Další proměny D10 u Mladé Boleslavi. ŘSD soutěží proměnu křižovatky Kosmonosy za tři čtvrtě miliardy
Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD
Stávající nadjezd zmizí, vznikne prstenec nad dálnicí.
Stávající nadjezd zmizí, vznikne prstenec nad dálnicí.
V článku to není zmíněno, ale jedním z hlavních důvodů přestavby je chystaná přeložka silnice I/16, která bude ústit právě do křižovatky. Kdo někdy sjížděl ve špičce na Jičínskou, tak ví, jaký je to na současné I/16 děs. Přeložka letos získala územní rozhodnutí: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/462/infoletak_s16-mlada-boleslav-martinovice.pdf?t=2022-06-17%2016:12:06.182
jj, díky za připomenutí, doplnil jsem.
Já ten důvod znám, ale stejně trochu pochybuji, že ta přeložka povede k většímu zlepšení na Jičínské
Kromě toho, že přeložka odvede téměř veškerou dopravu směřující na Jičín, z křižovatky povede jedna větev také do průmyslové zóny a ta již nebude obsluhována přes Jičínskou. Takže zlepšení to bude zásadní. Na Jičínské zůstane v podstatě jen provoz mířící za nákupy do Olympie.
Kruhové objezdy je nutné rušit a ne stavět ještě další! Zrovna ty tři příšerně v Boleslavi na Doksy jsem doufal že zmizí co nejdrive a on přibyde čtvrtý?
Dnes je tam pohodlný a bezpečný mimoúrovňový sjezd tak proč se vracíme zpět a nahrazuje se to odporným kruháčem?
Přibydou tam odbočky po další směry, kruhový objezd je v tomto případě zřejmě efektivní jak dopravně, tak cenově https://mapy.cz/s/rabavetuje
Kruhové objezdy zklidňují provoz , zachraňují životy a nemají skoro žádnou údržbu , kdežto křižovatky a semafory na nich ano ,,,
Samozřejmě souhlasím, jen drobná poznámka: Ta série kruháčů na Průmyslové v MB se ale snadno stává divokou, pokud a) si někdo nevšimne, že jsou dvoupruhové a začne zmatkovat, přičemž ono zmatkování často vyplývá z toho, že vedle vás krouží či vjíždí kamion (a fakt nevíte, kam míří), b) někdo má potřebu jezdit tady na závodníka a často i velice agresivně (nutno dodat, že na „otravné“ padesátce), c) výskyt jezdce v klobouku, který místo snahy o plynulost to před najížděním na kruhový objezd zadupne, aniž by byl důvod, d) tamní kruháče měly / ještě mají? hodně rozbitý povrch, což bezpečné jízdě… Číst vice »
Tady ty okružky „velkých“ poloměrů zas tak bezpečné nejsou, protože se na nic dá jezdit docela rychle. A vícepruhové bez turbo-uspořádání zase narážejí na schopnosti řidičů – vnitřní pruh využívá průměrně pouze 10% řidičů. Tak doufám, že bude zvoleno turbínové řešení a staré dvoupruhové okružky budou na turbínové postupně předělávány…
Ano ale museli by tam jezdit rozumný řidiči a ne jednopruhaři kteří to je zbytečně špuntují.