Další pokus o dostavbu tramvajové trati v Porubě. DPO slibuje méně kácení a parkovací dům
Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Zdroj: fajnova.cz
Záměr nyní míří do zjišťovacího řízení. V něm Krajský úřad Moravskoslezského kraje rozhodne, zda záměr podléhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
Tramvaj uvítám, už i kvůli lepší dostupnosti do zbylých částí. Pochopím, že kdo nikam dál necestuje, nechce to. Pochopím taky, že většina má auto a jezdí si kam potřebují. Souhlasím s tím, že ulice Průběžná je okrajová část a lidi ji vnímají jako klidovou zónu. Z druhé strany je ale potřeba pochopit, že městská HROMADNÁ doprava musí jít centry obvodů a největší fluktuace lidí je opravdu u Duhy a u „Géčka a stavebky“. Vyhnat tramvaj na ul. B. Nikodéma je řešení, ovšem není efektivní. DPO má tu výhodu, že vidí počty vytížeností linek a dokáže říct, které zastávky jsou v… Číst vice »
Chápu spojení centra s Globusem. Když to tedy nejde po Opavské, cíl je i obsloužit Porubu na sever od Pustkovce, proč to nejde od Duhy po Nikodéma nebo úplně středem vedle cesty pro pěší, ale plánované je to po Průběžně, kde opravdu je okraj, klid, zeleň, dál a lidi to tam nechtějí.
Z jakých dat prosím pochází tvrzení, že „lidé to tam nechtějí“?
Stejne to podle konceptu Metro 2.0 bude z centra minimalne na 2 prestupy 😀
Já tady bydlím a tramvaj chci.
Všude jinde to jde .. v Evropě se neustále rozrůstá tramvajová síť do všelijakých sídlišť..v Praze dokonce staví tratě a prodlužují až na vesnice jen tady je s tím neustále problém 🙈🙈
I v Praze je s tím problém… největší strach je, že tramvaj ubere parkovací místa.
Na těch okrajích jsou lidé často zvyklí jezdit všude autem a jak si na tohle jednou někdo zvykne, tak už ho do MHD nic nedostane, navíc za tu dobu většinou ztloustnul, to by musela být až další generace. Tady u nás nejsou nadšení ani z metra, že přijdou o klid.
Jakože fakt metro může někoho rušit? Duněním v podzemí nebo jak??
Všude jinde to je, protože tam nejsou lidé zabrždění. V Ostravě se vymýšlí absurdní argumenty a hledají jakoukoliv záminku, proč tramvajovou trať do velkého sídliště nechtějí.
„Všude jinde to jde?“
Hahaha, zjevně jste neslyšel o Liberci a Jablonci nad Nisou, kde se o rozšíření tramvajové sítě hádají už přes třicet let! 😀
A to v případě Liberce jde o šestikilometrovou okružní trať na dvacetitisícové sídliště, v případě Jablonce „jen“ o dotažení cca 750 m na přestupní terminál bus/vlak. Už od počátku 90. let se místní potentáti hádají, kudy, jak a zda vůbec.
MHD v Porubě je totální tragédie. Je křižovaná okružními autobusovými linkami. Dostat se z Poruby do jiné části Ostravy se dá slušně, ale většina cest uvnitř obvodu je pomalých a nesmyslně trasovaných. Je to postavené na hlavu, plné absurdit. Cestu kilometr dva vzdušnou čarou nejrychlejší spoj MHD mnohdy objíždí o 5 km i více. Mnoho míst uvnitř Poruby meziměstské autobusy poskytují spojují lépe, než MHD. Mnoho lidí v Porubě, především těch starších, v tom žije už tak dlouho, že jim tyto nesmyslné přepravní směry připadají normální, a jiné si neumí představit. Tento bordel se dá uklidit jen jediným způsobem, který… Číst vice »
Tramvaj do poruby proste bude, ikdyby to zadny z tamnich obyvatel nechtel a byla pokroucena uplne vsechna cisla, jak to zdejsi elitni odbornici na dopravu (nekompetentni amateri) tady umi a casto delaji. Dotace jsou dulezitejsi nez nejaky verejny zajem, spis nezajem.
Kdyz se stavela dotovana odbocka pro odboceni z umobu do vyskovic na rodinne, tak se taky slo pres mrtvoly, aby barak neprekazel… Tady jde o uplne jiny balik penez, takze to pujde taky a tramvaj v porube bude a tecka, ikdyby se pul ostravy na hlavu stavelo 😉
Ano, v dané oblasti není potřeba zásadně zvyšovat kapacitu MHD. Tento argument pochází z doby, kdy byla dopravní obslužnost nedostatečná, vzhledem k úbytku cestujících je od 90. let spojení na VIII. obvod kontinuálně redukováno – cestujících ubývá (ještě v r. 1999 v daném úseku činil špičkový interval l. 49 pět minut, u linky 61 také pět minut, u linky 40 deset minut, dnes zde jezdí linka 40 stejně, 49 a 48 (místo 61) jen s poloviční frekvencí, tj. ve špičce interval 10 min). I celkový úbytek cestujících dokládají výroční zprávy DPO – v r. 2015 bylo přepraveno cca 88 milionů… Číst vice »
Jenže obyvatelé neví, co chtějí a nedokážou odhadnout následky.
Jak podle vás vypadá odborník na dopravu? Je to někdo ze sídliště Poruba? Sedí na ministerstvu? Nebo v nějaké konzultační firmě?
Obyvatelé nechtějí změny. Pokud by tam ta trať už dávno stála, jak bylo plánováno, a dnes by ji chtěl někdo zrušit, tak ti stejní by taky protestovali. Prostě jakákoliv změna, i když je k lepšímu, je špatně.
Na každé změně je nejhorší, že potom je to jiné.
To je přímo esence změn…
Odbornik na dopravu se pozna jednoduse. Pracuje na MSK nebo magistratu nebo Kodis. Takove elitni specialisty, kteri svoji praci haji slovy „nikdo na svete by to nevymyslel lip,“ nenajdeme nikde v evrope, ci na celem svete a kdo vi, dost mozna ani v celem vesmiru.
Treba i hlaska typu „obyvatele nevi co chteji“ sem presne zapada, protoze takovy specialista vi prece vsechno uplne nejlip a vsichni ostatni jsou jen chodici schranky bez mozku 😉
To si toho odborníka vysvětlujete opravdu špatně. 😀 V každém případě kdo je nejvíce kompetentní se k tomu vyjádřit? Zedník? Učitel matematiky? Ne. Od toho jsou dopravní inženýři, kteří znají svůj obor. I já jsem dopravní inženýr. Tak proč by mi do oboru měl po odborné stránce kecat někdo, kdo o tom nic neví? Já taky nedělám zahradníka nebo právníka. A do práce jim nekecám. Vzhledem k tomu, jak absurdními argumenty se k tramvajové dopravě místní staví, tak opravdu nevědí, co chtějí. Tipuju, že ani jeden z nich není erudovanou osobností, která by rozhodla, kde který druh dopravy bude fungovat.… Číst vice »
Pan je takovy inzenyr, ze ani nepochopi psany text a ironii. Me uz asi neprekvapi nic a ani se nedivim, co vsechno jsou tihle „dopravni inzenyri“ v tretim tisicileti vyprodukovat…
„ikdyby se pul ostravy na hlavu stavelo “
No, „Porubská výzva“ má na Facebooku 500 příznivců, takže půlka Ostravy to nebude. Spíš je to standardní skupinka NIMBYstů, která provází každé kopnutí do země.
Porubská výzva a prosíme přemýšlejte je spolek idiotů, která přesvědčila jedná nasrana advokatka. Viděl jsem jak šli „diskutovat“ a je to jen banda uřvaných primitivů…. Co štve všechno. A kecaji úplně do všeho.
Ani jeden? Třeba naše rodina čítá 4 členy – samozřejmě pro tramvaj. Moje sociální bublina je pak jednoznačně pro tramvaj. Co tam máte dále?
Nebyla v plánu i nová zastávka Průběžná u kruháče pod Duhou?
Kdo chce tramvaj ať si koupí být kde mu bude jezdit tramvaj. Koupili jsme si bydlení kde je klid a zeleň každý jezdí autem a autobus není plný tak nevidím důvod aby jezdila tramvaj. Nikdo není zvědaví se koukat na koleje a na nějaké sloupy a kabely.
„Nikdo není zvědaví se koukat na koleje a na nějaké sloupy a kabely.“
V Ostravě tramvaje jsou a trať na VIII. obvod je plánovaná už desítky let. Proč jste si nekoupil byt třeba někde v Děhylově? Tam určitě tramvaj jen tak nedorazí.
TAm je železniční trať Svinov – Opava Východ 😀
další exemplář, co nerozumí ani mateřskému jazyku, ale na vše ostatní je expert
koupil sis byt ve městě, ne na vesnici
Kdyby si koupil byt na vesnici, tak bude držkovat, že tam kokrhají kohouti a od statku zapáchá hnůj.
„NIMBY“. Pořád je to město, které se má snahu rozvíjet a zlepšovat. Zeleně je v Porubě násobně víc než třeba ve Vítkovicích nebo Mariánkách a centru. Jedna liniová stavba vedoucí po stávající silnici vám zeleně neubere. A pokud vám vadí dráty, tak asi bydlíte do 3. patra, kde dnes koukáte na kandelábry. nevidím v tom moc rozdíl. Možná hlasujte, aby vám pod domem postavili divokou řeku, to je totiž příroda a vaše bydlení by to jistě pozvedlo na novou vodní úroveň. Skoro jako u Sýkoráku, že ano. Nebo si se sousedy ze dvanáctého patra vyměňte byt, abyste měli výhled za… Číst vice »
My si koupili byt u Duhy s příslibem, že tady bude tramvaj nejpozději 2010.
Inu, kdo chce mít klid a zeleň ať si nekupuje byt v městě… tam se toto dá dosáhnout jen semtam, vyjímečně. Naopak, tramvaj v městě bývá zcela obvyklá… a dost lidí ji i chce. Že Vy zrovna ne tak to holt přežijete, nebudete ji využívat. Děláte jakoby vám kvůli tomu měl spadnout barák!
Škoda, že poslední aktualizace webových stránek proběhla asi před rokem. Nakonec je tedy v plánu od Slovanu?
Na mysl mi vyvstává otázka – jak bude řešeno linkové vedení autobusů a tramvají?
Už aby ta nová tramvaj v Porubě byla
Snad se to konečně podaří. Lokalita dlouhodobě vykazuje hodnoty přepravních proudů, že je to na tramvaj. Ale Ostraváci nikdy nebyli nejostřejší tužky v penálu.
V podstatě souhlasím. Ale ten zbytečný výkřik na konci není hoden vašeho kalibru.
Opravdu ta poslední věta byla nutná? Jste z Ostravy?
Byla. Přímo z Ostravy nejsem, ale bydlel jsem v sousedním městě a dojížděl jsem tam a chodil do školy. Teď už bydlím jinde, protože to tam jde od desíti k pěti, necítím se v takovém prostředí dobře.
Takže bývalý Karviňák? To leccos vysvětluje… 😀
To je normální u hodně emigrantů. Tím sami sebe přesvědčují, že odchodem udělali dobře.
Hned potom následují ti, co mají něco načteno z novin.
Myslím si, že mám mandát něco takového prohlásit, když jsem tam byl polovinu života. A ano, v novém bydlišti si nestěžuju, tudíž jsem udělal dobře.
A jak podle zpráv čtu, MSK skomírá.
NIMBY je celosvětový jev.
Ekologické autobusy. Otěry pneumatik nic?
Něco jo, ale je to v rámci městského provozu zaznamenatelná změna? Jinak ty ekologické autobusy vzešly z řad odpůrců diskutovaných tramvají, nikoliv od autora článku. A co otěr z tramvajových kol a kolejnic?
Ještě otěr z troleje a pantografu.
Podíval si se někdy na rozměr tzv. styčné plochy kol auta, autobusu, tramvaje s vozovkou/kolejí? Zjevně nikoliv – při opaku budeš vědět: – osobní auto se každým kolem/pneumatikou dotýká vozovky plochou celé dlaně lidské ruky! – autobus se každým kolem – myšleno pneumatikou (minimálně na jedné ose má tzv. dvoumontáže) dotýká vozovky plochou minimálně celé stopy lidského chodidla! – tramvaj se každým kolem, které je kovové, dotýká kovové kolejnice plochou pouze velikosti otisku lidského palce! = Cca 30m dlouhá souprava/kloubová tramvaj má 4 podvozy x 4 kola = 16 kol, které se kolejí nedotýkají ani plochou lidské dlaně = menší… Číst vice »
Otěr z oceli není oproti pneumatikám rakovinotvorný a vlastně vůbec nijak neovlivňuje lidské ani zvířecí zdraví.
Spousta týmů to studovala a výsledky jsou jasné. Ani náznak.
Tak to je víceméně jisté, koho napadla blbost s otěrem kolo-kolejnice… tak maximálně v zimě při pískování… nicméně otěr brzd existuje u tramvaje také, a vzhledem k váze úplně zanedbatelný není. Sice už nemáme azbestová obložení, ale pořád to není nula.
Je to zaznamenatelná změna – TRAM proti BUSům nepřevezmou totiž jen linky/zátěž BUSů MHD, ale: 1.) i/zejména BUSů REGIONÁLNÍCH, které budou (místo dosavadního zajíždění někde k centru – např. „jen“ k Nádarží Svinov) končit n terminále u konečné TRAM mimo městsko uzástavbu 2.) jakákoliv kolejová doprava – včetně TRAM je kapacitnější a rychlejší než BUSy, a když je i dostatečně časté spojení s ní, tak je dostatečně atraktiVní i proti jízdě auty = mnohá auta přijíždějící do Ostravy kolem toho Globusu (kde má být nová konečná TRAM s přestupním terminálem a v neposlední řadě P+R) proti současti rozhodně do Ostarvy… Číst vice »
Ekologie je nepodstatná pokud se rozhodujeme, jaký druh MHD zvolit. O tom rozhoduje kapacita, rychlost, cena provozu, cena vstupní investice, atd. Každý argument typu „elektrický autobus je ekologičtější než plynový“ je úplně k ničemu.
Zdaleka největší ekologický dopad MHD je víření existujícího prachu, a to dělají všechny druhy více méně stejně. Dělají to ale mnohonásobně méně, než osobní automobilová doprava. A to je taky to jediné téma, kde můžeme smysluplně mluvit o „ekologii“ v souvislosti s MHD.
Pár bodů: 1) město projekt urgentně tlačí, protože EU dotace; 2) město a Poruba projekt urgentně tlačí, protože chce využít lukrativní pozemky pod porubskou vozovnou – když nebude tramvaj na 8. obvod, vozovna se tam nevymístí a tohle padne; 3) kterému domácímu výrobci tramvají se asi hodí rozšíření sítě, když takřka jistě ví, že v současném DPO zakázku dostane?; 4) na rozdíl od 80. let, kdy se tam valily Ikarusy na šichty do hutí, je s dnešní autobusovou dopravou nulový problém…
Prosím rozvedení toho o tom pozemku. Jak se snažím, tak se snažím, nerozumím tomu vůbec.
Když kouknete na mapu, tak je porubská vozovna, vedlejší autobusové garáže a garáže pro auta na velmi zajímavém místě uprostřed Poruby. Poruba je dneska velmi zahuštěná a celkem v rámci Ovy lukrativní… celý ten areál se tedy nabízí k developerským aktivitám. DPO už podniká kroky k přemístění autobusových garáží do areálu Martinov; individuální nájemci těch za socialismu postavených garáží pro auta musí při konci smlouvy nabídnout tyto obvodu (vynucují už pár let předkupní právo). To obojí se postupně stane, problém je vozovna, kterou jaksi není kam dát… proto je projekt jejího přesunu ke Globusu v Porubě, přesněji je to už… Číst vice »
Aha, ok, a v čem je teda problém?
Problém uživatel Aaa skryl do jedné věty jeho dlouhého, leč čistě sci-fi příspěvku.
Kdo pochopil, že se jedná o budoucnost jeho nemovitosti, prosím o minus.
– pokud se vozovna z CENTRA Poruby (o centru bych tady pochyboval, ale ok, přistoupím na tvou hru) přesune jinam, tak to bude dobře, ne?
– pokud město prodejem pozemku vydělá, tak je to taky dobře, ne?
On totiž vychází z toho že každý prodej od města je automaticky apriori levota… a snaží se tomu předejít že by rád veškerou aktivitu vedoucí k takovým prodejům zakázal. To je ovšem vylití vaničky i s dítětem…
Případně možná nechce trať z jiných důvodů, takže hledá umělé argumenty.
To vypadá, že tam máte garáž, kterou vám ti co nic nevlastní a asi ani nic nevybudovali závidí 🙂 Jak bude komise pro dopravu na magistrátu vznesu dotaz.
jeden větší nesmysl než druhý: 1.) město urgentně projekt tlačí, protože tam je taková poptávka po přepravě MHD, že to je dávno na kapacitu TRAMvají! 2.) Kde jste viděl projekt na novou vozovnu Poruba? Opravdu myslíte, že: a) pozemky pod tou stávající vozovnou Poruba se dají prodat za minimálně 2 miliardy Kč, což je tak cena výstavby a vybavení nové jinde b) tedy případný přesun stávající vozovny Poruba by byl skutečně finančně výhodný? c) stávající vozovna Poruba obklopená obytnými domy plní hlukové limity, a to zejména ty přísnější noční = nebylo by pro obyvatele Ostravy zdravější, aby taková vozovna byla… Číst vice »
Ještě že Vás tady máme , konečně kvalitní příspěvek! Autobusy od / do Globusu v trase plánované tramvaje jezdí obsazené z 25-30% , mimo špičku není problém potkat 3 vozy, ve kterých sedí dohromady 7-12 lidí… tak kde je ta poptávka po přepravě? Argument z článku – zlepšení dostupnosti FNO je úplně mimo, plánována trasa vede na druhou stranu Poruby… btw je to trasa IZS a denně ji projede XX sanitek a hasičů s majáky, to se jim bude pěkně kličkovat mezi vozy tramvaji. Vozovna plní limity hluku… Kde bydlíte? Já nedaleko a noční posuny jsou slyšet i přes superextraprotihluková… Číst vice »
Dokud u Globusu není TRAM s P+R, tak kolem Globusu dále do Ostravy – minimálně k Nádraží Svinov projíždí REGIONÁLNÍ BUSY A MNOHOU AUT, pro jejichž posádky není BUS MHD dostatečně atraktivní alternativou pro jízdu po městě! Jakmile u Globusu bude TRAM s P+R a v neposlední řadě s přestupním terminálem (obdobným jako na Hranečníku) mezi MHD a REGIONÁLNÍMI BUSY, tak tyto do Ostravy přestanou zajíždět, protože jejich pasažéry převezmou právě TRAMvaje + k nim se jistě přidá nemalá část osob do Ostravy aktuálně zajíždějících auty, která u té nové konečné TRAMvaje mimo obytnou zástavbu Ostravy budou moct odstavit na… Číst vice »
Vy jste tak trochu nepochopil občanské svobody, že?
Samozřejmě neexistuje žádná svobody blokovat obecně prospěšné stavby, jenom protože se zrovna vám nelíbí.
Vy jste své svobody už využil – můžete projekt zcela volně kritizovat. Pokud chcete ovlivnit, jak rozhoduje samospráva, máte svobodu volit jak chcete, a případně i kandidovat.
A prozradíte nám, kde bydlíte?
Primárně se snažím vložit reakci na pana Milana, bohužel z nějakého důvodu to nejde…
Přemístění vozovny se už před několika lety kvůli financím dávno zavrhla 😉
Nehledě na to, že čím dále od středu města (resp. k hlavním přestupním bodům) ta která vozovna je, tím více kilometrů najezdí jednotlivé „plonkové“ vlaky před ranní špičkou a při večerním zatahování.
Ta anonymita, to je pecka co?
Nevím za co ty mínusy protože ad1)Je to jenom o dotaci a čerpání te správné party. ad2)o vymístění vozovny se hovoří i v dopravně politických kruzích a vzniku nového rezidenčního bydlení v místech stávající vozovny. ad3)tady to vidím jako spekulaci, že by škodovka dostala další zakázku, ale možné to je ad4)tady souhlas dnešní busy jsou zcela jinde než před 40 léty. Jelikož tam nebydlím, mám k tomu neutrální postoj, ale jako Ostravaka se mě to taky týká, kde tady to je politicky protlačováno a není snaha řešit úzel vodárna a severní spoj.Teda tak aktivně jako politicka garnitura řeší tento džop… Číst vice »