Další obří dálniční zakázka. ŘSD začalo se soutěží na poslední úsek D11
D11, úsek Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

Do roku 2028 má být možné dojet z Prahy do Královce po dálnici.
Do roku 2028 má být možné dojet z Prahy do Královce po dálnici.
Obávam se, že si to zase zařídí Metrostav a zařadí si do fronty a soubežně se stavět nebude.
Škoda, že tohle tempo nebylo standard od slavných 90tek!!! Už dávno jsme mohli mít dálniční síť hotovou a možná i okruh Prahy, Ptz teď reálně hrozí, že se Černý Most s prodlužováním D11 a D35 stane luxusní Černou můrou pro všechny co pojedou z východu na západ.
Bez rozšíření D11 na třípruh alespoň před HK to za chvíli nepůjde
Krásné a pohodové svátky všem milovníkům budování infrastruktury v naší zemičce. Přeji nám mnoho zahájených staveb v roce 2025. Panu Sůrovy děkuji za tenhle web.
Malý je ten kdo se malý cítí. To k té „zemičce“. Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím.
Středočeská D3 bude ještě delší (60 vs. 40km) a stavebně náročnější, než D11 Jaroměř-hranice. A to už je co říct.
Východočeský kraj, tam ty investice do dopravy (i železniční), jsou teď jednoznačně nejvyšší z celé ČR.
Někdo by tvrdil rovnou celá Morava, J. Čechy či klasicky Praha.
Pozor, jednu dobu to s jižní Moravou bylo opravdu do očí bijící, kdežto u Prahy to je podle mě nadále stejná písnička, cokoli se tam udělá, bude lidem odjinud vadit. Ale přijde mi, že se to v posledních pár letech srovnalo a velký pokrok je viditelný všude, už i v po dekády zanedbaných středních Čechách. Podle mě už opravdu nemáme na co nadávat. Když se naopak lépe naučíme používat připomínky konstruktivně, tak se to ještě zlepší!
Horší je že předtím 40 let nic
Asi na tohle všechno šetřili.
Železniční tunel u Krasíkova, silniční u Hřebče, koridor přes a obchvat Svitav. Z druhé strany kraje: D11 od Chlumce k Pardubicím a ke Hradci, koridor od západu až po Choceň, druhá kolej Praduvice-Hradec … https://mapy.cz/s/noracekovu
Konečně se to dotahuje a propojují se už hotové úseky. To ano, chybí hodně.
No to už ale je věcí minulosti, takže jak relevantní tento povzdych je?
ŘSD si to teď dává úplně husto-krutě ! Jen tak dál.
To tempo, naprostá pecka, díky Radku! To je nádherný dárek k Vánocům 🤗 Teď už jen bez problémů jako na 1109 vysoutezit a začít stavět😉
Všeobjímající ministr z nádraží Dobříš, si už brzy začne dávat budíka na 2:55 a brousit nůžky na stříhání pásek 🙂
To sis spletl, to byl dvoj-Havlíček.
Právě toho myslím, ale plno lidí nepochopilo.
Ok 🙂
Tak snad jen doufát, že pak nová vláda už nezastaví projekty, kde se staví a sežene na ně aspoň peníze napříč slibům, o tom kdo všechno bude mít co zadarmo. Do 2027 se tak dostaví většina sítě (vyjma D3, D52, a pár kousků D55).
Akorát na železnici budou mít zase jen opravený nádraží, když kde jaký práce na tratích jsou posunutý až na 2028.
Ja bych se o to nebál 😉 a uvidí se za 5 let jak tato vláda připravila projekty infrastruktury pro ty po “nich” . Vše co se v současném volebním období dostavělo , respektive i rozestavělo mají na svědomí ve valné většině ti před nimi . Na vládu která infrastrukturu buduje , otvírá či rozestavuje zbývá zjednodušeně pouze ta finanční část . Výkup pozemků , soutěže a financování . Tu otravnou a úmornou administrativu minimálně z částí zdědí . Velká většina projektů které byly letos dokončeny či byly rozestaveny , byly ve stavu že by bylo nevysvětlitelné je nerealizovat .
Stavět infrastruktura se může až tehdy ,když dá vláda na stavbu penize pokud to neni v PPP.A pan velkouzenař z bratislavské PZO místo realizace projektů peníze raději rozdal svým věrným .
A hlavně sobě. Přesně podle hesla „všeci kradnů, iba já čerpám“. Všichni kdo volí tohoto slovenského mafiána a jemu podobné (Konečná, Pitomio, hranatý Turek…), kteří by tu rádi zavedli uherské poměry by si měli povinně každé ráno nafackovat.
Zcela určitě, jsou to prorusské filcky a zároveň platí, že pokud někdo hodlá volit zloděje a lháře ze současné vlády, kteří slibovali, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ a pak nás všechny okradli jejich zvýšením a zavedením nových, patří do Bohnic. Jediná naděje je, že Kalousek založí novou stranu.
Mě by zajímalo, čím se mínusáři živí. Zaměstnanci nebudou zvýšila se daň z příjmu o tzv. nemocenskoudaň, podnikatelům se zase zvýšily povinné odvody, nemovitost také vlastnit nemohou, investoři to také nebudou, ty vláda okradla přes WFT. Takže už zbývají jen koblihy na dávkách.
Kalousek umí jen tupě škrtat. Takže by se spíš nebavilo nic nebo velmi málo. Takže kvůli tomu mínus od mé.
To „tupé škrtání“ je prostě snaha hospodařit s daným rozpočtem a ne jako prase ho překračovat.
ta urputná snaha všude propašovat ono jakési „nikdy nezvýšíme daně“ je směšně komická.
Inteligentní člověk ale pochopí, že tím, že vaši ruští kamarádi svým únorovým útokem na ukrajinu ekonomickou situaci v evropě malinko otřásli v základech a uvedli do úplně nové reality.
Tak tady je vidět že vaše zaslepenost opomíjí fakta , kdyby předchozí vláda nedotáhla hlavní dokumenty , které nechala předchozí vláda pod vedením současné vládnoucí strany propadnout tak by se ted nic nestavělo .. To je proste fakt , který některým nevoní a dělají ze se nestal . V době kdy na každou námi vynaloženou korunu na infrastrukturu dával EU další korunu , jsme úspěšně pro*e**i a ted za draho stavíme PPP.. a to proste na předchozí 2 vlády neshodíte , to je vizitka vlád 1995-2015 . A upřímně nechápu záporné like – to ze se s D35 stumuje nyní… Číst vice »
Do roku 1989 to potřeba nebylo a státní kasa byla plná? Nebyla, byla prázná a nebylo za co stavět. A předlužení státu se jim už i tak vyčítá.
Potřeba byla už tehdy.
Podle tehdejších plánů ta dálnice měla být v Trutnově v roce 1993. Po převratu byl jasný plán na rok 1996. Pár podnikatelů se začátkem devadesátých let odhodlalo ke koupi pozemků a plánovali dost velkou investici. Velké centrum, které by po dálnicích bylo vzdáleno cca hodinu cesty od třech mezinárodních letišť.
Jsem rád, že ta dálnice bude. Jen jsem ji čekal když mi bylo pětadvacet. A dočkam se jí v šedesáti.
Pláčete sice velmi dobře,ale na špatném hrobě.Pokud vím tak firma pana velkouzenaře byla ve vládě 8 let.Z toho čtyři roky byl její majitel premiérem.Ministri dopravy se střídali jako figurky na orloji a jednu chvíli dokonce jeden ministr všeuměl řídil včetně dopravy jestě jedno ministerstvo.Jako někde v rovníkové Africe.Dopravni infrastruktura rozhodně nebyla prioritou.Jednou jedinou věcí za kterou firmě tleskám je osoba pana Mátla kterého těsně před koncem svého mandátu jmenovali do čela ŘSD.
Bohužel opomíjíte fakta takže je asi zbytečné vám cokoliv dále vysvětlovat. Spíš bych být vámi se nad tím zamyslel. Konečně i několikrát současný ministr Kupka přiznává, že nebýt těchto příprav za minulých vlád, tak by to prostě Nestavěli.
A jak je tedy možné že současná vláda za tři roky připravila ke stavbě dvakrát tolik úseků než za 8 let vlády v kterých figurovala na ministerstvu dopravy firma pana velkouzenáře?
Je samozřejmě skvělá vizitka ze současné vedení překouslo to, že měli rozjeté přípravy od předchozích a nezahodili vše a pokračovali a dotáhli to a tím je co stavět i na příští roky. Nebyli v pozici co vláda , která převzala otěže v roce 2013 respektive 2014, kdy po předchozí vládě zůstalo z příprav nic .
Před vládou pana Sobotky v roce 2014 byla vláda pana Rusnoka dosazená natvrdo na sílu prezidentem Zemanem a jim v podstatě i řízená.
To je vizitka Kalouska s Bártou. Současný stavební boom jde na vrub staveb, jejichž přípravu ti dva zastavili a pak se musela nanovo více či méně úspěšně rozběhnout. Třeba tady na D1108 se EIA dělala od 2008, ale dur se začala řešit až 2015. A do provozu nakonec půjde 20 let po EIA. Výstavba v CZ je zatím generační záležitost, ale třeba se to jednou změní. Jak tu někdo hází špínu na Babiš, tak zrovna on přišel se stavebním zákonem, který konečně odděloval stavební úřady od samosprávy a současná vláda to přepracovala a zprasila. ANO je strana jednoho muže, kterému… Číst vice »
Babišova verze stavebního zákona byla tak kontroverzní a nepopulární, že bylo od začátku jasné, že bude při první příležitosti přepracována. Jeho počínání po volbách bude bytostně záviset na tom s kým bude vládnout.
Na slovenského mafiána nikdo házet špínu nemusí, to zvládá sám. Tak tu prosím nelžete, nejsme tu v Uhrách.
A na dvě úřednické vlády před Bártou a po Bártovi, které stát zamrazily, zapomínáte proč.
„Jak tu někdo hází špínu na Babiš, tak zrovna on přišel se stavebním zákonem, který konečně odděloval stavební úřady od samosprávy a současná vláda to přepracovala a zprasila.“ Za 8 let dokazali vymyslet tohle co pisete, coz znamenalo dalsi vysoke stovky uredniku, defakto jeden odvolaci stupen nad soucasnym stavem, navic jim ten zakon nedosel ani do platnosti. Ze by to nejak zrychlilo stavebni rizeni dopravnich staveb pochyboval kazdy soudny. Naopak soucasny stavebni zakon, kde (nejen) liniove stavby posuzuje od zacatku specialni stavebni urad na MD, pripravila, schvalila a uvedla v realitu soucasna vlada. Dokonce jsou uz prvni stavby v realizaci,… Číst vice »
Ježiš, tady se to zase rozjelo, tak jenom krátce, když už píšete tolik nesmyslů a zjevně se v problematice zákona moc neorientujete.
To jak se řeší větší stavby není žádný výmysl nejnovější verze SZ, ale bylo to součástí i toho „debilního“ zákona od Babiše. Naopak když současná vláda odkládala zákon od Babiše, než napíše ten svůj, tak tu část pro infrastrukturní stavby atd. s vlastním úřadem, nechávala v platnosti.
Tolik k tomu co píšete, jenom tenhle příspěvek by se tady dal rozporovat do poledne 😀
Chcete tvrdit, že DESÚ je zprasený a příčinou zpožďování staveb?
A co vlády Zemanova chráněnce Rusnoka a Fischera? Ti stavbu dálnic ignorovali úplně.
Měli jiné priority a stavbu dálnic ,nebo čehokoli, hubou ani nezačneš. Už Hitler, Baťa, Čuba měli plány na stavby , ale minimálně u těch to byl jiný příběh. Předchozí dvě vlády se shodili sami i s majitelem 🙂
Máte pravdu, Kanile 83. Nechápete nejen záporné „lajky“ ale mnohem, mnohem víc. Současná vláda zdědila od té předchozí (která gazdovala 8 let) cca 150 km rozestavěných dálnic. A bude příští rok (po 4 letech vládnutí) předávat téměř 300. To jsou ta tvrdá fakta, která opomíjíte. Víte, Kanile 83, život není jen konzumace koblih a prejtu…
Tak ještě jednou matematika .. když 8 let trvá administrativní příprava , tak to co se začne stavět na konci volebního období příští vlády bude důsledek začátku administrativy te současné( vycházím z pohledu ze další vláda to nestopne) .tedy diky tomu ze současní nezahodili přípravy těch předchozích , tak to vypadá celkem slušně. Další veci je maximální kapacita stavebního průmyslu , kdy je tu “strop” na cca 150-200 km rozestavených dálnic současně . Bylo by lepší kontinuální výstavby, což se předchozím vládám pod vedeném současné vládnoucí strany nedařilo a ty čísla před 12-15 lety jsou strašný a jejich výsledek je… Číst vice »
Jakej strop Kamile, sousedé můžou taky stavět u nás. Žádnej, mimo finanční, strop není.
Neni tu dost stavebních strojů, obaloven, betonárek , neni tu dost řidičů , strojníků , borců co umí dělat armatury , stavbyvedoucích , frajerů co UMÍ pokládat finální vrstvy a hlavně nemáme dost KAMENoLoMU.. a pokud by se rozestavělo více staveb , nebudou Lidi ani materiál , tím se zvýší cena .. lepší otvírat 80-150 km ročně kontinuálně 10-20 let v kuse než 10 let 0-80 a pak 5 let 400km rok
Ta čísla před 12-15 lety jsou nejlepší, jaké v historii byly, s výjimkou 70. let. Když se chcete ohánět matematikou, měl byste si nejprve přečíst jednoduchý graf. https://cz.linkedin.com/pulse/jak-se-stav%C4%9Bly-d%C3%A1lnice-v-%C4%8Desku-p%C5%99ehled-v%C3%BDstavby-%C3%BAsek%C5%AF-vidim–exbge
Mnohem výstižnější (bohužel nevyplněno za poslední 4 roky) je tabulka zde: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku kde ja jasně vidět jak to před 12-15 roky bylo s přípravou a výstavbou .. to ze Váš graf ukazuje jak skvěle to tenkrát bylo , je shoda náhod v otevření D11 kterážto byla podmínkou pro TPCA v Kolíně 😉
Bohužel slušně lžete.
Uveďte čísla. Nebuďte slusnej.
Když se chce stavět a jsou to priority můžeš téměř kdekoli. Přípravných projektů a skic je několik desítek kubíků. Hloupé a prázdné kecy nestačí, viz Bureš s půlministrem dopravy Havlíčkem.
To je zvláštní že už Sobotkova vláda chtěla stavět , ale neměli dle čeho . Propadla stavební povolení EIA, nevykoupené pozemky .. až od Sobotkovi vlády se začalo s tahem na branku a nyní se sklízí co předchozí zaseli .. tedy to ze nyní je dokončována spousta staveb , je vyšleme několika vlád . Kdyby u nás administrativa s vyberky a výkupem trvala rok , 2a3 roky stavba ,tak by se s Vašim názorem dalo souhlasit.
Jste optimista… Já to vidím na rok 2033 a doufám že se do ty doby upgraduje výhledový stav. Základní síť vypadá stroze. Hlavně v Čechách…
Pokud se bude rozdávat „našim lidem“ a „čerpat“ pro státofirmu, tak dost těžko.
Píšete nesmysly a ta vaše většina dálniční sítě nebude dřív jak v roce 2030, spíš 2033
Jakube čtete, ale nechápete. Ano píše většina. Ne celá.
Nic proti Baltu, ale je obrovská škoda, že se nedá po dálnicích na polském území dojet z Prahy do Vratislavy. Buď se to dá vzít po „pětce“, nebo okreskama východně od Jaworu, je to horší cesta ale kratší, oboje je nic moc. Chápu, že úloha S3 je primárně CZ – Štětín, ale slušné spojení Praha – Vratislav – Lodž – Varšava fakt chybí, podle mě je to nejdůležitější spojení z Čech do Polska, ale možná je to subjektivní.
Poláci mají v plánu i spojnici S3 s S8, zhruba nějakých 20-30 km jižně od A4. Nevím, kdy to má být hotové, ale prakticky to je řešení popsaného problému.
Máte k tomu nějaký zdroj? Aktuálně je v této oblasti co vím v plánu S8 Boboszów – Kłodzko – Wrocław (otevření 12/27, resp. 5/28, úsek severně/jižně od Niemcza bude později, tam běží teprve tendr.
Poláci už taky chystají S5 od S3 do Wroclawi.
Doplním ostatní, stavba S5 v úseku Bolków-Sobótka-(Wrocław) by měla proběhnout v letech 2026-2030, teď plánovány jsou na ní tyto sjezdy Bolków (S3), Serwinów, Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica, Marcinowice, Tworzyjanów a Olbrachtowice (S8).
Paráda, tohle jsem vůbec netušil. Tak snad jen, že CZ – Wroclaw – Warszawa – Pobaltí mohla být plnohodnotná A, ale tak aspoň nemusíme platit mýto…
Ta Polska silnice 5 je max 15 minut navic oproti pripadne dalnici, to uz je relativne malo. Navic Polaci casem urcite postavi.
Škoda, že je to jen v D26.0, ale i tak výborný posun dopředu. Ta dálnice už je potřeba
A nemá navazující S3 v Polsku 25,5 metru? Aspoň to nebude takový „skok“ když Poláci do Prahy stavějí pouhé S. A on ten provoz od Jaroměře na sever asi nebude bůhvíjaký.
No…, oni asi Poláci nepovažovali za důležité v dané lokalitě stavět dálnici. Toto je opravdu v jejich pojetí „rychlostka“. Jejich nové dálnice vypadají jinak, věřte mi.
A neni D26/130 novy standart ve kterém uz se bude projektovat vse ?
Pochopil jsem to tak, ze nahradil kategorie D25,5/120 (původně R25,5/120) a D27,5/120.
Kdyžtak me někdo opravte.
Ano, D26,0 je nový standard, který nahrazuje D25,5, kde byl problém úzký střední dělící pás z hlediska umístění a ochrany pilířů dálničních nadjezdů nebo portálů dopravního značení. D27,5 zůstává pro zatíženější dálnice, kde je požadavek na vedení 2+2 v jednom pásu při uzavírkách.
Spíš je škoda, že navazující stavba 1109 je jen v D21,5 – právě ta 26,0 by zde byla optimální až na hranice.
D26,0 nahrazuje i starou běžnou dálniční kategorii D26,5 (původní D1, celá D2, většina D5, a jiné), z hlediska šířky zpevnění vozovky jsou tyto tři kategorie od 25,5 do 26,5 totožné, rozdíl jen v šířce SDP. Vedení dopravy v uzavírkách 2+2 na jedné polovině je možný jen u D27,5 ale je relevantní jen u dálnic s betonovým povrchem, které se v Čechách nově už dlouho nikde nestaví snad vyjma D0. Paradoxně na Moravě se dělá beton nepochopitelně i na užších kategoriích na D48 a D49 nebo D1 u Přerova (ta bude bohužel také jen D26,5 stejně jako celý tah od Brna… Číst vice »
Pro mě je třeba absolutně nepochopitelné proč relativně nový úsek D1 od Vyškova po Lipník (komplet v betonu) je jen D26,5 (nemožnost zachování 2+2 při generálce povrchu) když se stavěl ve stejné době jak úsek D1 z Lipníka do Polska, který je celý v D27,5, stejně jak v té době stavěná D11 za Poděbrady, či většina D8…
Zajímavostí je, že beton je v Čechách kromě D1 a D0 dále už jen na D5 od Plzně na Rozvadov a pak mezi exity 50-76 na D11, to je vše… Na Moravě pak kromě D1 i D2, D48, D35 (Slavonín-Lipník), nová D49
Dvě obří cementárny (Mokrá, Hranice) a krom DEZY žádná větší rafinerie. K tomu delší životnost CB krytu.
Už za ropné krize se na Ostravsku používaly panely, přivezené a jeřábem položené do štěrku, nebyl asfalt. Panely byly mnohem horší, než litý beton, jen Tatrám to bylo jedno.
Včera jak jsem jel po D49, tak jsem si říkal, proč je tam beton a ne asfalt. Na dalších 20 let tam bude asfalt stačit, protože ty intenzity tam budou nízké. Docela mě překvapil i dosud neotevřený sjezd u Třebětic. Celkově mi ta dálnice přišla jako nedodělaná, chápu, že se marketingově hnalo za čísly otevřených kilometrů dálnic, ale toto je prostě úsměvné.
Ty stojky mostů a portálu nejsou tim hlavním důvodem. Ostatně u stojek mostů v SDP se často rozšiřuje na 4m. Vyžaduje to jen lokální rozšíření SDP. Podobně jako kvuli rozhledům pro zastavení (na 1108 bude i 7m SDP).
Hlavní důvod je nutnost táhnout v SDP kabely DIS SOS, kanalizaci , trativod a do toho všeho se musí narvat ještě svodidla. To už se do 3.0m SDP nedá kloudně narvat a proto se zavedla D26.0.
Snad na ŘSD brzo dospějí k přehození kabelu ze SDP do krajnice, jako to je na PPP D4, vyřešilo by to spoustu problémů.