Další projetá návěst. Vlaky z Hostivice na Kladno i Rudnou nejezdily kvůli chybě Strabag Rail

Vizualizace stanice Hostivice po modernizaci. Foto: Správa železnicVizualizace stanice Hostivice po modernizaci. Foto: Správa železnic

Při události došlo k říznutí výhybky.

Zpět na článek
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vašek

Vždy, když je projeté návěstidlo, tak čtu, že byla zavedena náhradní autobusová doprava. V tomto případě se nejezdilo 2 h 11 min. Kde se tak rychle podařilo sehnat autobusy NAD a kolik lidí asi odvezly? Neuvažuji, že pravidelná MHD je NAD.
Proč to píšu. Zažil jsem případ, že byla mrtvolka mezi Karlštejnem a Srbskem na autem nepřístupném místě, takže vyřešení trvalo obzvlášť dlouho. V Karlštejně se sjely dva rychlíky do Plzně, os otáčely zpět do Prahy. První rychlík tam stál 4 (slovy čtyři) hodiny a žádná náhradní autobusová doprava zavedena nebyla.

Jiří 3

Na trati 331 je NAD v úseku Otrokovice – Zlín střed při mimořádnostech běžně řešena pomocí spojů MHD linek 2 a 6, záleží taky na domluvách dispečerů ČD a DSZO. Při mimořádné dopravě do Vizovic jsem měl v Lípě autobus NAD u stanice do 20 minut.

Pája

Jen je škoda, že ve Zlíně nejezdí MHD k nádraží jako třeba v Otrokovicích. Pokladní sice poradí cestujícím, ať utíkají na trolejbus, ale než se tam člověk dostane, než dorazí do Otrokovic trolejbusem po ucpané silnici…tak je vlak na koridoru v pryč.

Marek

Říznutí výměny – to je na „odborném“ webu to samé jako napsat, že vlak vjel do zatáčky a v další stanici bylo křížení s jiným vlakem :-/

Karel 1

Je možný odkaz na tu aplikaci s hlášením mimořádností SŽ ? Nebo je to neveřejné a vy se k tomu dostáváte nelegálně ?

Pajoš

Nelegálně získaná informace o něčem tak veřejném jo 😀

Jiří Kocurek

Jaká škoda tím Správě vzniká?

Harvánek

Ještě před 18 lety jsme používali rozříznutí výhybky.

nsd

To by mne taky zajímalo jak se novinář dostane k dispečerské svodce, když k ní nemají přístup ani mnozí pracovníci SŽ v dopravě (kterým by leckdy pomohla v organizaci provozu).

nsd

Nečekal jsem že mi udáte zdroj, jen mne zajímalo jak to tedy legálně máte. A ono ejhle, nakonec to není neveřejná informace, ale prostě nelegálně získaná. To že Vám to někdo za něco pustí není zlegalizováním úniku informace.

Tak aspoň příště nekecejte blbiny, když se Vás na to konkrétně někdo zeptá (viz dotaz od Karel 1 výše).

nsd

Vám to nezakazuje nikdo (jen zveřejníte informaci od „svého zdroje“) ale nevěšte neznalým bulíky na nos že je to legálně získaná informace od SŽ. Není, někdo ji prostě vytáhl ze systému kam Vy nemáte přístup a Vám tu info přeposlal.

Dotyčnému zaměstnanci to zakazují dodatky ke smlouvě, které podepsal. Jediné informace veřejnosti (včetně novinářů) může legálně poskytnout tiskový mluvčí a velitel zásahu a od těch to zjevně nemáte, zápis zcela zjevně odpovídá formátu neveřejné svodky provozních dispečerů pro odbor AJŘ.

nsd

Mimochodem přístupné ty svodky byly až do toho nešťastného startu Arrivy. Pak na ní kdejaký tupan s přístupem na intranet začal vytahovat „senzace“ ohledně počátečních průserů, novináři po tom vděčně skočili a zároveň byli líní aspoň změnit slovosled tak aby nebyl zřejmý zdroj a tak se dost zásadně omezil přístup k těmhle informacím.

nsd

To je věc jiná že by z nich mohly být zajímavé statistiky a taky v nich leckdy byly velmi zajímavé údaje (dokud se k nim dalo dostat z intranetu). Tajné je to proto že z toho pak každý moula dělal aféru vůči jistým dopravcům a nechával si za to od novinářů platit. Takže místo postupného uvolnění informací se to naopak „utáhlo“ a nechal přístup pro relativně úzký okruh lidí. Naše celá diskuze se točí o tom že ten zápis je legálně získaná info, což prostě není a címe to oba dva. To že máte svého „krtka“ je sice fajn, ale… Číst vice »

Jirik

Co je Vam vubec do toho?

Otrokovják

Správně je rozřez.

Petr K.

Násilné přestavení výměny = rozřez, říznutí.

Karl vB.

Vzhledem k tomu, že výměna je jednou z částí, ze kterých se výhybka skládá, tak já bych to vzal.
Se zatáčkou a křížením máte samozřejmě pravdu.
Znal jsem jednu dámu, která byla vždy negativně rozrušena, pokud zaslechla sousloví „cestovní lístek“, v jejím životě existovala pouze a jedině „jízdenka“.

vbb

Ale řízne se výměna, tj. pohyblivá část výhybky.
Správný odborný termín je „rozřez výměny“.
„Říznutí výhybky“ je už silně slangové a v oficiálním vyjádření by určitě být nemělo.

milan

ale vždyť je psáno „říznutí (= rozřez) výměny“, a nikoliv Vámi ted kritizované slengové označení výhybky!

vašek

Výhybka není slengové označení. Výměna je pohyblivá část výhybky.

vbb

No já tam čtu navestidlo s navesti zakazujici jizdu, s riznutim vyhybky

Martin

Setkal jsem se i s termínem „násilné přestavení výměny“.

Jirka P

A co když se poškodí pohyblivý hrot srdcovky?

Lukáš Chytil

Říznutí výměny je normální odborný výraz. Výměna je pohyblivá část výhybky, takže co jiného byste tam chtěl řezat?
Navíc na panelu zab. zař. je tlačítko „VYPNUTÍ ZVONKU ROZŘEZU“.

Jan Neruda

A teď asi omdlíte, protože ve zprávě o nehodové události bude napsáno, že došlo rozřezu výměny výhybky č. X. Tak je to totiž odborně

Koro

Mně se spíš nelíbí peojetá návěst. Spíš bych použil projeté návěstidlo.

Martin

A co zmarněný semafor?

Robert Pražák

Kdyby to mělo být úplně přesně, tak je to projetí navěstidla zobrazujícího návěst zakazující jízdu.