Nebylo by do budoucna lepší na prostoru EU přemýšlet o něčem jako satelitním tachografu do každého vozu. Pak by nebylo potřeba tisíce radarů, protože by to rychlosti řešilo samo plošně, přestávky a odpočinky, údaje o jízdě před nehodou atd…
O tom vlády zemí a třeba evropská komise sní a uvažuje se o tom již dávno. Ideální z pohledu vlád by bylo, aby každý občan povinně nosil GPS, mikrofon a bodycameru a všechno se nahrávalo 24 hodin denně, včetně i elektronické komunikace. To by již nebyl žádný zločin, že? Komunisté a všechny totalitní režimy bohužel tyto technické možnosti neměly, to by se jim vládlo krásně, že? Za poslední léta vidíme, že k moci se i v Evropě i ve světě může dostat kde kdo, jak lákavé je pak takový nástroj zneužít. Citát, který se přisuzuje Benjaminu Franklinovi: „Ten, kdo se… Číst vice »
To se pletete. Vy si jen myslíte, co by bylo z pohledu vlád ideální. Ale nedivte se takovým opatřením. Mohli jste tomu zabránit tím, že byste se na silnicích nechovali jako grázlové a gauneři. Byl jste během autoškoly srozuměn s předpisy? Byl. Tak co vás tedy vede k jejich porušování? Ego? Nedostatek obezřetnosti a respektu? Nedostatek zkušeností? Nedostatek uvědomění si nebezpečí? Děláte voloviny a pak se divíte, že množství nařízení a předpisů stoupá. Chováte se, jako kdybyste byli nedotknutelní. Za poslední léta vidíme, že řidičák může dostat kdekdo. A každý takový pak používá auto jako nástroj moci a někdy i… Číst vice »
V nových autech už to technicky je, akorát se ta data odesílají jen do automobilek. Časem určitě přijde i povinné odesílání do státních systémů a pak i automatické pokuty. Už teď musí mít každé nové auto omezovač rychlosti podle značek.
Tak na koloběžkách si poměrně rychle vynutili omezovače rychlosti na základě lokace.
Os5600
3 dny
Kdyby radši postavili obchvat, který slibují 40 let…
ABCD
3 dny
99 % řidičů tady jezdí slušné. Kvůli malému procentu bláznů, se tohle musí dělat.
Takhle většina bude štelovat tempomat a ta druhá část buď bude hypnotizovat tachometr misto toho aby koukala na provoz nebo pojede 42 km/h GPS.
Paradoxně většina by tudy vůbec nejela, kdyby nemusela a až bude přeložka I/11 tak tudy vůbec nepojedou.
Aspoň že je to v rovině, v kopečkach tempomat moc dobře manuálům nefunguje.
To není Váš názor, ale to jsou skutečná data. To % je bohužel ještě vyšší (kolem 86%) a pravidelně se objevuje i ve zprávách Besipu. Naprosta většina řidičů si není ochotná přiznat, že by byli silničními agresory/piráty i když jimi samozřejmě jsou (jen v méně viditelné formě). To, že PČR ročně eviduje 100tis. nehod není náhoda, ale vlastnost dopravního systému založeného na IAD. Je to z psychologického hlediska fenomén známý více než 70 let. Nepoměr lidské psychiky/ega a získané moci získané pouhým otočením klíčku v zapalování. https://www.youtube.com/watch?v=mwPSIb3kt_4
Tajemnice kdáká o tom, že překračuje téměř každý. Tak to musí být pravda. Ona to nejspíše pravda bude, když vezmou i ty, co jedou pirátských a agresivních 51-54 km/h a u toho jediného přechodu široko daleko koukají před sebe, namísto hypnotizování tachometru. Rovné, přehledné, leč průtah. Usilovat o obchvat nikoho nenapadlo? Určitě ano. Je to celkem vytížená jednička.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/139/infoletak-severni-tangenta-Hradec%20Kralove.pdf Napadlo, ale plán je 2032 takže reálně možná 2035 nebo 2038 nebo později v rámci určitých bulharských konstant.
Jinak by bylo záhodno vyřešit obchvatem i obce Lípa a i Čestice a Kostelec nad Orlicí. Tak by po obchvatu Častolovic, byla vyřešena I/11 až za Vamberk. Možná by stálo za to prodloužit i most přes kruhák (nyní jen přes železnici) v Týništi, ale to je už sci-fi.
Rozhodně nejezdí 99% řidičů slušně. Například často jezdím po silnici I/6. Jezdím podle Zákona a jsem tam s výjimkou kamiónů (které mají ale překročeno taky) nejpomalejším vozidlem. Přál bych Vám vidět, co dovede dělat autobusák, aby mě při mé rychlosti 90 km/h předjel, když na stoupacích pruzích na to nemá výkon a jinde mu brání hustý provoz.
PavelX
3 dny
To je hrozně důležitý, instalovat radar na široký, přehledný, osvětlený silnici s luxusním chodníkem vedle ní. Ale že by třeba zřídili přechody v menším rozestupu než 1,2 kilometru, to ne, z toho by totiž penízky nekáply.
A až se to rozkřikne, tak na to bude ještě doplácet. Alespoň tak to funguje v „radarové oblasti Říčany“. Každé měření má svou cenu a pokud se tolik měsíčně nevybere, tak obec musí doplatit částku do paušálu.
A znalí řidiči radary perfektně „vykrývají“, ty starty přesně za čárou jsou až podivuhodné.
Mě by zajímalo, co by řidiči dělali, kdyby jeli vlakem jako cestující a fíra si řekl: „tady je to rovné, k čemu stovkou, vezmu to takových stopáďo…“
Starosta v takové obci, takový radar musí zřídit, jinak by byl politická mrtvola, řeklo by se, že ani ten blbej radar nezřídil. Starosta prakticky nemůže být racionální, určitý procento občanů by ho „sežralo“. Skoro si to říká o nějaký celostátní pravidla, kdy ano a kdy ne.
Fun fact: dost často v takových obcích jezdí nejrychleji místní, protože odbočujou a je to nedoměří.
Celostátní pravidlo je to, že místa k měření určuje policie – §79a zákona 361/2000 Sb. Samozřejmě je může určovat na návrh obce, ale pokud požadované místo neurčí k měření, může si tam obec dát maximálně informativní měřidlo. Ono dost dobře nejde udělat nějaké obecné pravidlo, protože překračování nejvyšší povolené rychlosti může zasahovat do různých oprávněných zájmů a tak i relativně podobná místa mohou být, ale i nemusí být vhodná k měření. Policie by měla přihlédnout ke všemu, tedy zda je v daném místě či úseku škola/školka, nemocnice, přechody, nepřehledné křižovatky či zatáčky, významná hluková zátěž obyvatel… A pokud tam není… Číst vice »
S timhle mate bohuzel pravdu.
Na druhou stranu vim hned o nekolika mistech, kde mistni obcane rozebrali vlastnimi silami potaji retarder, ktery jim starosta iniciativne nechal postavit pred barakem.
Nebylo by do budoucna lepší na prostoru EU přemýšlet o něčem jako satelitním tachografu do každého vozu. Pak by nebylo potřeba tisíce radarů, protože by to rychlosti řešilo samo plošně, přestávky a odpočinky, údaje o jízdě před nehodou atd…
O tom vlády zemí a třeba evropská komise sní a uvažuje se o tom již dávno. Ideální z pohledu vlád by bylo, aby každý občan povinně nosil GPS, mikrofon a bodycameru a všechno se nahrávalo 24 hodin denně, včetně i elektronické komunikace. To by již nebyl žádný zločin, že? Komunisté a všechny totalitní režimy bohužel tyto technické možnosti neměly, to by se jim vládlo krásně, že? Za poslední léta vidíme, že k moci se i v Evropě i ve světě může dostat kde kdo, jak lákavé je pak takový nástroj zneužít. Citát, který se přisuzuje Benjaminu Franklinovi: „Ten, kdo se… Číst vice »
To se pletete. Vy si jen myslíte, co by bylo z pohledu vlád ideální. Ale nedivte se takovým opatřením. Mohli jste tomu zabránit tím, že byste se na silnicích nechovali jako grázlové a gauneři. Byl jste během autoškoly srozuměn s předpisy? Byl. Tak co vás tedy vede k jejich porušování? Ego? Nedostatek obezřetnosti a respektu? Nedostatek zkušeností? Nedostatek uvědomění si nebezpečí? Děláte voloviny a pak se divíte, že množství nařízení a předpisů stoupá. Chováte se, jako kdybyste byli nedotknutelní. Za poslední léta vidíme, že řidičák může dostat kdekdo. A každý takový pak používá auto jako nástroj moci a někdy i… Číst vice »
V nových autech už to technicky je, akorát se ta data odesílají jen do automobilek. Časem určitě přijde i povinné odesílání do státních systémů a pak i automatické pokuty. Už teď musí mít každé nové auto omezovač rychlosti podle značek.
Jen malá technická zatím se „jen“ jedná o upozorňovat.
Tak na koloběžkách si poměrně rychle vynutili omezovače rychlosti na základě lokace.
Kdyby radši postavili obchvat, který slibují 40 let…
99 % řidičů tady jezdí slušné. Kvůli malému procentu bláznů, se tohle musí dělat.
Takhle většina bude štelovat tempomat a ta druhá část buď bude hypnotizovat tachometr misto toho aby koukala na provoz nebo pojede 42 km/h GPS.
Paradoxně většina by tudy vůbec nejela, kdyby nemusela a až bude přeložka I/11 tak tudy vůbec nepojedou.
Aspoň že je to v rovině, v kopečkach tempomat moc dobře manuálům nefunguje.
Když 99 % řidičů jezdí slušně, tak v čem je problém?
V házení všech do jednoho pytle, v šikaně těch slušných a nízké schopnosti dohledových orgánů došlápnout si na skutečné agresory na silnicích.
Řidičů překračujících rychlost je dle mého názoru nejméně 70%.
To není Váš názor, ale to jsou skutečná data. To % je bohužel ještě vyšší (kolem 86%) a pravidelně se objevuje i ve zprávách Besipu. Naprosta většina řidičů si není ochotná přiznat, že by byli silničními agresory/piráty i když jimi samozřejmě jsou (jen v méně viditelné formě). To, že PČR ročně eviduje 100tis. nehod není náhoda, ale vlastnost dopravního systému založeného na IAD. Je to z psychologického hlediska fenomén známý více než 70 let. Nepoměr lidské psychiky/ega a získané moci získané pouhým otočením klíčku v zapalování.
https://www.youtube.com/watch?v=mwPSIb3kt_4
Když jezdím slušně, čeho se mám bát? Nechápu vaši logiku.
Tajemnice kdáká o tom, že překračuje téměř každý. Tak to musí být pravda. Ona to nejspíše pravda bude, když vezmou i ty, co jedou pirátských a agresivních 51-54 km/h a u toho jediného přechodu široko daleko koukají před sebe, namísto hypnotizování tachometru. Rovné, přehledné, leč průtah. Usilovat o obchvat nikoho nenapadlo? Určitě ano. Je to celkem vytížená jednička.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/139/infoletak-severni-tangenta-Hradec%20Kralove.pdf Napadlo, ale plán je 2032 takže reálně možná 2035 nebo 2038 nebo později v rámci určitých bulharských konstant.
Jinak by bylo záhodno vyřešit obchvatem i obce Lípa a i Čestice a Kostelec nad Orlicí. Tak by po obchvatu Častolovic, byla vyřešena I/11 až za Vamberk. Možná by stálo za to prodloužit i most přes kruhák (nyní jen přes železnici) v Týništi, ale to je už sci-fi.
Rozhodně nejezdí 99% řidičů slušně. Například často jezdím po silnici I/6. Jezdím podle Zákona a jsem tam s výjimkou kamiónů (které mají ale překročeno taky) nejpomalejším vozidlem. Přál bych Vám vidět, co dovede dělat autobusák, aby mě při mé rychlosti 90 km/h předjel, když na stoupacích pruzích na to nemá výkon a jinde mu brání hustý provoz.
To je hrozně důležitý, instalovat radar na široký, přehledný, osvětlený silnici s luxusním chodníkem vedle ní. Ale že by třeba zřídili přechody v menším rozestupu než 1,2 kilometru, to ne, z toho by totiž penízky nekáply.
Svatá pravda.
Tak peníze z toho nekápnou, neb peníze jdou do Hradce Králové.
Myslíte že jim Hradec nedá nějaký podíl? Zadarmo to určitě nedělají.
Přiblblé komentáře o plnění obecní kasy za 3, 2, 1….aha, ona z toho měřená obec nebude nic mít.
A až se to rozkřikne, tak na to bude ještě doplácet. Alespoň tak to funguje v „radarové oblasti Říčany“. Každé měření má svou cenu a pokud se tolik měsíčně nevybere, tak obec musí doplatit částku do paušálu.
A znalí řidiči radary perfektně „vykrývají“, ty starty přesně za čárou jsou až podivuhodné.
Mě by zajímalo, co by řidiči dělali, kdyby jeli vlakem jako cestující a fíra si řekl: „tady je to rovné, k čemu stovkou, vezmu to takových stopáďo…“
No co by, asi nic, jako když se se staršími Karosami jezdilo až 120 km/h místo 100 km/h.
“Konečně to trochu jede. Dnes možná poprvé přijedu včas.”😃
Tak v Blešně si každý příčetný řidič zapne tempomat, ta silnice skrz obec je šílená nuda.
Evidentně „příčetných“ řidičů moc nejezdí.
Já už i přemýšlím nad samolepkou na kufru: Za mě řídí tempomat, poser se. Na blikání a houkání nereaguje a já taky ne…
Starosta v takové obci, takový radar musí zřídit, jinak by byl politická mrtvola, řeklo by se, že ani ten blbej radar nezřídil. Starosta prakticky nemůže být racionální, určitý procento občanů by ho „sežralo“. Skoro si to říká o nějaký celostátní pravidla, kdy ano a kdy ne.
Fun fact: dost často v takových obcích jezdí nejrychleji místní, protože odbočujou a je to nedoměří.
Celostátní pravidlo je to, že místa k měření určuje policie – §79a zákona 361/2000 Sb. Samozřejmě je může určovat na návrh obce, ale pokud požadované místo neurčí k měření, může si tam obec dát maximálně informativní měřidlo. Ono dost dobře nejde udělat nějaké obecné pravidlo, protože překračování nejvyšší povolené rychlosti může zasahovat do různých oprávněných zájmů a tak i relativně podobná místa mohou být, ale i nemusí být vhodná k měření. Policie by měla přihlédnout ke všemu, tedy zda je v daném místě či úseku škola/školka, nemocnice, přechody, nepřehledné křižovatky či zatáčky, významná hluková zátěž obyvatel… A pokud tam není… Číst vice »
Souhlas.
S timhle mate bohuzel pravdu.
Na druhou stranu vim hned o nekolika mistech, kde mistni obcane rozebrali vlastnimi silami potaji retarder, ktery jim starosta iniciativne nechal postavit pred barakem.
Když člověk nesčetněkrát za den poslouchá ono známé „buch-buch“, tak udělá leccos, aby se toho zbavil.
Vlastně musím konstatovat: děkuji za tip. To buch buch je zvlášť po ránu od aut s prázdným kontejnerem na zabití aktivních úředníků.