Další miliony do parkování v Pardubicích. DPMP hledá zhotovitele parkovacího domu u nádraží
Návrh 3D modelu parkovacího domu Vápenka. Zdroj: X.com / Jan Hrabal

Oproti původnímu návrhu bude parkovací dům levnější.
Oproti původnímu návrhu bude parkovací dům levnější.
„Tuto investici považuji za strategickou“
Evidentně pan Hrabal neví co je strategická investice, když se městu postupně rozpadají mosty přes Labe.
Strategické je přece to, co vidí dotyčný politik jako subjektivně prioritní 🙂
– „Honzo, poslala jsem tě koupit chleba, mléko a deset vajce – ty přineseš dvoulitrovou PETku Braníka?“
+ „Tuto investici považuji za strategickou“
městu se rozpadá jeden, druhý se rozpadá kraji… zaplaťpámbu za to, že jeden (brzy dva) most ve městě patří pod ŘSD, které je (aspoň v porovnání s městem a krajem) určitě nejkompetentnější..
Čekáte nějaké zázraky od držáku mikrofonu a člena sekty ANO 2011?
Prejme jim to. Uz davno jsem urgoval u nas zastupitele ohledne planovane stavby parkovaciho domu, ze by meli oslovit i obcany a nabidnout jim prodej parkovaciho stani za nakladovou cenu a tim ziskat treba polovinu prostredku na stavbu domu. Bohuzel, dum nestoji a vymluvy zustavaji.
A co ten slibovaný parkovací dům u nemocnice ???
Je v plánu, ale kvůli parlamentem nedořešenému RUD hned tak nebude.
Asi první parkovací dům v Pardubicích, který dává aspoň trochu smysl. Narozdíl od nesmyslně zastavěného prostoru na hranici historického centra, tohle může mít pozitivní efekt. Hned vedle okruhu, na jižní části mimo přetížené Palackého třídy. Pokud se využije stávající sjezd z okruhu přímo do ulice K vápence, pomůže to i přetížené Teplého ulici. V zadávací dokumentaci jsem o tom zmínku nenašel, tak snad to někoho napadlo (i když… Pardubice…). Nájezd tam už sice není, ale postavit by v budoucnu asi šel.
Jestli jim vyjde ekonomická návratnost, tak ať si to klidně postaví…
Skladování soukromých věcí je plně komerční služba.
Návratnost u takové investice je v řádu desítek let.
Ale když budeš uvažovat podobným způsobem, nevyplatí se ani hlavní nádraží a okolí …
A co třeba oprava uzlu Česká Trebova nebo “zbytná “ D6, kde dopravní proudy budou mnohem nižší než na jedničkách ve Středních Čechách
Proč se tedy počítá ekonomická návratnost nových železničních tratí, a projektují se jen ty kde návratnost vyjde?
Tento postup na silnici (resp. parkování) neplatí..?
Tmto nechci rozporovat užitečnost parkování u nádraží, jen mne překvapil ten dvojí metr.
To jsou nové tratě. ČT je oprava stávající infrastruktury.
Aha, a až lidi z Pardubicka a Chrudimska, kteří pro cestu do Prahy místo kombinace „auto k PCE hl.n.+vlak do Prahy“ zvolí „auto do Prahy“, protože parkování u nádraží bude stát místo stovky třeba pětikilo, ucpou D11 před Prahou, budete taky horovat za ekonomickou návratnost rozšíření D11?
Tak za 1000 zaparkují v Praze nebo za víc na parkovišti, kam je odtáhnou.
Ne, v Praze zaparkujou za 50 korun na 24h na P+R, milej pane.
Myslíte těch pár kapek v moři?
Kdyz si privstanou a budou tam uz v sest …
Na Cernaku v P+R jsem minuly patek parkoval v 10 dopoledne a bylo tam jeste skoro 200 mist volnych…v prizemi, par kroku od mostu k metru…Az me to samotneho prekvapilo…
A souhlasíte i s následující drobnou variací na vaše tvrzení:
Přeprava soukromých osob je plně komerční služba.
To je taky pravda ne?
Ano, je.
A co jineho by to mělo byt? To, že jsem si zvykli na kompletně predotovanou osobní dopravu ve všech rovinách (u MHD je to zrejme, letadla skrze odpuštění spotřební daně + odpuštění externalit, IAD parkování + odpuštění externalit) neznamená, že to takto dává smysl a že to je udržitelné.
Po silnici jede naftový autobus. Po souběžné trati jede šukafon. Jaké konkrétní externality byly odpuštěny autobusu, zatímco šukafonu nikoliv?
Netusim co je to sukafon. Ale mate pravdu, že i jiným typům dopravy jsou odpuštěny negativni externality, jen u toho IAD je ten poměr tak nějak nejvíc do oči bijící.
A ziskovist?
A ziskovost verejny prepravy (zeleznice treba)? Vodovody taky vydelavaji tak spise na provoz a investice jdou casto z rozpoctu navic. Co navratnost skolek, skol, nemocnic?
To, ze toho lidi diky individualni preprave stihnou mnohem vice ma pro ekonomiku mnohem vetsi prinos nez nejaky par korun z parkovani.
Navic to parkoviste, pokud nebude mit zanedbanou udrzbu, muze v pohode slozit i za 50 let … pokud teda nebudou mit velikost parkovacich mist podle nejaky normy ze 70. let a inspiruji se aspon obchodaky.
No, ty miliony by mohly jít místo parkoviště třeba důchodcům, na bydlení, kuchařkám do škol nebo do zdravotnictví. Myslíte si, že komfort autíčkářů má přednost, před kuchařkami, uklízečkami či výstavbou bydlení pro rodiny s dětmi?
„To, ze toho lidi diky individualni preprave stihnou mnohem vice ma pro ekonomiku mnohem vetsi prinos nez nejaky par korun z parkovani.“
Jako, že se vyrobí více krámů, kterými se následně plní skládky?
K čemu je tohle dobrý?
Zrovna tohle k dlouhodobému parkování, které t.č. NEEXISTUJE, u jednoho z nejvytíženějších nádraží v ČR mimo Prahu. Lidé, kteří pokračují vlakem, teď stojí na pár místech u Lidlu, co nejsou za závorou nebo obsazují místa u McDonaldu, ti méně odvážní nechají auto v Polabinách 1km od nádraží a dojdou pěšky, nově se teď parkuje i na Dukle a pak po lávce. I K+R je úplně tragické, těch asi 10 míst je obsazených z poloviny Bolty, co nejspíš nemůžou na taxi štafl na druhé straně (?), a těch pár míst je obsazených hned. Navíc, soudě podle pár cest brzy ráno, měla… Číst vice »
To K+R je hlavně vedený jako normální parkoviště, kde se dá zaplatit a parkovat jak dlouho chcete. Navíc velmi málo vymahatelný
To máte pravdu, je to sice za 80kč/hod, ale stejně. Nikdo to tam nehlídá. Tam by mělo být 15 minut a šlus.
Asi nebudete z Pardubic, co? Jinak tak hloupý dotaz nemůžete položit.
Betonová plocha a bez solární či zelené střechy? Jako v 90. by to asi bylo ok…
Trochu je omlouvá skutečnost, že to plánují nastavovat o stejný počet pater. Pokud to udělají správně (napojení na okruh) a zavedou atraktivní cenovou politiku, může to být plné klidně od prvního dne a tedy v brzké době by se parkoviště zvětšovalo do výšky. Ale ano, to nebude důvod, proč se o zakrytí solární elektrárnou neuvažuje. Víc mi vadí spíš to, že se patrně neuvažuje s integrací parkování a VHD. Výběr parkovného, platební systém apod. má být plně v režii dodavatele stavby bez dalších podmínek. To tedy vypadá tak, že se prostě zavede hodinová/denní sazba bez ohledu na to, jestli řidič… Číst vice »