Další pokračování páteřní cyklostezky Greenway Jizera. Místo údolím povede přes kopec
V Kosmonosích bude část Greenway Jizera napojena na cyklostezku v Bradlecké ulici. Foto: Google Street View

Stavba má začít příští rok.
Když se tak na tu trasu dívám, tak jsem zvědavej na reakci místních jak v Bakově tak v Chudoplesech. Aby nebyly na stezce napínáčky. Nebo aby nedopadla v polích jako stezka z Dobrovice do Ledců, kde ji týden po otevření likvidoval zemědělec hnojícím monstrem.
Prohlásit všechny cyklostezky za veřejný zájem a bude to. A pozemky hezky vyvlastnit. Když to jde u silnic pro točvolanty, tak proč ne u cyklostezek.
cyklistů je dnes absolutní minimum ,většina má lemrošlapy a těm kopeček nevadí
Minimum? Většina? Zjevně máte nějaká konkrétní čísla, tak sem s nimi. Nebo prostě chcete být jen za chytrého….
Pro Česko typické. Cyklostezky nemáme skoro nikde, a když už se někde postaví, tak jezdit po nich reálně nepřináší žádné výhody.
Daň za terén.
Takže turisticky orientovanou výletní cyklostezku odkloníme od Jizery, která jí dala jméno, odkloníme jí od tří lukrativních turistických cílů (Zvířetice, zahradní železnice, Michalovce), a místo toho ji pošleme do centra okresního průmyslového města..jo to má logiku.. to je něco jako v Liberci staví P+R uprostřed města..prostě ochcávka na dotace.. To neexistují dotace na dojíždění na kole do místa zaměstnání?
Jo, přesně. Údolí mezi Bakovem a Debří je jedno z nejhezčích míst v okolí Boleslavi. Naopak výhled z Kosmonos na Boleslav je fakt hnusnej…
Jen bych podotkl, že cyklostezky se nestaví pouze pro turisty, ale i dojíždění lidí na kole. Jet z Bakova do MB kolem Jizery je také výrazně delší, lidí na kolem přes Kosmonosy do Bakova jezdí opravdu dost. Ale tahat to v Kosmonosích až přes Bradleckou namísto kolem hřbitova je slušná horská prémie, které moc nerozumím. Tedy kromě toho, že není moc kudy trasu protáhnout.
já nikde nerozporuju potřebu cyklostezky Bakov-MB, jen to není zrovna trasa pro GW Jizera, takže se tím jen spláchne nějaká dotace, že se to provede tudy, protože jinak by se na takovou stezku dotace asi nezískala, což je škoda. Ta trasa tam je docela logicky dotažená k existující cyklostezce, ale pro denní dojíždění to je opravdu zbytečné převýšení..ale ono nevím kudy jinudy..leda východně od hřbitova někam k Fordu a pak podél Průmyslové
Souhlas, z pohledu turisty je to velká škoda.
Takže snaha všech co se komplikovaně řešili výkup pozemků podél Jizery bude spláchnutá do záchoda. No paráda. Dobrá práce! Odúvdnění, že by to bylo příliš komplikované je opravdu parádní!
Takže na kole max. do Bakova a dál už to nebude mít smysl. Zajímavé řešení..
Pěkné. Úzkým údolím u Malé Skály to Liberecký kraj dokázal, širokou loukou v údolí to středočeský nesvede.
Pro výletníky to není moc dobrá zpráva, ale pro pravidelné dojíždění z Bakova do Škodovky to vypadá dobře.. chápu tuto volbu ač jsem v této oblasti výletník
Něco nazvu zelená cesta podél řeky a pak to pošlu skrz město po hlavní třídě. A přitom mám kolem města krásné tiché údolí v podstatě s hotovými úseky klidných komunikací. To má logiku.
Že by tam měl zájem nějaký developer? Nebo získal za hubičku pozemky nějaký spekulant a nyní se těší na stamiliónové výpalné?
Jo tiché údolí, kterým projede po pět metrů široké okresce sto aut za hodinu (a v létě nebo při akci na Zvířecích) mnohem víc, přes střed obce s vyhlídkou na ruiny v Josefodole a najedu ondva kilometry víc, tedy skoro o 50% delší trasa. A ten zlej developer je Povodí Labe, který nehodlá prodávat pozemky v záplavové zóně. Cyklostezky mají sloužit k dopravě v obcích, ne in the middle of nowhere.
greenway jizera není cyklostezka na každodenní dojíždění, ale stezka kopírující řeku..
Kde je napsané, na kolik metrů se smí od řeky vzdálit?
Ta silnice podél Jizery je hodně nebezpečná, zkuste si tam na kole jet
Naprostý nesmysl to tak odklonit od řeky a navíc do kopce. Pojedu po silnici podél té zahradní železnice..
Znám to tam jen trochu, ale také bych tipoval, že se bude využívat raději silnice na na druhém břehu. Prostě se všechno nedá obsloužit jednou cyklostezkou.
Já to tady znám víc než dobře a máte naprostou pravdu. Ta silnice je už léta taková „rekreační“, asi by stálo za to omezit na ní rychlost. Možná klidně i na 50.
Prostě chtějí stezku z Kosmonos, který jsou holt na kopci, do Bakova, a když se tam dá cedulka GW, tak bych tušil větší šanci na nějaký dotační program – takhle jednoduché to bude.
stezka z Kosmonos do Bakova je jistě potřebná, ale vést tudy trasu turistické GW, mimo údolí, minout dvě atraktivní zříceniny, pak dál městem kolem továren, je podle mě dost úlet…i když je to opravdu asi jen kvůli těm dotacím.
Schválně jsem to nijak nehodnotil.
Taky je možné, že se po uplynutí doby udržitelnosti projektu „zjistí“, že by se vlastně GW dala přetrasovat podél řeky, když se to tam trochu vylepší… ale třeba jen slyším trávu růst. 🙂
Za mě tohle nemůže tím dotačním programem projít, až tak je to do očí bijící…
Naprosto souhlasím. Nadto pokud jedu delší trasu, umím si hlídat spotřebovanou energii. A raději po rovině pět kilometrů navíc.
Jako chápu snahu o spojení Bakova a Kosmonos, ale pokud bude někdo pokračovat dál za Mladou Boleslav, nebo třeba na Štěpánku, která už je zase pod kopcem, pojede po silnici. 60 m stoupání není málo pro rekreačního cyklistu.
V době elektrokol není stoupání 60 metrů žádný problém.
Neexistuje povinnost vlastnit elektrokolo.
Na druhou stranu stále existuje možnost jet po silnici přes Podhradí a Dalešice, i když bude cyklostezka vedena jinudy.
Neexistuje povinnost jezdit na kole.
Není to zdaleka takovej problém jako dřív, ale furt to rozhodně není něco, co by měla být první volba, když je jiná možnost. Tady mi přijde, že by to chtělo obojí, jak trasu přes kopec pro dopravu mezi Kosmonosy a Bakovem, tak stezku údolím. Součástí GW Jizera by přitom měla být jednoznačně ta údolní varianta.