Další obří dálniční zakázka. ŘSD začalo se soutěží na poslední úsek D11
D11, úsek Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD
Do roku 2028 má být možné dojet z Prahy do Královce po dálnici.
Do roku 2028 má být možné dojet z Prahy do Královce po dálnici.
Východočeský kraj, tam ty investice do dopravy (i železniční), jsou teď jednoznačně nejvyšší z celé ČR.
ŘSD si to teď dává úplně husto-krutě ! Jen tak dál.
Metrostav s brňenským Mírou už brousej tužky…
To tempo, naprostá pecka, díky Radku! To je nádherný dárek k Vánocům 🤗 Teď už jen bez problémů jako na 1109 vysoutezit a začít stavět😉
Tak snad jen doufát, že pak nová vláda už nezastaví projekty, kde se staví a sežene na ně aspoň peníze napříč slibům, o tom kdo všechno bude mít co zadarmo. Do 2027 se tak dostaví většina sítě (vyjma D3, D52, a pár kousků D55).
Akorát na železnici budou mít zase jen opravený nádraží, když kde jaký práce na tratích jsou posunutý až na 2028.
Ja bych se o to nebál 😉 a uvidí se za 5 let jak tato vláda připravila projekty infrastruktury pro ty po “nich” . Vše co se v současném volebním období dostavělo , respektive i rozestavělo mají na svědomí ve valné většině ti před nimi . Na vládu která infrastrukturu buduje , otvírá či rozestavuje zbývá zjednodušeně pouze ta finanční část . Výkup pozemků , soutěže a financování . Tu otravnou a úmornou administrativu minimálně z částí zdědí . Velká většina projektů které byly letos dokončeny či byly rozestaveny , byly ve stavu že by bylo nevysvětlitelné je nerealizovat .
Stavět infrastruktura se může až tehdy ,když dá vláda na stavbu penize pokud to neni v PPP.A pan velkouzenař z bratislavské PZO místo realizace projektů peníze raději rozdal svým věrným .
A hlavně sobě. Přesně podle hesla „všeci kradnů, iba já čerpám“. Všichni kdo volí tohoto slovenského mafiána a jemu podobné (Konečná, Pitomio, hranatý Turek…), kteří by tu rádi zavedli uherské poměry by si měli povinně každé ráno nafackovat.
Tak tady je vidět že vaše zaslepenost opomíjí fakta , kdyby předchozí vláda nedotáhla hlavní dokumenty , které nechala předchozí vláda pod vedením současné vládnoucí strany propadnout tak by se ted nic nestavělo .. To je proste fakt , který některým nevoní a dělají ze se nestal . V době kdy na každou námi vynaloženou korunu na infrastrukturu dával EU další korunu , jsme úspěšně pro*e**i a ted za draho stavíme PPP.. a to proste na předchozí 2 vlády neshodíte , to je vizitka vlád 1995-2015 . A upřímně nechápu záporné like – to ze se s D35 stumuje nyní… Číst vice »
Do roku 1989 to potřeba nebylo a státní kasa byla plná? Nebyla, byla prázná a nebylo za co stavět. A předlužení státu se jim už i tak vyčítá.
Pláčete sice velmi dobře,ale na špatném hrobě.Pokud vím tak firma pana velkouzenaře byla ve vládě 8 let.Z toho čtyři roky byl její majitel premiérem.Ministri dopravy se střídali jako figurky na orloji a jednu chvíli dokonce jeden ministr všeuměl řídil včetně dopravy jestě jedno ministerstvo.Jako někde v rovníkové Africe.Dopravni infrastruktura rozhodně nebyla prioritou.Jednou jedinou věcí za kterou firmě tleskám je osoba pana Mátla kterého těsně před koncem svého mandátu jmenovali do čela ŘSD.
To je vizitka Kalouska s Bártou. Současný stavební boom jde na vrub staveb, jejichž přípravu ti dva zastavili a pak se musela nanovo více či méně úspěšně rozběhnout. Třeba tady na D1108 se EIA dělala od 2008, ale dur se začala řešit až 2015. A do provozu nakonec půjde 20 let po EIA. Výstavba v CZ je zatím generační záležitost, ale třeba se to jednou změní. Jak tu někdo hází špínu na Babiš, tak zrovna on přišel se stavebním zákonem, který konečně odděloval stavební úřady od samosprávy a současná vláda to přepracovala a zprasila. ANO je strana jednoho muže, kterému… Číst vice »
Babišova verze stavebního zákona byla tak kontroverzní a nepopulární, že bylo od začátku jasné, že bude při první příležitosti přepracována. Jeho počínání po volbách bude bytostně záviset na tom s kým bude vládnout.
Jste optimista… Já to vidím na rok 2033 a doufám že se do ty doby upgraduje výhledový stav. Základní síť vypadá stroze. Hlavně v Čechách…
Píšete nesmysly a ta vaše většina dálniční sítě nebude dřív jak v roce 2030, spíš 2033
Nic proti Baltu, ale je obrovská škoda, že se nedá po dálnicích na polském území dojet z Prahy do Vratislavy. Buď se to dá vzít po „pětce“, nebo okreskama východně od Jaworu, je to horší cesta ale kratší, oboje je nic moc. Chápu, že úloha S3 je primárně CZ – Štětín, ale slušné spojení Praha – Vratislav – Lodž – Varšava fakt chybí, podle mě je to nejdůležitější spojení z Čech do Polska, ale možná je to subjektivní.
Poláci mají v plánu i spojnici S3 s S8, zhruba nějakých 20-30 km jižně od A4. Nevím, kdy to má být hotové, ale prakticky to je řešení popsaného problému.
Poláci už taky chystají S5 od S3 do Wroclawi.
Doplním ostatní, stavba S5 v úseku Bolków-Sobótka-(Wrocław) by měla proběhnout v letech 2026-2030, teď plánovány jsou na ní tyto sjezdy Bolków (S3), Serwinów, Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica, Marcinowice, Tworzyjanów a Olbrachtowice (S8).
Paráda, tohle jsem vůbec netušil. Tak snad jen, že CZ – Wroclaw – Warszawa – Pobaltí mohla být plnohodnotná A, ale tak aspoň nemusíme platit mýto…
Škoda, že je to jen v D26.0, ale i tak výborný posun dopředu. Ta dálnice už je potřeba
A nemá navazující S3 v Polsku 25,5 metru? Aspoň to nebude takový „skok“ když Poláci do Prahy stavějí pouhé S. A on ten provoz od Jaroměře na sever asi nebude bůhvíjaký.
A neni D26/130 novy standart ve kterém uz se bude projektovat vse ?
Pochopil jsem to tak, ze nahradil kategorie D25,5/120 (původně R25,5/120) a D27,5/120.
Kdyžtak me někdo opravte.
Ano, D26,0 je nový standard, který nahrazuje D25,5, kde byl problém úzký střední dělící pás z hlediska umístění a ochrany pilířů dálničních nadjezdů nebo portálů dopravního značení. D27,5 zůstává pro zatíženější dálnice, kde je požadavek na vedení 2+2 v jednom pásu při uzavírkách.
Spíš je škoda, že navazující stavba 1109 je jen v D21,5 – právě ta 26,0 by zde byla optimální až na hranice.
D26,0 nahrazuje i starou běžnou dálniční kategorii D26,5 (původní D1, celá D2, většina D5, a jiné), z hlediska šířky zpevnění vozovky jsou tyto tři kategorie od 25,5 do 26,5 totožné, rozdíl jen v šířce SDP. Vedení dopravy v uzavírkách 2+2 na jedné polovině je možný jen u D27,5 ale je relevantní jen u dálnic s betonovým povrchem, které se v Čechách nově už dlouho nikde nestaví snad vyjma D0. Paradoxně na Moravě se dělá beton nepochopitelně i na užších kategoriích na D48 a D49 nebo D1 u Přerova (ta bude bohužel také jen D26,5 stejně jako celý tah od Brna… Číst vice »
Pro mě je třeba absolutně nepochopitelné proč relativně nový úsek D1 od Vyškova po Lipník (komplet v betonu) je jen D26,5 (nemožnost zachování 2+2 při generálce povrchu) když se stavěl ve stejné době jak úsek D1 z Lipníka do Polska, který je celý v D27,5, stejně jak v té době stavěná D11 za Poděbrady, či většina D8…
Zajímavostí je, že beton je v Čechách kromě D1 a D0 dále už jen na D5 od Plzně na Rozvadov a pak mezi exity 50-76 na D11, to je vše… Na Moravě pak kromě D1 i D2, D48, D35 (Slavonín-Lipník), nová D49
Dvě obří cementárny (Mokrá, Hranice) a krom DEZY žádná větší rafinerie. K tomu delší životnost CB krytu.
Už za ropné krize se na Ostravsku používaly panely, přivezené a jeřábem položené do štěrku, nebyl asfalt. Panely byly mnohem horší, než litý beton, jen Tatrám to bylo jedno.
Ty stojky mostů a portálu nejsou tim hlavním důvodem. Ostatně u stojek mostů v SDP se často rozšiřuje na 4m. Vyžaduje to jen lokální rozšíření SDP. Podobně jako kvuli rozhledům pro zastavení (na 1108 bude i 7m SDP).
Hlavní důvod je nutnost táhnout v SDP kabely DIS SOS, kanalizaci , trativod a do toho všeho se musí narvat ještě svodidla. To už se do 3.0m SDP nedá kloudně narvat a proto se zavedla D26.0.
Snad na ŘSD brzo dospějí k přehození kabelu ze SDP do krajnice, jako to je na PPP D4, vyřešilo by to spoustu problémů.