bez pití (minibar byl zlikvidován v prvních 2 vozech…)
Příšerný skřípající vozy (špalíkový brzdy) a jako podlední vůz bylo zelený béčko s originám koženkou!!!
Jako muzeum dobrý ale jet v tom 3 hodiny bylo fakt utrpení.
Kimu neměli ani v 1. třídě.

Prádlo

Komerčně přes Pardubice rychlou vrstvou a přes Havlíčkův Brod vymetáky v ZDO. Co je na tom nejasného? Přijedou další vozy z Mukranu.

Martin K.

V článku je pouze to, že běží soutěž a nevíme, kdo se do ni přihlásil. Je to tak? Může to tak být, ale neznamená to hned že ČD jsou jediní kdo poslal nabídku.

noerf

Otázka spíše zní, zda-li má význam, aby většinu těchto rychlíků MD vůbec objednávalo.

Supidio

A jak byste tedy objednávku těchto rychlíků řešil ? Skrz kraje? Nebo snad chcete zastávkový rychlík přes Vysočinu nebo z Olomouce do Krnova provozovat na komerční bázi ? 😀

noerf

Supidio: R8 a R9 zachovat naopak rychlíky R2x bez náhrady zrušit. U linky R26, kdy je autobus o hodinu rychlejší než vlak je to evidentní vyhazování peněz daňových poplatníků.

David

Stát by měl především přestat s dotacemi Ex2 (minimálně z Prahy po Olomouc) a Ex3.

XXXD

Docela by mě zajímalo s čím by se chtěla hlásit Arriva. Na jejich chcípáky 845 není na elektrických linkách (když samozřejmě pomineme úsek do Trutnova) nikdo zvědavý.

Kubrt

Jaký smysl ma řešit, s čím by se chtěla hlásit, když se nehlásí?

XXXD

No narážím na to, že už i spekulace o spojení Arrivy a těchto linek je zbytečná.

Daniel Mach

Arriva je zmiňována u linky Liberec – Pardubice, kde na většině úseku elektrika není.

PedrosVozomixos

Pokud by Arriva vyhrála linku R14a Liberec – Pardubice, tak by se musela přečíslovat linka R14b Ústí nad Labem – Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Liberec…, nechám temu čas. A vše se asi pak dozvíme…..

ovi1

Zlatá Arriva…

Cyklista

bude se hlásit s tím, co bude zadavatel chtít. Bohužel nikdo kromě ČD nemá velké odkladiště nepoužívaných vozů, takže na nové výkony si musí zajistit nové vozy

Tom

Co Arrivě brání dotáhnout z Německa vozy, které tahá RegioJet? 😀 Ještě navíc když je to dcera DB. A že tu doteď Arriva provozuje jenom motoráky, neznamená, že pak její zaměstnanci budou koukat na Vectron jako na UFO talíř… 😀

ModráGuma

Regiojet si to z poctivých peněz koupí. Oni potřebujou cash z dotací. A ne by jim zadarmo dávali šroty ale přes to pořád lepší než některé naše šroty

Dalibor

No podle mne R9 není zas takový terno, aby o ni byla super ostentativní přetahovaná. Trať nic moc, pomalá, nahoru dolů, místně zoufale volající po rekonstrukci, kapacitně taky nijak moc nevyužívaný rychlík. lokálně v některých časech jo, ale jinak dost podprůměr. Málokdo s tím jede celou štreku, většinou slouží k vykrývání spojení „přes pár stanic“

Twix

Tak tyhle věci by mi jako dopravci zase tolik nevadily, pokud se jedná o objednávaný výkon. Raději bych vzal tyto poměrně důležité rychlíky, vedené po dvoukolejné hlavní trati, kde je nemá moc co zpozdit, než třeba šumavské lokálky, kde je poptávka extrémně závislá na počasí a dalších vlivech, musím řešit zpoždění z důvodu náporu cyklistů nebo čekání na cizí vlaky v přestupní stanici, budu mít asi více střetů na přejezdech a občas dojde k výluce kde budu muset zajišťovat NAD.

M H

Zrovna R9 jezdí zpožděná skoro pořád kvůli prácí na trati…

Dalibor

akorát že v týhle trati se furt někdo (SŽ) rejpe, protože má svý nejlepší léta ve většině za sebou, tj lze očekávat trvalý kolotoč zpoždění a výluk.

Radek

Není to terno, tak to zatím necháme ČD. Až se to bude zdát lukrativní, soukromník se pohrne. Už se těším na ty výběrka ve stylu Bratislava – Komárno …

Krušnohorec

Která máte na mysli? Tenkrát to Dzurinda přímo přiklepl Jančurovi.

ABC

a do posledního se nepřihlásily ani státní dráhy 🙂

-TR-

Dzurinda? RegioJet začal jezdit za vlády Ivety Radičové, kdy byl ministrem dopravy Ján Figeľ.

Dzurinda akorát škrtal a rušil, a dodnes mu to Slováci nezapomněli.

ABC

vždyť to ČD nemusej brát když nechtěj

Ludva

Tak to bohužel nemáš pravdu. To by platilo, kdyby byly rovné podmínky pro všechny. Ale to nejsou. Alternativní dopravci si jen vyberou to co se jim hodí a to co nechtějí prostě musí dál jezdit ČD a to i podle zákona. To se to pak podniká, když mám naprosto volné ruce ve výběru. A ještě má konkurence spoustu povinností, které jí zhoršují postavení na trhu. Proč třeba RJ když dostal linku R8 k ní nedostal i povinnost pořídit si nehodový vlak, aby v případě nutnosti mohl na této trati zasáhnout, proč RJ nemá povinnost mít svůj vyprošťovací jeřáb a udržovat… Číst vice »

tondovo

To je přece výhoda pro CD, když nějakou trať alternativní dopravci nechtějí – můžou si říct vyšší cenu za km!

švestka

A taky si řeknou, když nemají konkurenci, jak po MD, tak po cestujících.

švestka

Ludvo, přece co si MD objednalo, to má, kdyby si u RJ objednalo nehodový vlak, bude mít nehodový vlak.

Ludva

To by v tom případě ale tu linku RJ nedostalo, protože by to zvedlo nabídkovou cenu a ČD by bylo levnější. To je právě ta nerovnost o které píšu. Nebo to chceš vysvětlit ještě líp ?

ABC

jo, možná by se opět hodilo to číslo zákona a paragraf dle kterého jsou ČD, a.s., obchodní společnost jako každá jiná, povinny provozovat nehodový vlak 🙂

švestka

A zadarmo!

Prádlo

Přece paragraf číslo jedna: Vždycky se to tak dělalo.

Dalibor

proč by to vše měl vlastnit, když si to může najmout v případě potřeby a zaplatit?
Jsou různé způsoby uvažování. Třeba já jezdím autem furt a nevlastním odtahovku ani servis.

Ludva

A od koho by si ho asi pronajal? Od ČD nikdo jiný nic podobného nemá. A proč to samé nemohou říci České dráhy, aby měly alespoň podobnější podmínky s ostatními dopravci? ČD se o to vše musí starat i když je to vše potřeba minimálně. Pro ně jsou to obrovské částky peněz, které musí investovat a chybí pak v konkurenčním boji.

Dalibor

ČD dráhy fungují tak jak jejich majitel chce.
RJ funguje tak, jak jeho majitel chce.
Škodovka funguje tak, jak její majitel chce.
Nechápu v čem vy vydíte problém?

Jaaa

Že píšete moc tvrdě.

ABC

prostě musí dál jezdit ČD a to i podle zákona

a číslo a paragraf toho zákona nám řeknete? já myslel že ČD, a.s. je obchodní společnost jako každá jiná.

Ludva

ČD je a.s. ale ne jako každá jiná. Je vlastněná státem a to ze sta procent. Řízená řídícím výborem, ve kterém jsou zástupci všech klíčových ministerstev. Již jenom z tohoto důvodu se nemůže chovat jako kterákoli jiná a.s. Jen malý příklad. Před časem ČD z důvodu konkurenceschopnosti v nákladní dopravě uvažovaly o odmítnutí přepravy jednotných vozových zásilek. Vyvolalo to veliké diskuze a pan ministr dopravy v televizním rozhovoru na otázku novinářky, zda to nebude znamenat další přesun dopravy na silnice, což je nežádoucí, odpověděl velice jednoduše. Nebojte se k ničemu takovému nedojde, ČD to prostě dostanou nakázané vozit a hotovo.… Číst vice »

ABC

Pan ministr jistě může říkat co chce, jistě má i spoustu neformálních pák (drž hubu a krok nebo poletíš, což se jistě z
teplého místečka nikomu nechce), ale ze zákona toho může nařizovat jen velmi málo a to jen v nouzovém či válečném stavu.

Ludva

Ale rovné podmínky to prostě nejsou. Stačí aby generální ředitel, jen řekl něco, co se nelíbí ministru, nebo předsedovi vlády a letí. ČD prostě musí poslouchat na slovo politiky a jejich zadání.

Dalibor

Stačí být ředitel v soukromý firmě a jakmile se majiteli znelíbí tak letí.

Ludva

Dovedeš si představit, že by byla třeba firma odebrána panu Jančurovi, kdyby se odmítl přihlásit do nějakého tendru? Utopie že ? Ale u ČD možná realita generální by asi skončil.

ABC

koho chleba jíš, toho píseň zpívej

ABC

a samozřejmě, až bude Regiojet akciovka a Jančura se odmítně přihlásit do nějakého tendru proti vůli správní rady, tak ho jistě většinu hlasů odvolat může.

Ludva

Ano a to ale alternativní dopravci nemusí. Prostě nerovné podmínky. Stát si klidně přidělením tras poškodí svůj majetek a ani to není trestné, jako by to bylo u jiné a.s. kdyby to majitel udělal. Alternativní dopravci si zpívají tak, jak jim to vyhovuje.

ABC

Jo, socialismus už skončil, taky jsme v EU a tak i stát holt musí dodržovat nějaké zásady.

Dalibor

Proč by se měla Jančurovi odebírat JEHO VLASTNÍ firma? to už zase se chystá znárodnění?

Dalibor

A já osobně myslím, že ČD dělá to co mu majitel řekne (jako každá firma).
To že majitel se chová jako IDIOT je jiná „válka“

Cyklista

Daliborův příspěvek, stejně jako Váš je úplně mimo. Tady je každému provozovateli jedno, jak lukrativní (z komerčního hlediska) linka je. Většinu provozních nákladů platí objednatel. Tedy pro provozovatele je to ideální stabilní zdroj příjmu….

Ludva

Ano to se dobře ukázalo na R8 . RJ zjišťuje skutečnost a realitu, že to až zdaleka není tak idealní, jak si myslel, myslím ten zdroj příjmů a musí zdražovat dokonce nad cenu kterou mělo ČD. Proto se už do dalších podobných věcí moc nehrne, jak je vidět a soustředí se na něco lepšího. Viz Chorvatsko nebo Ukrajinci domů. Tam má výdělek mnohem jistější. Ty třešničky nesou víc. To co píšete prostě není pravda.

Cyklista

jezdím na R8 dvakrát týdně, bohužel cena je pořád pod úrovní ČD, kvalita vozů není stejná jako na komerčních spojích RJ, ale pořád lepší než 99% rychlíkových linek provozovaných ČD (na žádném R ani Rx , co vím, nejezdí u ČD vozy ve standardu IC) a palubní servis je něco, o čem si cestující R ČD mohou nechat jen zdát.

David

Snad bohudík, ne?

ModráGuma

219 kč a cena pod ůrovní ? Hochu těch pár vlaků za 119 to nezachrání

Cyklista

asi máte speciální ceník, přes 200 stojí autobus, ne vlak

Dalibor

Většinu…. to je to zajímavé slovo. Koukejte co vše se promítá do zisku u RJ.

Cyklista

Do zisu RJ se promítá naprosto to samé co do zisku ČD nebo jiného dopravce. Pardon, kromě skrytých dotací státu ve formě prodeje nádraží, pozemků a dceřinných společností SŽ =)

Gwann

R9 je kvůli připravovanému Adamovu nyní celkem dost zajímavá. Uvidíme, co žlutý spasitel. Přece jenom to je 6 loko minimalne a k tomu alespoň 40 vagónu…

Kdyby zrušil komerci přes Trebovou do Brna a jezdil místo toho v závazku před Nemecky Brod, tak by si mohl docela pomoct. Navíc stejně od příštího roku přes Adamov neprojede.

A CD by bylo v ****

D.S.

Nemyslím si, R9 zůstane stejně důležitá jako nyní. Po dobu výluky bude přes Vysočinu jezdit ještě Ex3.

-TR-

Vzhledem k tomu, že ta výluka bude dlouhodobá, domnívám se, že by bylo vhodné, kdyby Ex3 stavěla v Havlíčkově Brodě, podobně, jako třeba Ex7 staví v Táboře.

Lukáš F.

Jak dlouhodobá, rok, dva? Smlouva na provoz rychlíků bude ale tak na 10 let. Nějakou roční výluku nelze brát jako podstatný faktor.

PedrosVozomixos

Nejsem si jist jestli nebyl Německý Brod chvíli ten Český Brod za dob protektorátu Čechy a Morava….

MirekP

Když nemyslíš, tak sem nepiš.

Zdenek

To jako vážně?