Další projeté návěstidlo, v Kolíně nejezdily vlaky na Nymburk. Nedovolených jízd bylo v červenci o 50 % více

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

Za měsíc došlo už k patnácti případům nedovolených jízd, za celý rok je ale takových případů stále ještě nepatrně méně než ve stejném období loni.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matrail

jeden vlak za den neco udelal a bv poradku jivh bylo pres 6000?
Co to jako je?

Daniel Mach

Když tam sedíte ve vlaku a on nejede, tak vás těch 6.000 jedoucích moc nezajímá.

Gajda

Pokud by za jeden den spadlo jedno letadlo a zbytek doletěl, bude to v pořádku?

prasopes

Už se někdo zabýval tím, že ETCS podstatně sníží propustnost tratí na kterých je a bude nainstalován ? Už teď jsou přetížené nebo na hraně kapacity a přitom je potřeba „protlačit“ vlaků ještě víc ? Stačí kouknout okolo Prahy ! Jak potom budou jezdit panťáky po 10/15 min. + ostatní vlaky … ?
HOWGH

Lubosch

Musí jezdit příměstská doprava co 10-15 minut?

švestka

Zase ČD!

Matrail

ty za to nemuzou,zre provozuji nejvic vlaku a tim padem jich ma vic tytyo minoradnsti!

Daniel Mach

A že těch mimořádností každý rok přibývá, za to také nemůžou? Asi se strojvedoucí málo modlí.

J.L.

A co takhle bodový systém jako na silnici?

Petr Šimral

A co Vám to pomůže? Na železnici je prý cca 16 000 strojvedoucích (reálně to vidím na 8 – 9 000) a mimořádných událostí je méně jak 300 ročně.
Máte pocit, že někoho dokážete vybodovat? Byť jednoho bych asi znal, ale kvůli jednomu kompletně měnit systém?

Jarda

Co ty vidíš reálně, je zcela nepodstatné….

AlaskaRaillroad

+ – 8000 jich má jen průkaz na vlečku

exttmis

Omyl. Řeč je o strojvedoucích s licencí.

Leinad

A musí být body jen za zaviněné MU vyšetřované Drážní Inspekcí? Ne třeba i za projetí klacku bez škody, překročení rychlosti zjištěné při namátkovem čtení tachografu, nepoužívání AVV,….
Dneska přeci mají drážní dopravci svoje postupy, kontrolory vozby, kdo zlobí jde do depa. Když silniční dopravce nic takového nemá, stejně se mu může zaměstnanec vybodovat.

Dominik

Použití AVV není ničím nařízeno, těžko tedy pokutovat či bodovat něco, co není nařízeno, navíc ne všechna vozidla CB (AVV) mají, to jako budeme pokutovat jen ty strojvedoucí, jeho lokomotiva to bude zrovna umět (a jehož dopravce to bude vyžadovat), a co když CB bude v poruše? A překročení od kolika bude bodováno? Navíc u mechanického proužku tu máme určitou nepřesnost, tudíž při rychlosti 40 mohu jet reálně až 48, navíc jak to skáče, tak můžu jet 38 a pak se to zhoupne a najednou tam bude 42, už to bude špatně? A ve finále, co třeba synchronizovaný skluz? Reálně… Číst vice »

Leinad

Použití CB byl jen příklad, taky nevím zda je dobrý důvod aby bylo nařízeno.
Od hodnot na tachografu samozřejmě odečíst toleranci měření. U prokluzu snad je vidět, že předcházelo nebo následovalo nerealné zrychlení.

Vašek

Pokud by se taková blbost realizovala, musely by se bodovat hlouposti, jako zapomenutá píšťalka, sandály na nohou, nebo nenošení vesty. Za alkohol je výpověď na hodinu a kolik myslíte, že projede strojvedoucí za svůj život návěstidel? V 99,9% ani jedno. Ale na rozdíl od řidičů se na všechna projetí přijde!

Kamui

Zajímalo by mně, pokud vlak pojede pod ETCS a strojvedoucí pojede tak, že ho ETCS bude muset násilně zastavit, bude to MU podle drážního zákona se vším co k tomu patří, nebo ne?

1a1=11

ETCS není žádný násilník. Chová se naprosto logicky podle nastavených parametrů pro danou trať včasným snížením tlaku či úplném vyprázdnění hlavního potrubí vlaku s cílem zamezit právě vzniku MU.

Petr Šimral

Pokud přitom neprojede návěstidlo, tak ne.

Josef Nový

ETCS NEUMÍ zastavit vlak. (To dělá pouze v rámci národní konfigurace a vlak musí být vybaven ventilem a protože to je národní a nepovinná konfigurace, tak ETCS vlak nezastaví,,je to podvod) ETCS není STOP TRS!

Petr Šimral

Pane Nový, mluvte prosím o tom, o čem něco víte. O ETCS nevíte nic!!!
ETCS umí bez problémů dálkový STOP, viz. zde: https://youtu.be/Vyr9dKt4TGA

Petr Šimral

ETCS naprosto bez problémů zajistí dodržení rychlosti vlaku včetně rychlosti nulové, pokud to po něm traťová část bude vyžadovat, viz. zde: https://youtu.be/KM98AiS01Vw?t=2291

TRSka s jejím dálkovým Stopem je asi jako vzduchovka s jednou diabolkou proti těžkému kulometu s plným zásobníkem…

Jarda

Pane Šimral, jak vidno, vy tomu „rozumite“ úplně stejně blbě, jak ten druhý. To, že jste, jak vy si myslíte, pochopil někde nějaké video, ještě neznamená, že tomu rozumíte…. 🙂

Petr Šimral

No, když myslíte 🙂

LS-90

Vypousteni vzduchu(pokles tlaku) z HP je uplne stejne jak od STOP-TRS ci pri zasahu ETCS,Mirel,LS-90.
I vy kulometna vzduchovko……

Jan

Naozaj? A dokážete sa na ETCS z toho vypustenia tlaku z HP premačkať tak ľahko ako na LS-90, vy mudrlant? Práskne vám LS90 v okamihu, keď prekročíte traťovú rýchlosť? Alebo snáď narážate na to, že brzdy vlaku nemusia brzdiť?

LS-90

Pane,slo o intenzitu vypousteni vzduchu z HP.A vymackat se z vyposteni vzduchu u LS-90…to je mysleno jako jak?
Nevim jake mate vy info o zab. zarizenich v CR.
Ja na tom pracuji a mam zkousky na zab. zar. V CR,SR,Polsku,nemecku,Madarsku..atd……vsude kde pouzivaji Mirel,PZB + PZB/LZB.
a co vy? laik,ze ano.

Leinad

Když chci mirelem projet klacek, prostě nastavím MAN a zmáčknu živák. Traťová rychlost LS nezajímá, navěštěná se opisuje.
Maďarská verze aspoň vypustí vzduch při projetí (ztrátě signálu) stůj, česká verze ani to ne.

Pepik

Nedávno tu něco chválil Portugalské a Španělské železnice a jejich rychlovlaky. A teď e v Portugalsku srazil rychlovlak s vozem údržby železnic a vykolejil. Dva mrtví a přes 50 zraněných. Taky za to může Babiš ????

medical_examiner

A co měli za zabezpečovač? Nebylo to ETCS?…

Petr Šimral

Jestliže zabezpečovací zařízení má informaci, že ta výhybka je do přímého a kompletně zabezpečena, tak s tím ETCS opravdu nic neudělá. Kamerky kontrolující jazyky výhybek tři kilometry před sebou opravdu nemá…

Dalibor

nene to se hluboce mýlíte. Za to přece může Kaloousek. Říkal to Babiš!!!

Petr Šimral

Loni v Itálii vjel rychlovlak při rychlosti 290 km/h pod dozorem ETCS na výhybku do odbočky.

Za toto může nějaký jiný Babiš 🙂

1a1=11

Tak tuhle otázku by asi mohli zodpovědět umělci, co se vrtali v těch výměnách. Si myslím..

Petr Šimral

Přesně. Stejně jako opakující se Kolíny by mohli zodpovědět Ti, kteří objednávají a umožňují takové zatížení Kolína, jaké je…
Ale viník je jasný –> strojvedoucí nebo posunovač, protože oni fyzicky to návěstidlo projedou…

Bram

Úplně by stačila vratná souprava, kde by odpadlo objíždění. Pak by se počet takových MU minimalizoval. To, že v Kolíně je doprava taková, jaká je, je alespoň jedním z dobrých důvodů pro modernizaci trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň. Byl li by počet vlaků celkově nižší, tak takovou stavbu nikdo neprosadí, maximálně by se dělaly studie, aby se vidělo, že se něco děje, ale přitom by se reálně nedělo nic. Jak trefně píše na k-reportu diskutující T. H., pro MD a SŽ(DC) je nutný důkaz průserem, jinak se bude akorát přešlapovat na místě. Bohužel naše železniční síť nemá… Číst vice »

berda

Tak nevím, ale normální mě to už nepřipadá. Pamutuju, že když za totáče dělali kamarádi zkoušky na fíru, tak to nebya žádná prd.l. To tam dnes berou kohokoliv?

Dalibor

ne tak lehký to zas není. Jenže dnes je v mnohýc místech doprava tak „na hraně“ že si o MU přímo říká. Vjezd na obsazenou kolej(úsek) je dnes častokrát rutina, před 30 lety to byla výjimka… Je mnohonásoběn hustší provoz, dispečeři tlačí na pilu, dopravci chtějí víc a víc vlaků a lidi ani infrastruktura holt nejsou nafukovací. A když kouknu na „konstrukci“ turnusů teď a před 30 lety, tak to je nebe a dudy. Mám často pocit, že mnohé turnusy se staví s cílem lidi co nejvíc nasrat.

Leinad

Větší hustota provozu.
Bonzující zabezpečovačky kde by bylo těžší promazávat logy.

1a1=11

MILÉ ČESKÉ DRÁHY. VČERA JSTE MĚ DONUTILY VYSTOUPIT V PLZNI Z EXPRESU 351, DNES PRO ZMĚNU Z EXPRESU 352. ČEKÁM JAKO Č..ÁK NA NÁHRADNÍ AUTOBUSOVOU DOPRAVU S NEJISTÝMI VYHLÍDKAMI, DOSTAT SE VČAS DO NORIMBERKU. TÍMTO VÁM PŘEJI BRZKOU EKONOMICKOU SMRT!!!

Papaja501

Dobrý den, říkám si v duchu, aby to už nastalo, aby se projevil výsledek této vlády na železnici,.Taky se mi nelíbí, co se tu děje….Už, aby to vše vše převzali soukromníci i s tím tunelováním našich daní na státních slevách……a beztrestně….Aspoň to zřídne a na kolejích bude víc místa….Z pár majitelů a manažerů se stanou multimiliardáři a budou zaměstnávat, co se jim hodí, tak zas budem průkopníci.
Chápu Vaši nasranost, ale bohužel mi dole v provozu s tím nic neuděláme…..Je to vše rozmrdaný.

cestující veronika

Neprořídne počet vlaků po smrti ČD. Zvýší se počet jiných vlaků. To co se tu děje, není problém jen ČD. Myslíte, že jiní dopravce nemají problémy? Nejdříve si zjistětě informace než tu budete psát takové jedy. Myslíte, že soukromnící jsou spásou? Nejsou. Obzvlášť v této zemi, kde je pokřivená konkurence. Naše země není stavěná na liberalizaci na železnici.
A nezapomeňte svatořečit žlutého Jančuru. Ten se ještě vybarví.

Papaja501

Ale prořídne…..Soukromí dopravci jsou podle toho ,co jsem zde četl ,v zisku. Ptám se, jaký počet jiných vlaků se zvýší, když i kraje a stát bude muset omezovat výdaje?…Nežiju ve snu minulého roku. Všude jde ekonomika dolu…..Pokud půjde náklad nahoru, jedině dobře, ale osobce moc nevěřím…Teď plácnu, ale myslím, že v loni i u nás na Hradeckejch bylo dvacet procent ze zahraničí.. Co se týče soukromníků, je to jejich věc, já to zkusil s každým pro porovnání a nebudu se tady vyjadřovat…Hájím svoje modré barvy už třicet let a na tom se nic nemění.

cestujici Veronika

Povi mi nekdo objektivne, proc soukromi dopravci jsou v zisku a u CD se nedari?

Nekde jsem cetla, ze dlouha leta byly CD podfinancovane. A jak vznikl jejich megadluh?

Lukáš

Ale prd, ČD byly při vzniku SŽDC kompletně oddluženy a všechny dluhy se převedly na SŽDC. Navíc ještě úspěšně prodaly zpět nádraží SŽDC za cca 3 mld.

Zas na druhou stranu je si třeba uvědomit, že jsou ČD 100% vlastněny státem a tak se vedení musí zalíbit v první řadě politikům, pokud chce ve vedení zůstat.

Za další musí dělat kšefty Škodě, což moc nevha

Frantisek

Protože soukromnici nemusi zivit armadu systemovych specialistů a jinych zbytečnych ouřadů

Od lesa

Je logické, když jsou v zisku a nebo alespoň kladné nule. Nemají totiž za zády nedobrovolného sponzora, který se jmenuje daňový poplatník.

Já to zkusil s každým… to jsi borec, u nás je nějakých 114 dopravců a pokud ti to navíc modří dovolili, smekám klobouk.

Dalibor

Vybarví nevybarví.. to že železnice je deformovaná její jeho vina. Jenže není vůle, politická, toto alespoň začít narovnávat. Místo toho se dál vymejšlí obezlička slevy a podobný piškuntálie, který víc a víc deformují de fakto „celý systém“.

cestující veronika

Myslíte, že ostatní dopravci nevyužívají slevy z našich daní?

Papaja501

Jací?…..Já bych řekl, že jediní ČD toho nezneužívají. Alespoň tak to vnímám ze zkušeností a praxí na vlaku. Alespoň u nás v Hradci si svoji práci děláme poctivě na vlaku, nevím, jak jinde. To je vám pak sranda, když cestující v Pardubicích předloží jízdenku se slevou 75 procent od soukromého dopravce s tím , abych ho odbavil do Hradce bez přirážky a sám říká, že za plný IREDO, páč u nás se nechytá. Nebo, když vám studentka ve věku 34 let s Isickem řekne, jak je možný, že ji na to RJ vzal a já chci po ni plný jízdný….Prostě… Číst vice »

cestujici Veronika

Babisuv darek pro volice neuznavam taky. Napsala jsem takovou reakci, ze jsou ti lide, kteri hazi spinu na CD a pritom oststni dopravci maji to same, ale to nekteri lide nevidi. Bohuzel

Dalibor

ono by stačilo ty slevy zredukovat, venkoncem jsou tu pro všechny dopravce stejně. Blbý je, že řízení provozu stále „vyměkkává“ a zahuštuje dopravu doalelůja. Místo toho aby řekli zde je max kapacita tolik a tolik, tak často jedou metedou – pokaždý se dá trochu přidat…Jenže lidi nejsou donekonečna nafukovací a stres dělá taky svý. Kde jsou ty doby, co práce na železnici znamenala jistotu. Dnes znamená jen jistotu změn, chaosu a stresu. Každej si hraje na svým písečku, OŘ proti GŘm i proi jinejm OŘ, místo úzký spolupráce trvalý rypáky. Zkust eněkdo s jmenovkou GŘ vlízt na řízení provozu v… Číst vice »

Od lesa

To je tím, že státní firmy mají přecpané kancly. Kdyby tomu tak nebylo, tak na kraviny a žabomyší války nemají čas.

Dominik

Vyhlásit kapacitu za naplněnou se bojí, aby soukromníci nezačali řvát, že se jim hází klacky pod nohy, atd…

Leinad

A je vůbec kapacita naplněná? Není možné v senu mít na 171 vlak navíc?

Leinad

Kapacita trati je převrácená hodnota následného intervalu.
To se nepřekračuje. Dělají se jiné věci, zavede se omezení rychlosti a při tom se neprodlouží jízdní doby. Toleruje se dopravcům, že neodjíždí v čase pravidelného odjezdu (ČD – teprve započne úkony). Tolerují se kochálisti (máš zpoždění, nemáš vmax ani plný tah = tak tě v první stanici odstavíme pro poruchu, vzechlina se převeze v noci).

cestující veronika

Tak to popřejte ekonomickou smrt všem dopravcům v této zemi. Jezděte autem, pokud nenadáváte na silničáře a stavebníky, nebo jděte pěšky a nebo radši zůstaňte doma 🙂

Kirak

Pane, pámatuju si když nechával Regiojet stát lidi 11 hodin ve vlaku nebo kvůli chcíplím mašinám. Jde vidět že jste moc rozumu nepobral

1a1=11

Já určitě nemám patent na rozum. Moje paní si nicméně pochvalovala noční jízdu Regiojetem z Prahy do Košic díky ceně jízdenky i úrovni personálu v lůžkovém vozu. A včerejší i dnešní nasranost přičítám neschopnosti ČD operativně řešit výpadky. Místo toho se cestující dočká blábolů ze staničního rozhlasu, že celý problém vzniknul mimo území ČR, ačkoliv je zřejmé, že trať mezi Plzní a Stodem (dnešní případ) stojí nejpíš díky chcíplé Regionově, kterou dává nějaký nebožák dohromady.

Dalibor

klííííd, ony problémy mají opravdu všichni dopravci. Žlutý, modrý, černý červený…Vždy se něco najde.

Ketchup1970

Pokud paní jela s Regiojetem v prokazatelně LŮŽKOVÉM voze tam vám dám pro ni flašku chapagne Grand Cru .

cestujici Veronika

Jedenacko. Povezte nam, procpak vas CD donutil dvakrat z vlaku. Diky

1a1=11

Milý/á Veroniko, dnešní katastrofu jsem popsal výše, včerejší se odehrála po této úžasné události https://zdopravy.cz/nekonecny-pribeh-mezi-prahou-a-berounem-opet-nejezdi-vlaky-56143/.
Ale vlastně můžu být rád, že to nedopadlo hůře, jako třeba v Českém Brodě před nedávnem. Nebožtík strojvedoucí tam bohužel svým stylem jízdy dokázal, že zaměstnanci drah už definitivně ztratili pud sebezáchovy..

cestujici Veronika

Mezi Berounem a Prahou pospedni dobou je dosti problemu kvuli modrenizaci. To bohuzel byva pri takovych pracich 🙁

1a1=11

A proto se mám jako slušný, platící cestující s in100vkou nechat neustále oblbovat a počítat při každé cestě vlakem s dvouhodinové rezervou?

Dalibor

jenže vinu nesou i dopravci i správa železnic, páč v místě modernizace stále chtějí zachovat „plnej provoz“ což je magnet na průsery.

Petr

Přesně tak. R26 odklonili, tak mohou i něco dalšího. Např. náklady přes Nemanice. ŘSD umí také udělat objížďku pro kamiony, pěkně dlouhou.

Petr Šimral

No jo, no, to je hned. 4 krátké koleje s hranou (nástupiště 4 a 5), z jedné strany končící osobní z Lysé, rychlíky od České Lípy a Ústí nad Labem, Spěšné od Trutnova, z druhé strany Os od Vysočiny a Kutné Hory, do toho průjezdy R Praha – Vysočina a Sp do Kutné Hory, do toho 100 nákladních vlaků denně chaoticky se motajících po zhlavích, do toho obsluhy TCPA a my se divíme, že tam někdo udělá chybu? Docela věrně tento „mrdník“ simuluje MULTIKON…
To samé je zpracované Drážní inspekcí z loňska: http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Kolin_190829.pdf

Ludva

Z článku vůbec není jasné, zda šlo o posunující díl tažený, nebo sunutý. Chybu nemusel udělat vůbec strojvedoucí.

jan

A posun etcs nevyřeší.

Dušan

ETCS je“ vlakový zabezpečovač“ a ne „posunový zabezpečovač“ a oblast posunu je tím pádem pro něj celá stanice od vjezdu z jedné strany po vjezd z druhé strany (nově), resp. po staru od označníku k označníku. Nicméně je samozřejmě možné tu oblast zmenšit např. tak, že místo všech kolejí je ta oblast tvořena pouze 1.+2. SK a k tomu třeba 3.+4.SK (= obě předjízdné), při posunu po jiných kolejích strojvedoucí bude muset volit na DMI volbu Override (= potlačení), aby ho to pustilo dál. Nevím, jestli by to sic pomohlo, ale Správa železnic toto do budoucna až bude výhradní provoz… Číst vice »

1a1=11

No já nevím, ale z vlastní zkušenosti vím, že v Shunting režimu je omezena pouze rychlost :/.

Petr Šimral

Mohu Tě Dušane uklidinit. Něco takového by rozhodně nepomohlo.

Dušan

Dobře, cítil jsem povinnost to aspoň zkusit:-))

dada

chyby se delaly delaji a delat budou. blby je, kdyz je hustota provozu takova, ze uz ze sve podstaty nejen ze chybu „netoleruje“ , ale i se podlili na jejich vzniku…. k tomu relativni „volnost“ v predpisech a snahy dopravcu i rizeni provozu tlacit vse na sekundy… jezdi proste moc vlaku, personal i diku „skvelemu“ planovani turnusu je unavenejsi nez byvaval v dobach minulych. Ten stres je obecne vetsi, nez byval v dobach nedavno minuulych.

1a1=11

Pánové, za to si můžete sami! Za turnus i za vložáky se platí. Jakýkoliv předpis ti je na prd, když nepoužiješ zdravý rozum. Máte odbory na hov.o a pak si můsíte na důchod přilepšovat brigádami..

Dalibor

No já třeba změnil zaměstnavatele a dejchá se mi podstatně líp. A železnici již jen sleduju jako „vnejší pozorovatel“.

cestující Veronika

Pěkně napsané. Soihlasím. (bez ironie)

Jiří Kocurek

Jenže co s tím? Zrušit vlaky? A které? Ty které v Kolíně vůbec neposunují, aby se při posunu nestávaly problémy?

Hodně štěstí

A myslíte, že těch projetých návěstidel bylo kdysi méně? Na to zapomeňte. Prostě to stalo strojvedoucího flašku a bylo to vše.

1a1=11

Jj. To už veřejně přiznal i Jindřich Hlas. :))

noerf

To ano. Jenže na některých tratích je velmi hustý provoz a zdržení dopravy má na koridorovych tratích vliv po téměř celý den. Naopak na regionálních spojích se toho dá spoustu najet díky poměrně volným jízdním řádům a dostatečné kapacitě.

Leinad

Co je to „regionální trať?“
Pacifik, kde se při zpoždění čeká na křižování, Regina místo na Hlaváku točí ve Vršovicích.

Kubrt

A co z toho plyne? Že je to vlastně v pořádku?

KarelF

Když tu různí dispečeři píší jak jsou jim přednější prémie a nebýt pruzeni vedením než bezpečnost cestujících tak je to vlastně opravdu v pořádku.

Hodně štěstí

To jsem nenapsal, že to dobře. Tím jsem myslel, že média tady řeší něco se dělo a bude dít neustále. Taky nikdo nepíše články o tom, že řidič autobusu Karel Novák projel na křižovatce na červenou.

1a1=11

To určitě není pravda! Karel je náhodou prima a na červenou nejezdí..

Martin

On je rozdíl, když třeba nějaký autobusák Karel projede na červenou resp.na oranžovou, která mu tam skočí těsně před čumákem a on to raději projede, než aby mu při dupnutí na brzdu popadali a zranili se cestující …..a když nějaký strojvedoucí Pepa projede návěst Stůj, která mu tam určitě svítí delší dobu, zná trať a tudíž i všechna návěstidla, která tam jsou…. Jak se z z práce stane rutina, není to dobré

medical_examiner

A když autobusák vjel na přejezd těsně před vlakem, tak to taky moc „nerozmázli“

videosen

Ne, není to v pořádku, ale jsme jenom lidi.

Jan

Asi záleží na situaci. Je rozdíl když vlak projede stůj, ale zastaví 40 metrů za ním, dost daleko od ostatních vlaků. Zde opravdu víc škody nadělá následné několikahodinové uzavření trati a vyšetřování.

Leinad

Rád bych věřil tomu, že některá zařízení dokáží projetí stůj zabránit, třeba AVV.
(I když nehoda na Masarykově Nádraží ukázala, že se AVV dá vypnout omylem)

Kubrt

Fakt omylem?

1a1=11

Kdo zná, ten ví..

Jiří Kocurek

Tak to napiště a nedělejte chytráka

1a1=11

Těžko dokázat opak, ale kdo si vědomě vypne AVV a pak na to zapomene, je u mně debil. A pak už jen vypráví pohádky o přepínač rukávem montérkové blůzy..

Dalibor

náhodu rukávem…. teda tak je znění oficiální výpovědi.

Miloš

Pak ta o Karkulce…Vypnout AVV rukávem se úmyslně povede až na několik pokusů.

Leinad

No těžko dokázat úmysl.
AVV se vyplo tak že nic nesignalizovalo, nechtělo to potvrdit (zmáčknutí souhlasu/živáku).

TRDLINDA 1 9 8

No coment

Lukáš

To je velice obohacující příspěvek.