Další posun pro severní část Pražského okruhu. Soud odmítl stížnost radnic na platnost zeleného razítka
Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Po Městském soudu odmítl argumenty stěžovatelů i Nejvyšší správní soud.
Proč se to snaží pořád někdo blokovat !
To chtějí aby ten Severní okruh Prahy nebyl nikdy nebo jako o co jde !?! Bych jim ty průtahy nechal zaplatit !!!
Hurá! Hlavně už to konečně postavte. Zdržovači by mohli za odměnu na stavbě přiložit ruku, aby věděli, co to znamená, něco vybudovat.
V Dolních Chabrech mě hrozně baví tohle: https://mapy.cz/s/megucarace
Lidem v nových bytových domech vadilo, že kolem nich budou jezdit jiní lidé k jiným novým bytovým domům. A tak si „pár“ lidí zajede navíc několik kilometrů – tvrdá prohra jakékoliv ekologie. I když, když si na mapách člověk mění jednotlivé roky, tak je vidět, že nějaký dobrák ty zelené sloupky vždycky odstraní.
Proč to není ažv ulici Za pískovnou? Tam by to dávalo „větší“ smysl 🙂 Lidi z nové zástavby by museli okolo všichni a ne kolem školky. Ale jo, máte pravdu, tohle je dobrej paskvil 🙂
To je naprosto příšerné. Takovou úpravu přece musí schválit samospráva a PČR, ne? Kdo se pod tohle mohl podepsat a čím to bylo zdůvodněné, to tedy nechápu.
Úplatky 😖
Zbytečný zdržující mezikrok. Jak bychom si oddechli kdyby to zákony prostě neumožňovaly.
Tož, to je přesně to, co NSS právě řekl… 🙂
Což je na jednu stranu v pořádku, omezí se počet soudních řízení, na druhou stranu to pak soud může shodit v pozdější fázi, kdy to bude víc rozpracované.
Nádhera… Už se ví co se bude stavět dál až bude za těch pár let základní dálniční síť hotová? Nebo se z rozpočtu budou stavět samí obchvaty na jedničkách? Nebo snad dostanou kraje dáreček a za ty prachy co normálně dostává RSD opraví spoustu dvojek a trojek??? Potřebuju vizi co dál za těch 5 let…
Jestli potřebuješ vizi,tak si nějakou vymyslí
Je to zdarma.
Těch věcí, co se bude stavět nebo by aspoň mohlo, je mnoho. Stačí se trochu zajímat. Namátkou z těch kapacitních:
D4 od okruhu po Jílovice, VMO Brno, tunel pod Karl. Vary na D6, modernizace D35 Olomouc – Mohelnice, zkapacitnění D5, D8, D10, D11 u Prahy, tunel na I/13 pod Bílinou, obchvat Šumperka na I/44, okruh v Plzni, I/11 Mokré Lazce – Opava, I/68 Havířov – Třanovice, …
Treba Plzen – Tabor -Jihlava
Tato stavba nepomůže podle materiálů, které vedou k jejímu povolení, zlepšit dopravní situaci v Praze. Je plánována podle téměř sto let staré koncepce. Vede 6km od Pražského hradu. Je to další severojižní magistrála. Bude stát desítky miliard,. které republika zoufale potřebuje na navýšení rozpočtu ministerstva obrany.
Když to povede přes Kralupy, tak všichni budou jezdit i nadále srkze Prahu.
Bydlím na v Libni a tak 1 až 2x týdně musím jet autem do Tuchoměřic. Pro mě bude mnohem pohodlnější, rychlejší a bezpečnější najet na okruh a sjet z něj na druhé straně Vltavy, než projíždět pod Pražským hradem. Nebojte, již se přemýšlí jak udělat vnější okruh středočeským krajem. Ale to je tak na 50 let, protože je to cca 200 km silnice v zastavěné oblasti.
Dvojky a trojky neřeší ŘSD, ale kraje. Ano, po dostavbě dálniční sítě se budou zkapacitňovat jedničky a dělat obchvaty. Skoro každý jednička má naplánované nějaké narovnání.
Kupka (jako pravidelně každý ministr) představil novou dálnici, která by měla vést Plzeň – Písek – Veselí n/L – Jindřichův Hradec – Jihlava. A že se to rozpracuje a letos se uvidí.
Nějaká ekologie je jen zástupný problém. Jde jen a pouze o spekulace s pozemky. Uvedené oblasti jsou potenciálním prostorem pro rozvoj „sídelní kaše“, tedy roztahování Prahy dále do extravilánu. On má totiž jinou cenu pozemek vykoupený jako zemědělská či lesní půda na stavbu dálnice a jinou coby stavební pozemek na mnohamilionové vily po přeměně na stavební. Zcela markantní je to v Suchdole. Tam má jít dálnice v tunelu v koridoru, kde je dnes pole a následně neudržovaná zahrádkářská osada (a koridor linek 110 kV). Projekt počítá s tím, že po ukončení stavby zmizí ten „bordel“ (neudržovaná kolonie s troskami chatek… Číst vice »
Takže místo, aby byli spokojení, že se doprava v noci zklidní, zbude v obci jen další naštvanost a rozbroje.
Takže jenom obtěžovali soudní systém se zbytečnou žalobou, kterou stejně podají v další fázi dokumentace ke stavbě. Žádná velká výhra tedy.
Nic nezatěžovali, každý soudce by měl mít u takového soudu povinnost odhalit jestli sám jezdí autem a pokud ano, tak se jako podjatý vyloučit. Pak by ten výsledek byl spravedlivý.
A když nejezdí, tak by se měl taky vyloučit, protože je podjatý z druhé strany?
To je normální, nenormální je šířit smrad z výfuků svého plechového miláčka.
Aha, takže podjatost se musí řešit jen v případě když je to v zájmu Georga…
Tak ještě, že o tom, co je a není normální, nerozhodujete vy. Obdobně s tím, že soudce nesmí jezdit autem, aby nebyl podjatý, to je opět jen a pouze váš konstrukt.
Přesně tak. Zrušme auta, jezděme na koních!
Zase budeme všude šlapat do hoven 😀
Tak to by se vyloučili i ti, co podali žaloby. Jejich boj je jen vydělat na pozemcích, které levně koupili, protože tam povede dálnice a když tam má vést dálnice, tak kopou kde mohou.
Těmto spekulantům obecně by se měli pozemky vyvlastňovat bez náhrady a přeměnit na nějaký užitečný veřejný prostor, třeba park.
> přeměnit na nějaký užitečný veřejný prostor, třeba park
Jenže původně tam investor chtěl postavit dálnici…
Tys musel bejt komunista jako prase :)))
Nebo naopak tu dobu nezažil a je mu líto, že jeho talent přišel vniveč.
V tom případě ale musí být žalobce svatější než papež a tedy i oni musí dokázat, že nejezdí autem. Jinak bude jejich žaloba nepřípustná z důvodu pokrytectví. 😀
A co když jezdí autobusem, který také využívá stejnou infrastrukturu? Neměl by si každý řidič preventivně prostřelit koleno, třeba?
Jj, jestli nejezdí, jezdit by mohl…. neřešitelný problém jste vytvořil.
Georg má na každé řešení problém 😉
Máte u mne vééélikánské bezvýznamné ➕ za takovou hlášku. Toto budú s gustem používat.🤝
A rozvodové řízení smí vést soudce ženatý nebo rozvedený? A spor o smlouvu o dílo ten, co si něco už koupil nebo ten, co se na to teprve chystá? Náhradu škody na zdraví smí soudit pouze ti zdraví nebo ti co se uzdravili nebo ti nemocní?
Asi se vraťte na svoji planetu, návštěvníku….
A neměli by se vyloučit taky soudci, kteří nejezdí autem a bydlí v Praze? Ti jsou podjatí úplně stejně.
Okruh ano. Okruh bez opatření proti indukci dopravy ne.
A mohu znát ty opatření?
Patrně myslí snížení kapacity alternativních tras, možná místy i se zákazem průjezdu (byť ten může být u cílových cest někdy až kontraproduktivní).
nejlepší by bylo ten okruh postavit bez nájezdu a výjezdu, tím by se zajistilo, že indukce bude nulova
Road pricing.
Zajímavá teorie. Postavíme okruh a pak se divíme, že po něm budou jezdit auta?
Právě proto se žádný okruh stavět nemá. Přibyde akorát dalších zbytečných cest autem.
Jakože si občan Prahy řekne, nepojedu metrem, ale vezmu to okruhem 3x delší trasou, než je to metrem?
Ano, dává to smysl. Další prosím.
Já bych nestavěl žádnou novou infrastrukturu. Nové vodovody indukují vyšší spotřebu vody. Nové 5G vysílače indukují vyšší datové přenosy. Nové cyklostezky indukují více cyklistů. Každého to jenom obtěžuje…
…v nových porodnicích se může narodit víc nových blbců…
Ne úplně ideální příměr, blbci se budou rodit pořád, i bez porodnic – pak se jich akorát bude o to víc rodit doma. S rizikem, že jich díky nějakým doma obtížněji zvládnutelným komplikacím při porodu bude ještě víc, nebo ještě dalšími handicapy…
Jasně a tranzit pojede dál přes Václavák a krokem a všichni budou dejchat.
Mě a jistě i spoustě jiných řidičů je celá Praha s její dopravou u zadní části těla, ale rádi by se dostali z východu na západ nebo ze severu na jih okolo Prahy rychle a ani při tom tu Prahu vidět nemusí.
Proti indukci dopravy… Tedy zakázat lidem stěhovat se do Prahy a jejího okolí, tedy žádné nové byty. Dále pak žádné nové kanceláře, obchody a další služby nebo jiná místa, kam by lidé jezdili. Protože to všechno je za tou tzv. indukcí dopravy. Doprava se nevytvoří sama od sebe, lidé jsou principiálně líní a pokud nemají důvod, tak nikam nejezdí. Pokud chcete omezit dopravu, tak musíte omezit důvody, kvůli kterým lidé jezdí.
Už aby byl ten okruh konečně postavený. Dostat se ze severu do Prahy je katastrofa. Teda ne že by to byla z jiných směrů nějaká výhra.
A vy si myslíte, že když ten stále jen menšinový tranzit odsunete kousek dál, že vás bude od severu do města nějak výrazně méně? Možná by někteří, jak to tu tak čtu, měli nejlépe začít sami u sebe.
Kdyz jsem bydlel na P8 Ladvi a relativne casto potreboval na zapad, Rudna, Beroun atd. a bral jsem auto vzhledem k mnozstvi prepravovanych lidi a veci, musel jsem vzdy zajizdet do centra, protoze zadna rozumna vnejsi cesta proste neexistuje. Takze ano, verim, ze se mestu vyrazne ulevi, az se dokonci okruh, klidne si na cestu do Prahy pak nasadte myto, to tomu pak ulevi taky… sam kdyz nemusim, autem do centra nejedu a preferuji mhd.
Zbytečný stres, tady na tomhle webu jsou takoví zarytí zpátečníci. Radši, aby veškerý tranzit jel přes Prahu a způsoboval časovou, finančí a zdravotní ztrátu milionu lidí. Budou tu propragovat že zboží se má vozit na kole.
Žijíce v předmětné oblasti a stojíce denně hodinu v Holešovičkách a zpátky hodinu na Břevnově nebo v Holešovicích bych rád bych tyto starosty potkal v noci někde v opuštěné uličce … abych jim nastínil své mínění o jejich počínání …
Krásně jste to popsal. Ale nejspíš dospějete do mého stádia, kdy se spíš bojíte, že nějakého politika potkáte. Nějak se mi kvůli nim do tepláků nechce. 😀
Vyhrožování k nahlášení na policii? Ty kolony si tam zjevně spoluvytváříte sám. A vzhledem k tomu, kolik vás jezdí jen po Praze, se vám ten následný trest, počítám, ani nevyplatí…
Když jedu z Ústí na jih pod Prahu, musím opravdu přes centrum?
A jinak než naznačeným způsobem to neumíte?
Očividně se to desítky let jinak nedaří.
Dal jsem vám plus za obsah, ale ta forma… Sakra, chlape, když neumíte přechodníky, tak je nepoužívejte. Z toho normálně krvácí oči.
Třeba má rozdvojenou osobnost.
Zkuste to spis pri jednani zastupitelstva, vyhnete se riziku, ze budete nekolik let sledovat stavbu z te osklive oranzove budovy u letiste.
Optimisty já rád. 😀
A vy si myslíte, že Holešovičky na tom budou díky vnějšímu okruhu lépe? No, je hezké vidět taky optimisty.
Samozřejmě, spoustu cest přes Prahu v různých směrech vede Holešovičkama.
Ano, casto jezdime z Berounska do Kobylis. Moc jinak nez Holesovickama to nejde, vnejsi okruh rozhodne pomuze.
Jsem na tom stejně. Letňany – Beroun = 30 let Holešovice.
Holešovice nejsou Holešovičky. Holešovicím se dnes už dá vypnout díky Blance, Holešovičkám těžko.
Podle dopravní studie, která je přílohou EIA, má postavení této části okruhu doprava klesnout V Holešovičkách o 9 tis., tedy o nějakých 10 %. Žádné zázraky tedy nečekejte.