Další omezení na D7. Silničáři začnou stavět u Středokluk zálivy

Dálnice D7 u Středokluk. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDálnice D7 u Středokluk. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Během výstavby bude provoz na dálnici omezen. Režim zůstane 2+2, pruhy ale budou zúžené a rychlost omezená na 80 km/h. 

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Výhleďák

Nic proti tomu, „nemusí pršet, jen když kape“ a tohle je aspoň něco, ale dost dobře nerozumím tomu, jak ty zálivy pomohou, když k nehodě či poruše vozidla dojde zrovna tam, kde nebudou: to tam snad má na dálnici řidič to porouchané auto odtlačit ručně? Takže je to sice aspoň něco, ale stejně zase spíše jen „z nouze ctnost“.
A jak vlastně mají být ty zálivy dlouhé = kolik vozidel se do nich má vejít?

PetrN

na nových čtyřpruhových silnicích, které jsou v úzké kategorii bez krajnice se staví zálivy automaticky každých 500m s tím že máte vždy 300m před zálivem upozornění že bude následovat. Při poruše je tak dost pravděpodobné že k tomu zálivu dojedete.

PavelM

Pokud však nebude obsazen parkujícím kamionem!

Vingárdijum levijósa

Je super, že se postupně řeší ty největší bolístky této části D7, tedy úsek u Prahy, MÚK se STOP či teď zálivy (kdy konečně zmizí poslední autobusová zastávka Bouchalka?). Ale přijde mi, že by to chtělo trochu víc pořešit. On celkově ten starej úsek Ruzyně – Slaný je takovej nepříjemnej ve smyslu zmíněné úzké krajnice, hodně kopcovité a zatáčkovité. Silnice je často i všelijak vlnitá. Jet tam 130 km/hod je vlastně většinou docela nekomfortní a chvílemi se člověk ani necítí vlastně moc bezpečně.

Arthur

Zastávka by nebyla problém, kdyby byla oddělená svodidlem, s dostatečně dlouhým odbočovacím a připojovacím pruhem.
Větší problém je sklon a na to navázané odvodnění v dolíku u rybníka na 10. km směr Slaný, kde zejména v levém pruhu stojí voda a i přes omezení rychlosti za deště jsou tam pravidelně v dešti nehody způsobené aquaplaningem, stejně jako na kopečku směr Praha nad Bouchalkou. Tam ironií osudu bydlí majitel místní odtahovky, tak má práci rovnou na dvorku.

PetrN

pozor, od exitu 7 Buštěhrad po Slaný se jedná o kategorii S/R24,5 která je identická třeba s D10 od Brandýsa po Turnov nebo D4 od Jíloviště po Příbram a ty mají vcelku normální krajnici, původně 2,25m, nově se u této kategorie přeznačují pruhy z 3,75m nově na 3,50m a tím pádem rozšíření krajnice na 2,75m což se už považuje rozhodně za plnohodnotné.
Úzká původní kategorie S22,0 je jen mezi letištěm a exitem 7 což je úsek zprovozněný v roce 1962…

Mir

Tak hlavně že si platim nemalou cenu za dálnici, abych jezdil na tomhle staveništi, kde ani nejsou pořádně připojovací pruhy

Jira

Proč se v rámci kultivace neudělá široký odstavný pruh (všude mimo mosty a nadjezdy) ?

MP22

Nemá se tento úsek rozšiřovat výhledově na 3+3? Most u Kněževsi už je na to připravený. Čekal bych, že tohle bude provizorní řešení než se vypapíruje a vypořádá rozšíření na ty 3 pruhy. Mimochodem, neví někdo kam až se to má rozšiřovat a jak to vůbec vypadá s reálností tohoto záměru?

PetrN

Po exit 7, nicméně si myslím že to má následovat až po rozšíření D5 (za Beroun), D8 (k Nové Vsi), D10 (po BM), D11 (do Poděbrad), proto o tomto záměru nejde zatím najít žádné informace…

PetrN

Řekl bych že to bude až společně s rozšířením na šestipruh se kterým se vyhledově počítá od Aviatické po Exit 7 Makotřasy…

Arthur

Drobná poznámka, pro exit 7 se používá název Buštěhrad, jelikož pod názvem Makotřasy se myslí původní ukončení o kilometr dřív, kde zárodek D7 v letech 1964-1979 končil a přecházel v dvoupruh.

V. F.

Protože by se na to muselo dělat stavební povolení?

Výhleďák

A na ty „bezpečnostní zálivy“ snad stavební povolení potřebné není? To stačí jen oznámit?

mic

No, pokud budou mít max 25m2 a nebudou přiléhat k veřejné komunikaci … Checht.

Sáček

Zálivy jsou hotové za 2 měsíce, zatímco auta kolem mohou pořád jezdit. Před 3+3 se nejdřív budou předělávat MÚK. Kněževes už je hotová, teď Aviatická a od 2027 Středokluky..