Další posun na stavbě nejdelšího železničního tunelu. Pod Brennerem skončila ražba 14 kilometrů
Slavnostní dokončení ražby tunelovacím strojem Virginia. Foto: BBT
Tunel se staví od roku 2007.
Tunel se staví od roku 2007.
Mají 2 tubusy a u nás se u Budějic váhá nad 1 tubusem.
Nemělo by tam být jednoho dne v únoru, aby to dávalo smysl?
Prostě tam mají poradny hory a tak je ten tunel jasná volba. Ne jako mít tunel někam, kam se dá v pohodě jet i s dětmi na kole.
S dětmi v pohodě na kole vyjedu kopečky, kam to vlak fakt moc nedá..
Z výše uvedeného je jasné, že Beroun nebude nikdy. Jistá naděje je u Drážďan, které budou dělat Němci. Ale i tak to před rokem 2050 nebude.
To už tvrdím 15 let. Vítám v klubu.
A když u modelového kolejiště v klubu vidím mládež, která učí děti, cestující počká a vlak musí jezdit ze stanice do stanice a mít kde stát ( místo toho aby jel do cíle ), tak se děsím
Mě překvapuje, že ten tunel od Innsbrucku stoupá k hranici a pak zase klesá k Itálii. Měl jsem představu, že takovéto tunely jsou rovné – proto se jmenuje úpatní. Ale ono to je asi úmysl pro odvod vody, kdyby náhodou do tunelu prosákla. Nebo to má jiný důvod?
V případě poruchy může vlak dojet samospádem 😛
Ano, střechovitý sklon tunelu se dělá taky kvůli odvodnění, funguje to hned už od začátku ražby. Z tohodle důvodu je vždy lepší kutat tunel od spoda nahoru, aby se nemusela čerpat voda.
Na Wikipedii pisou, ze je to kvuli odvodneni, a ze dokonce je ten vrchol pod AT/IT hranicema, aby rakouska voda tekla do Rakouska a italska do Italie, i kdyz idealni umisteni vrcholu by bylo nizeji dale.
To vyústění tunelu ve Franzensfeste/Fortezza mi stále vrtá hlavou. Fortezza je totiž na konci velmi rovného údolí, které se táhne od Vipitena/Sterzingu. Kdyby jižní portál byl tady, mohl být tunel o cca 15 km kratší – nějak takhle https://mapy.cz/s/colerajahe jenomže pak by opravdu nemohl být nejvyšší bod v místě st. hranice. A naopak za Fortezzou se to láme hodně dolů do Brixenu/Bressanone, takže bez stavby další navazující trati zde stejně budou velké sklony nevhodné pro nákladní dopravu. To už by mi větší smysl dávalo mít jižní portál dole u Brixenu v Aice/Aicha, kde mimo jiné ústí ta odvodňovací štola. A… Číst vice »
Tunel by byl sice kratší, ale museli by szase upravit těch cca 15 km po povrchu na rychlost 250 (na tenhle tunel má navázat další) a taky se počítá ušetřená energie, tady by byl vrchol v tunelu výš.
Tak s tou vodou je to dobrá paranoia. Odkud bude prosakovat voda taky záleží na sklonech geologických zlomů a rozhraní.
Mně není jasná ta zmínka o Schengenu. Ta dohoda byla podepsána 1985, ne?
Rakousko a Itálie jsou v Schengenu od prosince a října 1997
Takové eurohujerství, normálního člověka by nenapadlo to spojovat…
Normálního člověka by nenapadlo rýpat na dopravním serveru do eurohujerství v souvislosti s otevřením takové stavby jako je Brennerský tunel. Normální člověk je rád, že může překračovat hranice kdekoli a bez kontrol. Rakušané a Italové měli také docela pohnuté vztahy v minulosti a otevřené hranice mezi Rakouskem a Itálií se na obou stranách bere jako velké plus.
Infografiky jsou super…
Mají štěstí, že úpatí Brenneru není památkově chráněné. Jinak by si nekopli a museli by s nůší přes kopec. 🙂
Já už četl pod Berounem 🙂
Já též!
Ne, ne tunel pod Berounem by byl komplikovaný oříšek, ne jako provrtat pár km skrz Alpy. 🙂
Skalní masiv s vysokým nadložím jsou v podstatě nejjednodušší podmínky jaký můžou pro ražený tunel být. V rámci ČR máme obecně geologické podmínky o dost složitější. Nemluvě o často nízkém nadloží a velké zastavěnosti území kdy je často nutno razit i pod zástavbou.
Jenže ono jde taky o délku. Ten brennerský je víc než dvojnásobně dlouhý.
Ale jinak máte samozřejmě pravdu.