Další rok čekání. První zákazník převezme Boeing 777X až na konci roku 2024

Boeing 777-9. Foto: BoeingBoeing 777-9. Foto: Boeing

Přednost pro personální kapacity dostal model 737 MAX 10 a restart výroby dreamlinerů.

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Problém je, že ani toto nemusí být konečné zpoždění… Tim Clark bude mít „radost“…. Boeing má totiž problémy s certifikací MAX 10, protože by mohl promeškat termín 31. 12., což by znamenalo, že pak by musel uplatnit přísnější bezpečnostní požadavky. To výrobce označil za neproveditelné a chce se obratit na americký Kongres s žádostí o pomoc. Boeing chce certifikovat svou variantu 737 MAX 10 bez nejnovějších bezpečnostních standardů týkajících se konstrukce výstražných zařízení pro posádku v pilotní kabině, která piloty upozorňují na poruchy některých systémů během letu. Předchozí menší varianty MAX byly takto certifikovány. Na konci roku 2020 schválil americký… Číst vice »

Dominik

Spíše mě udivují komentáře Clarka jak objednávku na 777X zruší. Vím, že to pro ně není pozitivní zpráva, ale nemají moc alternativ k tomuto letadlu. Možná tak airbus 350-1000, ale ti mají zase problémy s lakem. Možná by se radši mohl s Boeingem dohodnout na slevě.

Apex

Tak ono to zpoždění začíná být neúnosně dlouhé a EK potřebují začít obměňovat flotilu klasických 777. Nemluvě o tom, že s největší pravděpodobností dojde i ke zpoždění i v dodávkách 787 (měly být dodávány od příštího roku), kterých má EK objednáno 30 ve verzi -9 a které potřebuje pro další plánovanou expanzi do destinací s menší poptávkou. To z důvodu problémů a narůstajícím zpoždění celého orogramu 787, kdy se nedaří dodržet výrobní program a narůstá počet nedodaných strojů. Jinak, A350 mají také objednané, ve verzi -900, 50 ks, dodávky mají začít rovněž příští rok, pokud se podaří vyřešit problémy s… Číst vice »