Další oběť pandemie, v Anglii končí Letiště Doncaster Sheffield
Letiště Doncaster Sheffield Foto: Flickr.com / Shaun Flannery/shaunflanneryphotography.com
Areál letiště čeká proměna v logistický a skladový komplex.
Areál letiště čeká proměna v logistický a skladový komplex.
Letiště Robina Hooda…škoda.
V takých Piešťanoch sa tešia, že počet cestujúcich stúpol na 13 000 oproti 10 000 z roku 2019… https://dennikn.sk/minuta/3031446
A už tam začal fungovat SkyOne?
Jde o malé letiště, které z velké části sloužilo k přivážení Poláků a Rumunů. Nesloužilo „místním“, kteří potřebují lety spíše do Indie, Pákistánu, Afriky atd…
nemohli by majitele se stejnym pristupem (odmitame dotace, kdyz je vsem jasne, ze to fungovat nebude) mit i v budejicich a pardubicich a dalsich letistich u nas, ktere dlouhodobe svymi vysledky prokazuji svou nesmyslnost?
Jenže majitel Pardubic ani ČB není soukromník, a zároveň majitel letiště má nachystaný business, který mu to absolutně nahradí – logistika.
Jeden nesmysl vetsi, nez druhy
ale vzdyt to je preci jedno… i mesto/kraj se preci muze chovat jako rozumny vlastnik
V Pardubicích asi ne. To je letiště se smíšeným civilním a vojenským provozem. Navíc soudit podle posledních roků není moc férové, protože nejprve uzemnění boeingů a hned následně covid, pak válka na Ukrajině…
uzemneni maxu je asi to nejmensi, co ma vliv na (ne)letani dompardubic.
v pripade pardubic pak prirozene nejde o uzavreni letiste ale omukonceni nesmyslnych aktivit kolem velkeho civilniho letani.
Proč nesmyslných aktivit? V době, kdy se rozhodovalo o výstavbě nového terminálu (to je asi jediná „nesmyslná aktivita“), tedy v letech 2013 a 2014, odbavilo letiště v bývalé důstojnické jídelně 180 tis. a 150 tis. pasažérů. Počítalo se s maximální roční kapacitou letiště 250 tisíc. Jaký bude další vývoj letectví, to tehdy nikdo netušil. Udělat dnes z nového terminálu autosalon by byla stejně „nesmyslná aktivita“, protože stejně jako tehdy ani dnes nikdo netuší, jakým směrem se letectví za pár let pohne. Chartery z Pardubic jsou oblíbené a CK, které pardubické letiště využívají, přibývá. Je mi jasné za jakou cenu, ale… Číst vice »
Pardubice, Vary zavrit… draha muze slouzit treba bruslarum a bude uzitecnejsi. Je videt ze v Anglii uvazuji racionalne
Pardubice zrovna ne. Tam letos je 100000osob. Příští rok pravděpodobně přes 150tis. a to už stačí na to být v plusu. A hlavně Pardubice jsou hlavně i vojenské letiště. Tam se bude lítat nehledě na civilní provoz.
prosim, kde se v pardubicich vezme pristi rok 150 000 osob?
hele, jsme stale v roce 2022, v predvecer celoevropske ekonomicke krize nepredstavitelnych rozmeru?
Nesmíš být moc velký pesimista. Nevíš co bude. Klidně když vše dopadne tak podle plánovaných letu bude v Pce skoro 200tis. A je tam i silné kargo ktere využívá civilní část. A nebo se náplní černé ekonomické odhady a nepoleti nic . A to pak budou moc zavřít i Ruzyň.
pesimismus mi neni blizky . naopak. myslim si, ze je to je jeste celkem optimisticka vize
Coze? Cargo ze je silny v PED? Jak jste na to prisel? Myslite tech par chateru od Foxconnu? Vzdyt tam nemaj ani zadnej cargo terminal, dolly, ULD stock, builtup station, vahu, highloader se musi dovezt z PRG, vsechno se stavi na stojance – nebo se tam ted neco zmenilo o cem nevim?
O cargo terminálu se uvažuje, ale jak dalece ty úvahy pokročily, nevím. Rozjednané jsou i další aktivity. V budoucí prosperitu pardubického letiště i města jako dopravního uzlu docela věřím.
Samozřejmě pokud nedojde na rusáky neustále zmiňované atomovky.
To řekněte Ministerstvu obrany, pod které spadá Armáda ČR, jako provozovatel letiště v Pardubicích.
Presne tak. A pohrichu nejenom letiste, nybrz….no skoro vse.
Takto môže dopadnúť aj BTS kde v podstate lietajú iba nízkonakladovky a chartre. Letisko rok čo rok produkuje iba stratu a momentálne dopravcovia len zberajú linky a rotácie.
Problém BTS je hlavně v majiteli, který roky a) vůbec netuší, co to provoz letiště je a proč by v jeho managementu měl sedět odborně zdatný tým a navíc tyto managementy mění tak často, že není možná žádná koncepční práce; b) dohazuje svým politickým kamarádům nesmyslně drahý outsourcing různých služeb, díky kterému letiště krvácí; c) neumí rozhodnout, zda chce letiště privatizovat či nikoliv; pokud ano, co by taková privatizace měla přinést…pokud ne, tak jak do něj správně investovat.
Jinak, BTS by si na sebe mělo vydělat při cca 1,6 -1,7 mil. cestujících ročně, pokud by bylo správně řízeno.
A čo iné by na BTS malo lietať? Bratislava má ako svoje primárne letisko VIE, tomu sa nedá veľmi konkurovať inak než cenou. Logicky ak som dopravca ktorý chce obslúžiť tento región tak si vyberiem VIE pred BTS, keďže VIE má podstatne lepšiu spádovú oblasť.
Konkurovat cenou není nic špatného a spádová oblast se dost překrývá, ale bohužel je to celé trochu složitější… Jenže jak uvádím níže, letišti chybí základní vize fungování, bohužel už 20 let, ne-li více. Což je primární problém. Druhý je to, že v pravidelné dopravě tam prakticky fungují jen ULCC, což ale znamená, že společnosti, které by do BTS šly, protože to letiště má své výhody, tak mají obavu jít do konkurenčního boje, vzhledem k tomu, jak je SK trh cenově senzitivní.
A zůstane to tedy otevřené pro nákladní letadla, když to má být skladový a logistický hub?
Dobrá otázka. Pokud jsem něco nepřehlédnul, řekl bych, že půjde opravdu o celkové uzavření.
Jakoze i zruseni pristavaci drahy na ktere postavi nove skladovaci haly?
ano… jde o kompletni ukonceni provozu letiste.