Další odklad: Vlakem z centra na letiště až ve 30. letech
Budoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR Praha
„Z Kladna nebo z letiště odvezeme cestující na Veleslavín, kde budou moci v podzemní stanici přestoupit na linku metra.“
Usek Dejvice (mimo) – Veleslavín (mimo) vymyslel nekdo kdo je hodne mimo? Neda se to vyjadrit nejak srozumitelne? V Praze je tolik mistopisnych nazvu ze to urcite jde vyjadrit nejak lepe.
Tohle standardní popis železničních staveb. Znamená, že daná stanice není součástí daně stavby. Což je podstatné, protože stavba/modernizace stanice je zpravidla výrazně dražší, než širé trati.
Sveho casu mivaly vlaky co jely Dluhonickou spojkou poznamku „mimo Prerov“. Mistopisny smysl slova „mimo“ v cestine je jasny. To ze nekdo udelal nejaky spatny standard na tom nic nemeni. Melo by to byt neco jako Dejvice (vně) – Veleslavín (vně).
Kardašova Řečice (mimo).
heleďte, pane Krapinec, dokud nebude v Práglu srovnatelná obdoba pařížského RERu, do kterého přímo z termiinálu vlezete a vystoupíte na Gare du Nord ,tak vám, na nějakej veleslavínskej přestup víte co….. jo a btw pro nás plzeňské je beztak nejjednodušší jet z ruzyňského letiště autem přes D0 a D5
Pro nás z Ďáblic to s toleranci 10 minut stejně do Dresden
No tak jeďte.
Česká klasika, házet klacky pod nohy. Závidím Moravanům, že to mají blíž do Vídně nebo Polska. Praha prostě je a bude v kategorii zaprděné menší hlavní město. Stačí se podívat na jejich magistrát. Nedohodnou se téměř na ničem – i to sestavení vedění města bylo odporné a znechucující. Senior primátor, kterému klepe 80 na kancelář. A patří jim to. Já to mám zase blíž do Německa na letiště a musím říct, že i na menší letiště v Drážďanech jezdí vlak.
uaaa, a co ma zrovna s timhle spolecneho magistrat a konkretne svoboda, ktery je tam dva mesice?
Jeho strana(mafie?) tam byla většinu porevoluční doby. Může taky za zdržení způsobené Prahou 6.
máte recht, je to ostuda… všichni politici jen melou hubama a hází vize na 30+ let dopředu, přičemž stávající problémy ignorujou… jsou to klauni ,trapní klauni
vezměte si pro příklad jak naše vrchnost chce rekonstruovat cizí stát – údajně jakousi Ukrajinu, když nedokáže za 50 let ani postavit jeden pitomý dálníční okruh kolem vlastní metropole
Takže ho vlastně nedokázali postavit tví milovaní Sověti, ruZZký trolle.
To bude těma náplavama z Moravy .
Naštěstí nám na Moravě je to úplně jedno. Ti z jihu dojedou vlakem na letiště ve Vídni rychleji, pohodlněji a s větším počtem spojů. Ti ze severu to mají na Polska letiště taky v pohodě. A to vše už teď. Takže klidně si stavte vlak dalších 50 let. Na naše letiště už vlak jezdí
Kapacitne by na letiste v pohode stacila tramvaj, rychlodraha, nebo metro je vyhazovani penez z okna.
Letiste obslouzi cca 10 mil cestujicich rocne. To je cca 1140 osob za hodinu. Jedna tramvaj pobere 250-300 lidi. Takze pro odvoz cestujicich by stacily 4 tramvaje z Veleslavina za hodinu – cili 15 minutovy takt. A to neberu v uvahu, ze ne vsichni by jezdili tramvaji.
Dale je potreba vykryt spicky, nicmene tramvaj s 8-10 minutovym taktem v dennim obdobi by potrebu v pohode vykryla.
Podstatně větší je provoz v létě než v zimě a nelétá se v noci… A do tramvaje se většinou neleze s kufry. Nechtěl byste tam ještě T3 z historických důvodů?
Pokud se podivam na dnesni odlety, neleta se pouze cca od 2 do 5 rano viz https://www.prg.aero/prehled-letu#/odlety
Co se tyce rezervy na leto – jak uz jsem psal, vsichni by tramvaji rozhodne nejezdili, pri 8- minutovem taktu tramvaje poberou cca 2000 osob za hodinu, coz je temer dvojnasobek prumerne potreby (1140 osob).
V pripade potreby u tramvaji neni problem navysit takt treba na 4 minuty.
Do tramvaje se neleze s kufry, zato do vlaku ano – tohle je opravdu silna argumentace ….
No napsal jsem to ve zkratce, ale tramvaj na přepravu zavazadel moc uzpůsobena není. Ta kapacita tramvaje opravdu nepočítá s tím, že tam většina lidí bude mít kufr. Letiště sice létá mnoho hodin, ale budou tam peaky s podstatně větším provozem. To přistane pár letadel v intervalu 2 minuty a budou tam čekat lidé. Vždyť se podívejte, že dnes jezdí 119 ve špičce na Veleslavín každé 3 minuty, k tomu jsou ještě spoje na Zličín (15 minut) a další autobusy. Myslíte, že kolejovou dopravou pojede méně lidí? A nejsou tam jen cestující, ale taky zaměstnanci letiště. Metro je nesmysl, ale… Číst vice »
Tramvaj na letiště asi není dobrý nápad,
ale vaše věta:
„Nechtěl byste tam ještě T3 z historických důvodů?“
je docela dobrá ukázka primitivní manipulace.
Však T3 prý patří k Praze (a je jich dost), určitě by měla jezdit na letiště, aby si ji turisté užili!
Jakože na/z letiště jezdí jen cestující, kteří někam letí/odněkud přilétají? Ta poptávka je tam výrazně větší než uvádíte, byť samozřejmě na VHD připadá jen část. Jinak bych vás chtěl vidět, jak jezdíte třeba 15T s obsazeností 250–300 lidí, to je hodně i na běžný provoz, natož pro cesty na/z letiště, kde jezdí řada cestujících s kufry. Vlak je zde zcela adekvátní řešení i s ohledem na pohodlí.
Doporucoval bych si znova precist, co jsem psal – hruby vypocet byl pouze pro cestujici, kteri jsou odbaveni na prazskem letisti, jine cestujici jsem do vypoctu umyslne nezahrnoval, protoze nedokazu odhadnout jejich pocty.
Kdyz o tom premyslim, pocty cestujicich je potreba jeste vydelit dvema – polovina je prilet, polovina odlet – tzn jedni pojedou tramvaji tam, druzi zpet – takze by mely stacit jeste mensi kapacity tramvaji, nez jsem puvodne uvadel.
Ovšem stejná trať obsluhuje Kladno, Žatec a Chomutov, tam by to pro tramvaj už nebyla vhodná relace.
Tramvaj je blbost. Když už, tak trolejbus. Ale ne to, co hodlá páchat DPP / Ropid pod taktovkou pirátů – tříčlánkový trolejbus, který kvůli délce bude muset jezdit na výjimku z vyhlášky 209/2018, a hlavně se při výjezdu z Veleslavína jen tak tak vejde před semafor na křižovatce Veleslavínská x Evropská – a pokud tam už něco bude stát, tak se nevejde. Jako by nestačil ten nevydařený experiment se zapůjčenými tříčlánkovými autobusy, co bez naboření nejezdily snad ani týden 🙁 Jenže ona je to blbost tak i tak. Protože pokud jede někdo do Prahy, tak až na výjimky končíci na… Číst vice »
No sázím na to, že staré koleje prostě nerzruší. Příjdou na to, že je zadrážují. Dají zabezpečovač. PS: Dočasne… 🙂 Než budou ty tunely.
Přesně to se stane
Víte jaká je jednotka dočasnosti v této zemi? Jeden furt……
Dráty dají, ale zabezpečovač ne, to je prý vyhazování peněz, nehody jsou problémem dopravců a selhání lidského činitele.
Hlavní je pokračovat od Veleslavína dál. Sedmdesátitisícové Kladno si kvalitní železniční spojení do Prahy zaslouží.
Češi zásadně všude a za všech okolností protestují proti všemu bez ohledu na přínos stavby, to už je takový český folklór. A tady to má ještě tu smůlu, že si tu snaží přihřát polívčičku místní politici, kteří čekají nějaké všimné za to, že přestanou dělat ofuky. A v Praze navíc je ještě silná averze proti čemukoli drážnímu ze strany „pražské kavárny“. Já se divím, že se vůbec začlo kopat, už to považuji za takový malý zázrak. Jestli se dožiju vlaku na letiště, budu se hodně divit a možná se i poprvé v životě ožeru.
jak jste přišel že to je česká vlastnost? je to úplně normální vlastnost a ne nadarmo je proto vžit anglický termín NIMBY. A tahat do toho zemanem nedefinovanou „pražskou kavárnu“ je až úchylnost.
Neschopný je hlavně státní aparát, který moc neumí jednat, dělat kompromisy, včas hledat a nabízet řešení a s těmi spolky vyjednávat.
Tak trochu má pravdu, pražské rodáky nějaká železnice fakt nezajímá, viz diskuse o vyšehradském mostu. Já od nich v místní skupině čtu doporučení, že vlaky nepatří do centra a mají jezdit přes Branický most.
Když ona železnice těm pražském zase tak moc nepřináší, pokud nebydli primo na okraji. Ono v Praze je metro, které je spolehlivosti a intervaly úplně jinde a s menší spolehlivostí, ale s kvantum spojů ještě tramvaje a busy a skoro kamkoli je to rychlejší MHD, nikoli vlakem, protože tady ve městě se tak trochu nedá k vlaku dojet autem. Dost lidí ho nemá a další část nechce přijít o místo na parkování. A většina zastávek železnice v Praze ma kolem sebe minimum zástavby ve srovnání s polohou zastávek MHD a i k obchoďáku je to kus cesty. Smíchov neni Anděl,… Číst vice »
Je to tak. Jenže ty zastávky si takhle Pražáci postavili sami. Právě ti, kteří tohle plánují a rozhodují, už v Praze bydlí a jezdí po ní autem, takže použitelnost těch zastávek je jim dost jedno. Mění se to až v posledních letech a ještě pomalu a draho…
Zato plzeňská čtyřka, reprezentovaná obskurními posunovači jako protipól pražské kavárny vše drážní bezhlavě podporuje
A nebo si přesedání ještě zpestřite taháním kufrů do metra a pěkně s přestupem!
Vážení cestující, až pojedete na dovolenou, tak vás většina rychlíků doveze celé republiky na hlavní a vy vezmete kufry pěkně do teplejch a Sherwoodem v noci na Masnu. Po dovolené hezky repeté obráceným směrem. Bravo tomu dobrákovi, co to vymyslel! Ale ono je to vlastně jedno, ti co ještě nezjistili, že je levnější letět z Mnichova, Vídně, Bratislavy či Krakova pojedou tágem, úředník, který to rozhodl má jistě všimné již v kapse a stavební firma si za peníze daňového poplatníka též přijde na své. Nějaké ty pozemky na kancly developer také má a jiný úředník také dostal do kapsičky, takže… Číst vice »
Proto se plánuje tzv. „Zaokruhování“ viz obrázek u článku, aby se dalo jezdit vlakem z Prahlaváku na Havliště přes Semmering. Možná to nebude jezdit tak často, očekával bych každou půlhodinu přes den.
Jestli už to má být z velké části pod zemí, mělo by se dříve, než se začne stavět, ustoupit od plánovaného esíčka, a natáhnout to pod zemí z centra přímo.
Obávám se, že pro různé už existující tunely to moc možné není v nějakém vhodném trasování a sklonu.
Výhodou téhle trasy je, že letištní skorometro bude mít přímou vazbu ma metra A,B i C
sembera.jaroslav@gmail.com
hlavně to neuspěchat .-)
Neni nad to mit kvalitni mezigeneracni projekt … treba rozsireni chodniku od hlavaku nad operu, podchod po hlavakem a nebo tady ta trat aspon nepusobi tak absurdne … jako ty dva jine projekty.
Tragikomedie pokracuje. Asi bych vyhodil ty neschopny, kteri tam fakt nemaji co delat. Takhle se proste nepracuje. 🙁
V klidu. Otrokovice-Zlín-Vizovice se plánuje a vizualizuje minimálně 20 let. Jenže u nás na Moravě si dáme slivovičku nebo vínečko a jsme v klidu. Co se vleče neuteče. „The Czech Republic: The Country For The Future“
Hlavně rekonstrukce Otrokovice – Vizovice pomůže více nákladní než osobní dopravě.
Hlavně bude možno zavést přímé rychlíky v hodinovém taktu do Brna a S-Bahn v elektrické trakci.
Nebude – leda úvratí přes Přerov. Aby to bylo možné, je ještě potřeba udělat stavbu Z-06: elektrizace Hulín Kojetín
Pochopitelně.
A ještě úvrať na Masně, má-li se ram zastavovat, ale už teď je tam husto a při pokračující fantastmag.rii PIDu, kdy musí panťáky jezdit co 10 minut, bude to samé na Kladno, tak je to nesmysl celé.
No nějakejch pár spojů na letiště s uvratí na TGM proč ne? Vratná souprava nebo rovnou Libeň – Vltavská (metro C) – Veleslavín (metro A) – Letiště VH
No to jsem zvědavý, koho to bude vozit, když mezi Otrokovicemi a Zlínem zruší 3 z 5 zastávek.
Oprava: 3 ze 6 zastávek.
No tak Zlin je ale naprosty dopravne-technicky skanzen, o tom neni treba ani diskutovat. Mistni samosprava postavi jednou za 10 let kruhovy objezd a je hotovo.
Ono to pěkně vypovídá o kvalitě přípravy staveb ze strany SŽ. K vrácení EIA k dopracování muselo mít MŽP sakra dobré důvody.
Další pěknou ukázkou je rekonstrukce Negrelliho viaduktu versus stavba Bubny – Výstaviště. NV byl dokončen v roce 2020 a součástí této stavby byla i rekonstrukce přilehlého zhlaví v Bubnech. Ano, toho zhlaví, které se nyní ve stavbě Bubny – Výstaviště vytrhá.
Současný ředitel Stavební správy západ P. Hofhanzl byl předtím ředitelem odboru přípravy staveb………
Plácáte nesmysly. Zhlaví bylo pouze opraveno do provozuschoného stavu. Jak byste si to představoval jinak? Měl být na ty tři roky zastaven provoz? Nebo že by to ty vlaky přeskočily?
Všechny výhybky (7 ks) na zmíněném zhlaví jsou nové včetně doplnění EOV a žel. spodku, to je podle Vás oprava?
Tady se jasně projevila neschopnost SŽ koordinovat stavby, stavba Bubny – Výstaviště měla předcházet rekonstrukci NV. Protože to je přehozené, tak dojde ke zmaření investice nejen do citovaných výhybek, ale i do trakce, která se v dané lokalitě musí upravit a zčásti i oprav mostu před Bubenské nábřeží, který se bude zvedat.
Jenže by se taky mohlo stát, že ten Negrelák do té doby spadne. Nějakých 7 výměn ve zhlaví, to je prd.
Bude to chtít znovu angažovat pana Šípa, aby záležitost posunul tentokrát od kladné nuly k pozitivní nule.
Za mňa je spojenie centra Prahy s Kladnem dôležitejšie ako spojenie s letiskom. Denne to budú podobné počty ľudí, ale tí, čo pôjdu z letiska, spravidla nebudú riešiť kde v Praze zaparkovať.
Na zeleznicnich projektech je pro obyvatele nejhorsi ta stavba samotna. Z provozu nejde zadny zvlastni hluk ani zplodiny. Tak oni si, aby tu prahu 6 meli krasnejsi, vymysli hloubeny tunel, aby se tam roky bagrovaly a prevazely statisice tun zeminy. Co dodat?
a tady naprosto souhlasim, protoze i bydlet u stavby blbeho metra d je dost mizerie. objemy materialu k presunu jsou obrovske a vsechny ty vykonne stroje jedou na diesel.
Že druhá kolej a dráty jsou realizovatelné i na povrchu. Kdyby ty chytrolíny, kteří o dopravě vědí h, preventivně odvezli do Bohnic, mohlo se dávno jezdit. Teď už se situace zvrhla příliš daleko.
zkusme bemu… 🙂
nicmene chce to nenapadne zdvojkolejnit co se da…
Chce to zbourat pár překážejících domů jako v Číně. Hned bude prostor.
Kdyby dál nebyly uvedené roky, tak se ptám „Ve třicátých letech kterého století?“
Vtipné je, že ŠŽ si ani neumí sjednotit mapku, která je v článku a taky u přímo na stránkách projektů ŠŽ s jejich interaktivní mapou staveb. Protože na mapce je Kladno-Ruzyně 2024-27, ale v interaktivní 2025-27. Tento úsek je minimálně papírově nejblíž, protože má pravomocné ÚR.
Podobě Veleslavín-Ruzyně v mapce 2025-28, v interaktivní 2024-27. Zde je odevzdaná dokumentace pro ÚR.
Požádáno o ÚR mají na Ruzyně-letiště, pak přímo na žst letiště a ještě Výstaviště-Dejvice.
Tak… uvidíme…
Jestlipak si pak Praha 6 najme nejmenovaného Patrika nebo nejmenovaného dědka na protesty?
Nu, třeba se obloukem vrátí k šetrnější (polo)povrchové variantě. Ten mega-tunel nedává na příměstské trati smysl.
A co teprve metro? Vždyť to je pouhá městská dráha. Nemá smysl, že?
No a tato mapka, která je v článku a pochází z oficiálního webu stavby, rovněž není aktuální a roky realizace realitě také nedopovídají.
On tu mapu navrhoval někdo, kdo jaksi neměl ponětí o schopnostech SŽ. Protože kdyby byl znalý, tak místo uvadění kdy to bude, by tam bylo, za jak dlouho to bude. Taková mapa by bylo skoro bezúdržbová a kdyby náhodou se u SŽ něco zadařilo, tak by se sem tam nějaký údaj přepsal. Ale takhle, kdo to má furt celý přepisovat, že.
Tak přeci jenom bude mít M.Sáblíková dříve ten stadion u Oseka, než budou dvě koleje na Ruzyň. A možná to bude obráceně…
Z Veleslavína nebudou dvě koleje? 🙂
A to chce SŽ stavět VRT pro které bude muset vykoupit mnoho pozemků a přitom nedokáže postavit ani dvoukolejku z Výstaviště do Veleslavína.
Bo VRT nebude stavět přes Prahu 6. Pro Veselí-Benešov se vykupovalo ve velkém.
Proto by bylo vhodné mít zákon, aby se dalo začít stavět ihned po územním rozhodnutí, tak jako to mají prý v Polsku* a Německu* a pozemky vykupovat průběžně.
* Všichni s oblibou odkazují na rychlost staveb v těchto státech.
SŽ by se měla přejmenovat na SVZ – správa vzdušných zámků.
Když to není kudy postavit, tak co má dělat, stavět to na černo?
Vypadá to, že Kladno bude mít vlak na letiště dřív než Praha.
Pokud by se elektrifikovala trať z Berouna přes Rudnou do Hostivic, což pokud vím v plánu je, tak ho může mít i Beroun.
Přitom Kladno by, vzhledem ke kvalitě matriálu, kterej ho obývá, nemělo mít spojení s okolním světem vůbec.
Přestřižení pásky 29. února 2033, odjezd z nástupiště 9 3/4. Šašci!
O lepším dopravním spojení ruzyňského letiště, prodloužením metra, nebo S-Bahnem Praha – Kladno, nám vykládal pan vyučující na DPŽ už na počátku 80. let 20. století. Za pár let půjdu do důchodu a zatím je toto celé téma stále v pouhé verbální úrovni, takže v běhu 40 let lidského života stále platí to osvědčené: „vše staré pod slucem“. První plány pražského metra pocházejí z roku 1926, zprovoznění první linky proběhlo v roce 1974, tedy až po 48 letech, takže z úcty k zachovávání tradic je pár let ještě čas… 🙁 Nevím, jestli se mám smát, nebo brečet. Jediné, co mně… Číst vice »
no a proc teda mate potrebu ctvrt hodiny sem psat literarni dilo, kdyz se vas to netyka?
ono je to nakonec vyznamnejsi pro kladno nez pro letiste s regionalnim vyznamem.
Milý Georgu, co se týká většího významu uvedené trati pro Kladno, než pro „letiště s regionálním významem“ (když jste to tak trefně pojmenoval) – v tom jsme zajedno. Že se mně letiště Ruzyně (naštěstí) netýká, v tom máte taky úplnou pravdu. Chtěl jsem jenom poukázat na míru mentální zkostnatělosti při koncepčních rozhodovacích procesech v České kotlině. A je úplně jedno, jestli to bylo za tehdejšího blbého socialismu do roku 1989, nebo za 30 let dnešního výborného kapitalismu. Z dlouhodobého pohledu jsou výsledky (viz tento případ), bohužel podobné. Pokud bych se snad někoho tímto vyjádřením dotknul, tak si rád přečtu, co… Číst vice »
Faktem je, že lidi se neumí koordinovat do větších projektů pokud jim to nezadá rozkazem autoritativní vládce, akorát ti bývají v drtivé většině neosvícení. To je taky důvod proč silniční doprava žije a tak rychle se rozvíjí. Nějaké silnice mít budem vždycky a pro novou opotávku po přepravě zboží nebo osob stačí koupit nová vozidla, která vám vyrobí na objednávku třeba za rok, stačí na to jedna firma – dodavatel. Ale postavit mnoho kilometrů dlouhou linivou stabu která prochází jak složitým terénem tak starou zástavbou, to už je jiný level.
Abychom nebyli úplně nespravedliví, do výstavby pražské podzemky hodily vidle dvě války se všemi ekonomickými a společenskými následky. A kvůli těm společenským (a z nich plynoucím dalším ekonomickým) následkům je zprovoznění metra třicet let po válce vlastně docela úspěch.
> První plány pražského metra pocházejí z roku 1926…
Nebojte se, uberte 🙂
„Patrně prvním návrhem na výstavbu podzemní dráhy v Praze byla iniciativa pražského obchodníka Ladislava Rotta z roku 1898“
A copak tam bude jezdit za soupravy? Elektrické jednotky? A kde se budou udržovat? To postaví v Kladně depo? Nebo se budou převážet dieselem na údržbu do Prahy? Nebo se kvůli neschopnosti SŽ budou muset dopravci koupit bateriové jednotky?
Je téměř jistý, že se zatrolejuje Semmering. Jenom se to zatím nesmí říkat.
Nesmí, protože i mnozí jedinci ze Správy železnic si to silně nepřejí. Přičemž Semmering je po celkové modernizaci všech stanic a po opravě všech mezistaničních úseků. Takže tady zatrolejování nic nebrání v případě, že se použije systém 25 kV střídavých a trafostanice (případně měnírna) bude společná i pro trať Bubny – Kladno.
Ne.
Jste proti elektrizaci a emancipaci?
Proč by se nemohl elektrizovat stávající úsek Dejvice-Veleslavín a jezdit pár kilometrů jednokolejně? Tzv. prostá elektrizace má být možná i bez stavebního povolení (alespoň to slibují). Pak se časem udělá dvojkolejná vložka a nakonec v tichosti druhá kolej, zatím to případné prudiče přestane bavit.
Něco brání natažení drátů nad současným jednokolejným úsekem? Když mohou plánovat rozsáhlé drátování bez dalších úprav na tratích, kde přitom zlepšení ostatních parametrů prakticky nic nebrání…
A už je ten zákon/vyhláška schválena, aby se to dalo použít?
Při prosté elektrizaci taky nerozumím buzeraci územním řízením.
Že by provoz na té jednokolejné trati?
Jednou z priorit, která se právě projednává na popud ŽESNAD.CZ, je lehká elektrizace Kralupy – Kladno-Ostrovec.
lehka = dratem o mensim prurezu? 🙂
to byste byli borci!
A nemyslí tím „bez nosného lana“?
Vlakem na letiště a letadla na koleje!!
Letadla stojí, vlaky jedou!
🙂
To neříkejte dvakrát, Green Deal je na postupu a petrolej do letadel bude brzo zakázaný. Bude nutno lítat elektricky, zámořské lety budou mít prodlužovačky.
Kdyby Praha nespoléhala na sliby vyšší státní šaškomašinerie a v roce 2015 pozvolna navázala přípravou pokračování metra, třeba i s nějakou optimalizací trasy, tak tam dneska aspoň jezdí metro. Jasně, trasa by ani tak nebyla úplně top efektivní, ale jezdit tam dalších 10 let s přestupy busem jak v Africe, to není efektivní ani reprezentativní. Škoda.
Zbytecně se shazujete tou reprezentativností. Právě že nejsme Afrika nebo KLDR, abychom z obyčejné cesty na obyčejné letiště dělali první let do vesmíru, a máme dost jiných předností, které tenhle nedostatek bohatě vyvažují.
Metro na letiště je taková blbost, tolikrát logicky vyvrácená, že o něm může v roce 2023 blouznit jen úplný tydýt. Co letěl jednou v životě charterem do Hurghady.
Při aktuálním trasování linky A to tak je, ale jinak je metro na letiště docela běžná věc i ve srovnatelně velkých (nebo menších) městech, jako např. Kodaň.
Není důvod, proč by metro nemohlo letiště a terminál Dlouhá míle v pohodě obsloužit, pokud by se to před 15 lety nezazdilo prodloužením do Motola.
No já nevím, jestli dává smysl stavět suverénně nejdražší dopravní systém (jak na stavbu, tak na provoz) ve chvíli, kdy se k letišti jede polema. Navíc, do centra by i metro trasované méně debilně než do Motola stejně jelo docela dlouho, neb to staví na každý mezi, čili za ty prachy by bylo zlepšení minimální. A těch důvodů je víc a zazněly všechny tisíckrát. Jinak, to srovnání s Kodaní je poněkud nepřípadné – v Kodani letiště navazuje přímo na zástavbu, takže metro tam dává smysl nejen jako spojení na letiště. Až to bude v Praze stejně, prosím, ať je tam… Číst vice »
Nikdo přeci neříká, že v těch polích by to musel být hluboký ražený tunel. Na druhé straně, Dědina je sídliště, okolí je rozvojové území, na Dlouhé míli bude terminál VHD/P+R… to vše v kombinaci s letištěm generuje poptávku až-až.
Metro na barcelonské letiště je taky výrazně delší jízda než vlakem a před pár lety nejezdilo nijak narvané, ale přesto asi své opodstatnění má.
Ono to by to metro neobsluhovalo jen letiště. Klička do Motola znamená prodloužení cesty o dvě – tři minutky, to není nic, co by turistovi cestou na/z letiště trhalo žíly. Na Dlouhé míli má být P+R. Teď se k němu skrz sídliště Na dědině tahá tramvaj (a v noci místo ní budou jezdit autobusy!), k všeobecnému obveselení těch lidí na sídlišti, a dojížděči taky budou radostí bez sebe, že se budou muset táhnout 10 minut tramvají a přesedat do metra – neuvěřitelná pitomost. Čili s metrem se zjevně nepočítá. A argumentovat polema je nesmysl. Céčko na Jižní Město taky dlouhá… Číst vice »
Tam byl problém v příliš velké kapacitě a nákladech vůči potřebám. V Kodani je to spíše minimetro, a i to má své nevýhody, ale to je jiná kapitola. Souhlasím ale, že původní přímé vedení A přes sídliště Červený Vrch a Petřiny dávalo větší smysl; v té době se ovšem počítalo se zaříznutím železnice na okraji města, což už dnes víme, že není úplně šťastné, pokud tedy chceme, aby to lidé využívali přednostně před auty.
Proč?
nevim, jak casto jezdite na letiste, ja tak 3x do roka, z toho minimalne jednou v naprosto obskurni hodinu, kdy to nejde jinak nez tagem.
a zkraceni na veleslavin je docela prijemne a ze jsou v ropidu hovada, ktera neumi letiste obsluhovat jinak nez vymetakem s 20 zastavkami je taky vec jina…
Proč mi trať Praha- Kladno tolik připomíná tunel Praha- Beroun???
Protože nikdy nebude?
Bingo!!!
A to že se na dvou místech už staví nevadí?
kladno-ruzyne je pravomocne uzemko, takze do prahy to bude relativne brzo. 🙂
Takze my chceme ekologickou dopravu po Praze. Ale vlastne ji uplne nechcem:)
Klauni.
Však Praha zavedla trolejbus. … a zastánci ekologické dopravy by nejraději beztlumičovou Bardotku
Trolejbus ovšem oproti autobusu zase tolik energie neušetří. Jen vymístí důsledky spotřeby jinam. Pravda, bardotka s párem lehkých vozů též není energetické terno.
Energie ušetří, účinnost elektromotoru je minimálně 3x větší a rekuperace vám vrátí přes 10% energie, zvlášť v městském provozu. Co nešetří jsou peníze. Ale to je jiná otázka, nakolik si ceníte čisté ovzduší bez výfukových plynů, bez závislosti dovozu ropy z dalekých krajin kde většinou vládnou diktátoři?
Ořechovka ji nepotřebuje 😀
Ořechovka má tramvaj a auta na Evropské, dělající mnohem výraznější hluk, jí nevadí. Nepředstavují mentálně takovou bariéru jako železnice s přejezdy a podjezdy.
Ekologickou dopravu dohnanou do poměrně neekologické formy betonáže dalších obřích tunelů, bohužel.
Ale vždyť sám nejvyšší agrobaron pod dohledem superministra před pár lety poručil nejvyššímu nádražákovi, že to má být 2028! Tak kde se stala chyba?
Teď vážně: tolik k dotazům, zda má cenu tahat na letiště trolejbus, když tam „za chvilku“ bude jezdit vlak…
On ale ten trolebus jede stejně daleko, jako pojede ten vlak
A tam se právě bojím, že jakmile ta trasa nebude celistvá, bude pokušení novostavbu na letiště odložit. Dodělá se Kladno, protože to má jasný přínos, ale kratičká S55 Veleslavín – letiště je jen o hodně dražší verze toho trolejbusu se spornou přidanou hodnotou.
Když vidíme, jak se některé projekty v zásobníku SŽ potichu odsouvají, mám takové špatné tušení.
Co zkusit automatická spřáhla a ten vlak, který tam z centra a zpět projede vždy jednou za 15 minut, v Ruzyni rozpojovat a spojovat?
Tak to jo. Díky vám konečně víme, proč se do roku 2014 nic nedělalo. Ještě bych prosím chtěl vysvětlit jeho vliv na pád monarchie u nás.
Každý rok se to o dva roky posune 😀
Tak ať na ty koleje z letiště do Veleslavína pustí metro a bude vyřešeno, ne?
Cestující budou tlačit?
To byl vtip
Na to tu existují smajlíci 🙂
Tak rozchod je stejný, ale co další věci jako zabezpecovač, napájení geometrie nástupní hrany.., A když na letiště bude střídavina? Nebude to rušit vlakový zabezpecovac metra? Jinak by to bylo zajímavý
V Aténách mají taky na letiště společnou trať pro vlak i metro.
Přesně tak. Několik dvojsystémových souprav metra má přechodnost na OSE. Ve stanicích jsou půlené perony se dvěma výškami hrany (což ale znamená poměrně brutální platform gap mezi metrem a hranou) a na letišti má metro vlastní kolej se „spanish solution“. Předpisově je to vlastně vlakotramvaj.
A v čem se toto hodí k nám?
A to taky bude platit stát? Nebo Praha má dost peněz na stavbu D i prodloužení A zároveň?
A sakra, a já chtěl #mynic nutit doplnit eskalátory na všechna nástupiště ze všech podchodů na našem pražském HLAVNÍM nádraží. Špatně chodím, jenže to budu dřív na vozíku než to udělají a pak budu zase obtěžovat, s výtahy na všechna nástupiště. Jo něco jako nákladní výtahy tam je, vím.
Tak nástupiště 7 je přístupné šikminou.
To mi připadá lepší, než rok zastaveným výtahem.
To seje ale přeci dalo čekat.
Dodělat to na Veleslavín a pak do Dejvic či Výstaviště prostou elektrizace by pro začátek úplně stačilo.
No s ohledem na cenu tunelu bych se nezlobil, ani kdyby to bylo řešení trvalé.
Pan Svoboda to v nedávnem rozhovoru zmínil. Viděl bych to jako řešení. Jen nebude úplně levné provizorní napojení podzemních stanic Veleslavín a Dejvice na původní trať přes Ořechovku.
Veleslavínu stačí dle vizualizace zatím ponechat povrchové napojení (jedna kolej tam na obrázku stejně tak končí). U Dejvic je otázkou, kam až mají, respektive mohou jít dvě koleje po povrchu. Nu, třeba během těch tří let ještě někdo tu megalomanskou vizi trochu zredukuje do střídmé a přesto účinné verze.
Vlaky na baterky už byly vynalezeny. Já věřím, že to na ty baterky od Výstaviště k Veleslavínu utáhnou.
souhlas. pokud je to takova kovbojka, na tunel bych se vyprdnul a vytunil k dokonalosti to, co tam je.
Fakt je takový problém nad těch pár kilometrů natáhnout drát, a budeme kvůli tomu vozit a udržovat baterie?
Právě že je.
10:53: … stěžovala paní Dáša Havlová, že jí v domě praská topení, tak vodovodní trubky,…..
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahady-josefa-klimy-hadka-o-tunel-na-letiste-a-spor-o-drevnik-resi-vnitro-140792
Ukázka typického ekoteroristy z Prahy 6. Kvůli nekvalitně postaveným vilám z v ceně stamilionů korun přece plebs a lůza cestující z Kladna do Prahy musí přesedat na metro (24:28), aby prachatí lepšolidé nemuseli opravovat svoje trubky. To mu se říká sociální spravedlnost a demokracie.
Veškeré škody, které vniknou v souvislosti s realizací stavby platí investor. Stejně jako pasportizaci a průběžnou kontrolu potenciálně ohrožených staveb.
Samozřejmě, že to platí investor. Ale kvůli potenciálním nákladům ve výši stovek tisíc korun na vilu paní Dáši místní bohatí NIMBYsté blokují stavbu za miliardy pro desetitisíce cestujících denně.
Tohle společenské pokrytectví mi vadí.
Aspoň třeba nakonec ušetříme miliardy a vrátíme se od megalomanských vizí k racionálnímu řešení, jež nebude fixovat zbytečné náklady do budoucna. Jeden průšvih (klikaté A bez pořádné obsluhy sídlišť) stačí.
Tonje důvod proč neutracet za tunel a zdvojkolejnit stávající trasu.
Případně utratit jen za jednu kolej pod povrchem v původní trase a druhou tam, kde je.
Holka na zabití.
Doba jízdy vlakem by měla být kratší, nicméně intervaly trolejbusu budou menší. Přeci jen na letiště není zase bůhvíjaká poptávka cestujících. Nedávno jsem jel ráno busem z Veleslavína na letiště. Bus byl z Veleslavína zaplněný a na Terminály dojeli 3 lidi.
Pokud tam vlak vážně pojede, tak se dvoukloubový trolejbus přesune na jinou linku. A 119 zůstane pro místní obluhu, padesátník, hangár.
Ona hlavně 191 potřebuje ty troleje, tak může dojet na letiště celou cestu pod dráty.
Až tam ten vlak pojede, tak už dvoukloubáky budou dosluhovat a budou zralé akorát do šrotu.
Tak schválně, co bude dřív: vlak z Masaryčky na letiště nebo nové nádraží v Brně?
Tunel do Berouna.
Jelikož nové nádraží pod Petrovem dává smysl, vlak z Masaryčky taky… tak bude nové nádraží v Moravanech a přepnutá Bechyňka … s Regionovou.
Že něco dává smysl nas opravňuje stavět bez stavebního povolení?
Já tipuju Mars, hl. n.
🙂
Už vidím ten Marsotron: Praha hl.n. – 24:30 – 3S
a slyším hlášení
„InterplanetExpres č. 220 společnosti České rakety ve směru Marsopolis Vršovice, Marsopolis Zahradní Město, Měsíc Východ, Praha Ruzyně, Praha Veleslavín, Praha Masarykovo nádraží odlétá od terminálu číslo 3, severní část, ve 24 hodin 30 minut“
A co z hlaváku vlakem do Vídně,nebo Varšavy a pak na Ruzyň?
Pokud pospícháš, tak je to ideální kombinace.
Dle plánku se tedy z Kladna do centra Prahy nedostaneme vlakem příštích 7 let.
On tam žádný nejezdí, nebo teď začíná sedmiletá výluka?
Po etapách různé výluky do roku 2029.
Komedie
Jsme ekototalitní díra kde místo toho aby trať dávno stála na povrchu a nikdo neměl možnost se k tomu vyjadřovat tak nás terorizují ti kteří myslí jen na sebe a svůj majetek. Bylo by ny čase vrátit se ke spravedlnosti a upřednostnění většiny před zloději a teroristy v podobě ekospolků a neziskových organizací atd..
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahady-josefa-klimy-hadka-o-tunel-na-letiste-a-spor-o-drevnik-resi-vnitro-140792
A kdo si bude dovolovat oponovat plánům strany a vlády, půjde na uran. Je vtipný paradox, že dnes bolševické manýry přichází zejména zprava.
Protože nazývat fašismus pravicí je ta velká lež.
Akorát, že vůbec.
V podstatě tuto podobnost extremismu popisuje tzv. teorie podkovy. Podle ní si dělení na pravici a levici nesmíte představovat jako úsečku, ale je spíš ve tvaru podkovy. Proto má pravicový a levicový extremismus k sobě mnohem blíž, než kterýkoliv z nich k umírněnému středu (stejně jako se téměř dotýkají konce ramen podkovy).
Mimořádně nechutný výlev frustrace.
Lidé, kteří myslí jen na sebe a svůj majetek kupodivu nejsou ekototalisti, nebo co jste si to vymyslel za výprd, ale jaksi základ kapitalistické společnosti.
Jestli chcete upřednostňovat většinu (a moc by mě zajímalo, jak si ji nadefinujete), tak mně to rozhodně zavání mnohem víc totalitou, než lidé, uplatňující svá práva a chránící svůj majetek (i když s nimi nemusím vůbec souhlasit a můžu si o nich myslet, že jsou to potrhlí NIMBYsti).
Takový to, když ostatní obviňuješ z totalitarismu a ve stejný větě fantazíruješ (pravděpodobně s moudím v pravé ruce) o tom, jak by měli všichni držet hubu a krok jak zatvejch milovanejch kumunistů (kdy ti to moudí ještě stálo).
Takovým lidem se v normální společnosti říká bolševická lůza a pakáž.
Až na to, že vedení tratě po povrchu zde nebrání snad žádný ekologický spolek, jež zcela nesmyslně nazýváte teroristy, ačkoli jen chtějí minimalizovat negativní vlivy počínání hyperkonzumní společnosti na prostředí, v němž všichni žijeme, a od nějž závisí naše zdraví. Vedení tratě po povrchu zde brání především lidé, kteří vlak (a obecně veřejnou dopravu) dost možná vůbec nepoužívají, a tedy pokud někam jezdí, otravují okolí svými auty a požadavky na rozšiřování silnic pro ně (nebudu raději užívat přehnaný výraz teror).
To je právě ta demokracie. Všechno musí být podle zákonů, když není, nic se nestaví.
„Spravedlnost většiny“ tady vedla k politickým procesům, např. Milada Horáková a další a doby temna, ze které se dostáváme ještě dnes.
Až ve 30.letech, ale které století…..
Třeba nikdy, pokud se furt bude chtít vycházet všem vstříc.
Tak že by do hry opět vstoupila povrchová varianta? Je načase si připustit, že Správa železnic tunel prostě připravit nedokáže a pokud bude nová dvoukolejná trať celá zakutá do protihlukových stěn, tak vlastně proč ne.
https://youtu.be/QHivufmrC8s?t=216
Se nevejde. Znáte 11foot8? Tak takovým způsobem se nevejde. A mám neblahé tušení, že povrchová varianta byla opuštěna kvůli protestům. A nejednalo se o pár křiklounů v pár spolcích.
Pardon, špatný link, tenhle tam patří: https://mapy.cz/s/dafulovama
Netrefím a netrefím. Třetí pokus: https://mapy.cz/s/kefusereje Omlouvám se.
Samozřejmě by se vyvlastnilo pár nemovitostí, i s dnešními vysokými cenami by se to vyplatilo. Tunel byl prověřen, neprošel, takže jiná možnost není a to je dobrý důvod pro vyvlastnění.
Nechte mne hádat – sám bydlíte v nájmu nebo u rodičů, žejo?
Jiná možnost je – jednokolejný tunel pod povrchovou tratí. Bez vyvlastňování, bez dalších záborů; tedy kromě dočasných na stavbu.
A co si představujete pod pojmem „připravit“?? 😀 Přesvědčit lidi bydlící v dané lokalitě, aby tunel pod barákem chtěli a již proti němu přestali protestovat?
Aby to s hradbami nebylo odpudivější než bez nich… To už radši tu druhou kolej dát pod tu první (a ano, do úrovně pod podjezdy, pro detailisty).
Mohl by někdo spočítat kolik se už zaplatilo za všechny studie a vizualizace ?
To vím naprosto přesně, hodně
Ale pořád to vyšlo levněji, než to postavit. A to bude platit ještě dalších 50 let.
Klidně stovky milionů, bych tipoval.
Již brzy vlakem na letiště. 🤡
Čas je vesmírném měřítku relativní pojem. 😂
„Již teď vlakem do pr…“ by se hodilo víc.
To bude, ale zase se tím vlakem nedostaneme na druhou stranu
Nádražní budova bude zřejmě zachována jako relikt minulosti. Pokud tedy ve zdraví přečká to kutání pod zemí v její bezprostřední blízkosti. Jaképak se pro ni asi plánuje využití?
Proč by měla být zachována?
A proč by ne? Lepší stavby udržovat a využívat (ideálně k původnímu účelu, pokud není dostatečná náhrada, nebo k jinému přiměřenému) než vyrábět suť a jinde těžit kámen pro další stavby, plus to vše ještě náročně dopravovat, když to kolikrát už ani nelze úsporněji po kolejích. Jo, ani na cihly už neumíme domy rozebírat, jako se to dělalo. Asi máme pořád příliš levné energie a pořád bohaté zdroje…
A do toho se tam postavěj budovy, které vydržej deset let nebo míň s tím, že se budou každou chvíli ještě rozpadat kvůli nekvalitní práci (vím o čem mluvím.. sedíme v nové drážní budově a teče sem a nejenom to.. už dva roky od zprovoznění).
Je přece na vizualizaci projektu v úvodním článku. Osobně bych se klonil buď k zemljance, nebo postavení něčeho nového namísto toho původního.
První věta „Vlakem z centra Prahy na letiště se cestující v této dekádě nedostanou.“ není pravdivá, protože už teď přímý vlak z centra Prahy na letiště jezdí. Akorát že to letiště není v ČR 😉
Nejezdilo něco z Prahy na Mošnov? Je to sice příležitostný spoj…
Odhaduji, že jde o spoj Regiojetu na Vídeňské letiště.
V 8:45 a 15:45 z Prahy hl.n.
Já jen, že není nutné opuštět ČR, aby se jeden dostal vlakem na letiště nemusel jít dálku pěšky.
Vzpomínám si, jak jsem na svůj první let šel na košické letiště pěšky 🙂 asi 5 km ze stanice Barca.
JJ. Je to railjet na Dny NATO. Jezdí každy rok. Z hlaváku.
Škoda. Kapacita 119 už opravdu nestačí a trolejbus je jen dočasné řešení. Podle mě by uspíšení stavby tunelů pod Střešovicemi měla být aktuálně priorita v dopravních stavbách na P6. Bohužel se radní pro dopravu věnuje mnohem méně podstatným věcem nebo dokonce nesmyslům.
Jo? A jakým nesmyslům? Metru D? Pražskému okruhu?
Myslel jsem radního pro dopravu na Praze 6, tedy O. M. Hrubeše. Toho totiž neustále baví kritizovat DPP všemi možnými způsoby.
Ten má plné ruce práce domlouváním šoto historické autobusové linky na P6.
Ten blázen dělá radního???
No potěš…
Ona tu stavbu pripravuje Praha?
Systém státní správy a samospráv včetně jejich kompetencí, to je prostě věc daleko za limity mozkové kapacity běžného šotošukuka. Stejně jako třeba platná legislativa nebo vůbec existence nějaké legislativy.
Kapacita 119 nestačí? Možná, pokud započítáte i ta rozlehlá parkoviště okolo letiště. A asi jak ve kterém období. Vlak by byl sice lepší, ale zase tlačit jedinou variantu megalomanských tunelů jen proto, že někomu přijde tichý vlak horší než hlučící Evropská, není úplně šťastné. Navíc, cestování po Evropě by mělo mít budoucnost v kvalitních kolejích, ne v letadlech.
Nevím, kolik těch tříčlánků si DPP celkem pořídí a stavba trolejového vedení plus příslušné technogické zázemí také bude něco stát. Připadalo by mi poněkud nelogické uvést to všechno do provozu a po blíže nespecifikované době zase jít od toho, až se (někdy) postaví něco kolejového na letiště. Navíc si troufám tvrdit, že ty tříčlánky v příštím roce opravdu vyjedou, aby se vyčerpaly příslušné dotace dle podmínek jejich přidělení.
Alespoň jsme se dozvěděli, že za to může magistrát, který už tam dva tunely postavil. Dobrá správa, pokorný otloukánek.
Prý jsou třetí státní investor. Tak netuším ty dva předchozí, když Praha není státní organizace (ani a.s. ani nic podobného) a ŘSD tam nic nestavělo.
Pěkný článek i plánek, ale já osobně si připočtu roční rezervu. Kompletní stavba bude uvedena do provozu od 01.01.2033. Nic se nesmí uspěchat.
Svoboda ven!
On je vůdcem všech těch „nymbystů“?
No co myslíte? Jaká je jeho náplň práce? Za co mu chodí nemalé peníze?
Podobne problemy melo dlouha leta i RSD. Az tam na reditelske pozici pristal Radek Matl, ktery nebyl dosazen politiky odnekud zvenci, ale uz tou dobou tam pracoval jako reditel vystavby. A najednou se priprava RSD zacala darit. Hlavne proto, ze jedna s odpurci, snazi se zjistit, co jim vadi a proc konkretne a hleda cesty, jak to vyresit. Nejedna z pozice sily. Najednou jsou terminy v letacich RSD relativne duveryhodne. Jasne i tam se lecos posune, ale takove tragedie jako jsou dlouha leta na SZ(SZDC) uz na RSD opravdu nejsou. Snad zadna stavba SZ poslednich 10 let nezacala ani priblizne… Číst vice »
Aktuálně 158 km dálnic ve výstavbě myslím hovoří za vše.
Ano. Chceme další přepravy v autech, ne ve vlacích. Čemuž odpovídá vlažný až záporný postoj ke skutečným zlepšením na železnici.
A bude hovořit i nadále, dokud neskončí jednoznačná preference silnic a dálnic. O něco vyšší rozpočet posledních dvou let to fakt nespasí. Ten problém je jinde, a vy jako projektant to jistě moc dobře víte.
To je všechno krásné, ale existuje u Správy někdo formátu pana Mátla? Přál bych si to…
Jak to tak sleduju, tak matlů tam mají zřejmě dost.
A nemálo z nich se určitě může pochlubit tím, že ledaskoho (z)mátl.
To by nestačilo? 🤪😂😅
Stačilo by místo dosazování trafikantů udělat výběrko. A dát jasné zadání a kpi.
On pan Svoboda na dráze dělá snad celý život. A taky to není nejlepší kvalifikace.
Presne tak. A nejvic to zmenila prave ta komunikace smerem ven, kdy se nejedna z pozice sily a nepredkladaji se bohorovne „jedina spravna reseni“. Jako, jo, neni asi raketova veda pochopit, ze kdyz se s nekym normalne bavim, misto abych na nej jecel a zkousel ruzny podpasovky, tak ze se asi dohodnu spis. Ale to proste neni reseni pro ruzny mistni sotozoufalce a starobolseviky, pro ktrery je potreba, aby se s vystavbou jakykoli dopravni stavby taky poradne zatopilo tem, co bydlej v okoli. Jinak, i na SZ z se to trosku zlepsuje, zrovna p. Hofhanzl je civilizovany a rovny clovek.… Číst vice »
Jako není to nejlepší, ale pokud tam bude ten přestup na metro tak asi budiž(samožrejmě to nesmí být dlouhodobě na 10 let)
Proč by nesmělo? Přesně tam to totiž směřuje.
Trasa A je přetížená směrem z centra do Dejvic. Buď snížíme intervaly (jestli to vůbec ještě jde) a okolo Flory se bude vozit vzduch, nebo se budeme dál důvěrně seznamovat se spolucestujícími na Můstku. Pro cesty z míst kdekoliv na trase C na letiště je lepší, když se trasa A vůbec nevyužije.
Tak to vysvětlete těm odpůrcům z Prahy 6. Tyhle argumenty je určitě dojmou k slzám.
Tak můžete zkrátit intervaly a končit část na Míráku…
Můžete mít vložené spoje mezi náměstím Míru a Vítězným náměstím. Naopak přestupem z vlaku vytížíte předimenzovaný úsek z Dejvic na západ, byť jím současně dost lidí odradíte od vlaku (zůstanou možná v autobusech a autech, když i v Kladně na to nádraží musejí týmiž dojet, o nadále míjené Unhošti nemluvě) a zčásti podpoříte metrem vysáté tramvaje. Oproti původním plánům úplného ukončení vlaků na předměstí zůstane možnost jimi dojet dále do města.
Pookud ten kmánek, co měl doteď nastarosti výstavbu fofrdráhy přesedlal ka přípravu VRTek, tak se opravdu nemusím obávat, že bych se za svůj život v ČR svezl rychllovlakem. Tedy, pokud se mi nepoštěstí, až zase za dvacet let SŽ přiveze TGV na výstavku.
Přitom by kruciprdel stačilo vyjet metrem na trať
Metro je naštěstí mrtvá varianta.
Třetí kolejnice se nevejde do železničního profilu. Zbývá možnost a to opatřit vozy Metra sběračem na střeše a v troleji mít 750 V, nebo to všude vést jako 4kolejnou splítku.
Pořád, a to i přes hromadu sakrů, bude problém s různou výškou nástupišť.
Kdyby měli spešl soupravy na Havliště a na Kladno, tak by klidně mohlo metro jet s pantografem na 25 kV. A pro vysoké podlaze by se jim trafo pod ní vešlo.
Přesně tak. Nakoupit vlaky je levnější než rubat tunel hned vedle metra. A výškový rozdíl nástupišť fakt nemusí být problém. Stejně jako vystoupat tratí na úroveň Buštěhradky
Dvojkolejně. S přenosem zpoždění pod povrch, dvojími nástupišti anebo zrušením vlaků do Rakovníka… Jasně, že tunel pro další dvě koleje je nesmysl, oni na to též časem přijdou, možná i bez komplikací s taháním metra do Kladna.
To já výškový rozdíl považuji za větší problém, protože vozidla s tykovými systémi není problém vyrobit a provozovat, dvě úrovně nástupišť pak komplikují obecně provoz.
Výškový rozdíl 20 metrů. O sklonu a směru nemluvě.
A o tom že tam neni připravená odbočka a muselo by se razit do tunelu při odstavenym metru ..
Je to samozřejmě blbost, jenom ale připomenu že zanoření trati v Dejvicích a její vynoření na Veleslavíně bude o mnohem víc, než jen o 20 výškových metrů.
Rozhodně je jednodušší tam vynořit (či lépe nechat vynořenou) stávající železnici, než se tam drát metrem z hlubin byť jen ve Veleslavíně. To už raději za uspořené peníze vyrubat druhé vestibuly z C ve „Vltavských“ Bubnech a z A v „Hradčanské“ Brusce, i kdyby jen pro místní obsluhu, když se nádraží „přisunou“.
Nechceme auta ve městě a teďka tu nechceme ani vlaky. Oni by tu Prahu asi nejradši oplotili 🤷♂️
To je momentálně nejlíp vidět na hysterii kolem železničního mostu na Výtoni.
Kterýžto spor ovšem není veden vlaky ano nebo ne, nýbrž památka ano nebo ne. A má to i oboustranně dobré řešení, jen není nejjednodušší a nejlevnější, a oba obory zájmu by na ně měly přispět příslušným dílem.
Prozradím něco z chystaného pořadu. Nevím, proč si stezujeme, když v Praze vede metro na letiště min 10: let. Akorát, ze je to amatérské letiště v Letňanech a nejbohatší česká rodina jej plánuje přebudovat na sídliště
Tož tak, i amatéři si zařídili koleje na letiště. A to maji travnatou ranvej a díry na silnici.
Hehe.. A kdo může vědět, že se Letňany jednou nestanou hlavním pražským letištěm? Tím by se to krásně vyřešilo a ani by to nebránilo ve vytváření dalších studií 😀
V téhle republice se odkládá absolutně všechno. Bohužel i tam, kde je cestování na úrovni středověku.
V téhle republice máme tak velkou demokracii, že každý stěžovatel/dotčený subjekt dokáže zbrzdit absolutně všechno.
V téhle republice je brzda už jenom katastrofální tempo, jakým se zde něco dělá.
Cestování na úrovni druhé poloviny 20. století je právě hojně rozvíjeno – všude auty. Naopak středověk, tedy pěší chůze, je mnohde vyháněn z cest, které mu do té doby spolehlivě sloužily. Taktéž jízda na kole, populární v první polovině 20. století, je často odsouzena. A vlaky zůstávají často v téže době, směrovány žel k postupnému útlumu.
Tak ono je nejhorší, že směrem od pěší chůze se společnost distancuje úplně (až tak, že jsou schopni jezdit 100 metrů autem na návštěvu nebo po historických centrech měst na elektrokoloběžkách dost často pěkně pod obraz) a kola? Zde přesný opak než se to dělá na západ, jih nebo sever od nás. Přesný opak.
pro všechny spolky popíšu mojí cestu z letiště proč chci stavbu vlak metro na letiště když jedu domů tak jsem na tlačen ke dveřím autobusu a stojím u těch dveří až na Veleslavín takže jestli vám to přijde jako dobré cestovaní z letiště mně teda ne
To bylo česky?
jednou jsem zkusil napsat komentář tak pardon bylo to česky
Tak zkus doplnit čárky, aby věty dávaly smysl.
Jaký smysl by měla věta:“a vlk sežral milé děti Karkulku.“
Podle toho, kam se umístí čárka, můžete mít na svědomí i smrt dětí!
Co vám proboha ta interpunkce udělala, že jste se rozhodl ji absolutně ignorovat?
nic jsem to psal rychlosti
ale stále nechápu co moje dyslexie společného s tím co jsem napsal jenom jsem chtěl říct ,že je to prostě nedůstojní takhle cestovat z letiště
To je. Příšerně nedůstojné.
Houby dyslexie, ale čitelnost příspěvku. Četl jsem to několikrát a snažil jsem se najít význam.
„Pojďme jíst děti.“
dobře přepíšu první větu Pro všechny odpůrce, povím Vám jak vypadá moje cesta z letiště domů a proč jsem proto aby po vzoru nikterých měst třebas Varšava postavil vlak nebo metro. Když jedu domů z letiště tak je ten autobus 119 tak narvaný že stojím u dveří až na Veleslavín . Vím co mi chcete že neumím psát dobře do příště jestli budu mít vůbec odvahu něco napsat, se polepším
Na dysgrafika dobrý. Tleskám. Každý není Nezval nebo Kainar.
Takže se jen oficiálně přiznalo, co už je zřejmé nějaký ten pátek. Tak snad alespoň ta část z Veleslavína na letiště a Kladno se stíhá do roku 2030, ale chtělo by to do té doby ještě elektrifikovat Semmering, aby elektrické vlaky nemusely na údržbu přetahovat dieselové lokomotivy.
O elektrifikaci Semmeringu pochybuji, vždyť tam jezdí jedna prázdná krabička za hodinu.
Občas nějaký manipulák 😀
A proč ne jednoduše zadrátovat jednokolejku přes Dejvice? Semmering klidně též, už kvůli nákladům, jimž se Dejvice brání (asi mají raději nákladní auta, i když většina by jich měla končit stejně u skladů v Ruzyni, a dále směrem k Hostivici, pokud tedy bude konečně vůle něco vozit po kolejích, když už budou dvě).
Typicky český. Každej blbec může do všeho kecat. Nechcete dráhu na letiště? Tak se odsud odstěhujte! Třeba do prrrrr*ele. Pakáž jedna nevděčná!
Zatočit s nim a po bolševicku, co?
Nemusíte házet neschopnost SŽ na každého kdo se ke stavbě vyjádří. SŽ má již několik let pravomocné územní povolení na mnoho staveb a i tak je odkládá či úplně ruší. Zdržení na této stavbě jde především za SŽ.
Nakonec se udělá prostá elektrizace v úseku Dejvice – Veleslavín a bude vyřešeno. Sice trochu úzké hrdlo, ale 15 minutový interval tam vyjezdit půjde.
No nevím, když vidím ten odpor proti tunelu. Jako stávající trať samozřejmě jen tak samovolně zrušit nemůžou, ale když by mělo dojít na nějakou modernizaci/elektrifikaci stávající stopy, tak to by mohl být problém.
Elektrifikace nepotřebuje EIA, ale prý potřebuje větší zábor, takže to možná tak snadné také nebude.
Pokud se nespojí s normovanými vysokými a kolem sloupů široce roztaženými protivlako… pardon, protihlukovými stěnami, mohla by se vejít do obvodu dráhy.
Spíš se tenhle usek pojede na baterie.
Jasně, všechny vlaky přitížíme baterkami, než bychom vztyčili trolejové vedení. Ale celkem by to názvem ladilo s nedalekými „Bateriemi“ (tehdy střeleckými) ve Střešovicích. 🙂
Tak když si lidi volej do vedení měst a států mafiány, nemůžeme se divit. (A zase je zvolej za pár let.. ty stejný, i když se bude vědět, co tady provedli.)
Tramvaje tam mohly jezdit už 20 let. Sice ne moc rychle a spojení bez přestupu mohlo dávno sloužit.Pro turisty a lidi s velkými kufry by to bylo dobre řešení s celkem za dobre peníze. V Edinburghu tramvaj slouží na cestu na letiště velmi dobre.
I v Portu. Bohuzel v Praze nikoho nikdy nenapadlo stavet tramvaje tak, aby byly rychle a kapacitni, a tramvaj sourajici se po silnici a stojici s auty na semaforech by byla pouze reklamou na taxik.
No právě, a to v Praze vlastně celá tramvajová trat z Dejvic má jako největší brzdy zastávky a výhybky (5 km/h). Jinak samostatné těleso a jediné komplikovanější křížení je U Divoké Šárky a ještě je velmi frekventovaná křižovatka prave na Veleslavine
To je i ten autous. Takže jsme vlastně ušetřili za tramvajovou trať.
V Portu je to spíš asi metro.
Tramvaj ve formě rychlodráhy skrz město. Když jsem to viděl, jak to tam narvali, tak taky asi bylo řvaní kvůli tunelům, když to stavěli 😀
No jo, když oni ji stavěli jako pouliční dráhu ve starém městě, kde o nějaké segregované trati s vyloučením chodců, povozů a jezdců na koni nemohlo být řeči.
A na Kladno se dostanu taky tramvají prosím pěkně?
Jo, až Úderka z Dlážděné znárodní Leošovy Stadlery pro nedostatečně železniční původ. 😛
I v Bergenu nebo Toulouse apod. Všechna ta města jsou o hodně menší. Určitě ale lepší než nic. Hlavně se za starosty Prahy 6 Chalupy nemělo metro stočit do Motola místo na letiště a mohl být klid.
Nejkratší spojení mezi dvěma místy je:
a) zkratka
b) chalupoida
c) přímka.
Jenomže tenkrát ještě neznali technická kolokvia jako teď u mostu na Výtoni. Kdyby bylo kolokvium, nebo alespoň 5 studií, přišlo by se na to hned.
Možná by stačilo mít odvahu a metro tak, jak se to děje třeba v nedalekém Mnichově, na konci trasy rozvětvit.
Ale to by bylo řešení spíše pro Bohnice a novou trasu D, než ji protáhnou z Pankráce na Náměstí Míru, protože směr Kladno je opravdu lepší mít vlak, než metro.
Pak by půlky tras kapacitně odpovídaly zhruba letišti a hodně těsně lesu nad Motolem s nemocnicí, kdyby se tedy od východního výstupu dostavěla pěší trasa k Malému Břevnovu (obchodnímu středisku Hvězda). Pro D by naopak bylo lepší se z Pankráce stočit přes Vršovice k Žižkovu a centrum dále nepřetěžovat, když tam mají obnovit tramvajové tratě a ještě plánují „metro S“ (jež reálně skončí v lepším případě dvěma kolejemi od Modřan po Čakovice, dvěma podzemními nástupišti hlavního nádraží a spojkami na ně jak od Negrelliho viaduktu, tak Vyšehradu a Vršovic novým tunelem mezi 1. a 2. vinohradským, pokud vůbec).