Další pomoc Ukrajině z české MHD. Z Brna odjely trolejbusy do Charkova
Nakládka trolejbusů pro Charkov v Brně. Foto: DPMB
Brno plánuje na Ukrajinu darovat ještě tramvaje.
Brno plánuje na Ukrajinu darovat ještě tramvaje.
To jsou ty vyrobené ve Škodě Ostrov?
Skvěla zpráva. Díky moc DPMB i panu Fikáčkovi.
Když se na tu 14Tr dívám, tak si říkám: No snad nám nepošlou zpátky nějakého Bogdana jako humanitární pomoc, když se tady provozuje tohle.
Kéž by. Škoda, že nevyšla ta Jihlava. Mít další zdroj skříní pro alternativního výrobce by jen pomohlo.
Proč je nepošlou bíže a to do Ústí nad Labem, ovšem tam poslali jiné poruchové vejtřasky. To jsou na tom tak dobře, že je nenabídli k odprodeji jinde v ČR? Když dotační tituly vysychají…
Protože Ústí o ty plečky mělo samo zájem a koupilo si je ? O takový 22tr a 21Tr zdaleka takovej zájem nebyl.
Tak to doufám, že pomáhají i jiné země s dodávkou vozidel. Co Polsko, Francie, Německo, Španělsko, ? Dá se to zjistit?
Pomáhat ano, s rozumem a na dobrovolné bázi. (Nikdo je nutit nemůže.)
to vyprazdnují muzeum, nebo vrakoviště? Ale aspon jim tam poslouží, doufejme. jen jen nechapu proč vše jde jen do charkova, copak jinde dopravní prostředky nepotřebují? A proč to zase nakladaj na auta? To nemaj vlečku? mohli v plzni vybavit vlak, ten by dojel dopravy, přibral par vagonů a projel přes brno a nabral ještě tohle a jedna mašina by dojela na slovnensko či polsko, kde by si to přeložili, jelikož v UA mají jiny rozchod kolejí.
A nebo přijede kamion, naloží to přímo v DP, takže se ty vozy nemusí nikam tahat na naložení a doveze to přímo bez překládání až do cíle. Rychleji, levněji a jednodušeji.
Ale on si chtěl hrát s vláčky!
Tak Brno a Charkov jsou partnerská města
Charkov utrpěl jedny z největších škod z těch měst, která má aktuálně Ukrajina pod kontrolou. České tramvaje i trolejbusy už provozují, takže tyto dávky plynule navážou na jejich vozový park.
Úplně jednoduše, přepravit jeden trolejbus po silnici mě stálo 7 300€, po železnici by to bylo kolem 20 000 € za kus.
Železnice je naprosto ideální pro převoz ad hoc zásilek do hmotnosti 12,5 tuny. Jenom si zákazník musí 2 týdny počkat, až se vypapíruje jízda mimořádného vlaku. Mezi tím si to ale může proclít. A pak se musí vydat na hranice aby si to přeložil z vagonu na vagon.
Zlá silniční firma zařídí i to proclení a doveze to z místa na místo. A ještě nabídne pojistku při přepravě. Namísto aby to sabotovali v půli cesty: „si to přeložte“.
Neni to trochu předčasné? S aktuální intenzitou ruského bombardování hrozí ze moc dlouho jezdit nebudou.
Tak je to se vším – opravují se mosty a mění okna. Ano, kdykoliv to můžou zase Rusové zničit. Bohužel, dokud nebudou poraženi, jiné to nebude. Ukrajinci ale nechtějí žít jak někde v Somálsku, ti co nebojují musí pracovat, nakupovat, studovat. Vzhledem k omezeným dodávkám paliv je městská doprava pro fungování ekonomiky důležitější než kdy dřív. A Charkov zkrátka má největší potřebu – je to velké město, které bylo zároveň silně zasaženo, a to i v oblasti MHD. Ale teda není pravda, že úplně vše jde tam, pokud se nepletu, tak něco šlo o do Chmelnyckého a Vinnycje. A pomáhají… Číst vice »
Většina nebo celý Charkov už je mimo dostřel klasického dělostřelectva. Hůř je na to třeba Mykolaiv nebo Záporoží, kam míří sebevražedné drony nebo naváděné střely s dlouhým doletem.