Další německé město skončí s tramvajemi ČKD Tatra. Gotha si jako náhradu vybrala Tramlink
Stadler Tramlink pro město Gotha. Foto: Stadler Rail

Na testy do města zamířily i tramvaje od Škody pro německý dopravní svaz rnv.
Doplním že ten mix ostatních ojetin tvoří čtyři Düwagy GT8N z Mannheimu a pár Schindlerů Be 4/8 z Basileje. Obojí má sice střední nízkopodlažní článek, ale hlavně ty Düwagy už jsou docela veteráni. A nejsem si jistý jestli při nevyužití opce se podaří všechny KT4D nahradit, pořád jich je v provozu dost. Aspoň se snad podařilo nahradit ty dodané do Gothy jako nové, zůstávají ty odkoupené z Erfurtu. Dva kusy jsou upravené na obousměrný provoz, jeden je potřeba na lince 6 do Waltershausenu, druhý může jezdit jinou linku.
Obousměrná KT4? Už jsem si to našel, vůbec jsem netušil, že něco takového existuje 🙂 Právě při čtení této zprávy mě zaujalo, nač tam potřebují obousměrné tramvaje, ale je fakt, že tohle je jednodušší, než šibovat kolem toho trojúhleníku s jednosměným vozem.
Přesně tak, na ten pendl je to jednodušší takto, jedno z nástupišť v uzlu Gleisdreieck se standardně nepoužívá. Druhý obousměrný vůz může jezdit jinde, já jsem ho chytnul na krátké lince 2 – nevím jestli ho posílají i do Bad Tabarz, ale je to smůla když se chce někdo koukat na tu lesní trať zadním oknem 🙂 Na jiném webu se o „gothajských“ tramvajích dá něco víc dočíst, jeden článek je i ode mě.
Fun fact: podle města Gotha se jmenuje měkký salám, přičemž tam už na něj málem zapomněli a používají jeho český název. 🙂
https://www.mdr.de/mdr-thueringen/gothaer-salami-110.html
„In Tschechien essen fast alle täglich eine Salami, die den Namen der Stadt Gotha trägt.“
No to se musím nad sebou zamyslet, asi dost snižuju statistiku se svou konzumací gothaje jednou za 5 let 🙂