Další rozšíření trolejbusů v Praze. DPP začal hledat firmu, která postaví troleje ze Smíchova do Jinonic

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu poprvé v provozu s cestujícími. Foto: DPP

Na lince mají jezdit turecké trolejbusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Do dneška jsem si myslel, že jim tam jezdí metro a zbytek dojdou.

Hudeon

Na 191 by se hodily spíš kloubový trolejbusy. Když byla s otevřením metra do Motola prodloužená na letiště, přestaly bejt kloubový bohužel autobusy na linku vypravovány, což neni moc komfortní. Zejména v úseku Anděl – Strahov je i v 8 večer autobus plnej. Přitom v podstatě jedinej důvod ukončení provozu kloubáčů byl zastávka Libocká, ve který kvůli špatnejm podmínkám nezastavuje ani 910. Bohužel se zatím žádná přestavba zastávky neplánuje. Později také po zavedení provozu 191 na Vypichu přes obratiště vzniklo další místo (vjezd do obratiště směrem od Petřin), kde dlouhý autobusy neprojedou, to by se ale snad dalo přestavět jednodušejc.

Tomáš Flaška

Nebylo by levnější na údržbu a opravy, kdyby v Praze jezdil jen jeden druh trolejbusů?

SaulGoodman

Bylo, ale musel by DPP udělat rámcovku na velké množství vozidel a pak z ní odebírat dle potřeby (podobně jako ČD s Panterama). Dokud se to soutěží po pár ks (byť teď těch 70 už je jisté zlepšení), tak se nelze vyhnout tomu, že každé výběrko vyhraje někdo jiný.

Miloš

Pohony i kompletní trolejbusy s karoserií kterou si vybere provozovatel vyrábí Škoda Plzeň již řadu let a velice úspěšně i do zahraničí.
Je smutné, že se Praha nedomluvila na službách a ceně s domácím dodavatelem. Mohla být vozidla která Praha již provozuje, má náhradní díly, podobný servis a obsluhu.
Experimenty co linka, to jiná firma nejsou úplně šťastné.

MaT

Nedomluvila? Kde žijete jako? Nastudujte si § 257 trestního zákoník (40/2009 Sb.). Konkrétně se jmenuje „Pletichy při zadání veřejné zakázky a při veřejné soutěži“. Případně doporučuji Vaší pozornosti i § 256.

Marcel

Je to škoda že tu nejezdi jen Škoda. Blbý vtip ano. Vy tady asi všichni tomu rozumíte? Proč v zemi výrobců trolejbusů mají jezdit turecké?

SYN

Ten český výrobce už dost dávno přestal sám vyrábět kastle, už sám vyrábí jen pohon… takže se na každé zakázce musí spojit s některým výrobcem kastlí. A pak je někdy otázka manažerů jestli se tomu bude říkat Škoda nebo třeba Solaris.
No a i do toho pohonu se snaží dostat další subjekty, ve stejném stylo jako třeba Inekon u tramvají…
Jednotlivé provozy v městech si mezi sebou stále udržují nezanedbatelné rozdíly, takže obvykle není možné zcela beze změn nasadit typ z jiného města. Proto je každá řada aspoň trochu unikátní…

Pan průvodčí

Protože výrobce vyhrál výběrko ? Něco jako zvykové právo fakt neplatí a jako daňový poplatník jsem tomu rád.

Darth Vader

Zajímalo by mě, proč už dnes není snaha drátovat tramvaje a trolejbusy co možná nejeleganěji pomocí skob na fasádách domů? Všude kde to ještě je zachováno to funguje skvěle, nepůsobí to překážku na chodníku, určitě je to levnější a nehyzdí to tolik ulici. Je to legislativou, nebo leností? Za císaře pána, první republiky i totality to šlo, tak proč teď všude rostou ta ohavná sloupořadí?

Jihočeský velkoměšťan

Protože místo komunikace se správcem chodníku musíte najednou dostat od každého majitele nemovitosti podepsané věcné břemeno. A to ani netuším, jestli vůbec zřizování nových skob povoluje legislativa.

bambus3264

Je to legislativou. Na stávající stavby je téměř nemožné umístit nové skoby, protože by samozřejmě byl nutný souhlas majitele, a kvůli úřadu by se musela složitým vrtáním ověřovat statika zdi, jestli to udrží. A to jakýkoli majitel domu asi neodsouhlasí.

Ondra K.

V prvé řadě je to tím, že trolejové vedení zatěžuje budovu a komplikuje případnou opravu fasády. Z pohledu majitele dotčené nemovitosti víceméně neexistuje důvod s tím souhlasit.

SYN

Vždycky existuje důvod – peníze… jenže ty nejsou DP schopny/ochotny platit. Takže tahle praxe pomalu zaniká… Kéž by se aspoň dařilo kombinovat ty stožáry s lampami pouličního osvětlení. Jinak je to místy fakt jako v koucourkově, poměrně široký chodník (řekněme 5m) z kterého zbývá celkem úzká nudle, na straně u vozovky to kazí stromy (bohužel, u kmene je dost velká plocha hlíny která není rovná a v případě mokra se ráda mění v bahno) prostřídané s kandelábry, na straně vzdálené od vozovky (u plotu) zase dost zavazejí nosné sloupy trolejí a aby toho nebylo málo, tak některé jsou „obalené“ reklamní… Číst vice »

Jihočeský velkoměšťan

Dokážu si jen představit např. při výstavbě nového bytového komplexu developerem, kde už vede trať, aby nemovitosti od počátku na skoby naprojektoval. Může to být v jeho vlastním zájmu, aby zlepšil veřejné prostranství.

Zlámalík

Jo. Dokud byly domy z cihel a na povrchu byla klasická omítka. Dnes musíte skobu vynést distancemi nad povrch tepelné izolace, udělat to tak, aby tam nezatékalo a ještě platit majiteli za souhlas s touto legrací.. No už asi chápete.

Darth Vader

Tak jistě, rozumím proč to některým majitelům domů vadí. Je to ale něco, co je v obecném zájmu a tak by mohla být alespoň snaha města o obnovování a realizace hákového řešení větší. Je třeba jednat s majiteli domů a nabídnout něco jako kompenzaci. Stálo by to za to. Obávám se ale, že pro projektanta nového/rekonstruovaného vedení je prostě jednoduší se na komunikaci s ostatními vykašlat a prostě tam nasázet stovky sloupů. V řadě západních měst to funguje, takže jde zařídit, aby bez narušení práv vlastníků zvítězil veřejný zájem.

SaulGoodman

Tak narušení práv vlastníků to bude vždy, ať to prohlásíme za veřejný zájem, nebo ne. Je jasné, že jakékoliv úpravy a opravy fasády pak budou záviset na svolení/součinnosti DPP, budou dražší a složitější atd.

Obdobně ale i ze strany DPP – při opravě/realizaci trati bude muset jednat klidně se stovkami majitelů, což i když budou všichni vstřícní, bude nepochybně o dost složitější a zdlouhavější než to řešit s městem, kterému asi většinově pozemky pod stožáry patří.

Jindřich

V úzkých ulicích by zbylo místo na cyklostezku na kraji chodníku.

jva

Tak co dojde dřív? Etapy trolejbusizace v Praze nebo výrobci trolejbusů, aby se neporušila zásada „co trať, to typ trolejbusu“ ;-)?

Frantík

70 trolejbusů by mělo pokrýt víc tratí. Bohužel nedochází k opačnému jevu, že by dráty pokryly více linek.

Zlámalík

V Brně je mnohokrát víc typů tramvají než linek a jak to krásně jezdí 🙂

Marcel

To je ale pohled velice svérázný. V dílnách už asi takový není. 🙂

SYN

No už to přecejen přestává být ta hra „4ks od každého typu“… bohužel některé kousky nefungovaly dobře nikdy (Wolf) některé třeba i docela dlouho dobrý až posléze na něco „dojely“ (K3RN)…

Richard

Nevíte prosím někdo, kdy dojde na řadu 176 a 191?

risa.informace

Ríšo, taky sem tomu nevěřil že Praha bude mít po ultradlouhé době Trolejbusy, alespoň že už to není politický trolejbus stejně jako Tramvajové tratě a vozový park DPP. Tyvado to je super DPP má smlouvy nejen na další trolejbusy či elektrobusy, budou i nové autobusy které známe od DPMB IVECO Urbanway 18M Hybrid kéž by dopořídili i kratší variantu 12M též Hybrid. Ten vozový park DPP je poslední dobou strašně ve fázi realizace pořizování NOVÝCH VOZŮ nejde jen o Autobusy,Trolejbusy,Elektrobusy, ale i nové tramvaje 52T které se možná už svařují nově se pořizují nové vozítka na Petřín, Nově se konečně… Číst vice »

Zlámalík

Do hodin jazyka českého jste ráčil chodit?

MaT

Souhlasím s tím, že číst to po Vás je za trest…

Ale když přejdeme od těch formálních záležitostí k obsahovým. Ono se někde realizuje metro E? Vy jste asi fakt mimo… A co jsou to ta „lomená města“?

Pat

Oficiální plan je ještě pořád takový, že 176 ve 2025 a 191 o rok později. Prý jsou obě trati v pokročilé fázi projektování (ostatně to byla stejná zakazka). Myslím že bližší info bude relativně za chvíli.

Jihočeský velkoměšťan

Už od září řeší úřady společné povolení viz https://zdopravy.cz/dalsi-trolejbusova-trat-v-praze-urad-zahajil-rizeni-k-elektrifikaci-linky-176-176832/

Problém bych viděl v tom, že na 137 bylo vydáno povolení už loni na jaře a od té doby probíhala příprava zakázky. Tak snad nečeká 176 stejná prodleva. (článek z března 2023 lze dohledat na jiném online Deníku).

Jura

To je všechno super, trolejbusy tato oblast Smíchova a Strahova již moc potřebuje, úleva od hluku a smradu autobusů stoupajících plných cestujících do kopců s neskutečnou spotřebou nafty…. jen to Turecko mi trochu nesedí, v zemi s tak bohatou historií výroby českých trolejbusů jakou máme, proč Turecko? To se tam na tom ÚOHS úplně pomátli?

Nose Peak

Příklad Sarajeva zřejmě nebyl dost odstrašující…

TPal.

V čem příklad Sarajeva?

Pavel Vavříček

Koupili trolejbusy z Běloruska a Bosna spolu s dalšími zeměmi dali obchodní a výrobní embargo na Bělorusko pro produkty z této země. Nuže nemohou dostat náhradní díly na jejich trolejbusy.

Daniel Jablonecký

Pokud Turci podali nejlepší nabídku, není o čem. To s ÚOHS nijak nesouvisí.

Vesper

Souvisí to tak, že podle UOHS není validní důvod k vyřazení předchozí negativní zkušenost. Neboli – dodali jste nám minule šmejd, takže do dalších výběrek máte stopku.

Kubrt

Tohle neřeší UOHS, ale primárně Zákon o zadávání veřejných zakázek. A mimochodem, jaký šmejd nám (komu?) dodala posledně Bozankaya?

VojtaDrevik

Vesper asi myslí výzbroj Cegelec

Vesper

Já mluvím všeobecně, kdy se tady do výběrek hlásí firmy s mizernými produkty, protože ví že je zadavatel nemá jak vyřadit. A mimochodem nebude to Bozankaya, ale Bozankaya+Cegelec. A co předvedl Cegelec u vozidel pro linku 58 všichni víme.

Kubrt

Cegelec není účastníkem výběrového řízení, tím je pouze Bozankaya (a Škoda Electric samozřejmě). Ale především, tato firma má za sebou řadu úspěšných projektů, takže bych z nic teď nedělal arciďábla české MHD.
Vyřazení problematických dodavatelů řeší výše zmíněný zákon. Ano, není to jednoduché, ale kdyby to bylo jednoduché, tak by ani nemělo smysl soutěžit.

Juraj

Tak vyřadíme Škodovku kvůli fiasku s 36BB?

SYN

Mizerný výrobek bohužel dokáže „vytvořit“ i Škoda.
A kolikrát ani nejde o to že by některá serie byla nějak výrazně blbě naprojektovaná, použijí se díly/součástky které mají špatnou spolehlivost a/nebo vymizí z trhu a pak je to super shánět náhradní díly…

MartinR

A kolik vozidel již do ČR Bozankaya dodala? Nějak vámi chybí ta zkušenost…

Twix

Ta bohatá historie… Elektrické výzbroje Škoda umí, ale ta vozidlová část nebývala vždy špička. Mnohé dopravní podniky (hlavně zahraniční v RVHP) měly velké problémy s tím, že až do konce 80. let nebylo možné dodat kloubák (a 14Tr s vlekem taky nešla).

Ivo

Není to stejný výrobce co koupila podil Škoda v Turecku?

jenki

Ne.

Ivan_pha

Škoda, že to nenatahnou rovnou k metru Jinonice. Vznikl by zajímavý přestupní uzel a trolejbusy by tam mohli i parkovat.

Stadler

Takovy pokus uz tu kratce byl s autobusy pred par lety a neosvedcilo se, moc lidi s tim nejezdilo…

Twix

A kolik lidí tehdy pracovalo v komplexu Aviatica? Ptám se, nevím jak moc dávno to bylo.

Petr

Tak ona 137 jezdí i přes Jinonice, ale 90 % spojů končí na Waltrovce a zřejmě pro to existuje nějaký důvod. Je logické, že do trolejbusů budete investovat tam, kde jezdíte v intervalu 5 minut a ne tam, kde jezdí busy jednou za půl hodiny.

Frantík

Jiste jenže §1 taky je silna vec. Na ty Jinonice by dojely i bez drátů.

MP22

„DPP počítá s tím, že je nasadí místo autobusových linek 137, 131 a 176“

Fajn, takže na linku 191 ti Turci nevyjedou? Chystá DPP tendr na 18m parciály nebo jim to jen vypadlo v prohlášení? 🤔

Marek Kubík

Letos by se mělo vyhlásit VŘ na dalších 90 trolejbusů délky 12M, možná na 56 (ex 191) půjdou trolejbusy z této dodávky.

MP22

Díky za info, z mého pohledu by 191 potřebovala harmoniky. A samozřejmě už je načase elektrizovat nějaké páteřní linky… Doufám že se v příštím volebním období šlápne do pořádné drátizace

Radek

Linka 137 s intervalem 4 minuty ve špičce je málo páteřní? 🙂

MP22

Rozhodně ne a velmi pozitivně vnímám zatrolejování této linky, mám ale na mysli vytížené úseky kde se schází několik linek a ve špičce dochází k velmi častým intervalům. Takhle z hlavy třeba úsek přes Spojovací, Vysočanskou estakádu, Tupolevovu, Kukulovu, K Horkám nebo Úvalskou… To jsou všechny úseky které přispějí k masivnímu odklonu k elektřině. Já nerozporuji že tyto kopce jsou prioritou, neměli bychom ale usínat na vavřínech a zůstat pouze u tohoto ne?

Jan T.

Linky jako 177 a 136 jsou myslím stále v plánu, ale bude to v dalších etapách. A drátování takhle dlouhé linky, z čehož ta 136 jede přes centrum není zdaleka tak jednoduché. Na tom už skončil pokus o elektrifikaci 207 (a případně 133), která by se hodila nejvíc. Lidi a majitelé nechtějí nové sloupy a nové dráty u svého domu, byť jen pro nabíjení elektrobusu.

Dachs

Zatím nelze: úzká Libocká (a zajíždění do stejnojmenné zastávky, kterou 910 vynechává). Retardéry v Tomanově taky pro harmoniky nic moc a prý na to noční skákání přes ně jsou stížnosti od lidi z tamních vilek. Harmonika nadělá při přejezdu více hluku…
A počkejte na to haló, až drátovací záměr zlikviduje čísla, na která jsou lidi desítky let zvyklí. Tam dodnes jsou stesky po zrušené 217 🙂 Ačkoli po doladění už Stahovsko funguje a rozhodně byla už tehdy pravda, že 191 je silnější linka. Nyní jezdí často, je atraktivní, natahuje si lidi. Tak prosté to je.

Kubrt

U nás (v Klecanech) byly retardéry – ve jménu budoucího nasazení kloubových autobusů – zrušeny – možná toto je řešení 🙂

Jiří Kocurek

Kéž by! Ocení to okolo bydlící, dílenští a dozajista také cestující, ekonom údržby nejspíš taky.

Suchdolák

Podobná situace byla i v Kamýcké ulici v oblasti křižovatky na Brandejsově náměstí (Suchdol): byly tam sice jen „gumové špunty“. ale Kamýcká je vlastně jedinou komunikací, kudy do Sedlce a Prahy 6 smějí jezdit i těžká nákladní auta, byl tam soustavně takový drsný hluk, že po čase muselo být toto opatření zrušeno a byly pouze intenzivně nasvíceny přechody pro chodce.

Frantík

Tak během čarodějnic klouby jezdily, ale lidi vždycky ocení menší čekání a řidiči lepší manévrování.

watslaw

„Součástí investiční akce … je také vybudování sedmi nabíjecích stání v nynějším autobusovém terminálu Na Knížecí“
Znamená to, že plány ten terminál zrušit už padly? Nebo že tato část investice bude brzy zmařena?

Marek Kubík

Co já vím, tak se tam trolejbusy měly otáčet objezdem bloku domů. Něco jako na Palmovce a nebo možná dočasně využijí provizorně stávající terminál.

Jan T.

To se měl rušit celý nebo jen část?

watslaw

I to by mě zajímalo.

Martin

A trrminal smichov uz je hotovy?

Marek Kubík

Celý, má tam vzniknout nějaká městská budova a na zbytku pozemku parčík.

LanGusta

Humanizace = všechny zastávky budou neprujezdné pro ostatní provoz pokud v nich bude auto/trolej bus = při intervalu 4 minuty ve špičce permanentní zácpa ze Smíchova až k Waltrovce. A pak se bude brečet že silná iad zpozduje MHD…

LanGusta

Momentálně bohužel ne, ale bylo to na tenderarene. Zkusím si na to vzpomenout a dát ho sem později.

LanGusta

Malvazinky z centra bude záliv, zbytek Peroutkovy budou neobjizdne zastávky.

Jiří Kocurek

To je vzorový řez, z toho není jasné, kde bude uplatněn a jestli vůbec.

Stáhl jsem si situaci z odkazu od LKarlicka:
Farkáň: V jízdním pruhu
Urbanova: V jízdním pruhu
Malavzinky: Záliv směr Urbanova, v jízním pruhu opačně.

V zastávkách vždy rozdělující ostrůvky uprostřed komunikace.

PS: 102 mil. Kč jde na obnovu vodovodu, platí to Pražské Vodárny. Píší o potrubí DN150 až DN400.

LanGusta

Což o to v jízdním pruhu je Urbanova a Farkan již nyní, ale s ohledem na šířku ulice lze autobus v pohodě bezpečně objet, což nově bude nemožné a o to jde, hlavně směrem z centra to způsobí naprosto zbytečný kolony, ve kterých bude stát i ten autobus.

LanGusta

To je jako říct že za preplnenou MHD si můžou lidi sami, že nemaj nikam jezdit. Ono ve špičce se o moc víc lidí do ty 137 nevejde a to se tam staví další bydlení. O chybějící radiale se nemá cenu zmiňovat.

MP22

Naprosto zbytečné kolony tam už dnes vytvářejí líní řidiči, kteří si Malvazinkami krátí cestu a objíždějí kolony jinde. Ta situace je tam příšerná, obyvatelé celého Smíchova (kteří většinově jezdí MHD) trpí leností a hloupostí několika málo tisíců lidí, kteří si cestu do města nedovedou představit jinak než ve svém plechovém miláčku. Je namístě začít podnikat kroky k tomu, aby se IAD v širším centru města zredukovala pouze na místní/zásobování/služby/ty kteří opravdu nemohou jinak. Toto je logický a naprosto minimální krok, zvykejte si a jestli se vám to nelíbí, do města nejezděte, stejně se mu nevyplácíte.

Frantík

No ale tady bude při menším počtu aut hůř…

provozák

A není třeba i za tou novou úpravou komunikace skrytá snaha cestu tudy řidičům těch nechtěných tranzitující aut právě ještě trochu víc znechutit?

MP22

Ano samozřejmě že je a je to snaha správná. Ti řidiči můžou jednoduše sednout do autobusu a jet ním.

LanGusta

Jaké má smysl zdržovat ty auta směrem ven z centra, aby ve městě smrdely dyl?

Jirka K.

Já jsem pro, zredukujte si to pouze na místní/zásobování/služby/ty kteří opravdu nemohou jinak. Ale pak nám, vážení Pražáci, nesmrďte se svými auty u nás na venkově, stejně se k nám nehodíte.

Jakub P

Bezpecne pro koho? Pro ridice toho auta, ze si neurazi zrcatko o protijedouci vozidlo? Nebo i pro lidi, kteri vystoupi z toho busu a chteji prejit, nebo naopak miri do nej? Objizdeni vozidel MHD je obecne relativne nebezpecna zalezitost, ktera by nemela byt mozna. Videl jsem (bohuzel samozrejme ne v CR) i obousmernou ulici stazenou na jeden pruh s kyvadlovym provozem prave na delku autobusove zastavky, aby to tam autobus zastavil automaticky v obou smerech. Tohle neni zadny kapacitni prutah mestem, tohle ma byt ulice, kde bude jen cilova doprava te oblasti. Pokud to nekdo v aute doted vyuzival k… Číst vice »

LanGusta

Lidi co vystoupí a chtěj přejít tak si dojdou na přechod, kde je normálně řidiči pustí přejít, to není důvod zablokovat celou silnici jako když vysazuje děti školní autobus. Jestli někdo přechází v rozporu se zákonem tak je to samozřejmě na jeho riziko a není důvod tim omezovat ostatní, který ten zákon dodržují.

Vesper

Chápu to dobře, že dráty budou jen ve směru do kopce? Tenhle způsob zavádění trolejbusové dopravy zdá se mi poněkud nešťastným.

Andrej Veliký

Vy děláte chybu že se pořád snažíte v tom vidět klasické trolejbusy. Vnímejte to tak že Praha zavádí elektrobusy, které mají možnost pro překonání problematických úsekú použít napájení z externího zdroje. Pak vám to bude dávat mnohem větší smysl. Sorry jako.

Frantík

Taky se tomu říkalo eufemisticky elektrobusy s dynamickým nabíjením.

Martin

ale jen proto, ze slovo trolejbus bylo „zakazane“, neslo na ne totiz cerpat dotace jako na elektrobusy. Nicmene jsou to parcialni trolejbusy a dnes uz je to „sproste slovo“ neni.

Jiří Kocurek

Protože trolejbus je drážní voidlo, zatímco elektrobus nikoliv. Úřední šiml bdí! 😀

MP22

Ano protože o trolejbusech se v Praze nesmělo mluvit.

Martin

Jenze pod draty to neni elektrobus, nejede na baterii pod draty, ale pohon je primo napajeny z troleje. Mimo troleje pak jen na baterie, ktere se samozrejme i dobiji z troleji. Jedinmny duvod proc zde neni trolej v druhem smeru je ten, ze je to vetsinou jen z kopce a co se spotrebuje na rozjezdy se vrati rekuperaci do baterii.
Ovsem prebytecna energie nepujde vyuzit zpet pro napr. trolejbusy v opacnem smeru, proto to povazuji take za nestastne, ale nebudu polemizovat, zda to maji spocitane dobre. Usetri tim na „dratech“…

Pat

Nemělo by to tak být. Ten popis je dosti zavádějící, ale délkou to vychází nahoru i dolů.

Pat

V tiskové zprávě je uvedeno, že 80% trasy bude pod trolejemi, takže i dolů.

Martin

To smysl uz pak dava…

Dejf

tak ty výškový metry ubržděný rekuperací jsou vlastně další zvětšení baterie. samozřejmě optimalizace takového provozu bude trochu jiná káva, ale pokrok jde dopředu.

Kuba2

Co se teda stane s úsekem U Waltrovky – Malá Ohrada?
a) dojede to opravdu až nad Malou Ohradu na baterky
b) dlouhé spoje pojedou stále jako 137 v dieselu až Na Knížecí
c) dlouhé spoje pojedou jako 52 v dieselu až nad Malou Ohradu
d) bude přestup
e) dojde k nějaké významnější úpravě linkového vedení

Pat

Pravděpodobně to budou diesely, dokud se nepostaví troleje pro další vlnu na levém břehu.

Caracas

Na Malou Ohradu od Waltrovky trolejbus v žádném případě na baterie nedojede.

Rybinin

Tak nenakupovali ty trolejbusy s tím, že máj na baterky dojet snad 20km nebo něco takového? Jako jasně v Jinonicích je dost stoupání, ale pak už to jede po rovině. A nebo dojde ke změně linek a tu obsluhu tam bude dělat něco jiného (což jsem zvědav co, bydlím tam)

Frantík

Ale zase drátizace je prý 80 procent což je nejvíc.

Antonín

Já si osobně myslím, že k dotrolejování prázdných úseku časem dojde, a to na všech linkách, třeba prázdný Prosek mi je záhadou, jen letiště vidím rozumně a samozřejmě centrum historické Prahy, jinak nakonec, pokud se nepřejde na něco lepšího, než je baterie (vodík), tak drát je drát.

Marek Kubík

Troleje na Proseku mají vzniknout v rámci projektu na linku 57 (ex 136+150).

Kamui

A naučí se DPP do té doby rozjezdové trolejové výhybky, nebo přes křižovatku bude stahovačka?

MP22

Osobně tipuju d

Frantík

Myslím že c) , na 58 taky jezdí autobusy kvůli nočním a ne že by byla porucha.

jkjk

„V úseku U Waltrovky – Malá Ohrada jsou vedeny vybrané spoje v rozsahu 1 spoje za hodinu pouze v pracovních dnech přibližně do 19. hodiny. Vzhledem nízkému počtu spojů a s ohledem na investiční náklady bylo přistoupeno k přípravě nabíjecí infrastruktury pouze pro spoje vedeny v úseku Na Knížecí – U Waltrovky, přičemž bylo energetickým výpočtem prověřeno, že i v případě potřebného posílení provozu v úseku U Waltrovky – Jinonice, bude toto možné realizovat s navrženým rozsahem nabíjecí infrastruktury.“