Další Plecháč v retrokabátě. ČD Cargo na lokomotivě obnovilo chebskou vizáž
U Českých drah to byl poslední Plecháč v tomto nátěru.
ČD Cargo pokračuje v revizních opravách lokomotiv 242 (Plecháč), které převzalo od mateřských Českých drah. Aktuálně se přitom pochlubilo dalším strojem (242.239), u kterého byl obnoven historický vzhled. Tentokrát jde o tzv. chebský nátěr z 90. let.
U Českých drah to byl poslední Plecháč v tomto nátěru. „Jak již název napovídá, jeho návrh vznikl v tehdejším lokomotivním depu Cheb v době, kdy již nebyla v platnosti vyhláška federálního ministerstva dopravy o barevném řešení vozidel platná od 1. ledna 1988. Myslím, že lokomotiva s číslem 239 obdržela tento lak v roce 1996,“ řekl deníku Zdopravy.cz ředitel odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh.
Nátěr je kombinací šedé, bílé a červené v různých tvarech, přičemž celé čelo je natřeno signální žlutou barvou. „Už při přebírání lokomotiv řady 242 od ČD nám přišla řada dotazů, zda na některé z nich nebude obnoven chebský nátěr. Proto jsme se rozhodli ho ponechat právě na posledním stroji 242.239 a komentáře na sociálních sítích nás utvrzují v tom, že jsme tím příznivcům naší společnosti i železničním fotografům udělali velkou radost,“ doplnil Roh.
Za přesunem Plecháčů od Českých drah k ČD Cargo stojí skutečnost, že v osobní dopravě jsou nahrazovány novými jednotkami RegioPanter. ČD Cargo je následně posílá na revizní opravy různého stupně (R1–R3) dle potřeby, první lokomotivu (242.234) po opravě a ve firemním laku převzalo od opravárenské společnosti ČMŽO loni v červenci. Celkem dcera plánuje převzít od matky 30 až 35 těchto lokomotiv, zatím jich má 15.
Korporátnímu modrému kabátu se vyhnula i předchozí lokomotiva, která nese kombinaci červené a béžové. Kolik Plecháčů se bude vymykat korporátnímu barevnému schématu, ČD Cargo sdělit nechce.