Další návrat obra. Emirates znovu nasadí A380 na přímé linky do Aucklandu a Kuala Lumpuru
Business třída v A380 společnosti Emirates. Foto: Emirates
Non-stop linka mezi Dubají a Aucklandem získá zpět titul nejdelší linky v síti společnosti Emirates, měří 14 200 km.
A do Prahy porad jen 777…
a v cem je problem? 🙂
777 je fajn, ale A380 je jiny kafe 😀 zvlast kdyz uz do Vidne leta jak dlouho…
* letalo, do Vidne uz taky jen 777
Buďme rádi, že vůbec Emirates do Prahy létají 🙂
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se velké A380 tolik neuchytily? Žil jsem v představě, že čím větší letadlo, tím nižší relativní náklady – nižší spotřeba na sedačku, rozpočítání platu posádky mezi více cestujících atd. Snad jen to nakládání a vykládání trvá déle.
V čem se mýlím? Ve spotřebě nebo v té ceně pobytu na zemi?
To je komplexní problém, ale hlavně, 4 motory jsou prostě dnes neefektivní. Dále, většina poplatků (přistávací, navigace, handling) se odvíjí od maximální vzletové hmotnosti. Ta je třeba u B777-300ER 352 tun, u A 380 575 tun. Spotřeba paliva je u 777-300 ER kolem 7 tun na hodinu, u A380 11-12 tun. Náklady na cestujícího/sedačku se pochopitelně odvíjejí od kapacity a konfigurace u každé letecké společnosti. Pokud jde o ground time při průletu, tam zásadní rozdíl není, ale na obsluhu je třeba více pozemního personálu (třeba na úklid, A380 jsou de facto 2 letadla…). Platy posádek v tomto případě nejsou až… Číst vice »
Donedávna byly pro záoceánské lety povinné 4 motorové letouny, když už jsi musel mít 4 motory, dávalo smysl k tomu postavit i velké letadlo, aktuálně se může lítat přes oceán i dvoumotorovýma a to je prostě výrazně levnější (nejen na spotřebě, ale i na kontrolách , revizích, opravách)
Ale já si myslím, že velká letadla typo jako např. A380 ještě neřekla poslední slovo.
donedávna? máte zajímavé měřítko – první ETOPs, 90 minutový, a let twin jetu přes atlantik (byt zatím jen severní) byl v roce 1976.
120 minutový etops, který už umožnil rutinní přelety atlantiku twinjety, máme od roku 1985
Má opravdu zajímavé měřítko. Protože povinnost 4 motorů skončila už v roce 1964, od té doby stačily 3 motory bez dodržení šedesátiminutového pravidla.
to je vlastně také pravda .)
Problémů a „problémů“ je spousta. V první řadě – aby se ta ekonomika mohla vůbec projevit, musíš to letadlo zaplnit. to je základní prerequisita. a to nejde všude. Pokud máš trasu, na který naplníš A380 jenom jednou denně, máš další problém – u sítového dopravce je výhodnější, když do hubu letí ne 1, ale třeba 2x (nebo i 3x denně). Důvod? no… pokud letí spoj do hubu jen jednou denně, tak je řada přestupu problematická a řada cestujících si cestu rozmyslí a poletí jinak (proč bych letěl přes dubaj, kde bych na svůj let čekal 6 hodin, když můžu letět… Číst vice »
né že bych chtěl popichovat, ale prerequisita… nestačilo by jen „předpoklad“? :-DDD
stacilo … ale uz z toho blbnu. poslednich skoro deset let mluvim v praci jen anglicky, navic v oboru, kde prerequisita je uz v podstate soucasti i ceskeho jazyka … takze obcas uleti 🙂
Ta rovnice není tak jednoduchá, jak už tu mnozí naznačili. Do nákladů vstupuje mnoho veličin a ty musí být v rovnováze. A380 má velkou kapacitu, ale také velkou spotřebu, k tomu 4 motory, což je dvojnásobek nákladů na údržbu oproti dvoumotoráku, trochu horší aerodynamiku díky „macatosti“ ve srovnání s brusy A350 nebo B787. Pokud to naplníte do posledního místa, je rentabilní, ale není úplně snadné zaplnit všechny frekvence v týdnu ve všech směrech a pak poloprázdné letadlo s menšími náklady je ve značné výhodně oproti poloprázdnému s vyššími náklady. Do toho vyšší letištní poplatky u A380. Třeba jen spotřeba paliva… Číst vice »
No,když Vám to nelétá přímo nad hlavou….Nám to éro nechybí.
Substantivum singulár plurál
nominativ Kuala Lumpur —
genitiv Kuala Lumpuru —
dativ Kuala Lumpuru —
akuzativ Kuala Lumpur —
vokativ Kuala Lumpure —
lokál Kuala Lumpuru —
instrumentál Kuala Lumpurem —
Do Auckland nebo do Aucklandu, do Kuala Lumpur nebo do Kuala Lumpuru?
Paráda v únoru se tam chystám odstěhovat, nicméně stále ty letenky od Emirates (asi nepřekvapivě) asi o 8 tis dražší než u konkurence…
Někdo chce létat dobýtčákem, někdo letadlem…
Pokud máte Economy tak je rozdíl mezi aerolinkami nulový.
Neni pravda. Zvlast na dalkovych linkach muze byt rozdil znatelny.
v ecomnomy je ten rozdíl opravdu zcela zanedbatelný (pokud nesrovnám ryanair s emirates). jen .. hejhulové si pořád myslí, že emirates je nějaký úber-economy .)
to rozdíly se objevují až v Businessu (a v poslední době jsou už i hodně odlišné Preimum Eco produkty).ů
No, s tymto by som tak velmi nesuhlasil prave ak je clanok o A380 Emirates. Sice posledne roky mam to stastie ze vacsinou letim v C, ale par letov mam aj v Y…taky Qatar B787 z HKG do DOH bol fakt utrpenie a to som mal pre seba dve sedadla, Emirates B777 z VIE do DXB ma prekapil ako je tam tiez kruto malo miesta, naopak ked som nasledne presadol do Emirates A380 smer MRU, to bola oproti B777 „kralovska jazda“…
A Praha se asi zatím nekoná, co? 🙁
Když bude poptávka, bude i letadlo 🙂
Tak poptávka už je docela slušná, 777 létá dost plná… ale objektivně, asi budou lukrativnější a hlavně výnosnější destinace, než je PRG, kam se jim vyplatí 380 poslat
Dost plná 777 nemusí být dost. 🙂 A380 Emirates se dvěma třídami má dvojnásobek míst oproti triplsedmě, což zjevně pořád nezaplní. Vidle do toho podle mě hází Asie pořád značně covidově uzavřená, tedy ne tolik zajímavých návazností na východ jako před covidem.
Ano, to je pravda, ale když sem 380 měla začít létat, tak se také říkalo, že se nezaplní… a opak by pravdou. Navíc do PRG standardně létala konfigurace se třemi třídami, 14/76/399 nebo 427. Proti 777 8/42/310 je to pochopitelně mnohem vyšší kapacita, ale fakt je, že v poslední době není výjimkou, že je 777 plná. Jenže z hlediska EK to dává smysl, protože mohou držet vyšší ceny.
A nakonec to dopadlo tak že rozlitali i večerní linku s b777-300er, ta se zas tak dlouho kvůli covidu neudržela, ale je to důkaz o tom za a380 sem může litat
Aha, měl jsem dojem, že sem typicky létala verze A380 se dvěma třídami. No, myslím, si že v Emirates nejsou zase tak hloupí, aby nevyužili potenciál linky, pokud jej na číslech uvidí. 🙂
obrazok je business kabiny, nie premium economy.
Nechápu ty mínusy, když má pravdu…: https://www.emirates.com/uk/english/experience/cabin-features/premium-economy-class/
minusky su od uboziakov, ktori si nedaju ani len tu namaha vyhladat to cez google. Ludia ktori s business Emirates cestuju vedia, ako vyzera kabina vyzera a google nepotrebuju.
Také mi to až nápadně připomíná luxus z obchodní třídy, co pamatuju před léty. Nádherné luxusně vypadající barevné prostory (žádný šedý mor).