lot
Doprava ve městě Infrastruktura Metro Stavebnictví

Další odklad stavby metra. Dopravní podnik musí znovu řešit námitky Eurovie

Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

Pražský dopravní podnik (DPP) musí znovu rozhodnout o námitkách, které mu poslala společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D. Nařídil mu to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Rozhodnutí zatím není pravomocné, lze proti němu podat rozklad. Znovu se tak odkládá uzavření smlouvy na výstavbu prvního úseku metra D s vítězem tendru.

„Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,“ uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP údajně porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.

Úřad už v červenci zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.

Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis smlouvy se tak posune i o další týdny.

Podle vedoucího oddělení komunikace DPP Daniela Šabíka přišlo rozhodnutí ÚOHS včera večer, zatím jej analyzují. “ V této chvíli nebudeme předjímat, jaké další konkrétní právní kroky v této záležitosti podnikneme. ÚOHS ve svém rozhodnutí zakázku nezrušil, ale stanovil nápravné kroky, kterým se budeme po jejich právní analýze věnovat,“ dodal Šabík.

Hodnota zakázky na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu přesahuje deset miliard korun a jde tak o největší veřejnou zakázku na stavebním trhu za posledních deset let. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.

Eurovia se do soutěže nepřihlásila. Námitky sepsala na celkem 131 stran, velká část se týká především údajného zvýhodnění společností Metrostav, Hochtief a Strabag v samotné soutěži kvůli tomu, že již nyní provádějí na místě geologický průzkum. Do soutěže přišly tři nabídky, podrobnosti nebyly zveřejněny.

Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
realista

Jediným řešením by bylo brát následné námitky těch, kdo vlastně ve výsledku nebyli přímými účastníky řízení, protože do nich nepodali včas svoje přihlášky s jimi navrhovanými řešeními včetně požadovaných cen svých dodávek jen jako upozornění na možné budoucí problémy při realizacích akcí a nikoli jako překážky v dalších „normálních“ průbězích řízení a jejich regulérních ukončováních v řádných termínech.

Zdrasa

Tak koukám, že i déčkem se nejdřív projedou děti mých dětí…

Jiří Kocurek

Je tady jedna možnost, byť poněkud záhrobní. Požádat dědice, aby urnu s popelem vzali na výlet, až bude hotovo.

gogo

Můžou to vzít i vlakem přes letiště

IBM

Optimisto

Adamgolias

Eurovia? To je ta banda nýmandů , co v Ostravě postavili místo dálnice tobogán a místo nápravy své zprasene práce žvani a osočují celý svět ? No , a teď se teda předvedli , nedokážou překročit svůj stín.

Gwann

Za vlnovku může ODS. Ostravské dopravní stavby. Které bohužel Eurovia koupila. A asi si nenacenila kvalitu práci z minula…