Další rozlučková jízda po koridoru. Speciální vlak projede i po nákladových nádražích
Lokomotiva 121.068. Foto: Muzeum technických zajímavostí
Okružní jízda se stejnosměrnou lokomotivou povede z Prahy do Svitav a zpět.
Okružní jízda se stejnosměrnou lokomotivou povede z Prahy do Svitav a zpět.
Ta červená barva mi k té historické lokomotivě opravdu nesedí. Na stejnosměrné trakci taková barva nikdy nebyla. Takhle to vypadá fakt divně. Kdo to tedy vymyslel. Pochybuji, že v Chocni. Tam byl vždy svět ještě v pořádku.
Ta lokomotiva je historická max. svým stářím, není to žádný retro exponát a proto si tam majitel může malovat co chce.
121.068 by mohla dojezdit v Polsku , tam bude ETCS na celé síti později než u nás.
Proč si tu spousta lidí myslí, že co už nemůže jezdit u nás, tak se hodí do Polska?
Protože a) ta loko stále má polonizaci b) v Polsku podobných pojízdných muzeí stále jezdí dost, tak proč nepřidat další.
Což je zcela logické. Pojedu se zítra svézt, nepotkáme se?
V kolik hodin vyjíždí z Prahy? Pro šotouše by to chtělo nějaký jízdní řád průjezdu měst.
Na jejich stránkách je, že odjezd z Holešovic je 830. Potom hlavák, Vršovice, Libeň, Lysá, Nymburk atd.
Cena o 52 korun levnější než dle tarifu ČD je hezká, pokud tedy člověku jde jen o to se projet …
Před rokem GE tuto loko koupil, teď se ji marně snaží zbavit – je na prodej
Před Vánoci několik dní stála ve šturcu v Bubenči, tak mě napadlo to samé – jakou má asi budoucnost?
A minulý týden v Kutný Hoře hl.n.,v ,,Zahradách“!
Stála předtím i na ZM a mezitím jela na otočku do Košic.
Přesně, měla být na úsek Košice-Čop
Neměl být od prvního ledna zavedený na koridoru výhradní provoz pod ETCS? Nebo se pletu ?
Je to na 4 etapy, První etapa Třebová – Olomouc – Přerov, a poslední od 22. Ledna Třebová – Praha
áha.. já to právě pochopil tak, že od 1. ledna všude
Technicky vjetí vozidla bez ETCS na první koridor z Prahy-Běchovic do České Třebové nic nebrání, brání tomu pouze jakýsi předpis Správy železnic. A o tom to celé je. Jde o naprosto zbytečnou restrikci, které se dala vyřešit jinak – bez ETCS pouze vlaky Mn a Os (nikoliv v rámci ZDO, vyjma historických jízd), snižená rychlost na 80 km/h. Takových vlaků by za den projelo stejně jen pár a pro bezpečnost provozu by bylo učiněno více než dost.
Akorát je problém v tom, že udělovaní vyjímek jaksi podkopává smysl celého zabezpečovače. Navíc provoz sníženou rychlostí snižuje propustnost tratě, která je v případě 1. koridoru na hranici kapacity, možná i za ní. Takže za mě, výhradní provoz bez vyjímek.
Technicky to v zasade resitelne je, u ETCS L2 zavadeneho v siti SZ je detekce obsazeni trate i integrity vlaku resena track-side, zavest vlaky bez palubni casti by nejak i slo, za par specialnich opatreni, akorat to nikdo do specifikace nenapsal, slo by zase o narodni specifikum (nazdar interoperabilito) a rozsireni, ktere by ve vysledku prodrazilo celou implementaci, nebo znamenalo udrzovat dalsi paralelni zabezpecovaci system[1]. Jednou budeme radi, ze SZ s vyjimkari vymetla dvere, bude to ve vysledku levnejsi. [1] Az jim treba na sprzeli dojde, ze by se napriklad na vytizenych castich koridoru mohly zkratit bloky, protoze uz neni… Číst vice »
„Az jim treba na sprzeli dojde, ze by se napriklad na vytizenych castich koridoru mohly zkratit bloky“
Aby se mohly zkrátit bloky, tak na to je potřeba nejdřív uřezat ta stávající návěstidla, protože jinak to zkrácení bloků vede k nucení strojvedoucích jezdit kolem červené, a to fakt nechcete.
Takže nejdřív se opustit myšlenku, že by mohla na tratích zůstat návěstidla, protože jsou přece skvělá pro historické vlaky – a pak se teprve můžou vesele zkracovat ty „bloky“ a bude z ETCS užitek nejenom bezpečnostní, ale i provozní.
Na tyhle vlhké sny (uřezávání návěstidel, přesun balíz atd.) naštěstí nejsou peníze. A to je jen a jen dobře.
Tak v nejakem nedavnem clanku psali, ze sprzeli to uz doslo a navestidla pri nejblizsi vhodne prilezitosti pujdou pryc. Ale nechapu proc by se melo pri zkracenych blocich jezdit „na cervenou“ – teda pokud ty zkracene bloky budou porad pasovat i na ty puvodni – no tak by bylo jedno klasicke navestidlo, pak 1 nebo 2 pouze pro ETCS a pak zase klasika (spolecna pro ETCS i obyc).
Dám příklad: jsem slušně vychovaný nákladní vlak a způsobně se nechávám předjet osobákem. Osobák zavírá dveře a mizí v dáli, opouští zhlaví, výhybky se přetáčí a moje vlaková cesta za ním je připravena. A když budou ty zkrácené „bloky“, tak dostávám MA (svolení k jízdě) na ten krátký blok přes zhlaví – to je pro mě výhodné, protože si můžu tu těžkou nákladní soupravu začít rozpohybovávat a než se dohrabu přes zhlaví na ten konec MA, osobák mi dávno ujede a budu mít MA dál. JENOMŽE v tuhle chvíli, kdy bych měl dostat MA do zkráceného „bloku“, se ten osobák… Číst vice »
A ono tam musí něco svítit?
Zhasnuté návěstidlo je taky “ježdění kolem červené”? Nemyslím si…
Je.
A zhasnuté návěstidlo s bílým křížem? 🙂
A že tu takto vybavených návěstidel máme, že ano.
V ČR jsme mistři výjimek na všechno.
„brání tomu pouze jakýsi předpis Správy železnic“
Nepravda.
Výhradní provoz ETCS je nařízen rozhodnutím MD. SŽ toto rozhodnutí pouze vykonává – ostatně nic jiného jí nezbývá.
A bezpečnostní výjimky jsou cesta do pekel. Nepřivolávejte je.
Zdá se mi, že ani intenzivní osobní lekce na Vyšehradě tě nepoučila o omezeních lidského faktoru a o nutnosti ho vyloučit nebo zálohovat kde jen to jde…
Je hezké, že se mne snažíš jako správný křivák vymáchat čumák v nepěkné nehodě, která se stala před deseti lety. Stačí si přitom přečíst závěrečnou zprávu Drážní inspekce a i z ní lze vyzjistit, že jako strojvedoucí pracovního vlaku jsem na ní měl nulový vliv, což potvrdil následně i soud. Pro mne tato nehoda měla velký přínos v tom, že si vše kontroluji a snažím se dodržovat předpisy tak, jak jen je to možné, tj. hlavně na nic nekašlat. Jsem s tím sice mnohým pro smích, ale mne to od několika mimořádných událostí, ke kterým by došlo díky chybám zaměstnanců… Číst vice »
Vidíš to, a vymáchání funguje: dospěli jsme k závěru, že ESA na Vyšehradě je užitečná a nehodě by předešla.
A úplně stejně užitečné je ETCS v plné palbě – je proto kontraproduktivní ho děravět různými zlepšováky…
ETCS v plné palbě tu máme již nyní a k tomu není třeba výhradního provozu, tak se uklidni. V Rakousku jsou asi pitomci, když za určitých podmínek provoz na tratích s ETCS povolují. Pravda, na Koralmbahn to povoleno nebude, ale tam to opravdu není potřeba, neb jde o paralelní trať k těm současným.
V Rakousku pitomci nejsou, jen tam mají už dost dávno plnohodnotný zabezpečovač Indusi. Tím pádem je pro ně ETCS evoluční krok, na který nemusí až tak spěchat.
To se pak žádné ETCS nemuselo draze zavádět.
To právě není pravda. Ať vlaků pod ETCS jezdí co nejvíce, klidně 99,5 procent, ale ať není administrativně a hlavně technicky zabráněno vlakům bez ETCS jezdit.
Takže nestačila. Holt přijde další a pak to možná, opakuji, možná pochopíte.
Mne je naprosto jasné, že byste mi přál další nehodu. Jen to ale ukazuje zaprvé na to, že jste nepochopil vůbec nic a za druhé to o vás vůbec nic dobrého nevypovídá.
Šestá figura zápasu perem zvaná Imago. 🙂
A možná taky ne. On k padesátce ztrácí ostrost a stává se spíš úmorným a otravným.
Ty jsi docela dobře oprsklej…
V příštím životě mám v úmyslu se polepšit.
Říká se, že si člověk má velmi dobře rozmyslet, co si bude přát, protože by se mu to mohlo splnit a mohlo by to být i brzy. A některá přání se plní i tehdy, když si už člověk přeje něco jiného.
Možná by víc lidí zaváhalo, pokud byste nepsal 99,5 %, ale 99,995 %. Čili jednotlivé kusy výhradně v sobotním sedle, za speciálních podmínek, s vyčerpáním několikanásobné kapacity.
Technicky vyjetí volského potahu na dálnici nic nebrání, brání tomu pouze jakýsi předpis Ředitelství silnic a dálnic, teda vlastně pardón, zákon. Jde o naprosto zbytečnou restrikci… 😀
Tady ale nejde o VRT. Na silnici I. třídy je také zakázáno vjíždět, ať nejdu do takového extrému, s vozem taženým koňmi anebo na bicyklu? Že nemáme VRT, je jiná věc…
To máte pravdu. Je to jen takové nedokonalé podobenství. Dalo by se vymyslet i jiné pro silnici I. třídy, třeba nehomologovaný automobil bez světel a blinkrů, dveří a deformačních zón a pouze s ruční brzdou, atd.
Takhle mi to připomíná dávný vtip pro pamětníky, z éry Gorbačovovy přestavby:
– Redaktor: Pane generální tajemníku, prý zavádíte po evropském kontinentálním způsobu jízdu automobilů po pravé straně silnice místo levé, je to pravda?
– Gorby: Ano, je to pravda. Věřím, že to sovětskému lidu hodně pomůže.
– Redaktor: A máte už na to nějaký časový plán?
– Gorby: Samozřejmě, prvních 100.000 automobilů už vpravo jezdí.
spíše nepochopil že
Nebo k němu nedošla ta novější informace, ne každý je jimi zásoben denně. Původní myšlenka byla od 1. ledna na všech jmenovaných, teprve později to bylo upraveno.
Přesně, měla být na úsek Košice-Čop