Další nové kilometry na dálnici D6 už letos nepřibudou. Otevření u Lubence se odkládá
Rozestavěný úsek dálnice D6 Petrohrad - Lubenec (I. etapa) v listopadu 2025. Foto: Jan Banán Svoboda

2,2 kilometru dlouhé pokračování obchvatu Lubence se letos nakonec zprovoznit nepodaří.
Hm, jsem se těšil že letos konečně pojedu na Silvestr po kompletní dálnici… a ono prt… inu, ČR. Co naděláš. Dokonce jsem si chtěl koupit i dálniční 10 denní známku… ale pokud nebude komplet, tak to nemá smysl, pokud je platná ta mapa míst kde se snímají známky, tak můžu jet až do KV zadara… Smutné.
Když před časem vyhlásili, že otevřou ještě letos, jel jsem za pár dní kolem a divil jsem se, co chtějí otevírat. Dodělávali propustky, ještě zbývalo mnoho. Však ono těch pár měsíců navíc je už nic.
Předpokládám, že to stejně otevřou jenom v jednom pruhu. Musí se potom přestavět současný sjezd za Lubencem a sjíždět na I/6 to stejně bude o 2km dál a tam zatím žádný 4 pruh není.
Nevadí, už tak jsme zde měli největší otvíračku. Skoro 15km! Je úžasný, že i Vary budou mít do 2030 svou vlastní dálnici (při 10tis. to tak dopadnout vůbec nemuselo).
Hlavně, aby se nám tady nezačal angažovat ten odborník Patrik, protože další úseky D6 povedou v CHKO. Známe přece křečka z D49, kde tamní starostové sice křičí, že jim 13tis. aut a kamionů jezdí denně pod okny, ale ŘSD si s Patrikem prostě neví rady. Ten si totiž dělá z českého státu dobrý den
No hlavně aby vám tu otviračku neshodil slovenský důchodce ,případně nějaká jeho koaliční pornohvězda.
Rozhodnutí o odložení zprovoznění zcela chápu a podporuji. Náspy vyžadují stabilizaci nejlépe za použití děšťových srážek nebo postřiku společně s mechanickým hutněním. Obecenstvo jistě zná důsledky nezhutněného zásypu výkopu.
Z pohledu řidiče linkového autobusu jsou právě na tomto krátkém úseku dvě hodně nebezpečný místa. První je při odbočování ze směru KV vlevo do obce Ležky. Jakmile je hustější provoz, zastavíte kompletně směr na Prahu a vytvoříte kolonu. Druhá past je o pár set metrů dál, křižovatka při výjezdu z Lubence na Varskou na Prahu. Tam je zároveň sjezd z dálnice, navíc v zatáčce a na horizontu, takže řidiči tam přiletí od KV klidně kilem a já se jim tam najednou naseru busem, který se rozjíždí, jako bych točil zpomalený film… Jasně, z dálnice je tam rychlost omezená myslím na… Číst vice »
Jezdím tam 2x týdne, ten půl rok přežijeme…
Fyjalo octup! 😉
Žádná trága, pár měsíců se dá zkousnout, rozjetý je to pěkně a stavba už klepe na brány Varů Karla. Pokud jsou za zpožděním technologické důvody, každý pochopí, že raději o pár měsíců později a pořádně. Horší je, když se do toho obuje škodná jako u D49, že, Miroslave?
A kolik Eurovia vrátí? Také asi 5/20 když o tolik stavbu protáhla?
Četl jste ten článek ? Víte, co je důvodem zpoždění? A jaká jsou technologická řešení těch důvodů?
To zjistili až nyní, krátce před vyhlašovaným otevřením. Ještě nedávno ŘSD se chlubilo kolik nově otevřených km dálnic dá do provozu. Kde udělali soudruzi chybu.
Použili zeminu a ta je neposlouchala, ikdyž po ní dupali mnohatunovým vibračním válcem. Stále si sedá geologicky rychle.
ještě hůř – použili do násypu vhodnou zeminu a tu zcela správně zhutnili. ale pod tím násypem je (v příliš velké mocnosti než aby se to dalo vyměnit) „něco“ (nějaká soudržná zemina), která nějak konsoliduje. ovšem pomaleji než předpokládal projekt, který vycházel z omezených informací (z geologického průzkumu, tedy vrtů).
Tak zrovna tato část vede místem, kde před stavbou byla akorát bažina a náletové stromy. No pár měsíců se to vydrží.
Máte plnou pravdu, na přitížení podloží a jeho sedání jsem zapomněl. Nuž co, podloží už nikdo měnit nebude, tím by to akorát zhoršíl.
Zase 2,2 km – co to řeší? Na trase není žádná obec kterou by se projíždělo, řidiči ušetří když moc kolik sekund?
Asi tam moc nejezdíte co? Zrovna tato část mezi Lubencem a Petrohradem je docela humus. Silnice s parametry tak 2-3 tř., krajnice žádná.
A hlavně je to spojování už existujících celků do jednoho kompletu…
Jo, jedou jak čerti, po 2027 nebude co otvírat a hlavně ty úseky jsou podepsaný a stavi se.
Ještě by si ten kraj pak zasloužil i lepší vedení, dalnice sama o sobě jejich problémy nevyřeší. Je třeba tragédie, že tam moc nejsou pobočky vysokých škol a tak jim šikovní mladí odcházejí
A kdo by tam studoval? Každý chce univerzitní vzdělání, nikoliv „lepší gympl“ z Horní dolní. Hlavně by nebyli ani vyučující
Sice malý vzorek jedné gymnaziální třídy, ale studovat přímo v KV by z těch 25 chtěl pouze jeden. Zbytek chce na školy mimo kraj. V Chebu funguje docela dlouho ekonomická fakulta ZČU, tak zase úplně bez VŠ zde nejsme.
Lepší gympl z Horní Dolní je odjakživa pražská VŠE.
To je myslím oblíbená iluze že politické vedení kraje něco zmůže s tím jak kraj vypadá – ovlivní pár detailů. To že padlo hornictví jako tahoun kraje, na tom nic nezmění kraj, bylo to předvídatelné a silicon valley z toho neuděláte – není z toho, těch lidí je tam málo prostě…
KV kraj už bude mít skoro hotovo ale stále bude zbývat třeba „podkrušnohorská dálnice“ I/13 i když tam to bude asi hodně nadlouho… Ale jinak v ČR toho bude zbývat ještě spousta. Dokončení D0, D3, D52, D35, D55, D49…
Podkrušnohorská dálnice nevznikne nejspíš právě protože jsme si postavili vedle sebe D6, D7 a D8. Kdyby tam byla jedna hlavní dálnice, co se rozvětví až kus dál od Prahy, sice by se z Prahy do Varů jelo trochu déle, ale vyšly by intenzity i na podkrušnohorskou tangentu v „dálničním“ stylu.
Tak 4pruh Aš-Ostrov a Chomutov-Řehlovice existuje nebo aspoň existují konkrétní plány na přípravu/úpravu. Na úseku Ostrov/Chomutov moc nevychází náklady vs intenzity vzhledem k obtížnému terénu. Na linii I/6 byste stejně potřeboval 4 pruh od Rakovníka do Prahy, ne-li od jesenické křižovatky, tam je silný commuter efekt. Suma sumárum, tak jak je to dnes je to OK.
Nechci Vám házet vidle do Vaší teorie, ale z KV do Ostrova je to opravdu jakž takž OK. Ale z Ostrova do Klášterce to není OK ani náhodou. Ten úsek je peklo a potřebuje novostavbu v jiné stopě, ve stávající stopě se s tím asi nedá udělat nic.
No nebýt tam tý tety, tak se tam nestaví vůbec. Na to jak je to „významná“ část dopravy v ČR se tam staví ohromně. Co by potom měli říkat např. na Jížní Moravě. Tam se jen kecá a stojí se kolem Brna v 20ti km kolonách….
My máme (měli jsme) tetu, vy máte Patrika. 🙂
Patrika komukoliv zdarma půjčujeme, a kdyby ho šlo zbavit občanství bylo by to ještě lepší…
A ta dálnice tomu pomůže jak, že na ty školy budou dojíždět vyučující? Kdyby tam měli ostatní vybavenost, dálnice by je zase tak netrápila. Takhle po ní akorát snáze odjedou…
Asi by jste tuto část země nejraději oplotil a nechat max. polní cestu ne? Sem prostě Váš oblíbený vlak rychle z Prahy prostě nedostanete, ono přes Ústí n/L je to trochu z ruky.
Teda, současná I/6 ROZHODNĚ nevypadá jako polňačka, spíš jako nejlepší jednička v celém státě! Tam je ta dálnice vysloveně jako dárek, minimálně ta nejzápadnější část…
Západ a severozápad Čech má výhodu, že je od profi škodiče Patrika geograficky daleko a tak není součástí jeho zorného pole a tedy nečelí útokům proti výstavbě infrastruktury. Také díky tomu se D6 a D7 v posledních letech hezky hýbou.
Jsme hodně bohatá země , když nás trápí dálnice do padesátitisícového městečka KV, kam rád jedu za rekreací, ale když bude chybět 20 km dálníice po dobu dalších dvaceti let, tak se nestane vůbec nic….
Byl bych k tomu projektu vstřícnější… hned PO dokončení D35 nechť pokračují…
Tuten úsek nevadí, je to jen kousíček mimo obce, to bylo vidět již v září, že se to nedá stihnout. Stará silnice to jistě vydrží, hlavně jezdit s rozumem….
I am truly thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.
Thanks for having us…