Co si představujete pod pojmem velkoryseji ? V sobotu jsem tam šel od Kramolné až dolu,kde se bude razit tunel a je to opravdu stavba ve velmi složitém terénu.
Obrovská škoda je, že bude u Vysokova kruhový objezd pro křížení silnic I/33 a I/14. Bohužel bude tak nešťastně do kopce, že tohle bude 100% špunt a budou se tady štosovat auta za pomalu se rozjíždějícími kamiony. Tady se podle mého názoru hodně zbytečně šetří.
Jedná se o efektivitu investic… obchvat nebude levný a kazit ho úrovňovou křižovatkou (i když je to kruháč) je šetření na nepravém místě. Primárně by křižovatky na silnicích první třídy měly být mimoúrovňové (snad s vyjímkou území obce kde by stejně byla „padesátka“), a křižovatka dvou jedniček potom tuplem! Terén je tam vcelku příznivý, stačilo by trochu víc prohrábnout zářez I/33 (což by mělo příznivý vedlejší efekt zmenšení stoupání) a udělat most na I/14…
Jo to máte asi pravdu ale i v okolí kruháče je dost málo místa na něco většího. Vpravo ve směru na Skalici jsou domy a vlevo kopec. Nehledě na to že ten obchvat stojí takovejch prachů,že tohle už stavět a platit asi nechtějí.
Instrus
1 měsíc
Mimochodem, proč se nestaví v nějakém rozumnějším profilu?
Pokud se nepletu, jedna z možností uvažuje zaústění polského eska
Hlavně se to razantně zlepší po dostavbě naší D11 a také ještě polské S5, samozřejmě jsem ale trochu nešťastný z chybějících přímých ramp na křižovatce ve Vysokově směr PL – HK a HK – PL, vše bude muset přes kruháč.
To nerozporuji, ale zároveň si takto silný směr vymůže plynulejší průjezd přes kruhový objezd. HK – PL zároveň dělá možnost vjezdu na kruhový objezd PL-HK.
Měl by jste zdroj té informace? Zprovoznění přeložky II/303 bylo přesunuto z konce roku 2026 na přelom 2026/2027, lze dohledat i zde ve starších článcích. Zprovoznění obchvatu Náchoda je plánováno v prvním čtvrtletí 2028.
Omlouvám se.
Informace o zprovoznění současně už neplatí.
Aspoň se mě ji nepodařilo dohledat a platí Vámi uvedené termíny.
Ale zprovoznění přeložky Náchodu vůbec nepomůže …
Zprovoznění přeložky Náchodu částečně pomůže (můj předpoklad jak jsem psal), protože začne u tranzitu převládat směr Pražská – Polská (Běloveská). Když jeden směr převládá je plynulejší průjezd v tomto směru. Broumovsko tak nebude již využívat oba kruhové objezdy a uvolní kapacitu v podjezdu. Broumovsko bude na přeložku najíždět na kruhovém objezdu, který vznikne v Bělovsi u Alberta.
To ano. Ale je otázkou, zda to bude nejlepší řešení. Je to sice nejkratší cesta od Prahy nebo HK např. do Nysy, Opole apod., ale od hranic v Náchodě-Bělovsi až do Klodzka se řidiči budou nadále ploužit přes obce: Kudowa Zdrój, Jeleniów, Duszniki, Szytna, Szalejów Górny….všude padesátka, samé radary, i policie tu často s chutí měří rychlost, četné zákazy předjíždění. Navíc se zde zdolává hlavní hřeben Orlických hor, i když jen na jejich okraji, kde to přes veškerou snahu silničářů bývá v zimě problematické a zejména kamiony tu často uvíznou i na mnoho hodin To se pak nejezdí a na… Číst vice »
Když už je v článku výčet profesí, nad kterými bdí sv. Barbora, tak přidávám ještě dělostřelce 🙂
Dobrá zpráva. Škoda jen že to nepojali trošku velkoryseji. Snad se tam nikde nebudu tvořit kolony.
Přejme stavitelům mnoho zdaru ať se jim dílo daří.
Co si představujete pod pojmem velkoryseji ? V sobotu jsem tam šel od Kramolné až dolu,kde se bude razit tunel a je to opravdu stavba ve velmi složitém terénu.
Obrovská škoda je, že bude u Vysokova kruhový objezd pro křížení silnic I/33 a I/14. Bohužel bude tak nešťastně do kopce, že tohle bude 100% špunt a budou se tady štosovat auta za pomalu se rozjíždějícími kamiony. Tady se podle mého názoru hodně zbytečně šetří.
Taky si myslím. Taková stavba by si zasloužila MUK.
Tak je to stále křížení dvou silnic 1.třídy. Nejsou to dálnice. A určitě projet tenhle kruhák bude rychlejší než projet Náchod od hranic.
Jedná se o efektivitu investic… obchvat nebude levný a kazit ho úrovňovou křižovatkou (i když je to kruháč) je šetření na nepravém místě. Primárně by křižovatky na silnicích první třídy měly být mimoúrovňové (snad s vyjímkou území obce kde by stejně byla „padesátka“), a křižovatka dvou jedniček potom tuplem! Terén je tam vcelku příznivý, stačilo by trochu víc prohrábnout zářez I/33 (což by mělo příznivý vedlejší efekt zmenšení stoupání) a udělat most na I/14…
Myslím tím ten kruháč. Tam se bojím že při větším provozu by se to tam mohlo štosovat. No uvidíme co s provozem udělá zprovoznění D11.
Jo to máte asi pravdu ale i v okolí kruháče je dost málo místa na něco většího. Vpravo ve směru na Skalici jsou domy a vlevo kopec. Nehledě na to že ten obchvat stojí takovejch prachů,že tohle už stavět a platit asi nechtějí.
Mimochodem, proč se nestaví v nějakém rozumnějším profilu?
Pokud se nepletu, jedna z možností uvažuje zaústění polského eska
Polská S8 je plánována směr Lichkov (Králíky).
Především bude polská S8 v dohledné době jen po Klodzko…
Jestli máte 4 miliardy navíc……. Pro plánované intenzity to stačí bohatě. Spousta dopravy končí a začíná v Náchodě.
No nemyslím si. Řekl bych že většina dopravy tam bude tranzitní. Kolikrát to stojí už na kopci a než se člověk proskáče těmi kruháči tak zešedivý.
í
Příště napíšu šedivé vlasy 😀
Přesně, když nevíte, musí se to obejít 😀
Můj názor je, že se situace o něco zlepší příští rok, až se otevře přeložka II/303. V tu dobu se tranzit na Broumovsko přesune na Polskou ulici.
Hlavně se to razantně zlepší po dostavbě naší D11 a také ještě polské S5, samozřejmě jsem ale trochu nešťastný z chybějících přímých ramp na křižovatce ve Vysokově směr PL – HK a HK – PL, vše bude muset přes kruháč.
Směr HK – PL a PL – HK bude muset přes kruhový objezd. Směr HK – Nové Město nad Metují a Nové Město nad Metují – Náchod boude mít bypass.
Největší intenzita je HK-PL(včetně ČK, Hr, PnM,Br) a to bude jezdit 3 kvadranty kruháčem….z HK na NMnM přes Vysokov toho moc bypass nevyužije že.
To nerozporuji, ale zároveň si takto silný směr vymůže plynulejší průjezd přes kruhový objezd. HK – PL zároveň dělá možnost vjezdu na kruhový objezd PL-HK.
A,tak si to zas tak neberte. Abych byl kvůli nějakému kruháku,nebo obchvatu nešťastný, to ne.
Přeložka se má zprovoznit s obchvatem…
A sjezd na Broumovsko,kde jsou podobné intenzity jako na PL není řešen mimoúrovňově,ale krizovatkou s téčkem.
Měl by jste zdroj té informace? Zprovoznění přeložky II/303 bylo přesunuto z konce roku 2026 na přelom 2026/2027, lze dohledat i zde ve starších článcích. Zprovoznění obchvatu Náchoda je plánováno v prvním čtvrtletí 2028.
Omlouvám se.
Informace o zprovoznění současně už neplatí.
Aspoň se mě ji nepodařilo dohledat a platí Vámi uvedené termíny.
Ale zprovoznění přeložky Náchodu vůbec nepomůže …
Zprovoznění přeložky Náchodu částečně pomůže (můj předpoklad jak jsem psal), protože začne u tranzitu převládat směr Pražská – Polská (Běloveská). Když jeden směr převládá je plynulejší průjezd v tomto směru. Broumovsko tak nebude již využívat oba kruhové objezdy a uvolní kapacitu v podjezdu. Broumovsko bude na přeložku najíždět na kruhovém objezdu, který vznikne v Bělovsi u Alberta.
Na vjezdu do Náchoda od Jaroměře 20 tis. aut za den, přes bývalý přechod do Polska 8 tis. a z toho je spousta Náchoďáků, jezdící na nákupy.
Skrz Náchod projíždí nejen tranzit na Polsko,ale také směr na Hronov(Polici,Broumov,Adršpach) a směr Červený Kostelec
Stojí, protože je Náchod ucpaný místní dopravou.
Tak snad bude hotová D11 dřív než tady to, jinak bude část Polska jezdit tudy
Část Polska tudy bude jezdit i po dodělání D11.
To ano. Ale je otázkou, zda to bude nejlepší řešení. Je to sice nejkratší cesta od Prahy nebo HK např. do Nysy, Opole apod., ale od hranic v Náchodě-Bělovsi až do Klodzka se řidiči budou nadále ploužit přes obce: Kudowa Zdrój, Jeleniów, Duszniki, Szytna, Szalejów Górny….všude padesátka, samé radary, i policie tu často s chutí měří rychlost, četné zákazy předjíždění. Navíc se zde zdolává hlavní hřeben Orlických hor, i když jen na jejich okraji, kde to přes veškerou snahu silničářů bývá v zimě problematické a zejména kamiony tu často uvíznou i na mnoho hodin To se pak nejezdí a na… Číst vice »
Dokonce bude jednodušší a rychlejší jet tudy z Prahy/HK do Jeseníku.