Další omezení v Berouně. Kraj bude opravovat hlavní tepnu skrze centrum

Plzeňská ulice v Berouně. Pramen: Wikimedia Commons/ŠJů (cs:ŠJů)Plzeňská ulice v Berouně. Pramen: Wikimedia Commons/ŠJů (cs:ŠJů)

Nejde o jediné omezení v Berouně a okolí. Středočeský kraj na etapy rekonstruuje silnici II/116 mezi Berounem a Nižborem.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Jediný veliký problém je jízda kamionu a vozu PVLH pro cement. Kvalita plzeňské ulice od odbočky ke Kauflandu až po kruhový objezd je katastrofa, už nařízení EU, o retarderech, zúžení vozovky je děs.V Německu je nemyslitelné aby kamiony projížděly centrem, zásobování se děje menšími nákladními vozy. A nakonec důsledná kontrola zhotovitelske firmy a testy na živičný povrch.

Jan Čech

Nevím, kde eu nařizuje retardery a zúžení vozovky…

Rudolf Tuček

Proč někoho kdo jezdí všude vlakem trápí stav silnice?
EU nám nic nenařizuje, všechny normy jsou odhlasovány i našimi poslanci kteří můžou dávat podněty ke změnám. Problém nastává u nás kdy naši poslanci mají nějaký výstup z evropského parlamentu v nějakém rozsahu od do, tak naší poslanci to udělají ještě přísnější než doporučil EP.

Koro

Opravovali Plzeňskou i sídlistě a ta už se zas rozpadla… Tahle část město totálně zaseká.

Petr Drozda

Kruhový objezd u čerpací stanice je nadto malý a autobusy i náklaďáky musí výrazně zpomalit, aby projely.

Petr

Cožpak zpomalení je dobré, ale směrem od Králováku je takový trochu neviditelný. No snad ho nikdo nevezme rovně.

Koro

Kamiony tam nesmí, ale jinak souhlas.

Petr Drozda

Možná mám ještě vzpomínky z provozu megakamionu/ů Toptansu z traktorky. I tenhle opět opravovaný úsek Plzeňské je jenom odfláklý, tohle jsou opravy nasčítaných lokálních problémů metodou všechno nové. Podobné to bude za chvíli od Kauflandu až za Albert jak píšete.

Petr

Je smutné, že Králův Dvůr už obchvat postavil a Beroun čeká až mu spadne most přes Berounku.

Petr Drozda

Teď se více hovoří o mostním provizoriu při rekonstrukci stávajícího. Nevím zda není chuť nebo peníze řešit najednou i obchvat, nová most a nové napojení na D5 kolem nemocnice. Stále jsou nějaká memoranda, studie, posudky…

Petr

To samé je třicet let slibovaný most z ulice Tyršova, přes Litavku, kudy by mohly jezdit, alespoň autobusy na autobusové nádraží.

Petr

O mostním provizoriu se hovoří zejména se staveništěm tunelu. Také se zmiňoval tento nový most v souvislosti s likvidací skládky na Lištici. Nějak si nedovedu představit, aby se tyto dvě věci řešili provozem centrem Berouna.

SaulGoodman

Ten obchvat nicméně staví kraj. A na první berounskou část je už asi dva roky stavební povolení, nicméně mezitím se ŘSD rozhodlo rozšířit D5 a musí se kvůli tomu znovu projektovat křižovatka, resp. druhý kruháč u OMV, který je navíc spojený s přemostěním Litavky.

V další fázi pak bude most přes Berounku a po této fázi se počítá podle studie tuším dokonce s tunelem kolem nemocnice. Není tak celkem divu, že části v KD „na poli“ jsou rychlejší, ty berounské budou stát násobně více.

Petr

Proto je divné, že se už nestavěly šásti v Berouně, ale nejdčív v Králováku. On ten přístup byl vidět při objíždce okolo traktorky. Královák jí pžedem vyasfaltoval a za cedulí Beroun nastala jízda typu Paříž-Dakar.

Petr Drozda

V Berouně se zdá všechno jede tak nějak na udržovačku. Jediné co funguje je developerská výstavba na každém kusu nejen pole. Ta ovšem městu přináší asi jen povinnosti a potíže, protože viditelná odezva z případných příjmů pro město vidět není. Jako výraznou investici snad nebudeme hodnotit několik měsíců trvající opravu +/- 300 m plzeňské silnice od nového kruháče ke kruháči u Alberta, kterou by v rozvinuté civilizaci udělali za týdny.

Petr

Také se divím, že město neudělá stop stav ve výstavbě, přitom problém je nejen v dopravní infrastruktuře, ale i v kapacitě elektrické sítě. A zřejmě něco bude i ve vodohospodářské. Protože byl požadavek města na vodovodní přivaděč skrz Berounský tunel.

SaulGoodman

Proč by proboha město mělo dělat stop stav výstavbě, takovou možnost by vůbec město mít nemělo a v zásadě kromě radikálních změn územního plánu ani naštěstí nemá. Bydlení máme v poměru k příjmům jedno z nejdražších v Evropě, ale budeme zastavovat výstavbu, protože mají starousedlíci pocit, že je někdo obere o jejich sídlištní parkoviště. Dost na tom, že se kvůli výškovým regulacím staví řadovky na polích s nulovou MHD obsluhou, místo toho aby se efektivně využíval prostor s existující infrastrukturou zástavbou alespoň ve výškové úrovni okolních paneláků. S kapacitou přivaděče údajně problém je, ale je otázka, nakolik to je jen… Číst vice »

Petr

Má takovou možnost. Například vás nepřipojí na čističku (překročená kapacita) apod.

SaulGoodman

Stavební uzávěra je myšlena jako dočasné řešení nějakého kritického nedostatku, nebo při čekání na finální řešení nějakého území. To, že někde trvají dlouhodobě či je obce využívají, když se vedení něco subjektivně nelíbí, nepopírám, ale jde v podstatě o zneužití práva a NSS je historicky rušil.

Nový stavební zákon pokud se nepletu zrušil plošně stavení uzávěry starší 15 let a od úpravy účinné od včerejšího dne je pořizování nových uzávěr složitější. Naštěstí.

Petr

Za kopcem to jde, je otázka proč se Beroun nestará o své občany. a pak se diví.https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/lide-z-dobrise-v-referendu-odmitli-dalsi-zastavbu-20230115.html

Miloš

Smutné je, že dopravní uspořádání Plzeňské ulice v Berouně se za posledních asi deset let měnilo čtyřikrát a pohledem zpět bych řekl, že pokaždé k horšímu. Například ten přechod, který vidíte na fotografii a kudy chodili obyvatelé z oblasti kolem Městské hory na nákup do Billy, už neexistuje. Ten chodník napravo je přehrazen zábradlím. Snad je to bezpečnější, ale místním se prodloužila „procházka“. Když pak vidíte stařenku s taškou na kolečkách kličkovat mezi auty, aby obešla těch 20 metrů zábradlí … Touto opravou se do dopravního uspořádání nesáhne. Z mého pohledu by v těchto místech měli mít preferenci v tomto… Číst vice »

SaulGoodman

To je pěkná vize, ale vzhledem k tomu, že žádná paralelní komunikace kromě D5 neexistuje, tak jakékoliv snahy omezit prujezdnost nedávají smysl, alternativa není – možná v části délky třída Míru, která ale vede ještě víc rezidenční oblastí. Realizace preference IZS či busu je též nemožná, tam prostor pro žádný buspruh není. A cyklisti zrovna v tomhle směru cyklostezku mají, dokonce mimo silnici. Jo, ten úsek přes centrum je nic moc a šel by zlepšit, resp. vyřešit prodloužení kolem medicentra, ale tomu nebrání silnice. Prostě než bude obchvat včetně dalšího mostu přes Berounku, tak to lepší nebude. Nedávné rekonstrukce to… Číst vice »

Petr

Snad už konečně bude na Třídě Míru radar..

hroch.obojzivelny

Aby Vás husa kopla!

Jan

Paralelní komunikace neexistuje, protože jakékoliv vedení města už třicet let dělá kulový. Ale ona to vede pořád stejná tlupa, jen se trochu proházela jména. Besser už není starosta, ale je v komisi, co má na starosti územní plánování města. Prostě je to pořád stejný a špatný. Vládnou developeři a jejich slouhové.