Další projetá návěst. Vlaky z Hostivice na Kladno i Rudnou nejezdily kvůli chybě Strabag Rail
Vizualizace stanice Hostivice po modernizaci. Foto: Správa železnic
Při události došlo k říznutí výhybky.
Při události došlo k říznutí výhybky.
Vždy, když je projeté návěstidlo, tak čtu, že byla zavedena náhradní autobusová doprava. V tomto případě se nejezdilo 2 h 11 min. Kde se tak rychle podařilo sehnat autobusy NAD a kolik lidí asi odvezly? Neuvažuji, že pravidelná MHD je NAD.
Proč to píšu. Zažil jsem případ, že byla mrtvolka mezi Karlštejnem a Srbskem na autem nepřístupném místě, takže vyřešení trvalo obzvlášť dlouho. V Karlštejně se sjely dva rychlíky do Plzně, os otáčely zpět do Prahy. První rychlík tam stál 4 (slovy čtyři) hodiny a žádná náhradní autobusová doprava zavedena nebyla.
Na trati 331 je NAD v úseku Otrokovice – Zlín střed při mimořádnostech běžně řešena pomocí spojů MHD linek 2 a 6, záleží taky na domluvách dispečerů ČD a DSZO. Při mimořádné dopravě do Vizovic jsem měl v Lípě autobus NAD u stanice do 20 minut.
Jen je škoda, že ve Zlíně nejezdí MHD k nádraží jako třeba v Otrokovicích. Pokladní sice poradí cestujícím, ať utíkají na trolejbus, ale než se tam člověk dostane, než dorazí do Otrokovic trolejbusem po ucpané silnici…tak je vlak na koridoru v pryč.
Říznutí výměny – to je na „odborném“ webu to samé jako napsat, že vlak vjel do zatáčky a v další stanici bylo křížení s jiným vlakem :-/
Takto je to uvedeno v hlášení SŽ. Doufám, že i jim napíšete, jací to jsou odborníci.
03.10. 12:32 Hostivice, km 15,048, SK c.3, nav. LC3, vyh. c.21: Nedovolena jizda vlaku Pn 53488 (Praha Vrsovice – Hostivice) za navestidlo s navesti zakazujici jizdu, s riznutim vyhybky, bez ohrozeni dalsich vlak./pos. cest.; dopravce: STRABAG Rail a.s.; smrt 0, zran. 0, skoda 0, omezeni provozu.
Je možný odkaz na tu aplikaci s hlášením mimořádností SŽ ? Nebo je to neveřejné a vy se k tomu dostáváte nelegálně ?
Neveřejné není nelegální. Boj o získávání informací ze SŽ jsem si už vyzkoušel při usneseních správní rady a nehodlám s ním znovu ztrácet čas, můžete se ukázat.
Nelegálně získaná informace o něčem tak veřejném jo 😀
Jaká škoda tím Správě vzniká?
Ještě před 18 lety jsme používali rozříznutí výhybky.
To by mne taky zajímalo jak se novinář dostane k dispečerské svodce, když k ní nemají přístup ani mnozí pracovníci SŽ v dopravě (kterým by leckdy pomohla v organizaci provozu).
A proč pracovníci SŽ neudělají něco pro to, aby se k ní dostali, když by jim pomohla v organizaci provozu?
Jinak asi nečekáte, že vám budu sdělovat své zdroje k informacím, které mají být dávno veřejné
Nečekal jsem že mi udáte zdroj, jen mne zajímalo jak to tedy legálně máte. A ono ejhle, nakonec to není neveřejná informace, ale prostě nelegálně získaná. To že Vám to někdo za něco pustí není zlegalizováním úniku informace.
Tak aspoň příště nekecejte blbiny, když se Vás na to konkrétně někdo zeptá (viz dotaz od Karel 1 výše).
Který zákon zakazuje přeposlání dat Správy železnic a která vyhláška či nařízení SŽ zakazuje přeposílání těchto informací?
Vám to nezakazuje nikdo (jen zveřejníte informaci od „svého zdroje“) ale nevěšte neznalým bulíky na nos že je to legálně získaná informace od SŽ. Není, někdo ji prostě vytáhl ze systému kam Vy nemáte přístup a Vám tu info přeposlal.
Dotyčnému zaměstnanci to zakazují dodatky ke smlouvě, které podepsal. Jediné informace veřejnosti (včetně novinářů) může legálně poskytnout tiskový mluvčí a velitel zásahu a od těch to zjevně nemáte, zápis zcela zjevně odpovídá formátu neveřejné svodky provozních dispečerů pro odbor AJŘ.
Jsem rád, že to tak řešíte, od koho to je. A co věnovat stejnou energii tomu, aby to bylo veřejně dostupné a nehráli si na nějaké tajnosti? Nebo je snad nějaké obchodní tajemství vědět, co kdo udělal za chybu?
Mimochodem přístupné ty svodky byly až do toho nešťastného startu Arrivy. Pak na ní kdejaký tupan s přístupem na intranet začal vytahovat „senzace“ ohledně počátečních průserů, novináři po tom vděčně skočili a zároveň byli líní aspoň změnit slovosled tak aby nebyl zřejmý zdroj a tak se dost zásadně omezil přístup k těmhle informacím.
Opravdu nerozumím, co je na těchto hlášeních tajné. Nehledě na to, že by z toho mohla být krásná otevřená data pro různé statistiky.
To je věc jiná že by z nich mohly být zajímavé statistiky a taky v nich leckdy byly velmi zajímavé údaje (dokud se k nim dalo dostat z intranetu). Tajné je to proto že z toho pak každý moula dělal aféru vůči jistým dopravcům a nechával si za to od novinářů platit. Takže místo postupného uvolnění informací se to naopak „utáhlo“ a nechal přístup pro relativně úzký okruh lidí. Naše celá diskuze se točí o tom že ten zápis je legálně získaná info, což prostě není a címe to oba dva. To že máte svého „krtka“ je sice fajn, ale… Číst vice »
Vidíte, ve chvíli, kdy tato hlášení veřejná a otevřená, těžko půjde statistiky ohýbat:)) Jen tedy na okraj, já za ně neplatím, jen má pár lidí na SŽ hodně rádo přístup odboru komunikace, právního a dalších jedinců, které je zbytečné jmenovat.
Co je Vam vubec do toho?
Násilné přestavení výměny = rozřez, říznutí.
Vzhledem k tomu, že výměna je jednou z částí, ze kterých se výhybka skládá, tak já bych to vzal.
Se zatáčkou a křížením máte samozřejmě pravdu.
Znal jsem jednu dámu, která byla vždy negativně rozrušena, pokud zaslechla sousloví „cestovní lístek“, v jejím životě existovala pouze a jedině „jízdenka“.
Ale řízne se výměna, tj. pohyblivá část výhybky.
Správný odborný termín je „rozřez výměny“.
„Říznutí výhybky“ je už silně slangové a v oficiálním vyjádření by určitě být nemělo.
ale vždyť je psáno „říznutí (= rozřez) výměny“, a nikoliv Vámi ted kritizované slengové označení výhybky!
Výhybka není slengové označení. Výměna je pohyblivá část výhybky.
No já tam čtu navestidlo s navesti zakazujici jizdu, s riznutim vyhybky
Setkal jsem se i s termínem „násilné přestavení výměny“.
A co když se poškodí pohyblivý hrot srdcovky?
Říznutí výměny je normální odborný výraz. Výměna je pohyblivá část výhybky, takže co jiného byste tam chtěl řezat?
Navíc na panelu zab. zař. je tlačítko „VYPNUTÍ ZVONKU ROZŘEZU“.
A teď asi omdlíte, protože ve zprávě o nehodové události bude napsáno, že došlo rozřezu výměny výhybky č. X. Tak je to totiž odborně
Mně se spíš nelíbí peojetá návěst. Spíš bych použil projeté návěstidlo.
A co zmarněný semafor?
Kdyby to mělo být úplně přesně, tak je to projetí navěstidla zobrazujícího návěst zakazující jízdu.