Další parkovací dům u hlavní trati do Prahy. Ve Mstěticích má vzniknout 340 stání
Nový parkovací dům v Kralupech nad Vltavou. Foto: Kralupy nad Vltavou
Smlouvu musí schválit zastupitelé, obec na kraj převede pozemky.
Smlouvu musí schválit zastupitelé, obec na kraj převede pozemky.
V současné době téméř pro všechny vlaky ve Mstěticích je nástup i výstup nula cestujících. Výstavba parkovacího domu je pro nikoho a počet cestujících nenavýší. Zrušte zastávku!
S tím jak ve Mstěticích přibývají další a další sklady tak cestujících z/do Mstětic přibývá hlavně v časech kdy končí/začínají směny.
Přišlo by mi logické stavět parkovací dům tam, kde již kapacita existujícícho parkoviště nestačí. Parkovací dům na zelené louce je podle mě mrhání veřejnými prostředky.
Nevšiml jsme si zatím, že by poptávka po parkování ve Mstěticích byla tak zásadnií, že by stávající plocha nestačila.
Naopak. Mě to přijde velmi logické budovat pro středočechy P+R parkoviště a parkovací domy na území StČ kraje. Ne vymýšlet další P+R na okrajích Prahy a přivádět další dopravu do Prahy (i když jen na okraj)…
V Lysé n/L postavili P+R u nádraží pro 156 aut kde je prvních 20 (opravdu dvacet) hodin zdarma a stejně jsem tam nikdy víc jak 5 aut neviděl.
Stavět tyto P+R věci je opravdu módní záležitost. Nedovedu si moc představit, pro koho by taková stavba měla být určena? Pro lidi ze Zelenče a Čelákovic určitě ne, Jirenským to nedává taky moc smysl. Linka 688 nám (ne)ukázala potenciál z Nehvizd…. Tohle by mě docela zajímalo. Jedině snad, že někdo je už natolik prorocký, že opravdu věří v brzkou realizaci projektu „Nový Zeleneč“…. Je ale bez debat, že stanice Mstětice potřebuje modernizaci jako sůl. Ruku na srdce, je to tam strašné.
Brandýs nad Labem?
Jako že by někdo nejel z Brandýsa autem po dálnici na Černý most, kde by přestoupil na metro, ale místo toho by jel stejně dlouho po okresce do Mstětic, kde by přesedl na vlak? Pochybuju, že by to vyšlo rychleji, i kdyby měl dotyčný cíl v docházkové vzdálenosti od Masaryčky.
Pokud jsou na D10 na vjezdu do Prahy a kolem Čerňáku obvyklé kolony, je myslím slušná šance, aby to bylo s tím přestupem ve Mstěticích rychlejší a předvídatelnější.
Nový Zeleneč začíná se stavbou v letošním roce. Jinak tohle si myslím že Jirenským a Nehvizdským smysl určitě dávat bude, vždyť budou na tom parkovišti za pár minut a v centru mnohem rychleji než obvyklou cestou MHD…
Lidi z projektu Nový Zeleneč to doufám nebudou potřebovat, to je vzdálenost, na kterou nemá cenu téměř nic jinýho než jít pěšky. Pokud to developer nezkazí tak, aby pěšky jít nešlo, nebo aby to bylo pěšky zcela zbytečně komplikované. Naopak pro Jirny a Brandýs to bude dávat smysl. To samé Nehvizdy, tohle je něco jiného, než autobusová linka jedoucí jednou za hodinu. Kéž by tam z Nehvizd dotáhli i cyklostezku a součástí P+R bylo slušný B+R. Dává mi to tu o dost větší smysl, než nedávno otevřené P+R v Brandýse, které je na autobusu nebo na vlaku s přestupem. Samozřejmě… Číst vice »
Nemůžu souhlasit. Jirenští mají od října kardinálně posílenou 343 na vlak do Klánovic a kvalitní spojení na Prahu pomocí 344. Nehvizdy mají 354 a 398 v dostatečných intervalech na to, aby spojení bylo komfortní. Mstětice jsou pro obě oblasti zajížďka. No a s názorem Brandýsa? To je úplně mimo. Když budu z Brandýsa rychle na Prahu, tak sedmu na 379, 346, 367 a další…. a ne že sednu do auta a jedu do Mstětic. Omlouvám se, mě to nedává smysl. Zápy ještě budiš, ale jsem skeptik. Navíc…. S2 / S20 mívá potíže s meškáním. Málokdy striktně dodržuje JŘ. Vážně se… Číst vice »
Jenže to počítáte jen se současným stavem. Ta trať se modernizuje, což by mělo spolehlivost vlaků na ní výrazně zvýšit. Stejně tak by to snad mělo do budoucna přinést jejich posílení. A pokud by to nevyšlo a ty vlaky dál jezdily zpožděné, o to lákavější může být dojet na to nádraží autem nebo na kole, které tam na mě mohou počkat, pokud bude můj vlak zpátky z Prahy zpožděný, oproti autobusu, který jede jednou za hodinu. Pokud mi kvůli němu nehrozí ujetí busu s hodinovým intervalem, není třeba desetiminutové zpoždění zdaleka tak velký problém… Taky až skončí to zatím a… Číst vice »
Není podstatný jen interval, ale také doba jízdy a komfort. Lidem nebude vadit, že je to zajížďka, když to bude pořád rychlejší, než autobusem přes Horní Počernice. Obávám se, že největší překážkou ve skutečnosti bude přestup navíc. Proč jezdit autem do Mstětic, tam přestupovat na vlak a jím jet do Prahy, když mohou být autem po D11 skoro za stejnou dobu v Praze.
A co pro ty, co nebudou chtít platit mýto do Prahy?
To se někdo kapku pomátl, ne? Stanice uprostřed ničeho, silnice okolo na nic… O tohle vážně někdo stojí, nebo je potřeba utratit dotace?
Právě proto dává smysl tam postavit P+R, auta tam nebudou nikomu překážet. Teda aspoň prozatím, než se tam vznikne nová obytná zástavba, což je taky v plánu.
Je to stavba pro budoucnost. V Praze taky kdysi postavili stanici metra uprostred louky.
Skoda ze se panove neobtezuji posadit se nekdy do nektereho z vlaku jedoucich rano do Prahy. Je to totalni dobytcarna, v Zelenci uz se neda nastoupit castokrat ani na stani, hnus. Jednoznacne zhorseni zivotni urovne lidi zijicich podel zeleznicni trate prinasi jakykoli novy developersky projekt i jakykoli novy parkovaci dum.
Jako obyvatel Zelenče nesouhlasím s tvrzením, že se nedá nastoupit (ani na stání). Jediný špatný je vlak 9115 (1x 471), který je opravdu plný (včetně jedničky), ale nikdy (ani před covidem) se mi nestalo, že bych se tam nevešel.
Jiná situace může být při mimořádnostech, kdy nic 2 hodiny nejede – pak je samozřejmě vlak plný.
Bejvávalo před covidem. Nyní už ani ta 9115ka není tak plná a to ani v 1. třídě. Ty časy jsou pryč.
Prima. Hlavně ať plánovači nezapomenou postavit ve Mstěticích alespoň základní nástupiště k vlaku, teď tam žádné není.
Tuto čest StČ kraj bezpochyby rád přenechá SŽ.
to je součástí stavby Čelákovice (mimo) – Mstětice (včetně), která měla být letos odstartována – ale kvůli financím se posunula na později.