Další pokus o severní obchvat Dačic. Miliardová stavba jde k posouzení vlivů na okolí

Dačice, Palackého náměstí z věže kostela. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6713006Dačice, Palackého náměstí z věže kostela. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6713006

Centrum Dačic je již na limitu dopravní kapacity.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Řešení ve smyslu vozit více nákladu po železnici, bylo zakázáno zmiňovat? Nebo do Dačic nevedou koleje?

Pavel

Jako že těch 8370 aut denně naložíme na vlak?

Frantisek X

Jako že umožníme kvalitnější průjezd po severněji položené transverzálce i dráze vedoucí na ni od Dačic, včetně napojení průmyslových areálů. Není důvod směrovat zejména těžké náklady na silnice, když máme možnost je vozit po kolejích – a tu bychom měli zlepšovat nejprve.

Martas

Většina těch vozidel jsou osobáky a když se podíváte na mapu, tak se do Dačic sleje asi 12 směrů (když započítáme i ty slité těsně před obcí) a nejde to objet. Ta nákladní doprava už je jen „bonus“. Podle počtu vozidel je potřeba. aby většina vozidel nejezdila přes centrum. Potom případně řešit pár vlaků, což stejně vyžaduje součinnost státu a kraj si sám nevyřeší

Zbynek

Takto to kraj „resi“ dopravni indukci. Na silnici.

Mimochodem vetsina osobaku bude v Dacicich cilova, takze zadny obchvat, tim spise, ze je delsi nez cesta pres mesto nebude mit pro osobaky zaznamenatelny vliv.

Daniel

Hlavně je nesmysl, vymýšlet drahé obchvaty, když koleje zejí prázdnotou a maximálně korodují. Až budou plné i ty lokálky, stavte si obchvaty třeba dva. A prosím ne z peněz daňových poplatníků, ti teď budou platit dostavbu Dukovan.

okk

Myslíte na tu lokálku přes Dačice, kde přes den nákladní vlak neprojede kvůli vyčerpané kapacitě?

Daniel

Jak je prosím vyčerpaná kapacita na trati, kde projede jedna Regionova za 2 hodiny? Děkuji, toto tvrzení působí jako z jiného vesmíru.

Pavel S.

Viděl jste jízdní řád? Taky nezapomeňte, že ten případný nákladní vlak asi nebude chtít končit v Telči, ale pojede i někam dál 😉

Alibaba

Nejezdí tam už jen Regionovy a v pracovní dny to není jednou za 2 hodiny…
Tím, že je trať pomalá (max 60) se tam manipulák přes den nevejde.

Daniel

Mezi 7hod a 14 hod Idos ukazuje spoje po 2 hodinách v jednom směru.

Lysimachia

Bohužel to je trať trochu „odnikud nikam“.

Pražec

Spousta kamionů Dačicemi jen projíždí, město je na spojnici Znojmo – Jindřichův Hradec. Takže leda dostavět trať z Jemnice do Jindřichova Hradce (údajně byla v plánu ještě v 19. stol.).

Druhá věc je potom průjezd zemědělské techniky. V letních měsících je to tam fakt na pendrek.

David

Je pravda, ze by asi neco malo vyresilo predelat tu trat na cyklostezku a zadotovat i nabijeci infrastrukturu pro cargokola … hodne cest temi auty bude kratkych (nakupy/doktor/skola)

Pražec

Tato trať už je cyklostezkou v úseku Zlabings – Waidhofen/Thaya. A cesty autem tam opravdu nejsou jen krátké – zemědělství v rodné vesnici uživilo většinu obyvatelstva naposled před sto lety.

Vlakem se z Dačic jezdí hlavně do Jihlavy, což je dopravní uzel zajišťující spojení regionu se zbytkem republiky (potažmo kontinentu). Spousta lidí z Dačic a okolí v Jihlavě taky pracuje – Bosch, nemocnice apod.

Význam trati vzroste hlavně s VRT terminálem.

A v nejbližších letech se Jihlava dočká přestavby městského nádraží na „centrální dopravní terminál“ – pohodlnější přestup na dálkové autobusy a MHD tuto trať jistě zatraktivní i bez VRT.

Alibaba

Protože podpora železnice se děje jen hubou.
Tady bych očekával největší intenzity ve směru východ-západ, a k tomu by se hodilo velmi, ale velmi zrychlit trať Veselí – Jihlava, ale SŽ to nemá ani v plánu natož aby na prospektu posouvala datum vstříc budoucnosti. 🙂
A nějaká podpora narovnání oblouků a tím zlepšení parametrů tratě Slavonice – Kostelec taky nehrozí, tady se oblouky přepočítají, trať a PZZ se jen zabezpečí, aby se podle vypočtených rychlostí mohlo jezdit.
O nějaké trati ve směru Jemnice – J. Hradec se podle mě neuvažuje ani v anarchistickém kroužku na odborech strategie MD a SŽ.

Tomáš

Nějaké narovnání oblouků by nákladní dopravu fakt nevytrhlo, Tam je spíš rozhodující kapacita tratě.