Další návrat legendy: Nové cyklistické vlaky do Brd bude tahat Bardotka

Lokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Letošní turistickou sezonu na pražské příměstské železnici oživí další nasazení lokomotivy řady 749, které se přezdívá Barča, Bardotka nebo Zamračená.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rainy

víte někdo řazení za bardotkou? Jaké vagony tam pojedou? (Ty víkendové dvoupatráky na Pacifiku jsou fajn….)

Milan

Burácení motoru bardotky asi leckoho zaujme, ale spotřeba musí být děsivá, i chrochtání naprázdno cucne jistě pár desítek litrů/hod. A jak jste si zřejmě všimli, čd motory vlaků obvykle nevypínají, takže třeba regionovy chrochtají po příjezdu do cílové stanice až zas do odjezdu (v zimě/létě). Taky se u čd v posledních letech trvale bezdůvodně svítí.

Marek Demčák

Škoda, že to neprotáhli až do Blatné, to by bylo pro rekreační cyklisty, co nezvládnou 100-130 km/den nebo tam nechtějí přespat terno. A taky škoda, že to nejede dřív tam a později zpět, jak už tu někdo psal.

Michal

Tam není jisté, jestli má bardotka na Blatnou přechodnost.

babilon

Tyto myšlenkové pochody jsem nějak nepochopil. A kdo chce jet dřív, může jet Švejkem. K čemu by byly dva vlaky ve stejnou dobu?

železničář v důchodu

Dojet až do Blatné by samozřejmě bylo pěkné a užitečné, ale v této časové poloze tam asi rozumně dojet nelze, protože o víkendu tam jede v protisměru osobní vlak do Březnice, jedoucí ke „Švejkovi“ směr ČB, který se pak od „Švejka“ vrací zpět do Blatné – možná by sice šlo křižovat v Bělčicích, ale aktuální místní poměry neznám.

Tadeáš

Michal: Přechodnost z Březnice do Blatné problém není, ten je až za Blatnou kvůli jezáreckému viaduktu, ale ani tam není přechodnost úplně vyloučena, jen se musí vydat zvláštní povolení pro přechodnost nejspíš s nějakým OP pro každou jízdu.

T

8:46 z Prahy, tzn. 10:22 v Příbrami, 10:46 Březnice. Zpět 17:23 Březnice, 17:46 Přbram.

No nevim, ten ranní odjezd z Prahy mohl být klidně o 1,5 h dříve a návrat o půl až hodinu později. Vyrazit na kolo v 11h, tzn. rovnou se někde stavit na oběd, to toho za den moc nedáte…

Je to jako se spoji do Tanvaldu, ty taky přijíždějí do Jizerek zbytečně pozdě, ale tohle je ještě horší (přitom je to za rohem).

babilon

Myslím, že pro rekreačního cyklistu je 7 hodin na kole tak akorát. Kdo chce honit kilometry, může jet Švejkem o 1,5 hodiny dříve, tj. přesně, jak navrhujete.

železničář v důchodu

Zbytečně časný je především ten návrat – v letním čase, kdy je vidět až i do 22 hodin a okolo 17. hodiny bývá ještě pěkné horko, by to klidně mohlo jezdit třeba o cca 2 hodiny později (po přípoji od Rožmitálu p. Tř., jiný tam nevychází). Ale možná to najde frekvenci i v té nyní zkonstruované poloze (díky docela příhodnému příjezdu do Prahy).

rainy

Ono je to takto dobré pro rodiny s děckama. V 7 v sobotu je do vlaku nedostanu, a návrat ve 21 do Prahy je taky pozdě.

Filip

To není žádná novinka, o tom se ví už od Prosince

petr.r

my ne.

Petr

Po dohodě s kým, nebo z kým? (Prahou a Středočeským krajem) Hlídejte si, prosím, tu češtinu víc. 🙂

K.S.

Jak je to momentálně se stavy bardotek u ČD? Jsou to lokomotivy původně určené pro historické vlaky, nebo to jsou lokomotivy, které někde roky postávaly? Eventuálně co je za tímto jejich nasazením? Nedostatek Brejlovců?

petr.r

nevím, já na kole jezdím i pro ekologii a zdraví a oni pojedou s takovou starou neekologickou plečkou, to už mužů vytáhnout někde sergeja.

Michal

Oni si šotouši v Ropidu totiž myslí, že kaštanstvo bardotku nějak zvlášť ocení. 🙂

K.S.

Petr.r
Sergeje hlavně ne, spadla by polovička Prahy :D, když jsem na nějakém dni železnice si neprozřetelně stoupl vedle něj a nastartovali tak jsem to cítil ještě večer.

Nevím jestli má u turistických vlaků cenu řešit ekologii, kdyby se to točilo po hodině neřeknu, ale je to jenom jeden pár.

Michal:
Asi tak, řekl bych že by si cestující všimli tak jedině toho kdyby na to nastoupila pára, jinak je to pro ně jenom další dieselová lokomotiva.