Další porucha trakčního vedení na koridoru. SŽ má podezření na úmyslné poškození
Tunely Nelahozeves. Autor: Jan Píšala

Poškození na trati Kralupy - Nelahozeves je rozsáhlé.

Poškození na trati Kralupy - Nelahozeves je rozsáhlé.
Ted me trochu mrzi, ze u vlakove dopravy neni podobna regulace kolem zpozdeni a kompenzaci pro cestujici jako u letadel a treba i dvoustupnove u lokalek a dalkovych vlaku vyssi kategorie. Dopravce by pak mit moznost tyto kompenzace vymahat po spravci dopravni cesty. Navic treba i definovat co je a neni zasah vyssi moci, treba i podle sily vetru/srazek/snehu … ktery budou treba vyse nez nejaky 5/10 lety extremy. Jenom tim se spravce cesty dokope do toho, ze draha bude spolehliva.
Jako doplněk obvyklá nekoordinovanost ČD. Vlak rj256 zrušili v Praze, příjezd 17:43 nástupiště 3. Rychlík na Děčín ujel lidem v 17:45 z pátého. Skvělá práce, stihli jsme to jen 2 a ještě jsme byli popohánění průvodčím „jako co je, jedeme!!!“. S cizinci se nikdo vůbec nezaobíral. Skvělá práce – prý národní dopravce.
A není to poprvé. Minule v Roudnici stáli lidi ze zrušeného EC 2 hodiny na peróně, aby je pak zahnali dovnitř. Na to přijel rychlík, odjel a lidi vyběhli zpět a čekali další asi půl hodiny. Počet zaměstnanců ČD – nula, informace žádné.
Bohužel je tlak na co nejmenší počet lidí v provozu, což má své stinné stránky. Třeba při mimořádnostech. Ale stále si troufnu tvrdit, že ČD zvládá mimořádnosti o parník lépe, než konkurence, viz. Lipník. Osobně si nedělám iluze, že by to bylo v zahraničí při MIMO podobného rozsahu lepší. Personál na místě mimořádnosti nikdo nevyčaruje a jediný dispečerský vlakvedoucí na celé Čechy už pravděpodobně vezl nějakou soupravu z Prahy. Lepší to nebude, spíše naopak vzhledem k tomu, že vlakvedoucí/průvodčí nebo pokladní není do budoucna moc perspektivní povolání.
To je všechno pochopitelné, ale jedná se jen a jen o komunikaci a krizové řízení. Čarodějnictví netřeba.
Když neproběhne jediné hlášení v cizím jazyce, vyženou vás z vlaku a jiným ujedou před nosem a další ruší, těžko budete mít pochopení a organizační schopnosti asi chválit nebudete. Zvlášť když to není záhy po události a opatření už měla čas si „sednout“.
Co musím pochválit, je nasazení chlapů za volanty autobusů.
Jj, honem honem všem ujet a pak ten R 678 jako vždy poskakoval od Řeže za osobakem, ktery nestíhá jízdní doby…
Chápu rozčarování, ale 256 tak jak jezdí teď, stejně končí v Děčíně, takže cizinci tam asi moc nebyli.
V cem je problem railjet bez nutnosti objizdeni vest pres Lysou a UNL Zapad?
Momentálně trochu rozvrtana pravobřežka.
Na těchto mimořádnostech se krásně ukazují neduhy železniční dopravy. Když dojde k nějakému problému na silnici, buď se to objede rovnou, bez zásadního zdržení, nebo se počká hodinu, dvě, než se mimořádnost vyřeší. Naprosto výjimečně to trvá delší dobu. Zato na železnici když se něco stane, jsou to mnohahodinové výpadky obvykle bez jakékoliv náhrady. Jako věta „expresy Krušnohor a rychlíky Labe byly odřeknuty“ jistě v odpolední přepravní špičce potěší tisíce pravidelných cestujících. Jak se teď mají dostat domů, do vzdálenějších cílů? Že jim pak třeba někdo vrátí jízdné je velmi chabá náplast. Aneb dřívější marketingové heslo „auta stojí, vlaky jedou“,… Číst vice »
V neděli jsem byl v Lipníku a dnes v Kralupech. V mezidobí jsem vlakem nejel, tak byl klid. Dnešní zpoždění na dojezdu asi 90 minut je proti 6 hodinám v neděli prakticky zanedbatelné, díky za rychlou organizaci NAD. Fíra od 6914 taky říkal, že v tunelu hoří.
Nic vážného. Náklad vezl dřevěnou štěpku, pravděpodobně preventivní výjezd.
Jízda vlakem pro německé cestující byla dnes odpoledne oporavdu pestrá.Berliner je pro ně pezpřestupový spoj.Dnes ve stručnosti:Z Prahy /ve 12.30hod/ do Kralup včas.A pak to přišlo: V Kralupech vlak končí,přestup na autobus do Nelahozevsi.Tam na osobák ČD do Ústí.Ten však byl zrušen v Lovosicích.Tak vystoupit čekat na spěšňák od Žatce/25 min/.Tím do Ústí.Z Ústí do Drážďan opět busem a pak do Berlína vlakem.
A pak si kupte lístek na vlak do Kodaně…
třeba za svých 16 stovek dostanete ne 11, ale 16 hodin ve vlaku. a to se vyplatí.
Vlakem do Kodaně může dobrovolně jet leda drážní fanoušek, šotouš a ten delší pobyt ve vláčku spíš ještě ocení.
Lebo ten vlak nikde medzi Prahou a Kodani nezastavuje vsak. Niekedy staci zapojit mozog
Taky je vhodné mít zapojený senzor nadsázky.
Jasně – proč si lámat hlavu s cestujícími, když se rychlíky dají jednoduše zrušit. Za chybu přece může státní Správa železnic, která kašle údržbu. Za to přece nemohou České dráhy, které vlastní stát… Ehm, moment…
Náklad serval dráty celkem důkladě. Zatím neověřeně : mělo by v tunelech, popřípadě v bezprostřední blízkosti i hořet. Prvotní ověření na stránkách výjezdů jednotek požární ochrany SČ kraje tomu nasvědčuje.
Té nemožnosti jízdy odklonem je docela škoda. Ví se důvod?
Takovej odklon Roudnice-Straškov-Zlonice-Podlešín-Kralupy by byl hezkej. 🙂
Takový vyhlídkový, nojo to je tak, když se už více jak století končí ve Velvarech, místo aby bylo propojení s tratí 095 u Černucí nebo obdobně totéž cancour končící v Lužci místo napojení na 092….
Co všecko se dá udělat a vymyslet, aby se nemusely předělávat profilem nevyhovující tunely, nedejbože udělat použitelná trať z Prahy do Všetat, která by našla využití celoročně.
Nejsou náhodou Všetaty ucpané?
Tady jde o odklon v případě poruchy nebo nehody. Ta může být i v novém tunelu. Nijak to nekoliduje s potřebou modernizace Všetat. Ostatně, asi to tam tak jednoduché není, kdyby bylo tak by ty vlaky neodřekli a jeli by tamtudy.
Všetaty se mají předělávat. Už aby to bylo.
Což o to, kdyby u Zlonic byla spojka a měli to na ten kopec čím vytáhnout, určitě lepší, než tvrdnout hodiny dole u řeky. Krátké soupravy osobních vozů nejsou ani moc těžké. Ale oni si ti lidé ve vlaku rádi počkají, však jím stejně jezdí jen pro zábavu. 😉
Tak to nepochybně:-)
Zjistilo se, že přes Neratovice chybí elektrizace?
Tak zrovna tam by to úplně nepomohlo… Jestli to bylo v tunelech u Nelahozevsi, úvrať v Kralupech jako úvrať v Lysé… Navíc tam dvoukolejka… Akorát menší provoz… Ale až do Všetat jedna kolej… Nelahozeves se dost blbě objíždí…
Přímo z Prahy do Všetat, po elektrifikované dvoukolejce, to by šlo..