Další rok karlovarského letiště ve ztrátě. Situace v letecké dopravě je velmi složitá, brání se kraj
Letiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy Vary

Vloni přitom odbavili v Karlových Varech téměř 38 tisíc cestujících, zaznamenali tak nejvyšší provoz za posledních pět let.
Takže ztráta 616,- Kč na cestujícího a to ještě kraj dotuje zároveň i aerolinky. Tak to je opravdu slušný výsledek.
Černá díra na peníze. Praha, Norimberk a Drážďany jsou autem do 2 hodin. Lipsko 2,5. Mnichov pod 3. To je 5 velkých letišť s řádově širší nabídkou v rozumně dostupné vzdálenosti. Chystá se dostavba D6, vylepšení I/13 a možná někdy dojde i na B303. Pro osobní dopravu to letiště nedává smysl a bude to jen horší.
Turistický potenciál Karlovarského kraje je obrovský.Tato lokalita byla na přelomu 19 a 20 století na úrovni francouzské Riviéry s Monakem nebo Švýcarska.V té době jezdila třeba do Mariánských lázní na zotavenou elita Britského námořnictva .které tehdy bylo na vrcholu slávy.Prvni námořní lord ,velitel anglickeho loďstva sir Jacky Fischer tam jezdil dlouhá léta a on přivedl do Marienbadu i anglického krále Edwarda VII. Admirál Jacky Fischer,byl velkým reformátorem britské válečné mariny a zejména mentorem pozdějšího prvního lorda admirality Winstona Churchilla.
Ano, to je přesně to, co komentuji níže. Bohužel, 30 let snadných výdělků z ruské/postsovětské klientely odnaučilo všechny v regionu hledat alternativy a nabízet služby, po kterých by byla poptávka i mezi jinou klientelou…
Tak kdyby jste z Monaka nebo z Cannes vyhnali místní obyvatele s jejich know-how how,místo nich dovezli náplavu kdoví odkud , zestátnili tj ukradli místní hotely ,restaurace, a udělali z nich místo pro tzv rekreaci pracujících ,aby je měla strana pěkně pod kontrolou a pak je zdevastované prodali nějakým ruským podvodníkům ,tak to dopadne stejně.
Tak mohli by víc tlačit plastické operace, zuby m, nastřelování vlasů a být evropskou konkurencí letoviskům v Turecku… Ale řekl bych, že na to je už docela pozdě.
Tyhle procedury jsou v Turecku tak populární proto, že i s letenkou a hotelem na týden za to dáte max třetinu toho, co v Evropě. Oproti tomu ČR už se finančně stává nesmyslnou i pro cizince ze západu, nehledě na zbytek Evropy.
Potenciál KV kraje je téměř nulový, protože kvalita služeb zdaleka neodpovídá vámi zmiňovanému 19 . a 20. století. Toto je jen důsledek.
Tohle letiště bylo především pro rusáky, kteří přes firmy,které mohou působit v EU vlastní polovinu Karlovarského kraje. Příklad Mariánské Lázně drtivá většina ulic má ruské názvy, pravoslavný kostel na území města, hlavní kolonáda ruské jméno.
Letiště tu je pro všechny, kdo sem chtějí létat. Za to, že kraj po 89 do roku 14 prakticky neuměl oslovit jinou klientelu, za to letiště nemůže… A od roku 14 bylo dost času tohle změnit. To ale není úloha letiště, obslouží toho, kdo tam přiletí.
Myslíte ulice jako Franze Kafky, Boženy Němcové či Ibsenova? Jen ta hlavní kolonáda se jmenuje po Maxim Gorkém, ovšem vzhledem k tomu, že v jeho díle se alkoholismus objevuje jako součást ruské duše, tak nevím nevím do jaké míry to je pro rusy pozitivní. Na území města je i anglikánský kostel. Mimochodem Ukrajinci jsou též pravoslavní. 😉 A popravdě vlastnictví Rusů zde je možné jen díky tomu, že jim to čeští vlastenci prodali. 😉
Nejchudší kraj v republice donedavna zavisly jen na rusku bude stale obhajovat letiste? Vysmech, zrusit, nebo at si to nekdo provozuje soukrome a ne za statni penize, ktere nejsou.
No než letiště potřebují zrušit kraje. Kdyby každý kraj v naší pidirepubličce neměl blouznivou představu, že potřebuje letiště a uměli hospodařit, ale takhle…
Karlovy Vary vždy byli a jsou tzv. cílovým letištěm, což znamená, že stálo na provozu, který přivážel návštěvníky doo kraje. To platilo od doby, kdy letiště vzniklo. A dokud si tohle místní političtí zástupci, stejně jako letiště, neuvědomí, tak změna nenastane. Potenciál lokálních cestujících je malý, což se ukazuje i na faktu, že ani dotace do charterů (jinak totální nesmysl) nejsou schopny vygenerovat dostatečnou poptávku pro dosažení plusového hospodaření… Jenže to by musel kraj začít využívat svého turistického potenciálu. Na tradičním lázeňství to postavit nejde, o to je zájem jen v bývalých zemích Sovětského svazu a východním Německu. Takže prvotním… Číst vice »
100 tis. cestujících mělo letiště naposled v roce 2013, z toho ovšem 70 tis. z Moskvy, 16 tis. z Petrohradu a 8 tis. z Jekatěrinburgu. V zisku bylo letiště naposledy v roce 2014 (!), kdy bylo složení cestujících podobné.
Ano, já vím. Odkud cestující byli, to asi není úplně rozhodující, ale odpovídalo to tomu, jakou klientelu tehdy kraj oslovoval (ti lidé tam nelétali kvůli letišti). Myslím, že 10 let by mělo být dost času pro nalezení nových zdrojových trhů… Pro dosažení vyrovnaného hospodaření prostě potřebují, aby z Varů za rok odletělo 50000 cestujících.
Tahle země je solidní panoptikum. Mít několik mezinárodních letišť, přičemž 1/3 z nich ekonomicky nefungují, a ještě se do toho pumpujou další a další prachy, to je fakt něco. Už se těším na vaše mínusky, jak je tady ctěným zvykem. 🙂
Navíc každý další úsek dálnice jim docela nepomáhá. Dostat se autem na letiště v Praze je pomálu rychlejší než pomocí MHD z jižního města:)
Tsk zrovna v případě pardubického letiště každý kousek dálnice na Moravu, Polsko i Liberec určitě pomůže .
U KV je D6 opravdu kontraproduktivní … navíc Ruzyně je západně od Prahy
ale víte, kolik neschopů se na ně může přisát a hledat výmluvy, proč se jim nedaří?)
Ježíšku, ale jistě! Ten politický bizár za tím rozhodnutím vidím, ale doby, kdy se do Varů sjížděli lidé z východu jsou ty tam, tak proč ho nadále udržovat? O Budějkách radši ani nemluvit…
Mezinárodních letišť s provozem velkých letadel máme šest Praha, Brno, Ostrava, Pardubice, České Budějovice a Karlovy Vary a pokus se nepletu, tak záporný hospodářský výsledek měli v posledních dvou letech poslední tři jmenované letiště. Takže polovina.
To odpovida Evropskemu prumeru, kde 47% letist je ve ztrate.
No, ještě navíc. Pardubky třeba jakž-takž, ale provoz posledních dvou prostě nechápu.
Co takhle zabít dvě mouchy jednou ranou? Přímá linka z Varů do Budějic, ideálně s nějakým widebody letadlem, 2 rotace denně a zachrání to 2 letiště a ještě tu pojízdnou prodejnu v avii co v budějicich provozuje jednota….
Myslím, že se tím zabijí 3 mouchy jednou ranou, začnou spolupracovat Kuba s Vildumetzkou a založí tak základ povolební koalice ANO ODS :-). Linka ČB – KV by byla top. 🙂
Ta koalice už se několik let úspěšně testuje u Vildumračky v ložnici 😉
Kristova Noho. 🙂 🙂
Navrhuji vylepšení po vzoru „doprava bude dokonalá, až bude okruh“. Místo KVČB navrhuji okružní linku Vary->Budějovice->Brno->Ostrava->Pardubice->Vary.
Jen holt Liberec přijde zkrátka. Ale na ten se kašle i na železnici, takže to je v normě 🙂
/s
Tak nad Libercem se budou alespoň shazovat potravinové balíčky financované krajem složené z toho co neprodá Jednota v pojízdné Avii na letišti JŠIA v Budějicích. A je to.
Už se nemůžu dočkat, až dostanu do zátylku prošlým Trenčanským párkom s fazulou.
Nehrozí, jednota Kaplice je proslulá rohlíkem plněným vlašákem, bude to měkké přistání, nebojte se. Volejte sláva a 3 dny se radujte. 🙂