Další miliony do pardubického letiště. Pardubický kraj přispěje na zvýšení kapitálu provozovatele
Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice

Původní požadavek ze strany provozovatele zněl na celkovou částku 12,9 milionu korun, což by pro kraj znamenalo 4.3 milionu korun.
Pardubické letiště má veškeré předpoklady, aby se stalo druhým letištěm „Praha“. Vidíme podobné příklady všude ve světě. Např. vedle Bruselského letiště existuje i letiště Charleroi-Brusel, které je od hlavního letiště 50 km vzdálené.
Z Pardubic jste vlakem i autem za hodinu v Praze. Navíc odpůrci druhé ruzyňské runwaye můžou zdržovat rozšiřování LVH do nekonečna.
Brusel je hlavní město Evropské unie, sídlo NATO a hlavní město státu s poněkud nešťastnými, přesto nezanedbatelnými historickými vazbami na mnoho dnešních afrických států. Srovnání s Prahou je zcela mimo.
To se možná i časem stane – Ryanair teď v poslední době v Pardubicích celkem expandoval a třeba bude pokračovat: Mallorca, Girona a přes zimu i Alicante a Malaga. Snad vrátí i Stansted…
Nakonec jim to tam zařízne dostavba dalnice do Wroclawy
To neni tak úplně jisté.D11 je směřovaná primárně na Štětin.Na Wroclaw bude i dlouho po dokončení D11 hlavním směrem silnice I třídy Nachod -Klodzsko.
Pokud letištěm projde 200 000 cestujících ročně, stačilo by vybrat od každého z nich 65, slovy šedesát pět korun českých navíc, aby to dalo cca těch 13 milionu.
To je fakt neřešitelné a musí se to tam dosypat s veřejných peněz?
Nemalá část by se dala získat na parkovném, ale na voliče líp působí slogan „Parkování zdarma“. Tak holt ty peníze zaplatí samospráva, však má peněz dost a nepotřebuje je na opravy silnic, mostu v dezolátním stavu nebo na posílení VHD…
Tomu parkování vážně nerozumím…. Měli to nechat zpoplatnit. Lidé, co létají na dovolenou nepatří mezi nízkopříjmové skupiny, aby si nemohli pár stovek navíc dovolit….. Laciný populistický trik…
S tím se asi dá souhlasit, na druhou stranu, PED má po Praze druhou nejvyšší odletovou taxu, 500 Kč za cestujícího, tj. více, než OSR, BRQ, KLV a JCL. Na druhou stranu má zásadně nižší přistávací poplatky. Takže spíše je otázka, o kolik přicházejí díky slevám pro RYR…a možná i na jiných.
Nebo zredukovat počet členů představenstva a dozorčí řadu na zákonné minimum?
Pak maji na těch 30 zaměstnanců nějakých 5 vedoucích…i tady to umí jinde v trochu lepším poměru.
Ano, 7 členů představenstvo + 7 dozorčí rada 😂😂, dost luxus, i když… JCL má 9 členů dozorčí rady…
Soukromý majitel by se asi oháněl lépe. Proč by se někdo v eráru snažil. Nebuďme nativní!!
Proč cpát do letiště státní/krajské peníze? Když si na sebe letiště neumí vydělat, tak ať ho zruší. Jsme malá země, tolik letišť se neuživí.
Zrovna Pardubice dávají po Praze a Ostravě (která to projela) asi největší smysl. Je to relativně blízko z Liberce, Prahy, Jihlavy nebo Olomouce, klidně z Brna, může to fungovat jako nízkonákladové letiště pro Prahu, samotná aglomerace Hradubic má asi 300K obyvatel…. Klidně se může ještě nějakou dobu dotovat a vydělat si na sebe až bude mít silnější pozici pro vyjednávání s aerolinkami… Těch pár milionů není zase taková hrůza.
Silnější pozici pro vyjednávání s aerolinkami? No já myslím, že takoví vyjednavači Ryanairu bývají před jednáním s Pardubicemi zpocení až za ušima. 🙂
Vůbec nezáleží na tom, kolik peněz se tam narve. Pardubice budou vždycky zdechlé a zbytečně letiště s pár lety týdně, které ho prostě neuživí. Fakt dává smysl, jet z Brna o Pardubic, když za půlku času jsem ve Vídni. Spádové oblast pro Pardubice je zanedbatelná, obzvlášť, když se dá do kontextu s nabídkou Pardubic.
Pretoze dnes velmi tazko najdes lokalitu ktora je vhodna na vystavbu letiska a kde ti nebude do toho kazdy na okolo hovorit. Letiska ako take su strategicke aktiva a v niektorych castiach zivotne dolezita nutnost.
V Brně aspoň nemusí cestující nepřímo dotovat jako v Pardubicích přes parkovné zdarma – 1 den je za 300kč, týden za 1300kč. I tak jsou počty cestujících na více než trojnásobku Pardubic – i přes relativní blízkost Vídně a Bratislavy…
Nedotovat. Pokud to nevydělává, zaříznout.
Dotace schvalují místní volené samosprávy. Takže děkujeme za názor a to je tak všechno. PS.: ekonomické vědy znají i jiné než finanční benefity investic.
Klidně i z Brna?Můžete mě napsat kdo pojede z Brna do PCE na letiště?Jako ,že ho něco donutí letět z 4x méně PAX letiště a když už tak nedá přednost třeba Vídní, která je cca nastejno vzdáleností?
Jinak dotuje se už tak dlouho,že by za to byla super hokejová hala v PCE a to už by asi smysl dávalo víc…
Tak nejak, v CR je misto jen pro PRG, OSR a BRQ. Vice nepotrebujeme.
Mně PED dává smysl obecně, ale muselo by mít alespoň nějaké linky. Bydlím na okraji Prahy, na D11 jsem za 7min a v PED jsem za cca hoďku. Ale teď pro mě nemají PED smysl, protože nejsem koupák a linky RYR nenabízejí možnost zalítnout si na víkend. A do žádného HUBu, abych začal pracovní cestu v PED, nikoli na PRG, to nelítá.
Na druhou stranu, pokud bys nejel autem, tak bys musel dojet na hlavák, z tama vlakem na pardubické nádraží, odtud MHD na letiště…
Takže ani pro obyvatele východního okraje Prahy není PED vždy výhodnější…
Ale kdo bydlí na okraji Prahy, to auto asi mít bude. Lidi bez auta bydlejí především někde na Letné nebo Vinohradech a ti to zase na ten hlavák kousek mají…
Velký časový rozdíl mezi přesunem VHD do Ruzyně a do Pardubic z východní části Prahy nebude, navíc velká část běžných dálkových rychlíků staví v Praze i v Libni, takže většinou ani není třeba jezdit přes centrum. A odbavení v Pardubicích bude jistě rychlejší než v Ruzyni. Jde skutečně jen o to, kdy začne být pardubické letiště chápáno jako výhodná užitečná malá paralela Prahy (Ruzyně) a podle toho bude také fungovat – předpoklady pro to má, jen zatím nejsou využívány.