egoe-plus
Mimořádné události Železnice

Další požár na koridoru. Vlaky u České Třebové stály kvůli hořící lokomotivě

Lokomotiva 163.022 společnosti ČD Cargo bude jako první vybavena zabezpečovačem ETCS. Foto: ČD Cargo
Lokomotiva 163.022 společnosti ČD Cargo bude jako první vybavena zabezpečovačem ETCS. Foto: ČD Cargo

(aktualizováno 10:20) Provoz na železničním koridoru z Prahy do Ostravy byl dnes na více než hodinu zastaven.  Důvodem byl požár nákladní lokomotivy u Žichlínku v úseku mezi Českou Třebovou a Zábřehem.

V 10:10 byl uvolněn provoz po jedné traťové koleji, vlaky nabírají zpoždění v řádu desítek minut, některé přes hodinu. Podle dostupných informací šlo o lokomotivu ČD Cargo řady 163. „Kvůli likvidaci požáru jsme museli zastavit provoz na obou kolejích,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Jde o druhý požár v tomto týdnu, ve středu museli hasiči zasahovat u požáru vozu RegioJetu.

 

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dada

tyhle udalosti pod troleji, „dobre“ pristupne pro HZS…. jeste ze se nic vaznyho (zraneni atp.) nestalo. masina je jen stroj, bude jezdit jina.

Michal

A 163.022 by mohla dostat nátěr ČD Cargo.

Jiří Kocurek

Tak fajn, řešila to DI, nepohnuli s tím nedovoleně? Kdepak jsou naši pořádkumilovní šotovyšetřovatelé?

Jirka

:-)) taky čekám na zajímavé příspěvky

Martin

Polovina komentářů je opět „výživných“. Zpožďování vlaků mi vadí, ale v tomto případě jsem rád, že se nikomu nic vážného nestalo! Upřímně, fakt, že jo. Nepřeju toto žádnému z dopravců.

jirka

co je zpozdovani vlaku? ale ty graffitti a cmaranice od gratis jezdicih studaku. A ty blby kecy starej komousu co jezdej gratis po nemeckejch pamatkach

Radovan Komínek

Dle GRAPP projely před jedenáctou hodinou 3 vlaky směrem na Oatravu, na Prahu do 11 hodin nic. V 11 se objevila informace (po hodině a půl od vzniku události), že zasahuje IZS, teď už projel i vlak na Prahu. Budu rád po ukončení celé mimořádnosti a obnoveného dvoukolejného provozu za tiskovou zprávu s časovou osou.

Hrebicek

V 9:02 to vypuklo. Od 10:10 se jezdi jednokolejne. Postizena byla 163.216 CDC.

Tronda

Dotazů z řad šotoušků, zda majitel hořící lokomotivy odškodní všechny čekající cestující se tentokrát nedočkáme?

Petr

Ty seš opravdu nemocný člověk 🙂

Tronda

Copak? Z blázince jsi dostal vycházku až teď a nemohl jsi u jiného článku reagovat na Otmara? Nebo jsi před pár dny ještě neuměl číst?

Otmar
To budou vracet peníze i těm z těch ostatních 20 postižených vlaků které nabraly díky tomu zpoždění?

Chronosphere

Ale má pravdu, když stál koridor kvůli požáru žluťákova hajzlu,tak tu takové požadavky byly

Brkoslav

Hlavně, že jsi držel se SUROU PYSK, KDYZ HOŘEL VAGON ŽLUTÉ GUME, JE TO JASNÝ PROČ, JANČURA BYL NA UKRAJINĚ

Modré zábradlí

Sice by ten pán zasloužil pár facek (zamlada a často, teď už mu to nepomůže), ale to zveřejnění údajů je ze stejné kategorie 😠

Leinad

Taky bych nečekal zveřejnění IP adresy jednotlivce. Uvádějte to u všech příspěvků nebo u žádného.

Martin

Takto to zveřejnit rovněž nepovažuji za férové. Nezlobte se na mě pane Sůro, ale toto je podle mého příliš nefér. Vím, že máte přístup k těmto údajům, ale ostatní ne. Možná by se to dalo považovat za zneužití Vašeho oprávnění. V tomto případě email a především IP (neni-li) upravena, pak by se dalo považovat za osobní údaj.

Ostatně věřím, že nechcete být srovnáván s Brkoslavem, patrně „Pánem vesmíru“. 🤔 jenž se evidentně domnívá, že může neomezeně cokoliv.

Skutečně jste to chtěl zveřejnit?

KarelF

Pane Sůro ono je to opravdu přestřelené. IP adresa není problém. Ale i na jiných webech to řeší následovně 46.33.100.134 46.33.100.xxx. Ovšem ten e-mail už ano, měl jste zveřejnit pouze jeho část. jenefeld@centrum.cz je….ld@centrum.cz Proč, protože například, protože při příkazu tracert jsem se dozvěděl souvislost, že tento člověk může mít cosi s Ivanovicema na Hané, že to psal dle domeny patřící k této IP adrese z dle zkratky zřejmě z Městského úřadu 9 5 ms 5 ms 6 ms nix.dialtelecom.cz [91.210.16.9] 10 11 ms 8 ms 11 ms cz-prg-p1sit-hunge-0-1-0-3.dialteleecom.cz [82.119.246.65] 11 9 ms 9 ms 37 ms cz-brn-bbr7-et-4-2-0.dialtelecom.cz [82.119.246.106] 12… Číst vice »

KarelF

Ještě doplním lepší trest máte banování, pokud nechcete banovat úplně omezte například délku příspěvku. Nebo dejte ban postupný první ban, aby se dotyčný šel vyklidnit n kávičku, cigárko cca 5-15 minut. Bude zlobit dále tak bych dal ban tak na 1-2 hodiny. Budeto hodně přes čáru nebo bude zlobit ještě více tak 1 den. Absolutně špatně úplný zákaz. Důležité je, ale také info proč a za co. A jinak pokud si někdo jako já dá dohromady to co píšu výše tak se mohou najít mešuge co zvednou telefon a zavolají nebo pošlou e-maila na ten úřad třebas starostovy jak je… Číst vice »

KarelF

Ajak vím, že se musel přihlásit z servru úřadu jednoduše zadejte si meu.ivanovicenahane.cz do webového prohlížeče dostanete se na server městského úřadu a tedy pokud IP adresa sedí na příspěvek zde v diskuzi tak ten kdo jej psal byl připojen přes tento server toho městského úřadu.

jirka

cesi majji casu dost…nic jim nedavat

jirka

Lokomotiva rok vyroby 1965… aneb Cesko v rozkladu..

Haha

Řada 163 se vyráběla od roku 1984.

jirka

aha tak 35 let … no jo to je mladoch. Vzdyt tady jezdej lokalky z roku 1952 a jak v nich geronti rajsujou sem a tam z dotaci

Vbb

A z roku 1952 tu jezdí co? Zážitkový „Pražský táboráček“? Bobina na Retro Ostravanu? (ta je taky až z roku 1953+).
Zkuste čaj Ginko biloba, pomáhá na paměť 🙂 .

navratp

V podstatě je to jedno jestli 53 nebo84

MRC

Kolejové vozidlo má vyšší životnost, jak třeba auto… Nebo byste radši kupoval každých 10 let novou mašinu za 100 mega?… Takže 35 let je ještě v pohodě, ale souhlas, že stroje, jako jsou 122 a 123 by měli mizet …

VýpravčíXY

Ale ještě starší stroje řady 121 a 140 po kolejích SŽDC vesele jezdí dál. Některé částečně modernizované, jiné jen „přelakované“. To by nevadilo ?

MRC

šak taky říkám, že by mohli zmizet do muzea. Ale 35 let starou mašinu snad nechcete posílat do šrotu, když na nové prakticky nejsou peníze…

KarelF

A když zmizí tak stejně skončí jako náhradní díly nebo přes prostředníky se prodají jiným dopravcům. Pokud vím tak čd i čdc neprodává vyřazený majetek napřímo konkurenci. Kdesi kdysi jsem někde toto četl.

Vbb

84 nebo 54, všecko jedno. 54 nebo 24, taky jedno.
Naštěstí to „jedno“ končí někde v roce 1825 🙂

Kuba

Z roku 1952 jsou možná tak dílčí úseky tratě Brno – Havlíčkův Brod, lokálka žádná. Pokud myslíte vozidla, tak v pravidelném nenostalgickém provozu se žádná z toho roku nevyskytují.

David

Chyba, chlapče. Lokálky nemůžou jezdit. Lokálka je trať. Lokální/místní trať. A trať nejezdí.

Chronosphere

Jsou v této zemi kraje,kde výraz lokálka znamená i vozidla.Takže můžou,byť to néni dle slovníku.

Jiří Kocurek

Přilezu s křivým obviněnním, a když se dozvím, že jsem se spletl, tak místo omluvy začnu kopat kolem sebe.
A pak jdu do vedlejší dizkuze morazilovat a nadávat, že se lidi neumí chovat. Přitom sám se chovám jak řeznický pes.

Železničář z venkova

Z roku 52 tu nic v pravidelném provozu nejezdí.
Nejstarší PŮVODNÍ motoráky ř 810 jsou z počátku 80.tých let a i těch jezdí naprosté minimum ( většina jich je přestavěna na řady 814,811a 812, nebo zmodernizována)
Pershing je z poloviny 80. let, 35 let není pro lokomotivu žádný věk, to je tak akorát zajetá 😁
Železniční hnací vozidla mají uvažovanou životnost padesát a více let ( pochopitelně s dílčími modernizacemi během té doby)
Shořet vám může i zcela nové vozidlo…

Lukáš

Ale prd sériová výroba začala v 88, stačí se podívat na bok kastle, kde je štítek. Poslední sérii pak Č(S)D už nepřevzaly, protože nebyly money.

Pitrys

Nakonec se po tahanicích převzalo všechno, něco vzali italové, mám dojem 11 slováci a zbytek ČD.

Martin

1. Persing neni rv 1965. 2. I u SBB jezdi bezne takto stare lokomotivy. 3. V Nemecku rocne shori stovky autobusu,nedavno horelo ICE. Nerikam,ze udrzba je OK,ale toto se proste stava…

jal

Těžko říct, co byla příčina , ale třeba vybuchlý kondenzátor nebo trafko napájení mřížky tyristoru žádná údržba neovlivní.

Leinad

Že kondenzátor chce vybuchnout poznám od oka, že mění tvar nebo objem.

Chronosphere

To u něj budete po celou cestu sedět?🥴

ondra

Střídal jsem ten vlak 64000 na ose v ČT okolo 14 hodiny,na té 216 vyhořel hlavní automat,dál na KnV jsem dostal 163.256. Čím to stáhli z Žichlínku do Třebové,to jsem si nějak nevšiml.

jirka

nevim v kazdym pripade Dresdner-Bahnhof. nejstarsi kraksny jsou vzdy z Ceska.

Haha

Fakt jo? To asi těžko, nové Vectrony a Xmz z 90. let po modernizaci. To tam jezdí starší stroje… Nebo myslíte Kometu?

Jackub

Celá souprava Komety tam působí dost muzeálně… 🙄😏

MartinS.

Kometa se nepočítá, Kometa je zážitková turistika, vydat se s tisícem lidí na vánoční trhy, kde už dalších 50 tisíc lidí čeká:-)

HonzaX

pán je znalec…

PeMIČ

Tato byla vyrobena 1990/91 jako 162 016!!! Opravená po nehodě v Bocanovicích v roce 1995.

Vbb

To těžko, ať už tam těch vykřičníků napíšete kolik chcete.
Zpomalené 163 jsou 163.2.

162 016-0 výr.č. 8724 dodána 31.5.1991 do Ostravy, TBZ 16.7.1991, dne 8.3.2007 byla zpomalena a vznikla z ní 163 216-5, převodovky použity ke zrychlení 363 173-6 (nově 362 173-7). (Prototypy.cz)
Vidíte v tom někde 163.022?
(jinak 163.021 měla šroubový kompresor)

PeMIČ

Reagoval jsem na ten rok 1965.Ne na 163 022.Vbb 👍

Vbb

Tak co sem motáte tu 162.016?

Adam Stahl

Co tak si něco o té lokomotivě něco zjistit než začnete psát 💩? Lokomotiva řady 163 byla vyráběna od roku 1988 do roku 1992.