Další pokus: Kraj chce podpořit letecké linky z Ostravy do Vídně, Mnichova a Varšavy

Embraer E195 společnosti LOT. Foto: LOTEmbraer E195 společnosti LOT. Foto: LOT

Radní Moravskoslezského kraje schválili návrh na podporu leteckých linek z Ostravy do Vídně a Mnichova formou veřejné objednávky. Spojení na

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.L.

Letecká doprava je vysoce neekologická a na vzdálenost Mošnov-Vídeň i neekonomická. Dotovat tuto zhovadilost cca 200 miliony je plýtvání penězi daňových poplatníků. Bylo by dobré pamatovat jména těch,kteří toto schválili a při dalších volbách je patřičně ohodnotit,když už je nejde na hodinu vykopat,což by si zasloužili.

Přemek

Ještě drobnost – civilní letectví v současné podobě doslova parazituje na jiných druzích veřejné dopravy. Bez daňových zvýhodnění by se již tato dávno již ne techologická špička neuživila. V Německu je zcela jasná vyšší efektivnost železniční dopravy, pravda, i díky VRT. Těch 200 km/h pro meziměstské spojení ve střední Evropě bohatě stačí, resp. bude stačit, až i u nás bude možné. Globální finanční krize během dvou let odstraní dotace, neb nebude z čeho dotovat, následne se ukáže, která doprava je efektivní a skutečně potřebná a která nikoli. Váš globální finanční analytik s libůstkami v technologiích a jiných oborech.

Jen tak

Letectví by se samozřejmě uživilo (a uživí) i po zdanění paliva. Jen budou letenky o pár stovek dražší, a letů bude o pár procent míň.

To je asi tak všechno.

Přemek

Krátkodeché. Vlaky jsou lepší a po další modernizaci tratí i jasně rychlejší. Leteckou dopravu čeká krize.

V.N.

Ono se to celé vyvíjí vše add absurdum. Bojujeme za ekologii , přestáváme používat plastové kelímky , brčka- hrozný problém , přemýšlí se nad nesmysly typu elektrických aut …ale na druhou stranu nám největší znečisťovatelé rostou a nikdo se je nechystá nijak omezovat…. ba právě naopak. Přemýšlíme , jak těch letadel narvat na oblohu ještě více a více…

Marek Turnovec

„Add absurdum“? Kde se Vám tam vzalo to druhé „d“? To je latina, ne angličtina. Pozor na ty cizí termity…

Jen tak

Pojedete vlakem z varů do … moskvy?

železničář v důchodu

Představte si, že to není ještě ani tak dlouho, kdy se tak běžně jezdilo – ještě před asi čtvrtstoletím tak denně jezdilo i několik přímých lůžkových vozů, navíc po „pomalejších“ tratích, než jaké jsou k dispozici nyní. Jistě, vývoj nelze zastavit a snažit se o to může jen úplný bloud, ale třeba jednou bude existovat i nějaká „VRTka“ pro rychlost 300 km/h na většině délky té trasy, takže tu vzdálenost (méně než 2000 km) bude možno vlakem překonat třeba i za méně než 10 hodin – a to už nijak příliš hloupě nevypadá, nemyslíte? Teď za tu dobu dojedete například… Číst vice »

Nekdo

bolševiku, zalez do skanzenu. různé věci byli běžné, ale to ani omylem neznamená, že by byli dobré, nebo dokonce bychom se k nim měli vrátit…

Martin - rypalista

Jakub Unucka, Ivo Vondrák a Jaromír Radkovský se probudili na Kraji, oklepali z packaného VŘ a ukončení posledních pravidelných linek do Prahy, Bergama. Nyni plní sil, před dovolenou, zkusí možná někdy v budoucnu z ještě lepší , nejlepší zadavací dokumentací přes snad stejnou ;-))) právnickou kancelář nové linky… – Nepsal náhodou Jakub Unucka, že je ve Vídni sekera(dluh) po panu Zátorském ? Sory jako VŘ na Helsinki a Amsterdam nějak nedopadlo, my jsme nemohli za nic, to špatná právní kancelář objednana Krajem podepsane Ivo Vondrákem https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/3104818/KUMSP00QY7VZ.pdf Jakoukoliv zodpovědnost, manažerské selhaní statní zbyteční zaměstnanci, kteří si hraji z penězi daňových poplatníků… Číst vice »

Tom

Dříve než napíšete takové nesmysly, tak by bylo fajn si ověřit fakta. Je obecně známo, že akciové společnosti mají roční závěrky schvalované auditorem a tyto musí být schválené do konce června, tudíž výroční zpráva za rok 2018 ještě logicky není zveřejněna.
A silnice I/56 ul. Místecká není krajskou silnicí, ale státní a tudíž ve správě ŘSD.

Martin - rypalista

Děkuji za okomentování mého příspěvku a jeho opravu, máte pravdu povinnost publikovat VZ není do 30. dubna, ale až 30. června.. K silnici I/56 ul. Místecká: Uzavírku a opravu povolil Krajský úřad Moravskoslezského kraje jako příslušný silniční správní úřad, a to na základě žádosti zhotovitele – společnosti PORR a.s. zastoupené společností NVB LINE s.r.o. Zde mě hlavně zajímalo, hodnocení ostatních občanů s kvalitou/nekvalitou oprav a jiné nazory. To že, zbyteční státní zaměstnanci mají nulovou zodpovědnost a odmítací cokoliv řešit a vyřešit dokresluje historie. (Houpací D1 v Bohumíně, Most Studénka, Prodloužená Rudná, pád opěrné zdi silnici I/11, a další….)

Radek Šindel

V ostravském vývojovém centru máme okolo 50 inženýrů a protože je téma leteckého spojení z Ostravy ve firmě poměrně diskutované téma, dovolím si přidat pár postřehů. Protože spolupracujeme poměrně úzce s Německými kolegy, v Německu je rovněž výroba a management divize, je pro nás spojení se světem naprosto klíčové. Nepotřebujeme, aby někdo dotoval z Mošnova linky kdo ví kam, ale pro rozumné fungování potřebujeme časté spojení nejenom s Německem, ale celou zejména západní Evropou, kde sídlí naší dodavatele, ke kterým musíme rovněž často jezdit. Nepotřebujeme ani za každou cenu přímé spojení, ale potřebujeme pravidelné a spolehlivé spojení na nějaké větší… Číst vice »

nicky

Problém je ten, že v letadle je mix cestujících a pro turisty, studenty, rodiny, dovolenkáře bude taková letenka drahá (tisíce czk) zejména v porovnání s lowcosty a tak raději poletí raději z Katowic za pár stovek a ti manažeři tam zaplní jen pár míst.

Ladislav Kozák

Opet pidi kontext několika stovek inženýrů/managerů proložený osobním prospěchem (“ V mém případě stačilo vyjet o půl páte z domů a po jedenácté večer jsem byl z Dusseldorfu doma s tím, že jsem odpracoval běžnou směnu“) – padný argument, hned vám sypnem 800 mio. Myslím si, že je na místě skepse, když vezmu do úvahu historii a osoby, které se okolo tohoto točí. „že kraj se poučil ze situace, kdy v roce 2016 marně hledal dopravce, který by zajistil pravidelné spojení Ostravy s Amsterdamem a Helsinkami. „Veškerá komunikace bude v angličtině, na webech leteckých společností, které dopravci pravidelně sledují. Nebudeme… Číst vice »

V.N.

Já nepopírám , že na Ostravsku je úzká skupina lidí , kterým by letecké spojení do světa přišlo vhod… Ale je třeba se na to podívat nezaujatě a rozumně.Což Váš pohled není… Víte , já pracuji v automotive. A to na pozici , kde realizuji servis pro ŠKODU a dodavatele ŠKODY. Obecně ohledně dopravy mluvím jak se zástupci ŠKODY , tak ze zástupci dodavatelů. Nikdy jsem neslyšel brekot na téma špatné letecké spojení do Mladé Boleslavi. A to do Prahy je to z Mladé Boleslavi to časově náročnější než z Ostravy do Katowic… O Kvasinách , ležících 120 km dále… Číst vice »

Jan Sůra

Za tenhle názor díky. Protože to poněkud bourá argumentaci vedení MSK. Jen možná malá korekce k lince do Braunschweigu: jedním z důvodů, proč se linka z Mnichova Hradiště tak netlačí je podle mého názoru i fakt, že velká část cestujících této linky (manažeři) bydlí v Praze a ne v MB a okolí. Nicméně opravdu těžko mohu uznávat argument o nedostupnosti KTW, zdaleka už to není jen letiště pro nízkonákladovky, o tom nejlépe svědčí overnight Lufthansy.

Ladislav Kozák

Presne. Pracuji v IT businessu. Kazdy z predstavitelu velkych it firem vam rekne, ze letecka linka z Mosnova by byla skvela, ale soucasne vam reknou, ze ji nezaplni/nezaplati a ze pro ne neni klicova. A dava to smysl. Z logiky veci by se takove Tieto nikdy nemohlo rozrust z nekolika lidi (Sykora, TietoEnator) na nekolik tisic (Tieto). Ze by byl rozlitany Mosnov lepsi? Pohodlnejsi? Bez debat. Je to na poradu dne? Ne, neni.

Přemek

Vezkrze rozumný názor, sdílím jej.

Y.K.

Jestli v takovém případě není lepší (resp. spravedlivější užití peněz z obeckí kasy) si uhradit soukromý let byzjetem ze svého firemního budgetu, než přes kraj dotovat špatně vytížené pravidelné linky.

Milan

Super
Jen houst danit a vice dotovat nesmysl jen tak dosahneme vytouzeneho cile – chudoba a hladomor

Milan

Prosim pana minuse za co jsem jej dostal?

Ondra

Zřejmě příznivcí bývalého vedení MS kraje… ČSSD…

Nicky

Všude na světě ro funguje tak, že regionální letiště slouží zejména pro spojení regionů s metropolí. V případě dostatečné poptávky pak plní další funkce (mezinárodní lety, chartery…). Tady na základní funkci rezignovali. Pokud je argumentem, že je to příliš blízko, tak regionální letiště zcela postrádají smysl své existence.

Dog

Co to melete za nesmysly? A i kdyby, tak spojení s Vídní (tj. metropolí Rakousko-Uherska ) tam je…

Jen tak

jako tradicne, uplne mimo.

msk

jde o EU dotace a vyjednané podmínky s EU v době přijetí. Linku Ostrava-Praha by údajně dotovat nemohli, ale mohou dotovat jakoukoliv mezinárodní linku.

čecháček

A do Piešťan nič? To choďte niekam, chacharovia.

V.N.

Myslím , že by bylo rozumnější , kdyby soudruzi politici přiznali , že boj s Katowicemi je ztracen. A těchto 800 mega radši utratili smysluplněji…

Zelenay

Ani letenka do 5-ti euro, bych to nezkusil. 😀 Jinak politicky přeju nové straně VKml, aby už mazala takové ekonomické tragédy z ODS z politické mapy.

Hodně štěstí

A já si vždy myslel, že je životně důležité v kraji spíše zajistit lékařskou péči, domovy důchodců, školy a školky a udržovat silnice. A aby se do těch školek a lékařských ordinací lidé dostali např. regionální místní dopravou. Ne každý létá k zubaři do Varšavy. 🙂

Radek Šindel

Ale o tyto věci se snad kraj stará. Zároveň by měl kraj zajistit firmám vhodné podmínky pro podnikání. Kvalitní spojení se světem je jedna z podmínek pro zachování a rozvoj místních firem a dobře placených pozic, které kraj potřebuje jako sůl.

Zlínka

Ano zejména na rozbitých silnicích je to vidět.

Poudy

Oni se toho prostě nikdy nevzdají.

Marek Sourak

Varsava by mohla vyjit, co misto Mnichova treba Frankfurt a k tomu prihodit Curych a na vychod Kyjev s UIA? Takhle by to uplne stacilo.

Jarda

Je to potřeba. Člověk nemá rozumný důvod do Ostravy jet. Tím spíše potřebuje odtamtud co nejrychleji pryč.

Adrian

Mně vždy fascinuje, jak se v každé druhé diskuzi o místních letištích vyrojí ta spousta odborníků, co si myslí, že železnice je lék na vše. To jako, že když mám obchodní jednání v Lisabonu, tak poletím z OSR do Linze, tam přesednu na ICE do FRA a pak poletím do LIS? To abych vyrazil den dva dopředu… Oni šoutoši asi moc nelétají nebo netuší, co to znamená rychlý přesun přes půl Evropy? Když mám moře času, tak ok, můžu jet vlakem z Vídně do Berlína přes Ostravu. Ale když tam potřebuji strávit 3 hodiny na schůzi a mezi tím neztrácet… Číst vice »

libor

když nemám moc času…. pošlu email 😉

V.N.

Anebo se to dost často řeší telekonferencemi.. A chtěl bych vědět, kolik těch jedinců , kteří každý den cestuje mezi Ostravou a Lisabonem je….

Pavel

Nikdo. Proto není v plánu žádná linka přímo do Lisabonu. A z Prahy je přímá linka do Lisabonu, ale není také nikdo, kdo tam lítá každý den. Já lítám do Lisabonu pravidelně šestkrát do roka, troufnu si říct, že patřím mezi nejčastější cestující na této trase.

Ondra

Fajn, cestujte si jak je libo, ale za vlastní, nikoli aby vaše létání financoval z veřejného rozpočtu jeden z nejchudších krajů v zemi!

Jiří Kocurek

Proč tak blbě, to záměrně?
Jel bych z Ostravy vlakem na Schwechat a letěl z něj přímo do Lisabonu. Jooo, kdyby to šlo dobře vlakem do Katovic, tak se dá letět přímo z Katovic. Jenže tam jezdí přímo na letiště jenom bus.

Jistě, když si vymyslím cestu vlakem Plzeň – Brno přes Budějovice a Jihlavu, tak zcela jistě najdu hodně argumentů, proč z Plzně do Brna vlakem nejezdit.

Poutník99

Tak z těch destinací bude dost velký propadák. Z Ostravy jezdí přímé vlaky jak do Vídně, tak Varšavy. Takže zajímavý bude tak maximálně Mnichov. Být odpovědný pracovní, snažím se o dopolední rotaci Frankfurt a odpoledne Mnichov, pokud možno jako Star aliance (kvůli cenovým nabídkám s přestupem). Další zajímavá místa by mohla být Ukrajina či Moskva

Jen tak

to, kam jede vlak, je vcelku irelevantni (mimochodem, do varsavy jede ctyri hodiny).

nikdo nepojede 4 hodiny vlakem nekam do tramtatie, aby tam honil prestup 🙂

pachezz

pokud si vezmu hodinu ve vzduchu, 2h na letišti, 20 minut ve WAW do centra… už to vyjde pakticky nastejno a ještě nejsem omezen v tom co smím převážet…

Pavel

Proč 2 hodiny na letišti? Copak to je Dubaj nebo Atlanta? V Praze docházím na kontrolu 45 minut před odletem a bez problémů stíhám, v Ostravě i s bohatou rezervou bude 30 minut stačit.

Jen tak

jake 2 hodiny na letisti?

jaka cesta domcentra warszawy? co by tam kdo delal?

dalsi, co nepochopil… a zvatla a zvatla.

znovu – at je to jakakoli blbost, tak smysl neni vozit lidi do warsawy. ale vozit je do zbytku evropy (sveta).

Adrian

Přesně tak. Tady je hodně lidí, kterým dělá problém pochopit psaný text a širší kontext.

libor

snad časem zavedou Ostrava – ČB přes KV…

Jiří Šrámek

S mezipřistáním v Pardubicích. Bude to takový hopsálek.

libor

Pardubice – Ostrava má dobré vlakové spojení, možná spíš nějak přidat Poprad, do Tater se jezdí a silniční spojení je dost hrůza…

Pavouk

Předpokládal bych, že redakce si informace z Kraje (tiskovka?) ověří. „….leteckých linek z Ostravy do Vídně …“ není pravdivá věta. Letiště leží na území obcí Mošnov, Albrechtičky a Petřvald. Blízká města jsou Studénka a Příbor. Ostrava je jen poblíž.

Jan Sůra

Zkuste hádat, co znamená IATA kód letiště OSR. Asi Albrechtičky Petřvald International, že?-)

Jen tak

iata kod zas tak moc neznamena :)))

Jen tak

to, kde letiste lezi, je vcelku irelevantni 🙂

Y.K.

Nevím jestli pavouci zaletí i do Londýna, ale tam se jmenují letiště London něco i když jsou daleko za městem na pěkný výlet vlakem.

A co teprve Janáček, ten na tom letišti také nikdy nebyl si myslím. 🙂

Jiří

Taky si myslím, že pokud bude na letiště jezdit autobus třikrát denně a vlak v šíleném intervalu naprosto nenavazující na cokoliv, tak přidávání linek nepomůže. Za cenu parkování v mošnově mám v polsku parkování i letenky, když si cestu naplánuju dostatečně dopředu.
První zaveďte vlak v hodinovém intervalu, postavte velký parkovací dům, kde bude dostatek parkovacích míst za normální cenu a pak teprve domlouvejte letecké linky na evropské huby…

Marek Sourak

To ty penize muzou rovnou vyhodit do kose 🙂

Martin

Vyhazování peněz daňových poplatníků ! A to jenom proto, aby si soudruzi na Kraji mohli honit triko, že do Ostravy létají letadla !

lad

7,8 milionu eur ročně při 26 rotacích týdně – to vychází cca na dotaci 146 000 Kč na každý jednotlivý spoj. To by při menším letadle mohly být letenky zadarmo 😀

Vilém Baczko

Menší letadla mají nulové náklady?

Ládin

OMG, kdo to tam vede? Ať si nejprve nechají udělat průzkum, kam by linky byly skutečně vytíženy.. nebo ať to fakt raději zabalí.

Speedy

Dotuje se kde co, například Babišovy 75% slevy pro studenty a důchodce za 8 miliard. Peníze spláchnuté do záchodu, k ničemu.
Tady tuhle dotaci aspoň jako normální pracující obyvatel Ostravy nebo okolí můžete využít.

Jen tak

tak ono je to v podstate jedno… tohle neni mirene na point 2 point, ale na tranzity smerem dal. a jestli to bude litat do vie, muc nebo waw je v podstate jedno ((ne)vytizene to bude stejne).

dulezitejsi jsou casy a pocet rotaci.

Jakub

Do Mnichova? Super, to je potřeba. Do Vídně a Varšavy z Ostravska? Proč jet vlakem do Mošnova, když můžu jet až do cíle? Jezdí tam navíc i autobusy.
Místo Vídně bych zvolil raději Frankfurt, Curych nebo Linec.

Jen tak

vy se do spojenych statu dostanete z ostravy vlakem?

Vilém Baczko

Linec by byla skvělá volba! Celeročně 2 (slovy: dvě) destinace, přes léto k tomu ještě pár charterů. To je panečku hub!

Jakub

Linec není hub, nicméně má napojení na ICE z Německa, lůžkové vozy na jih, Railjety a několikadenní spojení s FRA, odkud opravdu lze transferovat kamkoliv.

Jen tak

takze poletim z osr do lince, pak vlakem do fra a pak nekam poletim?

lidi neblbnete, premyslejte 🙂

libor

tak to je fakt utopie

Jiří

Tohle může myslet vážně jedině nějaký odborník z MS kraje 😀

Poutník99

Než Linec, to spíš takový Düseldorf, ze kterého bývají docela zajímavé nabídky

Petr plachta

Varšava má super přestupy směr USA Asie a Skandinávie a navíc letenka s přestupem ve Varšavě je paradoxně levnější než z Varšavy. LOT tím plní ty velké mezikontinentální letadla. Dokonce umí i letenku Varšava Katowice potažmo poté Ostrava za 500 a let je hodinu a z letiště to je 15 min do centra Varšavy.

Jen tak

super prestupy do ameriky a asie ma prakticky kazdy hub v evrope. resp – waszawa je nejhorsi z nich (nejmensi vyber)

a ty ceny – stejne to mate na jakemkoli jinem hubu. lety s prestupem jsou vzdy levnejsi, nez primy let.

Jen tak

Další kapitola do nevereinding story našich regionálních letišt .. a další tunel ostravského kraje 🙂

Jan Sůra

Další kapitola už zítra..jen z opačného konce republiky.

Jen tak

Ceske Budejovice vyhlasí soutez o zakladni dopravni obsluznost do New Yorku? 🙂

Ládin

Co se bude zítra dít v ČB?

Ivan

Jsem zvědav, s jakým nesmyslem přijdou Budějovice

Jen tak

jen mala poznamka… na mobilni verzi je nove nejaka nova reklamni pozice (takove stahovatko) a to uspesne po kazdem requestu skryje hlavicku zdopravy.

takze navrat na homepage je efektivne znemoznen 🙂

Jan Sůra

díky za upozornění, na tom ještě pracujeme

Jiří

Když už na tom pracujete, tak zkuste otevřít úvodní stránku na pomalejším připojení k internetu – ne každý má k dispozici a ne všude je 50 mbps a bez LTE to ani nemá smysl zkoušet, pokud nechcete čekat několik minut na zobrazení úvodní stránky 😉

Jan Sůra

doba načtení úvodní stránky se od 1. června zkrátila o více než polovinu. díky odchodu od agentury, jejíž inzerce procházela ještě přes x serverů.

Jiří

No ještě včera večer jsem na připojení o rychlosti 384 kbps (cca 0.4mbps) čekal na zobrazení přes dvě minuty, než se všechno postahuje – stahovalo to plnou rychlostí.

Marek Sourak

384 kbps? Takove pripojeni vubec existuje?

jan

Ta WAW je určitě supr, z ní se jde dostat do celého světa. Zase o důvod více vyhnout se efektivně Praze.

Glutexo

Nejezdí ony tam docela pohodlně z Ostravy vlaky?

Jen tak

No sice jedou, ale přes pět hodin ..

Jen tak

oprava.. pres ctyri hodiny.

Zbyněk

plus cesta na letiště

dopravak

Jasně, přes 5 hodin jízdy + cesta na letiště a to se ještě musíte tam i zpět trefit do jednoho ze 4 denních spojů. To znamená v podstatě den na cestu tam, den na cestu zpátky. Kvůli jednoho dne v Německu tři dny na cestě. Víte, obchodní cestující musí taky někdy pracovat a ne strávit polovinu pracovní doby někde na cestě.

Neználek

V dnešní době, kdy je možné vést obchodní jednání pomocí videokonference, mi přijde zvrácené dotovat tento neekologický způsob dopravy.

Radovan Komínek

Na letiště ne. Občas musím bohužel z Prahy letět a spojení z Ostravska na letiště je špatné. Nezapomeňte, že je nutno se dostat na vlak a potom z vlaku na letiště, a že ne každý bydlí ve Svinově na nádraží. Přímo katastrofální je, pokud máte z Prahy brzký ranní odlet.

Jiří

To je marné, tady „borci“ v ostravě ti řeknou, že když tramvaj má interval 20 minut, tak čekáš 10 minut, protože statisticky to tak vychází. Pak vůbec neberou v potaz, že je třeba jít zezdoma na tu zastávku tramvaje a pak ze zastávky tramvaje zase do cíle a že to taky zabere čas. Nedej bože, když je tam byť jediný přestup, který v naprosté většině nenavazuje. Oni sami jezdí autama, takže vůbec netuší jak to(ne)funguje a nejhorší je, že tuhle realitu ne že nepobírají ti chytrolíni dole, ale ani jejich šéfové a jakékoliv náměty či návrhy na zlepšení jsou marné,… Číst vice »

Nekdo

tak z Brna je to stejne. dostat se na Viklef Hejvl Internesnl je tragedie, zadny primy spoj, zadne vlakove spojeni, letiste na opacne strane mesta, parkovani predrazene, etc.