Další omezení na D7. Silničáři začnou stavět u Středokluk zálivy
Dálnice D7 u Středokluk. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Během výstavby bude provoz na dálnici omezen. Režim zůstane 2+2, pruhy ale budou zúžené a rychlost omezená na 80 km/h.
Nic proti tomu, „nemusí pršet, jen když kape“ a tohle je aspoň něco, ale dost dobře nerozumím tomu, jak ty zálivy pomohou, když k nehodě či poruše vozidla dojde zrovna tam, kde nebudou: to tam snad má na dálnici řidič to porouchané auto odtlačit ručně? Takže je to sice aspoň něco, ale stejně zase spíše jen „z nouze ctnost“.
A jak vlastně mají být ty zálivy dlouhé = kolik vozidel se do nich má vejít?
na nových čtyřpruhových silnicích, které jsou v úzké kategorii bez krajnice se staví zálivy automaticky každých 500m s tím že máte vždy 300m před zálivem upozornění že bude následovat. Při poruše je tak dost pravděpodobné že k tomu zálivu dojedete.
Pokud však nebude obsazen parkujícím kamionem!
Je super, že se postupně řeší ty největší bolístky této části D7, tedy úsek u Prahy, MÚK se STOP či teď zálivy (kdy konečně zmizí poslední autobusová zastávka Bouchalka?). Ale přijde mi, že by to chtělo trochu víc pořešit. On celkově ten starej úsek Ruzyně – Slaný je takovej nepříjemnej ve smyslu zmíněné úzké krajnice, hodně kopcovité a zatáčkovité. Silnice je často i všelijak vlnitá. Jet tam 130 km/hod je vlastně většinou docela nekomfortní a chvílemi se člověk ani necítí vlastně moc bezpečně.
Zastávka by nebyla problém, kdyby byla oddělená svodidlem, s dostatečně dlouhým odbočovacím a připojovacím pruhem.
Větší problém je sklon a na to navázané odvodnění v dolíku u rybníka na 10. km směr Slaný, kde zejména v levém pruhu stojí voda a i přes omezení rychlosti za deště jsou tam pravidelně v dešti nehody způsobené aquaplaningem, stejně jako na kopečku směr Praha nad Bouchalkou. Tam ironií osudu bydlí majitel místní odtahovky, tak má práci rovnou na dvorku.
pozor, od exitu 7 Buštěhrad po Slaný se jedná o kategorii S/R24,5 která je identická třeba s D10 od Brandýsa po Turnov nebo D4 od Jíloviště po Příbram a ty mají vcelku normální krajnici, původně 2,25m, nově se u této kategorie přeznačují pruhy z 3,75m nově na 3,50m a tím pádem rozšíření krajnice na 2,75m což se už považuje rozhodně za plnohodnotné.
Úzká původní kategorie S22,0 je jen mezi letištěm a exitem 7 což je úsek zprovozněný v roce 1962…
Tak hlavně že si platim nemalou cenu za dálnici, abych jezdil na tomhle staveništi, kde ani nejsou pořádně připojovací pruhy
Proč se v rámci kultivace neudělá široký odstavný pruh (všude mimo mosty a nadjezdy) ?
Nemá se tento úsek rozšiřovat výhledově na 3+3? Most u Kněževsi už je na to připravený. Čekal bych, že tohle bude provizorní řešení než se vypapíruje a vypořádá rozšíření na ty 3 pruhy. Mimochodem, neví někdo kam až se to má rozšiřovat a jak to vůbec vypadá s reálností tohoto záměru?
Po exit 7, nicméně si myslím že to má následovat až po rozšíření D5 (za Beroun), D8 (k Nové Vsi), D10 (po BM), D11 (do Poděbrad), proto o tomto záměru nejde zatím najít žádné informace…
Řekl bych že to bude až společně s rozšířením na šestipruh se kterým se vyhledově počítá od Aviatické po Exit 7 Makotřasy…
Drobná poznámka, pro exit 7 se používá název Buštěhrad, jelikož pod názvem Makotřasy se myslí původní ukončení o kilometr dřív, kde zárodek D7 v letech 1964-1979 končil a přecházel v dvoupruh.
Protože by se na to muselo dělat stavební povolení?
A na ty „bezpečnostní zálivy“ snad stavební povolení potřebné není? To stačí jen oznámit?
No, pokud budou mít max 25m2 a nebudou přiléhat k veřejné komunikaci … Checht.
Zálivy jsou hotové za 2 měsíce, zatímco auta kolem mohou pořád jezdit. Před 3+3 se nejdřív budou předělávat MÚK. Kněževes už je hotová, teď Aviatická a od 2027 Středokluky..