Informační technologie Infrastruktura Silnice Silniční nákladní doprava

Další problém s mýtem: ÚOHS zrušil na popud Kapsche soutěž na hlídače systému

Palubní jednotka (OBU) firmy Tollnet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Palubní jednotka (OBU) firmy Tollnet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy a jeho Ředitelství silnic a dálnic se bude muset vyrovnat s další komplikací kolem zavádění nového mýtného systému. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr ŘSD na firmu, která bude fungování a úspěšnost výběru mýta od ledna hlídat. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Zakázka na deset let má předpokládanou hodnotu téměř 495 milionů bez DPH.

„Důvodem bylo, že zadavatel metodu vyhodnocení nabídek v dílčím kritériu hodnocení ‚Kvalita a zkušenosti osob, které se budou přímo podílet na plnění veřejné zakázky‘, nestanovil tak, aby určitým dodavatelům bezdůvodně přímo nebo nepřímo nezaručovala konkurenční výhodu,“ uvedl Švanda.

ŘSD zakázku s názvem ‚Služby supervizora Systému elektronického mýtného‚ vypsalo v březnu, uzávěrka nabídek byla ve druhé polovině května. Nesoutěžilo se pouze na cenu, ta měla váhu 50 procent. Druhým kritériem byla přesnost měření účinnost mýtného systému (váha 15%). Třetím kritériem byla technická úroveň navrhovaného způsobu plnění (váha 10%) a čtvrtým pak kvalifikace a zkušenosti osob, které se budou na plnění veřejné zakázky podílet (váha 25%).

Podle informací deníku Zdopravy.cz se do soutěže přihlásily společnosti CGI a Kapsch. Na ÚOHS se obrátil právě Kapsch, který dnes mýtný systém provozuje. O byznys ale v lednu přijde ve prospěch konsorcia CzechToll/SkyToll, které tedy nově hodlal alespoň hlídat z pozice supervizora.

Podle informací Zdopravy.cz byl v soutěži Kapsch dražší, když se jeho nabídka blížila hranici 300 milionů a byla zhruba o 85 milionů korun vyšší než nabídka CGI. „Zdůvodnění Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže teprve studuje, s návrhem řešení přijdeme až poté,“ sdělil dnes mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Rozhodnutí ÚOHS je prvostupňové, ŘSD má tak šanci podat rozklad k předsedovi Petru Rafajovi.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Na vládě ÚOHS snad nezávislý je, ale to je asi tak vše. Závislosti na korporacích se nepočítají?

Jiří
Host
Jiří

Si tak už pomalu říkám, jestli nemá někdo s Kapsche na uohs nějakého vlivného kámoše 🙂

VRT
Host
VRT

Mimochodem, on stát ještě nemá ani vykoupené všechny pozemky, to jen tak na okraj. Cituji z letáku:
„Majetkoprávní příprava – z 884 vlastníků je vypořádáno 727 majitelů (82,24 % – stav k 05/2019). Uzavírají se nájemní smlouvy a smlouvy o zřízení VB. Dále pokračují vyvlastňovací řízení.
MD ve spolupráci s ŘSD aktuálně řeší seznam kompenzačních opatření pro MČ Dluhonice, který předložil místní výbor po veřejném projednání s předsedou vlády ČR, v listopadu 2018.“

Vojtěch
Host
Vojtěch

Proč nezavede mýto i pro osobní auta od km? Proč trápit jen autobusy, které zacpávají silnice méně?

AAA
Host
AAA

Protože pak by veřejná doprava zkolabovala

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Veřejná doprava by nezkolabovala, jen by se vzhledem ke trochu rostoucí poptávce trochu zlepšovala.

AAA
Host
AAA

Tak určitě. Vlaky není kam přidávat a řidiče autobusů kde brát už dnes.

Přemek
Host
Přemek

Řidičák na bus si z uvolněných zaměstnanců automobilek jistě půlka ráda udělá, zvláště s podporou dopravce.

Přemek
Host
Přemek

Busů se za takové situace snadno vyrobí více, nad výdělkem by ale zplakaly automobilky. Ty ale vůbec nelobují…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Zavedení spravedlivého mýta pro všechny a všude brání strach o hlasy motoristů.

Jackub
Host
Jackub

Mýto samo o sobě je nespravedlivé – stát postaví silnici z daní poplatníků a pak chce za jejich používání ještě platit??! Kde je logika a spravedlnost? Jako domovní daň – za zdaněné peníze si koupíte materiál, čímž ještě zaplatíte DPH a jak z takového vlastního domu platíte domovní daň! Hnus, bezpráví a zločin!

Přemek
Host
Přemek

Mýto nikoli, ale silniční daň u osobních vozidel nad 2 tuny s max rychlostí nad 150 km/h. Proč? Protože dynamické zatížení vozovky, dilatací mostů atd a tím i jejich rychlejší opotřebení.

Partneři



CSCARGO