Další miliony do parkování v Pardubicích. DPMP hledá zhotovitele parkovacího domu u nádraží
Návrh 3D modelu parkovacího domu Vápenka. Zdroj: X.com / Jan Hrabal

Oproti původnímu návrhu bude parkovací dům levnější.
Oproti původnímu návrhu bude parkovací dům levnější.
„Tuto investici považuji za strategickou“
Evidentně pan Hrabal neví co je strategická investice, když se městu postupně rozpadají mosty přes Labe.
Strategické je přece to, co vidí dotyčný politik jako subjektivně prioritní 🙂
– „Honzo, poslala jsem tě koupit chleba, mléko a deset vajce – ty přineseš dvoulitrovou PETku Braníka?“
+ „Tuto investici považuji za strategickou“
městu se rozpadá jeden, druhý se rozpadá kraji… zaplaťpámbu za to, že jeden (brzy dva) most ve městě patří pod ŘSD, které je (aspoň v porovnání s městem a krajem) určitě nejkompetentnější..
Kraji se Wonkův most nerozpadá, protože ho začal renovovat včas. Současná částečná uzávěra je kvůli rekonstrukci, ne kvůli havarijnímu stavu. Na rozdíl od města a mostu v ulici kpt. Bartoše.
Takhle to popisuje sám kraj: Pardubický kraj plánoval tuto dopravní tepnu opravit několik let, protože vlivem nadměrné zátěže došlo k poškození lan uvnitř konstrukce mostu. Na základě odborných prohlídek se ukázalo, že s opravou nelze déle čekat.
Tak je to plánovaná rekonstrukce,protože most se rozpadá..
Čekáte nějaké zázraky od držáku mikrofonu a člena sekty ANO 2011?
Já sice považuju ANO 2011 za sektu oligarchického zloděje, ale tohle je přesně ukázka toho, co „deník zdopravy.cz“ dělá soukromým blogem a co jej odlišuje od zpravodajského webu.
Pokud chcete, aby zdopravy.cz byl žánrový zpravodajský web a ne blogísek, tak se vykašlete na šablonu z WordPressu a pořiďte si rozumný redakční systém, zdržte se projevu svých politických názorů a pište články neutrálně tak, ať není poznat, že vám leží v žaludku parkovací dům v Liberci, KŽC doprava (a linka do Čakovic obzvlášť).
Ale jinak je to váš web, takže si samozřejmě dělejte, co chcete 😉
Jeden most je v opravě, druhý nový se dokončuje a třetí nový se začne stavět příští rok. čtvrtý je po opravě a pátý na hradubické je snad v pohodě. Dokončený je most přes Chrudimku v Mněticích, nadjezd u nemocnice a most přes trať u Globusu. Nový je i železniční most přes Labe.
Do budoucna asi čeká oprava ještě nadjezd do Rosic.
Myslím, že poslední roky se stav mostů v Pardubicích výrazně zlepšil a zlepšuje.
Třetí nový je který? Ten co má nahradit zchátralý kpt. Bartoše? No na ten už včera bylo pozdě, natož za rok. Oprava rosického nadjezdu nečeká asi ale určitě, tam už taky vyhrožují velice špatným stavem. Celkově by se nic nedělo, kdyby jim z těch mostů najednou nezačal opadávat beton a oni to prostě museli začít řešit.
I tak platí moje poslední věta. Za poslední roky se do mostů dalo víc peněz než za 40 let od roku 1960.
Prejme jim to. Uz davno jsem urgoval u nas zastupitele ohledne planovane stavby parkovaciho domu, ze by meli oslovit i obcany a nabidnout jim prodej parkovaciho stani za nakladovou cenu a tim ziskat treba polovinu prostredku na stavbu domu. Bohuzel, dum nestoji a vymluvy zustavaji.
A on by si,prosím,u vás někdo parkovací stání za 750.000 Kč koupil?
A co ten slibovaný parkovací dům u nemocnice ???
Je v plánu, ale kvůli parlamentem nedořešenému RUD hned tak nebude.
Tam se problém vyřeší tím, že nebude kde parkovat. Za pár dní se zóna placeného parkování rozšíří na širší centrum Pardubic až k hlavní trati, čili těsně k nemocnici. Pendleři samozřejmě začnou parkovat těsně za hranicí zóny. Takže Pardubičky budou vypadat stejně jako Skřivánek nebo Višňovka – v 6.30 budou všechna parkovací místa beznadějně obsazena a uvolní se kolem čtvrté odpolední.
Asi první parkovací dům v Pardubicích, který dává aspoň trochu smysl. Narozdíl od nesmyslně zastavěného prostoru na hranici historického centra, tohle může mít pozitivní efekt. Hned vedle okruhu, na jižní části mimo přetížené Palackého třídy. Pokud se využije stávající sjezd z okruhu přímo do ulice K vápence, pomůže to i přetížené Teplého ulici. V zadávací dokumentaci jsem o tom zmínku nenašel, tak snad to někoho napadlo (i když… Pardubice…). Nájezd tam už sice není, ale postavit by v budoucnu asi šel.
Jakože parkhaus na té hliněné návsi mezi Konzervari , OC Grand a Tridiu Míru nemá smysl ??? Spis oceňuju, ze Vapenka ma stát tec par desítek míčů a ne ty šílený částky Mě jako Pardubaka fakt nezajímá, ze v oblasti kolem hl.n stoji zadarmo stovky ait různých vesničanů Jaky to ma přínos ?? Albert = OC Fórum, velká část Polabin a z druhé strany Dukla zavalená mimopardubickymi auty celý den nebo pondělí-pátek Na Dukle v okolo mého domu stojí auta vesničkánu a děti ze školy po-patek Nic proti nim , ale když nemůžete ani zacouvat do garáže a řešíte na… Číst vice »
Sorry za překlepy a opravy, ale když vám někdo ráno odstaví na Dukle auto a spěcháte na letiště, tak at se nediví ,že má prázdná kola a odtah někde na Hůrkách 🤣
Jestli jim vyjde ekonomická návratnost, tak ať si to klidně postaví…
Skladování soukromých věcí je plně komerční služba.
Návratnost u takové investice je v řádu desítek let.
Ale když budeš uvažovat podobným způsobem, nevyplatí se ani hlavní nádraží a okolí …
A co třeba oprava uzlu Česká Trebova nebo “zbytná “ D6, kde dopravní proudy budou mnohem nižší než na jedničkách ve Středních Čechách
Proč se tedy počítá ekonomická návratnost nových železničních tratí, a projektují se jen ty kde návratnost vyjde?
Tento postup na silnici (resp. parkování) neplatí..?
Tmto nechci rozporovat užitečnost parkování u nádraží, jen mne překvapil ten dvojí metr.
To jsou nové tratě. ČT je oprava stávající infrastruktury.
To je trochu jiný problém. Stavět novou železniční trať tam, kde nikdo nejezdí, je nesmysl.
To přeci ale není o tom, že tam nikdo nejezdi. Ale že nemá ekonomickou návratnost. Tak třeba napojeni Zlina vlakem na rychlikovou trať Vsetín – Púchov pravděpodobně nikdy nebude, protože to ekonomicky nevychází. Ne proto, že by ji nikdo nepoužíval. No a přitom garazove domy taky absolutně ekonomicky nevychází, ale tam to nikdo neřeší.
Nechápu jak tomuto dá někdo mínus ?
Viděli jste provoz Na I/19, I/20!, I/38 ????
To měly být 4pruhx nebo silnice kategorie S jako v Polsku …, na D6 bude 1/3 až 1/2 provoz
Aha, a až lidi z Pardubicka a Chrudimska, kteří pro cestu do Prahy místo kombinace „auto k PCE hl.n.+vlak do Prahy“ zvolí „auto do Prahy“, protože parkování u nádraží bude stát místo stovky třeba pětikilo, ucpou D11 před Prahou, budete taky horovat za ekonomickou návratnost rozšíření D11?
Tak za 1000 zaparkují v Praze nebo za víc na parkovišti, kam je odtáhnou.
Ne, v Praze zaparkujou za 50 korun na 24h na P+R, milej pane.
Myslíte těch pár kapek v moři?
Kdyz si privstanou a budou tam uz v sest …
Na Cernaku v P+R jsem minuly patek parkoval v 10 dopoledne a bylo tam jeste skoro 200 mist volnych…v prizemi, par kroku od mostu k metru…Az me to samotneho prekvapilo…
V pátek se do kanceláří už úplně nechodí…zkuste úterý či středu.
Proč, když do Prahy evidentně potřeboval v pátek?
A co to zajímá lidi z Dukly , Polabin a okolí???
Mě kolikrát v 5 ráno nějaký trotl z vidlákova nechal auto před výjezdem z garáže…
Co takovýmu exotovi asi člověk má udělat ???
Volat policajty a žádat odtah
Nechat ho odtahnout…
Pětikilo to určitě stát nebude. A určitě to vyjde levněji než PHM do Prahy a zpět.
A přitom ideálně to je „veřejná doprava k PCE hl.n.+vlak do Prahy“.
To že ucpou dálnici je jejich volba, mají spoluúčast na té zácpě.
Tohle už se dávno děje. Od zrušení parkingu u lihovaru je nejbližší vhodný parking na Čerňáku, a když už sedíte v autě, tak není moc co řešit. Případně Bolt+vlak. Plánování (nejen) dopravních staveb v Pardubicích je úplně marný. Otázka je, co s tou rychlostí udělá otevření D35 u Mýta a Litomyšle. Už teď je to v některý časy od Poděbrad pěkně hustý.
A souhlasíte i s následující drobnou variací na vaše tvrzení:
Přeprava soukromých osob je plně komerční služba.
To je taky pravda ne?
Ano, je.
A co jineho by to mělo byt? To, že jsem si zvykli na kompletně predotovanou osobní dopravu ve všech rovinách (u MHD je to zrejme, letadla skrze odpuštění spotřební daně + odpuštění externalit, IAD parkování + odpuštění externalit) neznamená, že to takto dává smysl a že to je udržitelné.
Po silnici jede naftový autobus. Po souběžné trati jede šukafon. Jaké konkrétní externality byly odpuštěny autobusu, zatímco šukafonu nikoliv?
Netusim co je to sukafon. Ale mate pravdu, že i jiným typům dopravy jsou odpuštěny negativni externality, jen u toho IAD je ten poměr tak nějak nejvíc do oči bijící.
Třeba mýto? Ne paušál jménem silniční daň, ale mýto odvislé od váhy vozidla.
Parkovací dům je hlavně služba občanům a městu, nikoliv podnikatelský byznys.
Parkovací dům za veřejné peníze je dotování uskladnění soukromého majetku.
I po té může město pojmout téměř podnikatelský záměr… https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/parkovani-pardubice-parkovne-obvody-centrum-poplatek.A250227_182647_pardubice-zpravy_lati Jde o to kolik následně vybere.
Ať zhodnotí každý…
Mýlíte se. Služba občanům (ve veřejném zájmu) je hromadná doprava.
*sluzba úzké skupině občanů, za peníze všech daňových poplatníků
A ziskovist?
A ziskovost verejny prepravy (zeleznice treba)? Vodovody taky vydelavaji tak spise na provoz a investice jdou casto z rozpoctu navic. Co navratnost skolek, skol, nemocnic?
To, ze toho lidi diky individualni preprave stihnou mnohem vice ma pro ekonomiku mnohem vetsi prinos nez nejaky par korun z parkovani.
Navic to parkoviste, pokud nebude mit zanedbanou udrzbu, muze v pohode slozit i za 50 let … pokud teda nebudou mit velikost parkovacich mist podle nejaky normy ze 70. let a inspiruji se aspon obchodaky.
No, ty miliony by mohly jít místo parkoviště třeba důchodcům, na bydlení, kuchařkám do škol nebo do zdravotnictví. Myslíte si, že komfort autíčkářů má přednost, před kuchařkami, uklízečkami či výstavbou bydlení pro rodiny s dětmi?
Demagogie.
Taky můžete říct, že stamiliony, které cpe město do hromadné dopravy se mohou dát důchodcům, na bydlení, do škol nebo do zdravotnictví. Myslíte si, že komfort občanů má přednost před kuchařkami, uklízečkami či výstavbou bydlení pro rodiny s dětmi? Navíc chůze je zdravá.
„To, ze toho lidi diky individualni preprave stihnou mnohem vice ma pro ekonomiku mnohem vetsi prinos nez nejaky par korun z parkovani.“
Jako, že se vyrobí více krámů, kterými se následně plní skládky?
„Vodovody taky vydelavaji tak spise na provoz a investice…“
Vodovody sem asi nepatří, ale když jste to nakousl, tak je třeba si zjistit, kdo má vodovody pod palcem. Tam, kde se předaly se neinvestuje, tam kde zůstaly to vychází lépe. Školy, školky, nemocnice…, jsou na rozdíl od individuální dopravy, ve veřejném zájmu.
K čemu je tohle dobrý?
Zrovna tohle k dlouhodobému parkování, které t.č. NEEXISTUJE, u jednoho z nejvytíženějších nádraží v ČR mimo Prahu. Lidé, kteří pokračují vlakem, teď stojí na pár místech u Lidlu, co nejsou za závorou nebo obsazují místa u McDonaldu, ti méně odvážní nechají auto v Polabinách 1km od nádraží a dojdou pěšky, nově se teď parkuje i na Dukle a pak po lávce. I K+R je úplně tragické, těch asi 10 míst je obsazených z poloviny Bolty, co nejspíš nemůžou na taxi štafl na druhé straně (?), a těch pár míst je obsazených hned. Navíc, soudě podle pár cest brzy ráno, měla… Číst vice »
To K+R je hlavně vedený jako normální parkoviště, kde se dá zaplatit a parkovat jak dlouho chcete. Navíc velmi málo vymahatelný
To máte pravdu, je to sice za 80kč/hod, ale stejně. Nikdo to tam nehlídá. Tam by mělo být 15 minut a šlus.
A ta velká parkoviště u Alberta a UNI Hoby jsou co? To, že jsou placená, není důvod se tvářit, že neexistují.
Jistě, u Hypernovy bylo slibováno, že při parkování pod zemí bude 80 na den, ok to celkem jde. No ale pak pár jedinců mělo tu zkušenost, že i přes zaparkování dole jim to účtovalo přes 200, tak logicky už se na další návštěvu z vysoka vykašlali.
A proč ti lidi berou auto a nejedou VHD rovnou?
Protože VHD z okolních obcí stojí za … a oni se potřebují na vlak dostat včas.
Asi nebudete z Pardubic, co? Jinak tak hloupý dotaz nemůžete položit.
Ne, nejsem. Proto se ptám.
Betonová plocha a bez solární či zelené střechy? Jako v 90. by to asi bylo ok…
Trochu je omlouvá skutečnost, že to plánují nastavovat o stejný počet pater. Pokud to udělají správně (napojení na okruh) a zavedou atraktivní cenovou politiku, může to být plné klidně od prvního dne a tedy v brzké době by se parkoviště zvětšovalo do výšky. Ale ano, to nebude důvod, proč se o zakrytí solární elektrárnou neuvažuje. Víc mi vadí spíš to, že se patrně neuvažuje s integrací parkování a VHD. Výběr parkovného, platební systém apod. má být plně v režii dodavatele stavby bez dalších podmínek. To tedy vypadá tak, že se prostě zavede hodinová/denní sazba bez ohledu na to, jestli řidič… Číst vice »