Další návrat obra. Emirates znovu nasadí A380 na přímé linky do Aucklandu a Kuala Lumpuru

Business třída v A380 společnosti Emirates. Foto: EmiratesBusiness třída v A380 společnosti Emirates. Foto: Emirates

Non-stop linka mezi Dubají a Aucklandem získá zpět titul nejdelší linky v síti společnosti Emirates, měří 14 200 km.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaraSourak

A do Prahy porad jen 777…

Air Traveller

a v cem je problem? 🙂

MaraSourak

777 je fajn, ale A380 je jiny kafe 😀 zvlast kdyz uz do Vidne leta jak dlouho…

MaraSourak

* letalo, do Vidne uz taky jen 777

Honza

Buďme rádi, že vůbec Emirates do Prahy létají 🙂

Josef Trögl

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se velké A380 tolik neuchytily? Žil jsem v představě, že čím větší letadlo, tím nižší relativní náklady – nižší spotřeba na sedačku, rozpočítání platu posádky mezi více cestujících atd. Snad jen to nakládání a vykládání trvá déle.
V čem se mýlím? Ve spotřebě nebo v té ceně pobytu na zemi?

Apex

To je komplexní problém, ale hlavně, 4 motory jsou prostě dnes neefektivní. Dále, většina poplatků (přistávací, navigace, handling) se odvíjí od maximální vzletové hmotnosti. Ta je třeba u B777-300ER 352 tun, u A 380 575 tun. Spotřeba paliva je u 777-300 ER kolem 7 tun na hodinu, u A380 11-12 tun. Náklady na cestujícího/sedačku se pochopitelně odvíjejí od kapacity a konfigurace u každé letecké společnosti. Pokud jde o ground time při průletu, tam zásadní rozdíl není, ale na obsluhu je třeba více pozemního personálu (třeba na úklid, A380 jsou de facto 2 letadla…). Platy posádek v tomto případě nejsou až… Číst vice »

Jeřdno

Donedávna byly pro záoceánské lety povinné 4 motorové letouny, když už jsi musel mít 4 motory, dávalo smysl k tomu postavit i velké letadlo, aktuálně se může lítat přes oceán i dvoumotorovýma a to je prostě výrazně levnější (nejen na spotřebě, ale i na kontrolách , revizích, opravách)

Ale já si myslím, že velká letadla typo jako např. A380 ještě neřekla poslední slovo.

Air Traveller

donedávna? máte zajímavé měřítko – první ETOPs, 90 minutový, a let twin jetu přes atlantik (byt zatím jen severní) byl v roce 1976.

120 minutový etops, který už umožnil rutinní přelety atlantiku twinjety, máme od roku 1985

Aleš

Má opravdu zajímavé měřítko. Protože povinnost 4 motorů skončila už v roce 1964, od té doby stačily 3 motory bez dodržení šedesátiminutového pravidla.

Air Traveller

to je vlastně také pravda .)

Air Traveller

Problémů a „problémů“ je spousta. V první řadě – aby se ta ekonomika mohla vůbec projevit, musíš to letadlo zaplnit. to je základní prerequisita. a to nejde všude. Pokud máš trasu, na který naplníš A380 jenom jednou denně, máš další problém – u sítového dopravce je výhodnější, když do hubu letí ne 1, ale třeba 2x (nebo i 3x denně). Důvod? no… pokud letí spoj do hubu jen jednou denně, tak je řada přestupu problematická a řada cestujících si cestu rozmyslí a poletí jinak (proč bych letěl přes dubaj, kde bych na svůj let čekal 6 hodin, když můžu letět… Číst vice »

OtaZ

né že bych chtěl popichovat, ale prerequisita… nestačilo by jen „předpoklad“? :-DDD

Air Traveller

stacilo … ale uz z toho blbnu. poslednich skoro deset let mluvim v praci jen anglicky, navic v oboru, kde prerequisita je uz v podstate soucasti i ceskeho jazyka … takze obcas uleti 🙂

Y.K.

Ta rovnice není tak jednoduchá, jak už tu mnozí naznačili. Do nákladů vstupuje mnoho veličin a ty musí být v rovnováze. A380 má velkou kapacitu, ale také velkou spotřebu, k tomu 4 motory, což je dvojnásobek nákladů na údržbu oproti dvoumotoráku, trochu horší aerodynamiku díky „macatosti“ ve srovnání s brusy A350 nebo B787. Pokud to naplníte do posledního místa, je rentabilní, ale není úplně snadné zaplnit všechny frekvence v týdnu ve všech směrech a pak poloprázdné letadlo s menšími náklady je ve značné výhodně oproti poloprázdnému s vyššími náklady. Do toho vyšší letištní poplatky u A380. Třeba jen spotřeba paliva… Číst vice »

Jana

No,když Vám to nelétá přímo nad hlavou….Nám to éro nechybí.

Petr

Substantivum singulár plurál
nominativ Kuala Lumpur —
genitiv Kuala Lumpuru —
dativ Kuala Lumpuru —
akuzativ Kuala Lumpur —
vokativ Kuala Lumpure —
lokál Kuala Lumpuru —
instrumentál Kuala Lumpurem —

Petr

Do Auckland nebo do Aucklandu, do Kuala Lumpur nebo do Kuala Lumpuru?

Víťa

Paráda v únoru se tam chystám odstěhovat, nicméně stále ty letenky od Emirates (asi nepřekvapivě) asi o 8 tis dražší než u konkurence…

M19

Někdo chce létat dobýtčákem, někdo letadlem…

Víťa

Pokud máte Economy tak je rozdíl mezi aerolinkami nulový.

Anonym

Neni pravda. Zvlast na dalkovych linkach muze byt rozdil znatelny.

Air Traveller

v ecomnomy je ten rozdíl opravdu zcela zanedbatelný (pokud nesrovnám ryanair s emirates). jen .. hejhulové si pořád myslí, že emirates je nějaký úber-economy .)

to rozdíly se objevují až v Businessu (a v poslední době jsou už i hodně odlišné Preimum Eco produkty).ů

xcon

No, s tymto by som tak velmi nesuhlasil prave ak je clanok o A380 Emirates. Sice posledne roky mam to stastie ze vacsinou letim v C, ale par letov mam aj v Y…taky Qatar B787 z HKG do DOH bol fakt utrpenie a to som mal pre seba dve sedadla, Emirates B777 z VIE do DXB ma prekapil ako je tam tiez kruto malo miesta, naopak ked som nasledne presadol do Emirates A380 smer MRU, to bola oproti B777 „kralovska jazda“…

Honza

A Praha se asi zatím nekoná, co? 🙁

frantam

Když bude poptávka, bude i letadlo 🙂

Apex

Tak poptávka už je docela slušná, 777 létá dost plná… ale objektivně, asi budou lukrativnější a hlavně výnosnější destinace, než je PRG, kam se jim vyplatí 380 poslat

Y.K.

Dost plná 777 nemusí být dost. 🙂 A380 Emirates se dvěma třídami má dvojnásobek míst oproti triplsedmě, což zjevně pořád nezaplní. Vidle do toho podle mě hází Asie pořád značně covidově uzavřená, tedy ne tolik zajímavých návazností na východ jako před covidem.

Apex

Ano, to je pravda, ale když sem 380 měla začít létat, tak se také říkalo, že se nezaplní… a opak by pravdou. Navíc do PRG standardně létala konfigurace se třemi třídami, 14/76/399 nebo 427. Proti 777 8/42/310 je to pochopitelně mnohem vyšší kapacita, ale fakt je, že v poslední době není výjimkou, že je 777 plná. Jenže z hlediska EK to dává smysl, protože mohou držet vyšší ceny.

Martin Csabo

A nakonec to dopadlo tak že rozlitali i večerní linku s b777-300er, ta se zas tak dlouho kvůli covidu neudržela, ale je to důkaz o tom za a380 sem může litat

Y.K.

Aha, měl jsem dojem, že sem typicky létala verze A380 se dvěma třídami. No, myslím, si že v Emirates nejsou zase tak hloupí, aby nevyužili potenciál linky, pokud jej na číslech uvidí. 🙂

Petr Pan

obrazok je business kabiny, nie premium economy.

Apex
Petr Pan

minusky su od uboziakov, ktori si nedaju ani len tu namaha vyhladat to cez google. Ludia ktori s business Emirates cestuju vedia, ako vyzera kabina vyzera a google nepotrebuju.

Tomáš

Také mi to až nápadně připomíná luxus z obchodní třídy, co pamatuju před léty. Nádherné luxusně vypadající barevné prostory (žádný šedý mor).