Další sada rychlíků k přímému zadání. Alternativní dopravci mlčí
Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Pro železniční dopravce je k mání další sada rychlíkových linek. Ministerstvo je vybrané firmě zadá přímo.
Ví někdo kolik je potřeba souprav na dané linky? (Popřípadě kolikavozové)
Liberec – Pardubice, Ostrava – Krnov – Olomouc obě cirka po 5-6 (4 v 1 okamžik na trati)
Ale to je jen takový odhad 🙂
zdravím, co nyní jezdi pod ČD z vagony na lince R9 (Praha – Havl. Brod – Brno)? díky za info
InterPanter nebo B249- ať žije 21 stol.!
Aee145/152, BDs 449, Bee273, Bee273, B249, B249,
Nevím, co vidítě v alternativních dopravcích. V Arrivě řada 845 je ještě větí vedro než v 810, rovnou nasadil jen second hand. Die Laenderbahn nemá ani na stolky a místo toho nabízí panoramatická okna, abychoms se mohly kochat tím vedrem od sluníčka (nic proti sluníčku). Regiojet rovnou nasadil v Usteckém kraji 30-letý second hand a neobtěžoval se cokoliv zlepšit v interieru, lidé tahají kočárky a kola do schodů, personál na baterky (jo jasně za 1,5 roku tam příjdou nové jednotky – no uvidímě, co to bude za zázrak. A do té doby?) Už od pohledu z venka dovnitř vozu u… Číst vice »
Pletete dohromady 845 a Desira. Kvůli oknám tolik zlosti?
Nejde o okna. Jde o to, ze tu nekteri lide velebi neco, co ma taky sve nedostatky a zaroven ty nedostatky nevidi.
Hlavně jde o stolečky 🙂
Zdejší vychvalovače soukromníků, nemůžete brát vážně :-). Téměř všichni píšou a chovají se, jako kdyby ČD neměly nic jiného, než vozy řady „B“ nebo 810. Zřejmě již delší dobou s ČD nejeli. Normální cestující skutečnou situaci znají. A moc dobře vědí, že až na výjimky opravdu není co vychvalovat a vyzvedávat až do nebes. Já patřím mezi zákazníky ČD i RJ a jako častý cestující slyším i hodnocení, nebo často vyloženě nadávání na některé věci u ostatních soukromníků, tak moc dobře chápu co píšete.
Přesně tak a on každý rok klesá počet 810 a vozů řady b.
V regiodopravě? Hahaha
To je pravda, ale je to z důvodu že od nich přebírají tratě soukromníci, takže jsou béčka a 810 nadbytečné
Mnoho lidí zvyklo nadávat na ČD už ze zvyklosti. Znali jen ČD. Vládne u mnoha lidí zaujatost a přílišná náročnost.
Nejezdíte R9 kazdej den já jo a vím jak to vypadá většinou místo 3X Bee 273 je tam tak jedno
Většina tradičních nádražáků nenávidí a bude nenávidět nahrazení starých motorových krámů ČD krámy konkurence z vícero důvodů. Mizí nostalgie, mizí režijka, mizí starý známý personál… a to tvořilo jádro jejich tolerance a lásky k ČD. Cestující budou jezdit ČD pokud budou poskytovat dobré služby (moderní vlaky, třeba). Většina z nich ale nemá citovou vazbu na konkrétního dopravce, jde po ceně/výkonu. Proto se Regiojetu tak daří a Leošovi nedaří. Nikdy jsem nezažil cestujícího, který by vzpomínal na staré dobré 854. Polovina cestujících si všimla pár změn, je na Wifi a mají na stolku před sebou odložené věci, zkrátka využijí toho co… Číst vice »
Na jednu stranu vám vadí alternativní dopravci a na druhou stranu jim vzdáváte „hold“. Tak si to ujasněte.
To říkám pořád, že 845 je bída. Na Tanvald tedy určitě.
Co na nich vidíme ?
Lepší cenu a modernější vozový park (počítám to na % ne na kusy)
On nekdo kritizuje Bmz???
Prosím R9 pro Regiojet, ty navoněný ošuntělý krabice na mlíka ve kterých se v létě nedá dýchat/nedá sedět aniž by člověk neohluchl mají dávno po životnosti…
Sem slyšel že regiojet se vzdává linky Brno Bohumín od nového gvd. Neví někdo víc???
Jste asi blbě slyšel
Jste asi špatně slyšel
Tuhle jsem jel linkou R22 z Kolína do Rumburku, stáli jsme mezi Bělou p. Bezdězem a Bezdězem a potom mezi Skalicí u České Lípy a Novým Borem. Prý se nám souprava uvařila a nedávala to horko. Říkal fíra i stevard.
Rychlikova linka to sice neni, ale nechtel by zluty spasitel Kozi drahu? Nebo Arriva? Nebo cekaji, az ji nekdo opravi? Mohou jit cestou AZD. A pokud to udelaji, budu jim libat ruce.
O Kozí dráhu má zájem jeden soukromý dopravce z jižních Čech, zatím ale nedošlo k žádnému posunu.
Diky za info. 🙂
Rozbij prasátko a můžeš si ji koupit, ne? Čekají až jí někdo opraví? Asi je majitel SŽ že, takže by podle tebe měl přijít dopravce a opravit tam koleje co patří státu? Máš to v hlavičce pomotaný, co….
Už bylo dost komedie jménem Alternativní dopravci… Snad jen LE to lokalky pozvednul
I arriva v ZL. 810 šly do kopriv.
A co Arriva , GWT a RegioJet?
No nevím jestli RegioJet pozvednul lokálky…
Alespoň se ČD uleví a mohou se dívat jak by to mohlo vypadat. Případné nedostatky vychytat a to by bylo aby nebylo . Ikdyž vyhraje kdokoli s téměř čímkoli není možné , aby to bylo horší .
Viz Arriva na Švejkovi, že…
Proti roku 2019 a pravidelným soupravám typy 2*šrot z kopřiv jednoznačné zlepšení.
Ani náhodou!!!
Ušatá je holt spíše rohatá, když tu cancá takové nesmysly:-).
Arriva odlehčuje ČD dieselovou trakci, RegioJet elektrickou, ČD 50% vraků může postupně odstavovat a stát se firmou 21. století. Za 10 roků až se ČD bude privatizovat už to bude možno považovat za moderního dopravce.
Proč by se ČD měly privatizovat? Vždyť ani DB nikdo neprivatizoval. A že mají tržní sílu.
Protože budou mít příliš vysoké dluhy a nebude na provoz. Že se něco má, nebo nemá je podružné, stejně jako státy tržně neuhájily státní autobusovou a leteckou dopravu, tak jednoho dne neuhájí ani tu železniční. DB by bez státního cecíku nepřežily ani minutu, ty jsou tak předlužené, že mají vnitřní dluh za limitem. ČD je tak na půlce, těch 10 let a každý rok nový dluh 3,0 mld, jsme na limitu 60 mld. dluhu, dlouho se bránily, že nic nepořizovaly a jezdily se šrotem, ale nástup konkurence, politický tlak, tlak veřejnosti na modernější dopravu, covidové propady tržeb, střízlivě 3 mld.… Číst vice »
Jestli se nemýlím tak ČD Prosperujou ty chytráku.
Lol, jasně, když je stát tu a tam oddluží a dosype
Už několikátý tvůj komentář přemýšlím jestli bereš dva nebo čtyři prášky denně.
Pokud ČD budou nasazovat své motoráčky se světovým označením Regio Mouse na spěšňáky z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a dál, tak se moderní firmou nestanou nikdy.
Dokud si kraj neobjedna něco lepšího tak tomu tak bude…
Kraj nezakazuje nic lepšího
Pokud by ČD přišly o linku R9, tak se by spolu s dodávkou deseti pětivozových jednotek vyřešil konečně akutní nedostatek vozů u ČD. Konečně by přestaly být nasazovány vozy řad A, B, AB a BDs, čili to nejhorší, co ČD mají. Jel jsem s tím teď v neděli z Tábora do Benešova a rád si od takového „příjemného“ zážitku dám zase delší pauzu…
Pozoruhodné, není vůbec jasné, jestli se vůbec přihlásil někdo jiný než ČD (přece jen provozovat rychlíky s elektrickou lokomotivou a vagóny je něco jiného než vytáhnout z kopřiv pár ojetých motoráků), ale místní diskutující už věští, že na R9 bude jezdit RegioJet 😀
Já si myslím, že to zůstane ČD a budou to jezdit panteři.
Chudáci panteři, myslím, že kdyby po takovém úseku, jako je např. Křižanov-Vlkov u Tišnova jeli povolenou „stovkou,“ tak se rozsypou.
No, a proč by to tak nemohlo být?? Přeci jen, NÁKLADY tu hrají prim ( o kvalitě nemluvě, viz. R8 )
Proč se tady mažou komentáře?
Pardon spletl jsem si diskuzi. Moc se omlouvám
😀 😀
To bylo na iDnes, že?
I kdyby, co je na tom? Jejich server, jejich pravidla. S tim musis pri registraci pocitat.
A hlavně v R linkách, které dostane kdokoliv jiný než ČD nehrozí, že z ničehonic nepojedou, protože vypukne ta od ledna slibovaná stávka za režijky.
Chlapče chlapče znovu ukazuješ jak málo provozu a vůbec dění na železnici rozumíš. Na tvé štvavé psaní asi vážně nemá cenu reagovat. Tak jen dvě otázky. On je tento článek o režíjkách? A za druhé, to si jako ti strojvedoucí na linkách které nedostane ČD budou stavět vlakovou cestu v případě stávky sami?
Hochu, na konstatování faktu není nic štvavého. Viz. zima, kdy ČD v jistém kraji vyhráli soutěž, za předem daných podmínek, podepsali smlouvu a pak jejich zaměstnanci začali vyhrožovat stávkou a že takových článků bylo.
Samozdřejmě režijek se to také týká protože, čím více alternativních dopravců, tím více tratí, kde Vám režijku neuznají. Podle mě by režijka měla přejít pod SJT a nárok by na ní měli mít všichni zaměstnanci dopravců službu trvale vykonávajících v závazku veřejné služby a také zaměstnanci správců infrastuktury minimálně po dobu pracovního poměru. Na jednu stranu dráhy se zbaví těch nejstarších vozidel a na stranu druhou přijdou o peníze z těch provozních souborů namísto aby mohli třeba ručit větším množstvím dlouhodobých smluv a následně nová vozidla pořizovat. Každopádně soukromník je pořád ve výhodě, jelikož mu nic nepatří a pouze si… Číst vice »
Proč tak složitě s režijkami?
Prostě a jednoduše bude v rámci SJT stát režijka úplně stejně jako normální celosíťová jízdenka. A zaměstnavatel se rozhodně, jestli vám jí koupí celou, nebo jenom část, nebo vám třeba nabídne zakoupení krajské SJT a podobně.
Proč to komplikovat?
To by Moloch, stálo takový love, že by, šel do kopru, do konce letošních prázdnin…
Jistě, než řešit benefity, které režijka přináší (Slovenskou, FIP, Ano vím, muselo by to MD dojednat), tak raději alibisticky říct, však zaměstnavatel může zakoupit síťovou SJT, tomu opravdu říkám řešení. Úplně stejnou rétoriku měl i CENDIS, naštěstí MD pochopilo, že je potřeba režijky skutečně řešit, ne je jen alibisticky odbývat síťovou SJT.
Vždyť to klidně nazvěte SJT s FIP + SK) a omezte možnost zakoupení jen na železničáře a jejich rodinné příslušníky, aby si to nemohl zakoupit normální substrát. A co se na tom vyznění příspěvku celkově změní?
Jistě, ale musí to někdo dojednat. Vy jste to chtěl alibisticky odbýt obyčejnou SJT.
A zaměstnavateli něco brání, aby jako benefit svým zaměstnancům platil jízdné po Slovensku nebo v dalších zemích?
Když z toho dotyční odvedou daň z příjmu jako z naturálního plnění tak nic.
Člověče co hulíte? Myslíte si, že nemůže dopravce jiný než ČD mít potíž. Ono se u Jančoury, Arrivy či jiného dopravce????????? Bože do čeho si dal duši.
zatím s neježděním mají problém spíše alternativní dopravci, jako když Arriva odřekla pro nedostatek motoráků spoje Praha-Nitra, nebo to snad způsobila také stávka zaměstnanců ČD za režijky?
Ani u té R23 bych neviděl jistotu, že zůstane ČD. Ona totiž není tak vozově náročná, takže i pro menšího dopravce by nemusel být problém pro tuto linku v krátkém čase vozy obstarat. Osobně bych si přál změnu (ať už výměnu za jiné vozy ČD nebo jiného dopravce), protože co tam jezdí teďka, je vážně výživný. A o Bdt na rychlíku ani nemluvě. Kam se asi soukromníci tolik nepohrnou, je ta R10. Do Trutnova Vectron prostě nedojede a hledat ještě diesely, je další starost navíc. Z pohledu soukromníka je lepší vynaložit úsilí a vyhrát tu Vysočinu. Je mimochodem strašně zvláštní,… Číst vice »
Ano, na R23 je ted vozovy park priserny, kdyby tam aspon nechali ty sysly…
Třeba tam budou jezdit Flirty LE
Na té R8, jistě ví, jakou cenovou politiku zvolí…. Jinak, už jsem Vám psal minule v komentářích, Jančura ví, co dělá….A jistě, to nedělá špatně….
Mě přijde už malinko pozoruhodné, že ČD berou všechno, co jim nevyfoukne někdo jiný. Prakticky se považuje za samozřejmost, že když se o nějakou linku nepřihlásí (dost silně) žádný alternativní dopravce, tak ji ČD zajistí.
Jsem zvědav, kdy se poprvé stane, že třeba vlivem nedostatečné přípravy a pozdního zadání, neprojeví zájem o nějakou linku vůbec nikdo, ani ČD. Aby se pak na ministerstvu (nebo kraji) nedivili…
ČD to prostě vzít musí. Má to nařízené zákonem. To ví asi málo lidí. Ze zákona má i jiné povinnosti, které ČD značně znevýhodňují oproti konkurenci.
A to číslo zákona a paragraf jsteuž našel nebo jste ho viděl vlevo dole v časopise Obzor?
Najdi si ho v posledním čísle Obzoru sám, když tak přesně víš odkud ho mám 🙂
takže neznáš. překvapení 🙂
Tak zákon 77/2002 Sb. toto priamo neupravuje a zadávanie ZDO sa aj tak primárne riadi podľa Nariadenia 1370/2007, avšak ono je to vlastne jedno, pretože MD ČR v ČD prakticky vykonáva vlastnícke práva, a tak má všetky páky na to, aby dráhy dokázalo k čomukoľvek prinútiť.
ale pikaču. nebyl tu každej chytřej že ČD, a.s., nemůže ani vlastník nařídit co by ně mohlo být nevýhodné (viz prodej nádraží či pozemků co dostali zadarmo zpět státu za jinou než tržní cenu či uznávání jízdenek konkurence či jednotného tarifu), neboť by se pak nechoval s péčí řádného hospodáře a mohl by být stíhán za porušování povinností při správě cizího majetku?
Přečti si mojí odpověď trochu níže, zda může, nebo nemůže přikázat.
ze zákona nemůže
„prodej“ pozemků, nádraží a dceřiných firem Správě železnic je pouze „legalizace“ nedovolené státní podpory ČD.
Protože již delší dobu nelze ČD dotovat přímo ze státního rozpočtu, provádí se takové opičárny….
Jen výkřik do prázdna:
Dostanu od státu nemovitosti kolem nádraží/tratí (rok 2003). Za pár let nádraží prodám SŽ (státu) za 12 miliard korun. (rok 2009)
Dostanu od státu nádraží (rok 2003). Za pár let nádraží prodám SŽ (státu) za 3,3 miliardy korun. (rok 2016)
Do nádraží a budov ČD investovaly minimálně. Většinu oprav a rekonstrukcí prováděla následně SŽ.
Ty miliardy, které stát poslal ČD za svůj majetek nejsou státní podporou ČD?
Ty si ale jouda. Nauč se nejdřív práva vlastníka. Vypadáš fakt blbě.
jo, třeba zastupitelé z Postoloprt by mohli vyprávět….
A došli argumenty co.
Lepší rychlík Pardubice – Liberec?
Arrivě stačí vzít Desira, rekonstruovat interiér ala 845 (sedadla Borcard Genio), WiFi, barel s vodou a nasadit. Bude to znatelný rozdíl ve výkonu, klimatizaci, komfortu, tichu, rychlosti i ceně. Píšu bude protože očekávám jejich nasazení. Už mají slíbené Desira po Regiojetu ze Slovenska.
Vám přijde Desiro jako ideální „vlak“ pro rychlík s tříhodinovou jízdní dobou?
A vám přijde rakev proti Desiru lepší?
A co tam jezdí teď a v čem je to ideálnější?
Vaše odpověď není argument, na tříhodinovou jízdu rychlíkem by se samozřejmě dalo najít mnohem komfortnější řešení než Desiro, otázkou spíše je, kolik lidí jezdí celou trasu a jaké jsou ekonomické ukazatele…..
Každopádně zvolit špatné řešení jen proto, že je trochu lepší než předchozí řešení nepovažuji za vůbec rozumné.
Desiro s lepšími sedačkami by nebolo v ničom horšie, než 843+Bdtn. Plus by malo minimálne klimu a nízkopodlažnosť, takže na R14 jasná výhra.
Kdyby tu jezdil Brejlovec a Bmz, Bpee a Abmz, neřekl bych ani slovo, ale tak tomu opravdu není.
Neřekl bys, ale také bys to nezaplatil. Brejlovec a zmíněné vozy jsou na linku Pardubice – Liberec velmi drahá sranda…
a co CDC – 2x 742 a jeden uhlák, 2x 757 a dva vagóny s dřívím – ano to se tady všude na regionálních tratích v „nákladní“ dopravě děje – nehospodárnost jako kráva..
Ty dvě 843 a dva strojvedoucí na posilových Ještědech jsou taky zadara?
Oni tam jezdí 2 strojvedoucí? Já jel vždy jen s jedním – myšleno na posile v řazení 843+3×043+843.
Ano, desiro je navržené pro vlaky s dobou jízdy cca tři hodiny, čili na linku Pardubice – Liberec s jízdní dobou 2 hodiny a 52 minut naprosto ideální volba. Jako cestujícímu se mi s ním jezdí velice dobře, nelze mu nic vytknout. A to, že jde o vozidlo, jehož nejstarší kousky jezdí přes dvacet let, není vůbec poznat. Stále působí moderně, prostě nadčasové vozidlo:-).
No, musím uznat, že jestli si mám vybrat Desiro ve verzi socka DB (bez stolku, podpěrek, tvrdý sedačky) nebo 843, tak ta 843 v pohodlnosti zvítězí. Ale ty 3 hodiny se v Desiru dají vydržet, jako vozidlo zcela vyhovující. A pokud by to mělo stolky, opěrky, tak spokojenost. A kdyby to mělo i lepší sedačky, např. jako 845, tak super.
Jel jsem před pár dny z Paky do Libu, některými zde vychvalovanou rakví. Hnus, děkuji nechci!
Venku vedro. Seděl jsem v prvním voze. Všechna okna dokořán fajn, jenže k tomu rachot z motoru jako když letím stíhačkou. Není slyšet vlastního slova. Pokud vlak stojí okamžitě vedro k padnutí. Sorry, ale tohle není železnice 21. století. To stačilo možná před patnácti lety. Takže cokoliv jiného než současný stav bude na lince Liberec – Pardubice posun k lepšímu.
No vidíte, já jsem jel minulý týden 814, 845, 845, 843 a zcela nejhorší na vedro bylo v té 845. A protože by nahrazení 843 proběhlo právě řadou 845, tak byste si změnou k Arrivě asi moc nepomohl.
Tak, snad Arriva udělá ten Liberec a Radim, tu Vysočinu….
Nechce se mi to hledat, ale kolik bylo casu na přípravu nabidky a kolik bude mezi podpisem smlouvy a zahájením provozu? Asi malo na objednání novych vlaku, ze.
Žlutý expanduje v Polsku
Černý čeká na schválení vlaků – to je hra s nejasným koncem
Oranžovo – zelený nemá další vlaky
Modrý po dodání všech Panterů do všech regionů bude mít doslova nadbytek vlaků… (většina dodání právě do 2022, Vysočina i 2023)
Jak vypadá takový modrý nadbytečný vlak? 810? 460?
Xmz uvolněné z chebáků. Ty by vysočině slušely.
Na ten rok…
Arriva snad nemá jedinou elektrickou lokomotivu, ani klasický čtyřnápravový vagon, tak kam by se hrnuli s jejich smradlavými, dýchavičnými ojetinami.
Tuším, že nějaký německý ojetý vůz měli na trati do Koutů nad Desnou, mají pár bobin , ale do Koutů to tahali peršingem ( půjčeným od Regiojetu, pokud se nepletu)
Vždyť to máte v článku napsáno, hrnuli by se na Pardubice – Liberec, kde se jezdí v dieselu.
Co není, může být. A 845 nejsou ani zdaleka tak dýchavičné, líné a hlučné, jako 854. O Desirech, Lintech a Stadlerech nemluvě. Ale ulevilo se vám, viďte? Když skutečnost neodpovídá našim představám, tak si ji holt podle vlastních představ ohneme. Psychologové to nazývají kognitivním nesouladem. Překonat ho velmi bolí…
Nerozumím kdo kromě šotoušů může obhajovat v dnešní době 854+Bdtn. Teď jsem tím jel na Os z Vysočan až do M. Boleslavi, ujel mi R.
Hodina a půl pískání brzd, hluk od podvozku a to v nepříliš pohodlných sedačkách. Opravdu se to nedá srovnat s 845, která není tak hlučná ani při otevřených oknech, brždění je jemnější, sedadla, komfort… to se ani nedá srovnávat (takové mají ČD akorát v InterPanterech)…
Nerozumím, kdo může obhajovat šrot z Německa 845. Rekonstruovaná 854/054 je mnohem pohodlnější, při zavřených oknech jsou uvnitř tiché a ani v té 854 není motor slyšet zdaleka tolik jako v motorovém voze 845 (a kdo tvrdí, že ne, tak tím nikdy nejel). Kdyby byly všude kvalitní koleje, tak je jízda 854/054 zcela komfortní (o čemž se lze přesvědčit např. v úseku Praha-Ruzyně – Hostivice ve Sp vlacích). A ten interiér i sedačky v 845 jsou taky dost nanic. 854/054 mi připadají asi tak 10000x komfortnější.
(a žádám případné provokatéry, odpusťte si jakékoli napadání ohledně režijek, nic takového vážně nemám)
Jasně, pokud milujete ČD a zvuky šustění a pískání při brždění jsou něco co pro Vás
patří k železnici, budete preferovat 854 vedle 845, Žabotlam vedle Elefantu, vůz B vedle Bmz, atd…
Ostatní cestující ale chtějí posun k tichosti, komfortu a tam o pokroku nemůže být pochyb ani pokud budete tvrdit opak. Klidně si běžte změřit decibely, šířku sedačky, intenzitu otřesu, atd. 🙂
Ohledně té tichosti pravdu nemáte. Zkuste si změřit hladinu hluku v 854 (se zavřenými okny) a v 845. Budete možná překvapen. Kravál od motoru v 845 je i na první poslech mnohonásobně větší, než v 854, která má dost dobrou hlukovou izolaci. A není to o žádném milování šustění, skřípání apod… Ty šroty 845 jsou skutečně hodně výrazný pokles v kvalitě a komfortu, oproti 854/054/954. I co se týče interiéru, sedaček, prostornosti apod. A otřesy, ty souvisí především v kvalitou železničního svršku. Jak říkám, zkuste se svézt 854 na Sp vlaku do Kladna a mezi Ruzyní a Hostivicí budete překvapen,… Číst vice »
Asi jezdíte jinou 854 a 845. 🙂
854 ve kterých jezdím já mají sedačky jako druhá série City Elefantů (03x-06x), čili regionální čtyřsedačky s malým stolkem společným pro cestující u okna.
845 ve kterých jezdím já mají sedačky jako Interpantery (šiřší a polohovatelné) včetně rychlíkového uspořádání a každá sedačka má výklopný stolek.
Příklad – ve Vysočanech jsem vždy slyšel Hydru (854) i z prvního nástupiště při příjezdu a odjezdu (při příjezdu píská a při odjezdu hučí). Když teď přijíždí nebo odjíždí 845, za budovou si toho ani nevšimnu.
Tak jste jí slyšel když stojíte na nástupišti. Uvnitř je to opravdu jinak. Zkuste se vážně svézt do Kladna.
Ano, pokud porovnáváte hluk z venku, tak je 845 možná o něco méně hlučná, než 854, ale uvnitř v žádném případě.
Jel jsem nedávno 845 do Turnova a zpět a asi největší výhrady mám k sedačkám, na těch v leteckém uspořádání se nedají natáhnout nohy a boucháte se do holeně o kovový nosník (který kdyby tam nebyl, tak tam při stejné rozteči bude efektivně daleko více místa). Jinak je to s 854 asi srovnatelné, byť musím říct, že skřípání kovových špalků mi skutečně nechybí.
854+054 mají sedačky velmi pohodlné, daleko pohodlnější, než jsou v Panterech.
A jakou to má souvislost s R14A a R14B???
Bobinku mají a nejen, jednu…
Bobina!!!
Předpokládám že linku R9 z Prahy – přes vysočinu do Brna, vyhraje RegioJet. Dává to smysl z hlediska logistiky a synergického efektu s jeho navazujícími linkami.
Při porovnání kvality vozidel a nabízených služeb na lince R8 přes Vyškov na Ostravsko mezi bývalým a současným dopravcem bych si jako cestující přál, aby i R9 provozoval RegioJet. To, co tam dnes jezdí je fakt šílenost, soupravy max. s jediným klimatizovaným vozem.
Rozdíl na ostravské lince mezi RegioJetem a ČD je jediný. RegioJet je výrazně dražší. Kvalita zůstala stejná. A totéž bude na havlíčkobrodské lince. RegioJet v dotované dopravě je tedy pouze krokem ke zdražení pro cestující a ke zlevnění pro objednatele, k ničemu jinému.
Ohledně kvality vozů na lince R8 mezi starým a novým dopravcem: vždy si ten rozdíl uvědomím, když jedu linkou R9 na Vysočinu. A myslím, že nejsem sám.
Tak rozdíl v kvalitě vagónů vidí každý a já jezdím , sice jen trochu , levněji . A sedím . Dříve jsem seděl tak jednu z pěti jízd . Za mě paráda .
Zkuste mi naznačit, jakto, že je RJ dražší než ČD.
Jezdím tam s tím každej tejden do Ostravy na pobočku a do cesťáku přikládám jizdenku a je zajímavý že v listopadu 2019 je na ní vyšší číslo než z minulýho tejden?
To je problém vašeho zaměstnavatele, že vám odmítal pořídit kartičku a radši platil víc.
Ja jsme teda na eshopu videl asi 50% jizdenek za 219 asi 30 % za 149 asi par za 119. a hochu ver mi ze lidi potrebujou cestovat kdy se jim.to.hodí. a ne jako vy roztleskávačky kteří si jedou o půlnoci
Zdenku, někdy to chce do těch vlaků i nasednout a nečíst jen Obzor
Tam asi nic jiného nezbude. Kvalita se poslední roky spíš zhoršovala než zlepšovala. Jedny z mála použitelných vozů šly na Děčín či kam, nekonzistence kvality první třídy a přidání minibaru to fakt nezachrání. Takže proč ne. Horší si myslím že to být nemůže.
Horší ne ale lepší taky ne. Možná co se ťýče pár vozů
Tak je bohužel pravda, že to co jezdí na Vysocinach je vskutku výkvět srotoviste. Jen zlutaskovi uz došly snad jakékoliv vagony…vyjma hodně jeteho belgického a německého šrotu…co není lepší než to, co tam jezdí…
Klimatizovany vuz na R9? Od prosince 2019 rozhodne zadny 🙂
A i ten je tam na nic a k ničemu.
Těší mě že všude bude jezdit národní dopravce protože těmi jsou dnes už všichni🙈😂
Prosím prosím, cokoliv ojetého z Německa bude lepší než to, co tam jezdí nyní…
Nevím, jestli to opravdu bude lepší. Třeba rychlíky Kolín – Ústí jsou fajn v tom, že tam jezdí vůz AB, který ve 2. třídě poskytuje stejné místo na nohy jako v 1. třídě, a zatím jsem tam potkal jen humanizované AB.
Zato Bdt v původním stavu se tam bohužel vyskytují, jako náhrada za Sysly, kteří musí dočasně jezdit na Os Ústí – Litvínov.
Ten sysel tam bude jezdit už na pořád. S Bdt v původním stavu na věčné časy. Hold to má aspoň dobrou barvu..
Nevím, co se ti na tom nelíbí? Sysel jako takový je to nejlepší a nejpohodlnější, co u nás na osobních vlacích jezdí. Nebo co proti Syslovi máš ? Tedy mimo té barvy, která ti evidentně nevyhovuje. Má vše klimatizaci, wifi, široké dveře pro nástup, prostor na kola, obrovské WC samozřejmě chemické, pohodlné sedačky s dostatečným prostorem na nohy, co více by jsi si ještě přál ?
Sysel je v pohodě.
Má slušnou klimu. Kdyby všecky vozy byly alespoň jako sysel, určitě budu (aspoň já) podstatně spokojenější, nedž s tím honekrem, se kterým jsem jel v pátek. Hyc na padnutí, okýkna vyklápěcí moc nepomohly, hluk příšernej, 2 vozy obutý. Venku 32° ve voze 39°C
Ještě že jsem jel jen 20 minut. (Modřice – Královo Pole). Nicméně vesele mi opravdu nebylo.
Zrovna sysel, ve kterém bývá vzduch jak kdyby člověk vlezl do pračky, bych za příklad slušné klimy nedával.
Ano, vzdejme všichni hold vozům Bdt v dobré barvě.
Měl jsem na mysli R9, tam bude lepší opravdu cokoliv.
Myslete si co chcete, ale já považuji R23 za asi nejhorší rychlíkovou linky vůbec. AB ještě budiž, ani to teda není žádná sláva. Ale Bdt? Na rychlíku? Co to má jako být?
Tím co jezdí Ariva – jsou 50 let staré !!!! vraky z německých železničních hřbitovů….
Proberte se už konečně!!!
hmm a jak staré jsou výše zmiňovaní Bdt???
30 let
Kteréže vozidlo z Německa u ARRIVY je 50 let staré?
To by mě taky zajímalo
Vy se proberte. Ty staré křápy vyřazené v Německu předčí jízdními vlastnostmi naše nové rekonstrukce. U nás se přemýšlí, zda se vyplatí klimatizace – v Německu by byla urážka jí po roce 2000 nemít.
810 navždy ❤️❤️❤️
Vy jste mimo, Arrivou jsem jel nekolikrat a bylo to supr svezeni. S R9 zcela neporovnatelné.
Tak snad konečně zmizí to pojízdné vrakoviště z linek Kolín – Ústí a Praha – Brod – Brno, které zde předvádí stávající dopravce, v propadlišti dějin.
Pokud to vyhrají ČD, což bude na 110%, tak žádné zlepšení v horizontu 5ti let nečekejte. Bohužel.
Ony se celkem kvalitní vozy uvolní z R5 a z Ex7 a je otázka kam se přesunou, MD může chtít garancí lepších cozu právě na R9 a ti pádem je přesunou tam. Stejně jako se zlepšila situace na R18 a Ex2 které jsou pod smlouvou nově od prosince 2019
co si MD objednalo to tam jezdí, když si objednají volský povoz, tak bude jezdit ten, dopravce jezdí s tím co objednavatel chce
Ano a nahradí to jiný šrot made in DB a OBB. Nebylo by lepší mít tam ty nové vozy, které má ČD již ve výrobě a dle jiného článku zde se ČD rozhodly, že je nasadí na vnitrostátní linky?
spočítej si kolik vozů mají ČD ve výrobě a kolik by jich potřebovaly na rychlíkové linky….
Tie už sú ale dávno určené na R5 a R6. Je to 10 súprav, takže tým sa to v podstate vyčerpá.
Já myslel, že mají jít na Ex6 a R15.
Ty nové vozy ČD ale nahrazují jiné už tak dobré vozy Bmz, Abmz, atp…
Tady, kde potkáte ty nejstarší poklady ČR rozhodně neuvidíte nové vozy v příštím čtvrtstoletí, ne pod ČD.
A za sebe volím raději bývalé lehátko DB rekonstruované na sezení s interiérem doplněným hliníkem, skutečným dřevem a nerezí oproti překližce, kožence, kaučuku a rezu.
Hochu, na tvůj štvavý příspěvek, kdy obhajuješ šrot Bdt místo ex rakouského Bmz také nemá cenu reagovat. Píšeš to jen proto, že v Bdt platí režijka, pokud tam zůstanou ČD nezmění se vůbec nic, protože nové vozy, dle svých vlastních vyjádření, už určily na jiné linky.
Ano, bylo by lepší tam mít nové vozy. Obraťte se na Ministerstvo dopravy ať ve spolupráci s Ministerstvem financí navýší objednávku a zaplatí dopravci tučnější cenu za vlkm. V době, kdy stát mluví o propadu financí o 500.000.000.000 Kč je na to ideální doba.
Tipuju, že Vysočinu sebere zlutak.
Krakonos a pravobrezka zůstane CD.
Nesebere, proč by si kradl cestujících z komerčních spojů 🤣
Jakože myslíte, že by začali lidé jezdit z Prahy do Brna přes Vysočinu? To těžko, proč by zo někdo dělal? 😀
Přesně tak. I RJ tam pojede dýl jak vrchem přes Třebovou… z týhle trati nikdo nic lepšího (časově) nevymačká…
Při rekonstrukci Pardubic, Třebové, Blanska, Choceň – Ústí bych si tím nebýt tak jistý. To by mohlo být přes Vysočinu rychlejší.
Jako neříkám, že to jsou nějaké davy, ale párkrát jsem zažil, že někdo jel celou trasu rychlíkem přes Vysočinu. 😉 Jednou to byla skupina studentů, která se nechtěla v Praze cpát do přeplněné Hungarie, a tak si sedli do R9. Podruhé to byli dva lidé, kteří nastoupili v 15.30 v Králově Poli na rychlík a směřovali zřejmě do Prahy. S těmi rychlíky přes Vysočinu to jde posledních 15 let z kopce. Nejdřív jezdily přes Brod EC-čka, ty roku 2005 skončily. Pak R Vysočina do Františkových Lázní s vozy Bee272, ten skončil o rok později. Poté dráhy nasadily vozy Bee273, ve… Číst vice »
jednoujsem to byl i já, omylem, a už to NIKDY neudělám, to jsem si slíbil.
KATASTROFA NA KOLECH BYCH TO NAZVAL.
Bezý klimy, bez pití (minibar byl zlikvidován v prvních 2 vozech…)
Příšerný skřípající vozy (špalíkový brzdy) a jako podlední vůz bylo zelený béčko s originám koženkou!!!
Jako muzeum dobrý ale jet v tom 3 hodiny bylo fakt utrpení.
Kimu neměli ani v 1. třídě.
Komerčně přes Pardubice rychlou vrstvou a přes Havlíčkův Brod vymetáky v ZDO. Co je na tom nejasného? Přijedou další vozy z Mukranu.
V článku je pouze to, že běží soutěž a nevíme, kdo se do ni přihlásil. Je to tak? Může to tak být, ale neznamená to hned že ČD jsou jediní kdo poslal nabídku.
Otázka spíše zní, zda-li má význam, aby většinu těchto rychlíků MD vůbec objednávalo.
A jak byste tedy objednávku těchto rychlíků řešil ? Skrz kraje? Nebo snad chcete zastávkový rychlík přes Vysočinu nebo z Olomouce do Krnova provozovat na komerční bázi ? 😀
Supidio: R8 a R9 zachovat naopak rychlíky R2x bez náhrady zrušit. U linky R26, kdy je autobus o hodinu rychlejší než vlak je to evidentní vyhazování peněz daňových poplatníků.
Stát by měl především přestat s dotacemi Ex2 (minimálně z Prahy po Olomouc) a Ex3.
Docela by mě zajímalo s čím by se chtěla hlásit Arriva. Na jejich chcípáky 845 není na elektrických linkách (když samozřejmě pomineme úsek do Trutnova) nikdo zvědavý.
Jaký smysl ma řešit, s čím by se chtěla hlásit, když se nehlásí?
No narážím na to, že už i spekulace o spojení Arrivy a těchto linek je zbytečná.
Arriva je zmiňována u linky Liberec – Pardubice, kde na většině úseku elektrika není.
Pokud by Arriva vyhrála linku R14a Liberec – Pardubice, tak by se musela přečíslovat linka R14b Ústí nad Labem – Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Liberec…, nechám temu čas. A vše se asi pak dozvíme…..
Zlatá Arriva…
bude se hlásit s tím, co bude zadavatel chtít. Bohužel nikdo kromě ČD nemá velké odkladiště nepoužívaných vozů, takže na nové výkony si musí zajistit nové vozy
Co Arrivě brání dotáhnout z Německa vozy, které tahá RegioJet? 😀 Ještě navíc když je to dcera DB. A že tu doteď Arriva provozuje jenom motoráky, neznamená, že pak její zaměstnanci budou koukat na Vectron jako na UFO talíř… 😀
Regiojet si to z poctivých peněz koupí. Oni potřebujou cash z dotací. A ne by jim zadarmo dávali šroty ale přes to pořád lepší než některé naše šroty
No podle mne R9 není zas takový terno, aby o ni byla super ostentativní přetahovaná. Trať nic moc, pomalá, nahoru dolů, místně zoufale volající po rekonstrukci, kapacitně taky nijak moc nevyužívaný rychlík. lokálně v některých časech jo, ale jinak dost podprůměr. Málokdo s tím jede celou štreku, většinou slouží k vykrývání spojení „přes pár stanic“
Tak tyhle věci by mi jako dopravci zase tolik nevadily, pokud se jedná o objednávaný výkon. Raději bych vzal tyto poměrně důležité rychlíky, vedené po dvoukolejné hlavní trati, kde je nemá moc co zpozdit, než třeba šumavské lokálky, kde je poptávka extrémně závislá na počasí a dalších vlivech, musím řešit zpoždění z důvodu náporu cyklistů nebo čekání na cizí vlaky v přestupní stanici, budu mít asi více střetů na přejezdech a občas dojde k výluce kde budu muset zajišťovat NAD.
Zrovna R9 jezdí zpožděná skoro pořád kvůli prácí na trati…
akorát že v týhle trati se furt někdo (SŽ) rejpe, protože má svý nejlepší léta ve většině za sebou, tj lze očekávat trvalý kolotoč zpoždění a výluk.
Není to terno, tak to zatím necháme ČD. Až se to bude zdát lukrativní, soukromník se pohrne. Už se těším na ty výběrka ve stylu Bratislava – Komárno …
Která máte na mysli? Tenkrát to Dzurinda přímo přiklepl Jančurovi.
a do posledního se nepřihlásily ani státní dráhy 🙂
Dzurinda? RegioJet začal jezdit za vlády Ivety Radičové, kdy byl ministrem dopravy Ján Figeľ.
Dzurinda akorát škrtal a rušil, a dodnes mu to Slováci nezapomněli.
vždyť to ČD nemusej brát když nechtěj
Tak to bohužel nemáš pravdu. To by platilo, kdyby byly rovné podmínky pro všechny. Ale to nejsou. Alternativní dopravci si jen vyberou to co se jim hodí a to co nechtějí prostě musí dál jezdit ČD a to i podle zákona. To se to pak podniká, když mám naprosto volné ruce ve výběru. A ještě má konkurence spoustu povinností, které jí zhoršují postavení na trhu. Proč třeba RJ když dostal linku R8 k ní nedostal i povinnost pořídit si nehodový vlak, aby v případě nutnosti mohl na této trati zasáhnout, proč RJ nemá povinnost mít svůj vyprošťovací jeřáb a udržovat… Číst vice »
To je přece výhoda pro CD, když nějakou trať alternativní dopravci nechtějí – můžou si říct vyšší cenu za km!
A taky si řeknou, když nemají konkurenci, jak po MD, tak po cestujících.
Ludvo, přece co si MD objednalo, to má, kdyby si u RJ objednalo nehodový vlak, bude mít nehodový vlak.
To by v tom případě ale tu linku RJ nedostalo, protože by to zvedlo nabídkovou cenu a ČD by bylo levnější. To je právě ta nerovnost o které píšu. Nebo to chceš vysvětlit ještě líp ?
jo, možná by se opět hodilo to číslo zákona a paragraf dle kterého jsou ČD, a.s., obchodní společnost jako každá jiná, povinny provozovat nehodový vlak 🙂
A zadarmo!
Přece paragraf číslo jedna: Vždycky se to tak dělalo.
proč by to vše měl vlastnit, když si to může najmout v případě potřeby a zaplatit?
Jsou různé způsoby uvažování. Třeba já jezdím autem furt a nevlastním odtahovku ani servis.
A od koho by si ho asi pronajal? Od ČD nikdo jiný nic podobného nemá. A proč to samé nemohou říci České dráhy, aby měly alespoň podobnější podmínky s ostatními dopravci? ČD se o to vše musí starat i když je to vše potřeba minimálně. Pro ně jsou to obrovské částky peněz, které musí investovat a chybí pak v konkurenčním boji.
ČD dráhy fungují tak jak jejich majitel chce.
RJ funguje tak, jak jeho majitel chce.
Škodovka funguje tak, jak její majitel chce.
Nechápu v čem vy vydíte problém?
Že píšete moc tvrdě.
prostě musí dál jezdit ČD a to i podle zákona
a číslo a paragraf toho zákona nám řeknete? já myslel že ČD, a.s. je obchodní společnost jako každá jiná.
ČD je a.s. ale ne jako každá jiná. Je vlastněná státem a to ze sta procent. Řízená řídícím výborem, ve kterém jsou zástupci všech klíčových ministerstev. Již jenom z tohoto důvodu se nemůže chovat jako kterákoli jiná a.s. Jen malý příklad. Před časem ČD z důvodu konkurenceschopnosti v nákladní dopravě uvažovaly o odmítnutí přepravy jednotných vozových zásilek. Vyvolalo to veliké diskuze a pan ministr dopravy v televizním rozhovoru na otázku novinářky, zda to nebude znamenat další přesun dopravy na silnice, což je nežádoucí, odpověděl velice jednoduše. Nebojte se k ničemu takovému nedojde, ČD to prostě dostanou nakázané vozit a hotovo.… Číst vice »
Pan ministr jistě může říkat co chce, jistě má i spoustu neformálních pák (drž hubu a krok nebo poletíš, což se jistě z
teplého místečka nikomu nechce), ale ze zákona toho může nařizovat jen velmi málo a to jen v nouzovém či válečném stavu.
Ale rovné podmínky to prostě nejsou. Stačí aby generální ředitel, jen řekl něco, co se nelíbí ministru, nebo předsedovi vlády a letí. ČD prostě musí poslouchat na slovo politiky a jejich zadání.
Stačí být ředitel v soukromý firmě a jakmile se majiteli znelíbí tak letí.
Dovedeš si představit, že by byla třeba firma odebrána panu Jančurovi, kdyby se odmítl přihlásit do nějakého tendru? Utopie že ? Ale u ČD možná realita generální by asi skončil.
koho chleba jíš, toho píseň zpívej
a samozřejmě, až bude Regiojet akciovka a Jančura se odmítně přihlásit do nějakého tendru proti vůli správní rady, tak ho jistě většinu hlasů odvolat může.
Ano a to ale alternativní dopravci nemusí. Prostě nerovné podmínky. Stát si klidně přidělením tras poškodí svůj majetek a ani to není trestné, jako by to bylo u jiné a.s. kdyby to majitel udělal. Alternativní dopravci si zpívají tak, jak jim to vyhovuje.
Jo, socialismus už skončil, taky jsme v EU a tak i stát holt musí dodržovat nějaké zásady.
Proč by se měla Jančurovi odebírat JEHO VLASTNÍ firma? to už zase se chystá znárodnění?
A já osobně myslím, že ČD dělá to co mu majitel řekne (jako každá firma).
To že majitel se chová jako IDIOT je jiná „válka“
Daliborův příspěvek, stejně jako Váš je úplně mimo. Tady je každému provozovateli jedno, jak lukrativní (z komerčního hlediska) linka je. Většinu provozních nákladů platí objednatel. Tedy pro provozovatele je to ideální stabilní zdroj příjmu….
Ano to se dobře ukázalo na R8 . RJ zjišťuje skutečnost a realitu, že to až zdaleka není tak idealní, jak si myslel, myslím ten zdroj příjmů a musí zdražovat dokonce nad cenu kterou mělo ČD. Proto se už do dalších podobných věcí moc nehrne, jak je vidět a soustředí se na něco lepšího. Viz Chorvatsko nebo Ukrajinci domů. Tam má výdělek mnohem jistější. Ty třešničky nesou víc. To co píšete prostě není pravda.
jezdím na R8 dvakrát týdně, bohužel cena je pořád pod úrovní ČD, kvalita vozů není stejná jako na komerčních spojích RJ, ale pořád lepší než 99% rychlíkových linek provozovaných ČD (na žádném R ani Rx , co vím, nejezdí u ČD vozy ve standardu IC) a palubní servis je něco, o čem si cestující R ČD mohou nechat jen zdát.
Snad bohudík, ne?
219 kč a cena pod ůrovní ? Hochu těch pár vlaků za 119 to nezachrání
asi máte speciální ceník, přes 200 stojí autobus, ne vlak
Většinu…. to je to zajímavé slovo. Koukejte co vše se promítá do zisku u RJ.
Do zisu RJ se promítá naprosto to samé co do zisku ČD nebo jiného dopravce. Pardon, kromě skrytých dotací státu ve formě prodeje nádraží, pozemků a dceřinných společností SŽ =)
R9 je kvůli připravovanému Adamovu nyní celkem dost zajímavá. Uvidíme, co žlutý spasitel. Přece jenom to je 6 loko minimalne a k tomu alespoň 40 vagónu…
Kdyby zrušil komerci přes Trebovou do Brna a jezdil místo toho v závazku před Nemecky Brod, tak by si mohl docela pomoct. Navíc stejně od příštího roku přes Adamov neprojede.
A CD by bylo v ****
Nemyslím si, R9 zůstane stejně důležitá jako nyní. Po dobu výluky bude přes Vysočinu jezdit ještě Ex3.
Vzhledem k tomu, že ta výluka bude dlouhodobá, domnívám se, že by bylo vhodné, kdyby Ex3 stavěla v Havlíčkově Brodě, podobně, jako třeba Ex7 staví v Táboře.
Jak dlouhodobá, rok, dva? Smlouva na provoz rychlíků bude ale tak na 10 let. Nějakou roční výluku nelze brát jako podstatný faktor.
Nejsem si jist jestli nebyl Německý Brod chvíli ten Český Brod za dob protektorátu Čechy a Morava….
Když nemyslíš, tak sem nepiš.
To jako vážně?