Další rok karlovarského letiště ve ztrátě. Situace v letecké dopravě je velmi složitá, brání se kraj

Letiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy VaryLetiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy Vary

Vloni přitom odbavili v Karlových Varech téměř 38 tisíc cestujících, zaznamenali tak nejvyšší provoz za posledních pět let.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk

Karlovarské letiště vzniklo a dlouho působilo jako cílová destinace. Lidé létali do Varů za lázeňskýi procedúrami, později bohužel Rusi, což mělo za následek linky do Petrohradu apod. Dnes se ovšem letiště snaží o opak, tedy že se z Varů bude létat za cílovými destinacemi, proto ty Rhodosy apod. Jenže k tomu letiště v malých Varech není vhodné. Nemá dostatečný potenciál v cestujících. Lidí není dostatek pro takové letiště. Proto buď propagovat Karlovy Vary jako cílovou destinaci pro lázeňské hosty z celého světa, nebo zavřít. Osobně si myslím, že bohatě by stačilo pět, šest pendolin z Prahy přes Plzeň a Cheb..

HHonza

Bohatě stačí autobusy Regiojetu se zastávkou na pražském letišti. Po dokončení D6 bude dosažitelný čas z letiště do Varů 1:20. O něčem takovém si Pendolino může nechat jenom zdát. I kdyby celou cestu klopilo, i kdyby už byla hotová rekonstrukce mezi Prahou a Berounem, stejně to nedá za méně než 2:50, což je více než dvojnásobek oproti autobusu. Nehledě na to, že nová trať smeřující z letiště bude v Praze zaústěna na Masaryčku a ne na hlavák, čímž vzniká nutnost přestupu a hlavně ne úplně krátkého pěšího přesunu přes jedno z nejodpudivějších míst v celém hlavním městě. Abyste do Varů… Číst vice »

Luděk

Předpokládám, že pro dostatek lidí nabízí kvalitní vlak větší bonus než autobus, ač rychlejší. No a Vary se musí propagovat, vždyť je to krásné město s krásnými promenádami, kolonádami a lázeňství samo o sobě se musí propagovat. To už se fakt nikdo nechce procedúrovat? Já byl v lázních 3x a vždy spokojen, nejvíce v Mariánkách, to byla slast..

HHonza

Což o to, procedurovali by se asi rádi, ale: 1) Je to dost drahé, dovolená u moře někde v Turecku nebo v Egyptě dnes vyjde mnohem levněji. 2) Pojišťovny jsou na to čím dál tím méně ochotny přispívat a platit lázně „na křížek“. Protože společnost stárne, lidé se dožívají stále vyššího věku, a tudíž konvenční zdravotnictví spolyká víc a víc peněz, nelze v tomto směru očekávat žádný obrat. 3) Jak už tu bylo řečeno, klasické lázeňství je záležitost specifická pro poměrně úzkou skupinu zemí zahrnující v podstatě naši střední Evropu, státy bývalého SSSR a některé arabské země. Obyvatelé severní, západní… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Na to, že si mnozí lidé myslí, že v každé díře po granátu s více než třemi chalupami musí být zajištěna Jednota, zdravotní středisko a Česká pošta, jsem si už tak nějak zvyknul. Ovšem mezinárodní letiště v Olšových vratech, to je úplně jiná liga.

Naco jméno máte email

Jaká je šance, když bude uzavřeno Ruzyňe(Havlovo) v Praze, že je presměrují sem..?

Luboš Beneš

A nejsou Pardubice, Vodochody a Kbely blíž?

Sáček

Nulová. Krátká dráha, jiná vhodnější letiště blíž.

HHonza

To letiště zavřít a ušetřené peníze využít na zlepšení úrovně krajem objednávané VHD, především zavedení skutečně funkčního integrovaného systému. Jiné smysluplné řešení nevidím.

Vašek

Souhlas, případné znovuotevření by sice bylo složité, ale s prominutím Karlovarský kraj prostě nemá na to, aby mohl provozovat letiště. Těch pár exkluzivních lázeňských hostů bude muset holt vydržet nějakou tu hodinu, nebo kolik po již relativně brzo dokončené dálnici z Prahy.

HHonza

Zrovna Karlovarský kraj má ze všech českých regionů na pražské letiště asi to nejlepší napojení. Za pár let to bude celé po dálnici, bez nutnosti složitě projíždět či objíždět hlavní město a zastavuje tam dokonce přímý autobus. Ať pojedete z jakéhokoliv jiného krajského města, vždy to bude s přestupem a téměř vždy to bude časově delší.

Radek

Když byla kdysi moje mamina v New Yorku, tak letiště (JFK) do hotelu jela hodinu a půl, z toho 45 minut viděla z auta stále přestávají a odlétající letadla. To z KV na Ruzyn je to rychlejší. Holt si budeme muset zvyknout, že letiště v ČR nemůže být v kdejaké vesnici.

HHonza

To snad musí okamžitě napadnout každého rozumně smýšlejícího člověka. Jen místní gubernátoři po sobě mermomocí musí zanechat velkolepé pomníky.

Motýl Emanuel

V této věci musíte kontaktovat členy zastupitelstva VÚSC a hlavu pomazanou Vildumračkovou.

jkjk

Takže ztráta 616,- Kč na cestujícího a to ještě kraj dotuje zároveň i aerolinky. Tak to je opravdu slušný výsledek.

Karl vB.

Porovnání počtu cestujících v KV s rok otevřeným letištěm v CB je docela tragické.
Ještě nedávno tam prosazovali zvětšení dráhy asi za jednu miliardu korun. Za to by mohl KVK posílat denně autobusy do Ruzyně zadarmo x let a asi by to mělo větší smysl.
https://zdopravy.cz/karlovarsky-kraj-chce-rozsirit-letiste-v-roce-2026-miliardova-investice-cili-na-velka-letadla-193590/

Ddd

Černá díra na peníze. Praha, Norimberk a Drážďany jsou autem do 2 hodin. Lipsko 2,5. Mnichov pod 3. To je 5 velkých letišť s řádově širší nabídkou v rozumně dostupné vzdálenosti. Chystá se dostavba D6, vylepšení I/13 a možná někdy dojde i na B303. Pro osobní dopravu to letiště nedává smysl a bude to jen horší.

Padre

Turistický potenciál Karlovarského kraje je obrovský.Tato lokalita byla na přelomu 19 a 20 století na úrovni francouzské Riviéry s Monakem nebo Švýcarska.V té době jezdila třeba do Mariánských lázní na zotavenou elita Britského námořnictva .které tehdy bylo na vrcholu slávy.Prvni námořní lord ,velitel anglickeho loďstva sir Jacky Fischer tam jezdil dlouhá léta a on přivedl do Marienbadu i anglického krále Edwarda VII. Admirál Jacky Fischer,byl velkým reformátorem britské válečné mariny a zejména mentorem pozdějšího prvního lorda admirality Winstona Churchilla.

Apex

Ano, to je přesně to, co komentuji níže. Bohužel, 30 let snadných výdělků z ruské/postsovětské klientely odnaučilo všechny v regionu hledat alternativy a nabízet služby, po kterých by byla poptávka i mezi jinou klientelou…

Padre

Tak kdyby jste z Monaka nebo z Cannes vyhnali místní obyvatele s jejich know-how how,místo nich dovezli náplavu kdoví odkud , zestátnili tj ukradli místní hotely ,restaurace, a udělali z nich místo pro tzv rekreaci pracujících ,aby je měla strana pěkně pod kontrolou a pak je zdevastované prodali nějakým ruským podvodníkům ,tak to dopadne stejně.

HHonza

To je pravda. Po válce se to tu jakž takž podařilo znovu zalidnit, sehnat dělníky do fabrik a do dolů, dojičky a traktoristy na venkov a nějakou nezbytně nutnou pracující inteligenci nakonec taky. Ale tu podnikavou vrstvu, která by měla unikátní nápady, sebevědomí a odvahu je realizovat, tu už se nikdy obnovit nepodařilo. Proto tu kapitalismus nikdy nemůže pořádně fungovat. Celá oblast už bude vždycky jen přežívat, nikdy už nebude prosperovat.

František

Tak mohli by víc tlačit plastické operace, zuby m, nastřelování vlasů a být evropskou konkurencí letoviskům v Turecku… Ale řekl bych, že na to je už docela pozdě.

Jenda

Tyhle procedury jsou v Turecku tak populární proto, že i s letenkou a hotelem na týden za to dáte max třetinu toho, co v Evropě. Oproti tomu ČR už se finančně stává nesmyslnou i pro cizince ze západu, nehledě na zbytek Evropy.

Motýl Emanuel

Potenciál KV kraje je téměř nulový, protože kvalita služeb zdaleka neodpovídá vámi zmiňovanému 19 . a 20. století. Toto je jen důsledek.

HHonza

Především neodpovídá století 21., zasekla se někde v 90. letech století minulého. Mnozí si pořád myslí, že jde o světoznámé destinace a ani není potřeba se moc snažit. Tak to ale není, ze slávy dávno minulé se žít prostě nedá.

Karl vB.

On je docela velký náraz, pokud opustíte tzv. lázeňskou zónu a projdete do normálního města.

HHonza

Zbytek města vcelku odpovídá běžným standardům Podkrušnohoří. Dálnice vedená středem města, poněkud omšelá předválečná zástavba nesoucí stopy četných poválečných demolic doplněná panelovými sídlišti, občas mezi tím vším nějaký opuštěný průmyslový areál. Obyvatelstvo převážně dělnické, z velké části v důchodovém věku, bezdomovců, feťáků a pořvávajících individuí asi méně než třeba v Ústí nad Labem, ale dost na to, aby upoutali pozornost kolemjdoucích. Luxus to tedy není ani náhodou, spíše typický provinční postindustriál.

Karl vB.

Pregnantně popsáno!
Kvůli tomu se do KV nikdo, kdo se ve volném čase nechce pohybovat pouze v lázeňské enklávě, fakt nepohrne; i kdyby na tamním letišti mohly přistávat i ta největší letadla.

HHonza

Turismu to úplně vadit nemusí. Do Staré Role ani do Rybář se opravdu nikdo nepohrne, ale stejně tak ani v Praze turisté moc nezavítají do oblastí kolem Palmovky nebo Smíchovského nádraží. Ačkoliv samozřejmě Praha jde postupně vzhledově i sociálně nahoru, což se o Karlových Varech říct moc nedá. Spíš bych viděl problém v tom, že ve Varech se toho kromě té klasické lázeňské léčby moc dělat nedá a není tam ani toho ani tolik k vidění.

Karl vB.

No právě. Kde nic není, ani smrt nebere. kdyby ty prachy místo do letiště vráželi raději do kultivace města – pro své obyvatele, tak by to bylo mnohem smysluplnější.

HHonza

Letiště je dotováno z krajských peněz, ale jinak souhlas. Peníze utopené v současném dotování charterových letů (nejspíš světový unikát), krytí každoroční provozní ztráty i plánovaných investicích by mohly být mnohem lépe využity v krajském školství, zdravotnictví, kultuře, silniční infrastruktuře či regionální dopravě.

Soldado

A ty všichni přiletěli letadlem 😃

Padre

No vzhledem k tomu ,že v roce 1896 neexistovala letecká linka Londýn -Carlsbad a ani mezi britskými admirály ani vyššími námořními důstojníky nefigurovala žádná žena, tak bych si tipnul ,že TI všichni přijeli vlakem…((-:

Karl vB.

Pokud shrneme váš původní příspěvek s ohledem na problém majitele karlovarské letiště, myslím, že lze prohlásit, že vámi vyjmenovaní potentáti, kteří si v 19. a 20. století v tehdejším Carlsbádu/ Franzisbádu/ Marienbádu vylepšovali svojí tělesnou schránku, dnes asi těžko na někoho udělají dojem a sotva mohou někoho přesvědčit k lázeňskému pobytu a potažmo tak naplnit letadla směřující do K.Varů. (-:

Padre

To sice máte pravdu,ale při vší úctě je přítomnost anglického krále a velitele britského loďstva v našich lázních vetší reklamou než pobyt Brežněva,Chruščova a podobných kreatur.

Karl vB.

To v každém případě, bohužel ale žádná z vámi uvedených figur, z jakékoliv éry, tlačenici (alespoň sezónní) v Olšových Vratech fakt nezajistí.

126975

Tohle letiště bylo především pro rusáky, kteří přes firmy,které mohou působit v EU vlastní polovinu Karlovarského kraje. Příklad Mariánské Lázně drtivá většina ulic má ruské názvy, pravoslavný kostel na území města, hlavní kolonáda ruské jméno.

Apex

Letiště tu je pro všechny, kdo sem chtějí létat. Za to, že kraj po 89 do roku 14 prakticky neuměl oslovit jinou klientelu, za to letiště nemůže… A od roku 14 bylo dost času tohle změnit. To ale není úloha letiště, obslouží toho, kdo tam přiletí.

HHonza

Pokusy oslovit jinou klientelu proběhly, ovšem bezvýsledně. Problém je, že klasická lázeňská léčba, jaká se provozovala v 19. a 20. století je pro většinu Západoevropanů naprostý přežitek. I návštěvníci z Německa, kteří dnes převažují, mezi sebou velmi často mluví rusky. Nikoho jiného totiž v dnešní době Karlovy Vary nezajímají, po dříve světoznámých lázních už neštěkne ani pes.

Pavel

Není to náhodou právě ta neschopnost oslovit jinou klientelu? Na druhou stranu, když se do všeho míchá politika, tak je to pak těžké. Zajímavé je, že Němci v bývalém jimi okupovaném území nikomu nevadí. Haškův hostinský Palivec v tom měl jasno už před 100 lety.

HHonza

Nějaký manažer karlovarského hotelu kdysi v rozhovoru prohlásil, jak se už dlouho před první ukrajinskou krizí (2013-14) snažili více diverzifikovat klientelu, objeli řadu veletrhů cestovního ruchu v západní Evropě a bezvýsledně. Němci ještě možná, ale Švédové, Angličané, Francouzi nebo Španělé přijedou do Varů akorát tak na jednodenní výlet, neboť lázeňská léčba jim nic neříká. Je to to samé, jak když manažer jedné německé automobilky na české hořekování nad vytvořením přílišné závislosti české ekonomiky na automobilovém průmyslu reagoval slovy: „A vy si opravdu myslíte, že jste tehdy (po revoluci) měli na výběr?“

Sáček

V kraji je Lázeňský trojúhelník měst, nemyslíte že je chyba letiště, že se jmenuje pouze Karlovy Vary airport? Mělo by lákat i na jiná místa, do ostatních lázní. Stejně jako se vedou debaty, že letiště Pardubice by mělo být Praha-Východ aby mělo víc cestujících, tak Karlovy Vary by se mohly jmenovat jinak, třeba Spa Triangle airport. Či spíše obnovit známější a slavnější název Carlsbad. Carlsbad airport, místo slovanského názvu, který ve světě moc neřekne.

Karl vB.

To jako že změnou názvu letiště se zajistí zvýšení cestovatelské atraktivity celé lokality?
Pokud by to bylo tak zázračné opatření, tak by se vaším „nauhau“ určitě rádi nechali inspirovat i jinde.
Co třeba:
– Budweis pidi-Airport,
– Pressburg-Pozsony Airport, nebo spíš Vienna-East Airport?
– Vienna-North Airport (Brno),
Akorát si nejsem jistý, zda by „propůjčení“ zeměpisného názvu Vídně do zahraničí prošlo kvůli formalitám.

M19

Myslíte ulice jako Franze Kafky, Boženy Němcové či Ibsenova? Jen ta hlavní kolonáda se jmenuje po Maxim Gorkém, ovšem vzhledem k tomu, že v jeho díle se alkoholismus objevuje jako součást ruské duše, tak nevím nevím do jaké míry to je pro rusy pozitivní. Na území města je i anglikánský kostel. Mimochodem Ukrajinci jsou též pravoslavní. 😉 A popravdě vlastnictví Rusů zde je možné jen díky tomu, že jim to čeští vlastenci prodali. 😉

Sáček

Pravoslavné kostely tam vyrostly už na přelomu 19.-20. stol., je třeba tedy rozlišovat, jestli to jsou ty staré nebo nějaká novostavba nebo přesvěcení. Za Gorkého se rusáci nestydí, vždyť po něm pojmenovali ulice v centru každého většího českého města. Vlastenci čeští asi neměli peníze na renovace po desítkách letech chátrání, když jim za to někdo nabídl ropné mění, ani vztah k místu neměli, když to byly Sudety a dřív tam žil samý Němec.

Karl vB.

Možná by nebylo od věci fotkama zdokumentovat stavební stav objektů, které po několika desetiletích neudržby „čeští vlastenci prodali“ (komukoliv), protože byli rádi, že se těch ruin, co měli na hrbu a nevěděli si s nimi rady, konečně zbavili.

Padre

Česti vlastenci zkonfiskované hotely a restaurace po Němcích zdevastovali,rozkradli a pak ty ruiny prodali.A odsunuté německé hotelierske rodiny ,které odešly jen s 15 kg majetku dnes vlastni nejluxusnější hotely v Bavorsku kam jezdí klientela z celého světa.

Karl vB.

Docela zajímavým způsobem zmíněnou problematiku zachycuje článek Českého Rozhlasu:
„Existují Sudety?
Hranice jsou zřetelné i 70 let po vysídlení Němců“
https://interaktivni.rozhlas.cz/sudety/

Juco

Nejchudší kraj v republice donedavna zavisly jen na rusku bude stale obhajovat letiste? Vysmech, zrusit, nebo at si to nekdo provozuje soukrome a ne za statni penize, ktere nejsou.

Velda

No než letiště potřebují zrušit kraje. Kdyby každý kraj v naší pidirepubličce neměl blouznivou představu, že potřebuje letiště a uměli hospodařit, ale takhle…

Karl vB.

Pokud chcete, aby regionální dopravu místo krajů řídilo a objednávalo ministerstvo dopravy, tak si prosím nejdříve udělejte studijní a zážitkovou cestu na Slovensko (týden na to bude bohatě stačit). Po návratu možná změníte názor a budete třeba rád, že u nás máme (více, či méně schopné) kraje, které mají pravomoc si regionální dopravu na svém území řídit a objednávat.

Apex

Karlovy Vary vždy byli a jsou tzv. cílovým letištěm, což znamená, že stálo na provozu, který přivážel návštěvníky doo kraje. To platilo od doby, kdy letiště vzniklo. A dokud si tohle místní političtí zástupci, stejně jako letiště, neuvědomí, tak změna nenastane. Potenciál lokálních cestujících je malý, což se ukazuje i na faktu, že ani dotace do charterů (jinak totální nesmysl) nejsou schopny vygenerovat dostatečnou poptávku pro dosažení plusového hospodaření… Jenže to by musel kraj začít využívat svého turistického potenciálu. Na tradičním lázeňství to postavit nejde, o to je zájem jen v bývalých zemích Sovětského svazu a východním Německu. Takže prvotním… Číst vice »

jkjk

100 tis. cestujících mělo letiště naposled v roce 2013, z toho ovšem 70 tis. z Moskvy, 16 tis. z Petrohradu a 8 tis. z Jekatěrinburgu. V zisku bylo letiště naposledy v roce 2014 (!), kdy bylo složení cestujících podobné.

Apex

Ano, já vím. Odkud cestující byli, to asi není úplně rozhodující, ale odpovídalo to tomu, jakou klientelu tehdy kraj oslovoval (ti lidé tam nelétali kvůli letišti). Myslím, že 10 let by mělo být dost času pro nalezení nových zdrojových trhů… Pro dosažení vyrovnaného hospodaření prostě potřebují, aby z Varů za rok odletělo 50000 cestujících.

HHonza

Jiné zdrojové trhy nebudou. To, co nabízí Karlovy Vary, tedy klasická lázeňská léčba, dnes již nikoho nezajímá. Na Západě něco takového absolutně neznají, v Asii taky ne. Doba je dnes mnohem rychlejší a dynamičtější než před 100 – 200 lety. Lidé chtějí cestovat, poznávat svět, zážitky a adrenalin, ne trávit několik týdnů v jednom jediném nevelkém údolí, procházet se tam a zpátky po jediné promenádě a popíjet u toho horkou vodu.

Sáček

Lázeňství starosvětského typu je populární a živé v muslimských zemích. Viz Teplice. Ale to by asi nebylo populární.

HHonza

Jj, těch jich plný i nedaleký Jáchymov.

Dom

Tahle země je solidní panoptikum. Mít několik mezinárodních letišť, přičemž 1/3 z nich ekonomicky nefungují, a ještě se do toho pumpujou další a další prachy, to je fakt něco. Už se těším na vaše mínusky, jak je tady ctěným zvykem. 🙂

David

Navíc každý další úsek dálnice jim docela nepomáhá. Dostat se autem na letiště v Praze je pomálu rychlejší než pomocí MHD z jižního města:)

Lojza Vacek

Tsk zrovna v případě pardubického letiště každý kousek dálnice na Moravu, Polsko i Liberec určitě pomůže .
U KV je D6 opravdu kontraproduktivní … navíc Ruzyně je západně od Prahy

Radek

Z Pardubic udělat prostě Praha-východ. A lidi ze světa tam rádi poletí. Protože vidí PRAHA. Z Pardubic jste v Praze na hlaváku dřív než z Ruzyně. V Londýně taky nikdo neřeší jestli Heathrow nebo Gatwick, prostě Londýn. A pár minut ve vlaku vydrží. Hotovo.

Radek

Jsem ještě zapomněl napsat, že díky tomuto ani nebudou muset stavět v Praze novou runway.

Míla

Souhlasím. Pardubice jako východní letiště Prahy a napojit jej na železnici a díky D6 využít Karlovy Vary jako západní letiště Prahy.

Víťa

A až se jednou možná postaví i D3ka, tak budou Budějovice jako jižní letiště Prahy :))

Gajda

S tou dráhou, která ve Varech je, to Praha-západ jen tak nebude.

Jan Sůra

ale víte, kolik neschopů se na ně může přisát a hledat výmluvy, proč se jim nedaří?)

Dom

Ježíšku, ale jistě! Ten politický bizár za tím rozhodnutím vidím, ale doby, kdy se do Varů sjížděli lidé z východu jsou ty tam, tak proč ho nadále udržovat? O Budějkách radši ani nemluvit…

noerf

Mezinárodních letišť s provozem velkých letadel máme šest Praha, Brno, Ostrava, Pardubice, České Budějovice a Karlovy Vary a pokus se nepletu, tak záporný hospodářský výsledek měli v posledních dvou letech poslední tři jmenované letiště. Takže polovina.

Skippy

To odpovida Evropskemu prumeru, kde 47% letist je ve ztrate.

Dom

No, ještě navíc. Pardubky třeba jakž-takž, ale provoz posledních dvou prostě nechápu.

Gajda

To máš stejný, jako když si mladej kluk koupí pětadvacet let starou trojku a leje do toho peníze. Pak to přeci nedá pryč, když už to tolik stálo a je to jeho miláček. A tak to mají politici s mezinárodníma letištěma v naší malé zemi.

Andy

Co takhle zabít dvě mouchy jednou ranou? Přímá linka z Varů do Budějic, ideálně s nějakým widebody letadlem, 2 rotace denně a zachrání to 2 letiště a ještě tu pojízdnou prodejnu v avii co v budějicich provozuje jednota….

Motýl Emanuel

Myslím, že se tím zabijí 3 mouchy jednou ranou, začnou spolupracovat Kuba s Vildumetzkou a založí tak základ povolební koalice ANO ODS :-). Linka ČB – KV by byla top. 🙂

Andy

Ta koalice už se několik let úspěšně testuje u Vildumračky v ložnici 😉

Motýl Emanuel

Kristova Noho. 🙂 🙂

Motýl Emanuel

Tak nad Libercem se budou alespoň shazovat potravinové balíčky financované krajem složené z toho co neprodá Jednota v pojízdné Avii na letišti JŠIA v Budějicích. A je to.

Jiří Šrámek

Už se nemůžu dočkat, až dostanu do zátylku prošlým Trenčanským párkom s fazulou.

Motýl Emanuel

Nehrozí, jednota Kaplice je proslulá rohlíkem plněným vlašákem, bude to měkké přistání, nebojte se. Volejte sláva a 3 dny se radujte. 🙂

Radek

Od Liberce je kousek letiště v Mnichově Hradišti. Hned u dálnice. Tak šup šup páni politici, honem z něj udělat internacionál!

HHonza

To nepůjde, tam je to na hranici dvou krajů a ani jeden z hejtmanů by nedokázal vysvětlit svým voličů, jak je to pro ně úžasně výhodně. Libereckému hejtmanovi by vyčetli, že investuje do letiště mimo kraj, a středočeskému zase, že staví letiště kdesi na periferii. 😀

Radek

Která první politická strana vyhlásí před volbami ,,mezinárodní letiště do každého kraje“, tak bude mít minimálně 51% v parlamentu a pak i v těch krajích.