Další porucha trakčního vedení na koridoru. SŽ má podezření na úmyslné poškození
Tunely Nelahozeves. Autor: Jan Píšala

Poškození na trati Kralupy - Nelahozeves je rozsáhlé.

Poškození na trati Kralupy - Nelahozeves je rozsáhlé.
Prověřte russáckou sabotáž. Po pokusu o žhářství v garážích DPP na Proseku bych se nedivil vůbec ničemu…
Russaci jsou jako na SŽ?
Nemá smysl stavět VRT, když SŽ není schopna zabezpečit koridorové tratě… Dnes a denně jsme svědky jejich selhání… Má důvěra k železnici je na nule…
Jasně, je proste lepší nemít alternativní trasy… 🙂
A funguji ty alternativni trasy bez chyby?
Zkuste se podívat, jak rychle se zprůjezdní dálnice po hořícím kamionů… nejsou to měsíce
Až bude hořet kamion se stovkami tun benzenu, tak to bude relevantní srovnání
Takovej kamion by asi byl mirne prelozenej
A jak to na téhle trati dopadá, i když by to šlo přes Lysou tak raději se i EC či Krušnohor zruší. Dělá SŽ nějaká opatření aby šly ty odklony na/z druhý břeh Labe snadněji. I někakym stavebním řešením – #MYNiC
Krušnohor často využívám. Už od července letošního roku čekám, že mi ČD vrátí peníze za jízdenku ze zrušeného vlaku….leč marně.
Ted me trochu mrzi, ze u vlakove dopravy neni podobna regulace kolem zpozdeni a kompenzaci pro cestujici jako u letadel a treba i dvoustupnove u lokalek a dalkovych vlaku vyssi kategorie. Dopravce by pak mit moznost tyto kompenzace vymahat po spravci dopravni cesty. Navic treba i definovat co je a neni zasah vyssi moci, treba i podle sily vetru/srazek/snehu … ktery budou treba vyse nez nejaky 5/10 lety extremy. Jenom tim se spravce cesty dokope do toho, ze draha bude spolehliva.
Ale nezabráníte zlodějům ( viz teď ta krádež kabelů v Lipníku ).
Pracuji jako kabelář pro telematiku a krádeže jsou běžnější, než si myslíte.
Ok a to ze nekdo pouzije na koridoru hakovnici? Ze nekomu spadnout 3x za sebou na koridoru na trat vetve? Ze si nekdo nedokaze naplanovat prorez zelene bez vyluky, …
A zlodej kabelu, ok napajeni nejaky narocnych prvku … ale bezpecnostni prvky by uplne v pohode krome napajeni mohly mit solary a baterku. Na silnicich to funguje, takze by to snad zvladla i zeleznice v ramci miliardovych rekonstrukci. Sice by mozna neco neslo ovladat, ale porad budou treba videt obsazeny/volny prejezdy, prestaveni vyhybek atd. – kvuli kabelu proste z niceho nic nemusim spolehat na kartarku.
Na silnici to funguje, protože na silnici není zabezbečovačka. Víte vůbec, co je zabezpečovací zařízení, jak fungule?
Bohužel tak to je. Dopravci musí platit sabotáži železnic i za nevyužití dopravní cesty. Bohužel sabotáž nemusí platit dopravcům nic. Ani za evidentní průtahy při vyšetřování mimořádností…
Jak jsi přišel na to, že u vlakové dopravy není regulace a kompenzace za zpoždění? Žiješ na Marsu? 🙂
Jako doplněk obvyklá nekoordinovanost ČD. Vlak rj256 zrušili v Praze, příjezd 17:43 nástupiště 3. Rychlík na Děčín ujel lidem v 17:45 z pátého. Skvělá práce, stihli jsme to jen 2 a ještě jsme byli popohánění průvodčím „jako co je, jedeme!!!“. S cizinci se nikdo vůbec nezaobíral. Skvělá práce – prý národní dopravce.
A není to poprvé. Minule v Roudnici stáli lidi ze zrušeného EC 2 hodiny na peróně, aby je pak zahnali dovnitř. Na to přijel rychlík, odjel a lidi vyběhli zpět a čekali další asi půl hodiny. Počet zaměstnanců ČD – nula, informace žádné.
Bohužel je tlak na co nejmenší počet lidí v provozu, což má své stinné stránky. Třeba při mimořádnostech. Ale stále si troufnu tvrdit, že ČD zvládá mimořádnosti o parník lépe, než konkurence, viz. Lipník. Osobně si nedělám iluze, že by to bylo v zahraničí při MIMO podobného rozsahu lepší. Personál na místě mimořádnosti nikdo nevyčaruje a jediný dispečerský vlakvedoucí na celé Čechy už pravděpodobně vezl nějakou soupravu z Prahy. Lepší to nebude, spíše naopak vzhledem k tomu, že vlakvedoucí/průvodčí nebo pokladní není do budoucna moc perspektivní povolání.
To je všechno pochopitelné, ale jedná se jen a jen o komunikaci a krizové řízení. Čarodějnictví netřeba.
Když neproběhne jediné hlášení v cizím jazyce, vyženou vás z vlaku a jiným ujedou před nosem a další ruší, těžko budete mít pochopení a organizační schopnosti asi chválit nebudete. Zvlášť když to není záhy po události a opatření už měla čas si „sednout“.
Co musím pochválit, je nasazení chlapů za volanty autobusů.
I kdyby ty informace někdo šířil nějak systémově – do nějakého kecálka IT systému přístupného všem, neděje se tak. Často jsou mimořádnosti do těchto systémů popsány až ex-post.. po 2 hodinách vzniku MU.. To už se většinou dispečeři domluvili na řešení a obvolali si vlaky.. Technika je – systém na to je. Jenom se nepoužívá. Proč? Ptal jsem se přímo těch lidí z provozu – dispečeři SŽ, a i u dopravců.. V prvopočátku vzniku MU není čas.. volá se, zjišťuje se.. Je v tom procesu spousta lidí a každý spoléhá na to, že informace předá ten druhý.. No a pak… Číst vice »
Jj, honem honem všem ujet a pak ten R 678 jako vždy poskakoval od Řeže za osobakem, ktery nestíhá jízdní doby…
Chápu rozčarování, ale 256 tak jak jezdí teď, stejně končí v Děčíně, takže cizinci tam asi moc nebyli.
V cem je problem railjet bez nutnosti objizdeni vest pres Lysou a UNL Zapad?
Momentálně trochu rozvrtana pravobřežka.
Aktuálně railjet objíždět musí… Jezdí HV+Řídící vůz+ zbytek. Řídící vůz zatím nemá (nebo nemají schválené) ETCS. Viz objíždění, právě 256, v Děčíně…
Ono se na pravobřežce vyskytuje ETCS? Ale nevím, jestli do Prahy přijíždí řidičákem za mašinou nebo vzadu.
Jsou otočené řidičákem do Prahy.
Zeptal bych se, zda taurus smi projet pravobrezkou z Lyse do Usti.
A proč by nesměl?
Nevím jestli to stále trvá, ale nesměl tam jet trakčně kvůli ovlivňování zab zař.
Protože nesmí. Je tam zastaralé ZZ a Taurus je ještě generace lokomotiv, která neměla až tak vychytané filtry.
Nesmí jet vlastní silou.
Možná bys to mohl zkusit koordinovat sám 😀 Máš pocit, že jakýkoliv dopravce si může v dnešním konkurenčním prostředí dovolit držet po celé republice stovky lidí navíc, aby když náhodou něco, mohl je poslat hned do akce? Kde žiješ, dnes všichni dopravci drží jen ve směně jen nezbytně nutné množství zaměstnanců pro běžný provoz a rezervy jsou téměř nula.
Nechat lidi prestoupit od rj 256 do R Labe, tedy pockat s odjezdem o 5 az 10 minut by si vyzadalo kolik lidi navic?
A vy bezpečně víte, že je to chyba ČD? Co když to čekání zamítl dispečer SŽ?
Na těchto mimořádnostech se krásně ukazují neduhy železniční dopravy. Když dojde k nějakému problému na silnici, buď se to objede rovnou, bez zásadního zdržení, nebo se počká hodinu, dvě, než se mimořádnost vyřeší. Naprosto výjimečně to trvá delší dobu. Zato na železnici když se něco stane, jsou to mnohahodinové výpadky obvykle bez jakékoliv náhrady. Jako věta „expresy Krušnohor a rychlíky Labe byly odřeknuty“ jistě v odpolední přepravní špičce potěší tisíce pravidelných cestujících. Jak se teď mají dostat domů, do vzdálenějších cílů? Že jim pak třeba někdo vrátí jízdné je velmi chabá náplast. Aneb dřívější marketingové heslo „auta stojí, vlaky jedou“,… Číst vice »
Ty rychlíky byly někdy odříkány jen formálně, protože ve skutečnosti ten úsek opravdu nejely. Reálně se v Nelahozevsi obracely, mezi Nelahozevsem a Kralupy pendlovaly busy a do Prahy osobka. Ale psalo se, že Nelahozeves-Praha a zpět byly odřeknuty. Přeprava mezi Prahou a Ústím v zásadě zajištěna byla, pochopitelně o dost pomalejší. Ve 12:33 jsem jel z Prahy (378), v Ústí 15:40. Dalo se o pár minut dříve otočeným 173 jako 378.
V neděli jsem byl v Lipníku a dnes v Kralupech. V mezidobí jsem vlakem nejel, tak byl klid. Dnešní zpoždění na dojezdu asi 90 minut je proti 6 hodinám v neděli prakticky zanedbatelné, díky za rychlou organizaci NAD. Fíra od 6914 taky říkal, že v tunelu hoří.
Nic vážného. Náklad vezl dřevěnou štěpku, pravděpodobně preventivní výjezd.
Jízda vlakem pro německé cestující byla dnes odpoledne oporavdu pestrá.Berliner je pro ně pezpřestupový spoj.Dnes ve stručnosti:Z Prahy /ve 12.30hod/ do Kralup včas.A pak to přišlo: V Kralupech vlak končí,přestup na autobus do Nelahozevsi.Tam na osobák ČD do Ústí.Ten však byl zrušen v Lovosicích.Tak vystoupit čekat na spěšňák od Žatce/25 min/.Tím do Ústí.Z Ústí do Drážďan opět busem a pak do Berlína vlakem.
Ještě bych dodal, že v obou případech jsem byl v prvním vlaku, který z daného směru neprojel. To nevymyslíš.
A pak si kupte lístek na vlak do Kodaně…
třeba za svých 16 stovek dostanete ne 11, ale 16 hodin ve vlaku. a to se vyplatí.
Vlakem do Kodaně může dobrovolně jet leda drážní fanoušek, šotouš a ten delší pobyt ve vláčku spíš ještě ocení.
Lebo ten vlak nikde medzi Prahou a Kodani nezastavuje vsak. Niekedy staci zapojit mozog
Taky je vhodné mít zapojený senzor nadsázky.
Nebyl v základní výbavě, tak se nedivte, že ho nemá…
Já tam jel přesně před rokem 4.11. 🙂
Super šotocesta, to bez diskuse. Akorát mi vadilo, že jsem až pozdě zjistil, že v EC Hamburg-Kodaň není žádný catering. Ale přejezd estakády v Rendsburgu a přes moře u Nyborgu to bohatě vynahradil.
Jinak v HH Hbf. doporučuji restauraci Schweinske. V části restaurace si lze sednout tak, že člověk má u jídla výhled na kolejiště.
Viděl jsem na YT report z novýho Talga od doc7austina. Ten catering ve formě prodejního automatu s medvídkama Haribo je dobrej úlet. To už fakt raděj “drážní” červíky s česnekem…
Jasně – proč si lámat hlavu s cestujícími, když se rychlíky dají jednoduše zrušit. Za chybu přece může státní Správa železnic, která kašle údržbu. Za to přece nemohou České dráhy, které vlastní stát… Ehm, moment…
Moment, vy víte, co a jak se tam stalo? A ČD nákladní vlaky nevozí
Náklad serval dráty celkem důkladě. Zatím neověřeně : mělo by v tunelech, popřípadě v bezprostřední blízkosti i hořet. Prvotní ověření na stránkách výjezdů jednotek požární ochrany SČ kraje tomu nasvědčuje.
Té nemožnosti jízdy odklonem je docela škoda. Ví se důvod?
Takovej odklon Roudnice-Straškov-Zlonice-Podlešín-Kralupy by byl hezkej. 🙂
Takový vyhlídkový, nojo to je tak, když se už více jak století končí ve Velvarech, místo aby bylo propojení s tratí 095 u Černucí nebo obdobně totéž cancour končící v Lužci místo napojení na 092….
Co všecko se dá udělat a vymyslet, aby se nemusely předělávat profilem nevyhovující tunely, nedejbože udělat použitelná trať z Prahy do Všetat, která by našla využití celoročně.
Nejsou náhodou Všetaty ucpané?
Tady jde o odklon v případě poruchy nebo nehody. Ta může být i v novém tunelu. Nijak to nekoliduje s potřebou modernizace Všetat. Ostatně, asi to tam tak jednoduché není, kdyby bylo tak by ty vlaky neodřekli a jeli by tamtudy.
Všetaty se mají předělávat. Už aby to bylo.
Všetaty jako takové ucpané nejsou, ale už dnes je problém stávající provoz ujezdit. Chybí kapacita.
Což o to, kdyby u Zlonic byla spojka a měli to na ten kopec čím vytáhnout, určitě lepší, než tvrdnout hodiny dole u řeky. Krátké soupravy osobních vozů nejsou ani moc těžké. Ale oni si ti lidé ve vlaku rádi počkají, však jím stejně jezdí jen pro zábavu. 😉
Tak to nepochybně:-)
Akorát smůla, že Zlonice nejsou pravidelně už skoro 2 roky obsazené výpravčím, takže ta trať Zlo – Stra je takhle ad hoc nepoužitelná, I kdybste měl nějakou náhodou nezávislou trakci po ruce. Pravda je, že by to nebylo poprvé. Vím hlavně o jízdě odklonem Roudnice – Straškov – Vraňany, kdy se kdysi něco vysypali u Hněvic. Přes Zlonice je to použitelné max pro Krušnohor, po hlavní trati se jezdí běžně bez ohledu na službu nebo neslužbu ve Zlonicích.
Zjistilo se, že přes Neratovice chybí elektrizace?
Tak zrovna tam by to úplně nepomohlo… Jestli to bylo v tunelech u Nelahozevsi, úvrať v Kralupech jako úvrať v Lysé… Navíc tam dvoukolejka… Akorát menší provoz… Ale až do Všetat jedna kolej… Nelahozeves se dost blbě objíždí…
Přímo z Prahy do Všetat, po elektrifikované dvoukolejce, to by šlo..
Jj, už se na její přípravě pár let pracuje, jen je otázka, zda bude dříve tato dvoukolejka nebo spojení Lysá nad Labem – Milovice – Všejanská spojka – Mladá Boleslav. Toť otázka, potřeba je obojí. Tak je to na železnici téměř všude.
Obecná nemožnost je tu popsaná. V tomto případě se k tomu přidal problém (střet s osobou Nymburk – Kostomlaty.
To by ale objíždění problémového úseku vadit nemělo.