Další miliardová investice do budějovického nádraží. Nový podchod a parkovací dům
Budějovické nádraží, odjezdová hala po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nový podchod podejde celé kolejiště a vyústí u parkovací domu u Dobrovodské ulice.
15 metrů? To pod tím nástupištěm povede dálnice ?
Za mě by stačil rozhlas, který je slyšet v hale.
No hlavně v té nové hale si člověk nemá kam sednout ,kopice prostoru a sedaček minimum. O nějaké normální čekárně už ani nemluvím.
Neni cekarna nahore u prvniho nastupiste?
Byla, ale už tam není min. 15 let.
Spřátelené firmy už víc zakázek nezvládnou, tak co s těma penězma, když je jich tolik? Tak se strkají všude možně….
Jediný elektrizovaný přechod do Německa kolabuje, mezi Brnem a Přerovem jsou každý měsíc výluky, u Kolína je kapacita na maximu, ale SŽ bude malovat podchody a stavět parkovací domy pro auta. Občané jim jsou ukradeni, někdo by za toto neřízené vyhazování peněz do zbytečností měl pocítit důsledky.
Hala D – trol, nereagovat.
Mozna to je troll, ale v tomhle ma pravdu
To mít může, ale níže zase tak lže, že je to jedno.
Má. A je tady asi roj fandů SŽ, protože mínusy za kritiku hospodaření jen jedou…
jojo, dnes za kritiku rozfofrovaných peněz nás občanů, dostanete ještě po hubě. Ovčan má držet hubu a cálovat druhejm podnikání či rozmary. Prej demokracyje, voe.
Je poměrně zvláštní, že 50 milionů investovaných do obnovy Kozí dráhy ohrozí zásadně výstavbu VRT, ovšem 1,12 miliardy do parkovacího domu s podchodem, ani 375 milionů za silniční most v Olomouci financování VRT nijak neohrozí.
Rozumím tomu dobře, že letos se zasypal podchod do existujícího parkovacího domu v Mercury centru, aby se následně mohl dělat nový podchod do nového parkovacího domu dále od nádraží??
Smyslem podchodu je především zpřístupnění prostoru odděleného nádražím Lidé ze Suchého Vrbné a celé východní části města nebudou muset objíždět těleso dráhy pod viaduktem ( zaparkují nebo vystoupí z MHD “ na své straně” a dojdou podchodem.
teoreticky možná ano, ale pokud Budějovičtí nebyli schopni udržet čistý a bezpečný podchod před nádražím, proč by to měli být schopni pod nádražím?
Ten uzavřený podchod se budoval za staré doby (1987) a byl zmršený už od projektu, měl např. velmi strmé schody. V průběhu času se zhoršila statika (silný provoz na komunikaci nad ním) a zatékalo do něj. Rekonstrukce by stála desítky mil. Kč. a bylo by nutné omezení dopravy nad ním. Je nahrazen úrovňovými světelnými přechody.
Hlavně že ten přechod Mercury, AN a k linkám MHD je super.
Nezasypal, kdyby někdy náhodou… Vyztužili jej a znepřístupnili ze strany nádraží a MC.
Když už se ptáte, zas až tak dobře tomu nerozumíte. Uzavřený podchod vedl pouze pod Nádražní ulicí západně od stanice, nebyl šťastně řešen (samozřejmě v době vzniku se nepřemýšlelo o bezbariérové přístupnosti atd.) a dnes je snadno nahrazen přechody na Lannovku i k tomu Mercury (do kterého ani nevedl, pouze kus k němu, ale to už slovíčkařím). Taky nepovažuju jeho částečné zasypání za nejlepší a trvalé řešení, ale je na městu, aby vymyslelo, co s ním do budoucna. Naproti tomu podchod zmiňovaný v článku je existující severní podchod na nástupiště (tedy východně od budovy), který na rozdíl od zbytku stanice… Číst vice »
Díky za dodání informací z pohledu místního.
„Trestat tarifní politikou“ znamená vybírat parkovný?
Vybírat takové parkovné, že je parkovací dům trvale využíván asi tak na 5 %, je poněkud nešťastné, i když 20 Kč/h není žádná raketa.
Dobrej budějovickej lobbing, nejlepší správa železnic už platí i parkovací domy pro auta
Jen v Česku máme Správu železnic, která staví silniční nadjezdy, parkovací domy pro silniční vozidla, podchody. Jen v ČR může mít výmalba podchodu větší prioritu než úleva přetíženým dálnicím v podobě vysokorychlostní trati.
Pak mám pro tebe Dominiku dobrou zprávu, můžeš emigrovat nebo kandidovat do voleb jako protipól motoristů, pro génia tvého formátu by to měla být úplná maličkost.
Mimo to pořád nevím, proč se vydáváš za nějakého svancaru lukase, předtím to byl jakýsi Karel Halas a předtím Antonín Píšala. Je to trapné.
Říká Vám něco pojem „vyvolaná investice“? Když chci třeba zrušit vytížený nebezpečný přejezd, tak jako dráha stavím třeba i ten silniční nadjezd, který potom předám správci komunikace.
Při stavbě dálnice se taky překládají kabely, plynovody a spousta jiných sítí a zařízení a opodstatněnost takového přístupu vyplývá z povahy věci: chceš stavět, tak překládej a přestavuj
Vjezd do baráku máte přes sousedův pozemek. Soused vám vjezd uzavře. Má povinnost vám vybudovat nový vjezd? Asi ne,že? Vy byste budoval cestu seousedovi co využívá zdarma váš pozemek?
Ach ty svatá prostoto.
Vy vůbec nevíte jak svět funguje. Vy si to jen myslíte, že víte jak funguje. Jinak si váš komentáře zde v příspěvku nelze vysvětlit . #Sorryiako
Pokud máte na pozemek souseda věcné břemeno vstupu , tak vám přístup zbudovat musí. Pokud břemeno neexistuje a využíval jste přístup na dobré slovo, tak nemusí.
Už se těším, až budou stavět na nádražích i supermarkety a fastfoody
Možná i bydlení. Developer SŽ.
Ale ony se na nádražích „staví“ komerční prostory pro vše toto Vámi jmenované … nájemci si potom prostoru dotvoří podle vlastního záměru. Takže SŽ skutečně je „developerem“ prodejen, nádražek a trafik ve svých výpravních budovách
Vy zřejmě moc vlakem, nebo alespoň občas do/ z Praha-hlavní asi moc necestujete, ze?
Kdy jste byl naposled na nádraží v nějakém větším městě?
Příští rok prý bude SŽ stavět a financovat všechny kamionové odpočívky ve vzdálenosti 10km od nejbližší železniční trati. Dokonce prý jednají s Česmadem o převzetí zbylých nákladových ploch ve stanicích pro odstavování kamionů. SŽ se toho potřebuje zbavit, tak prý Česmadu za jejich využívání budou ještě platit.
Proč lžete? Že by zase Hala D?
Nové 5. nástupiště je zatím navrženo v délce 100 metrů. Bude to stačit?
Pro šukafon zcela dostačující. 😜
Šukafon se v Budějcich moc nevyskytuje, výjimečně s ním jezdi GWTR do Krumlova.
Je to na dva pantery takže to stačí
Takže na dva dvouvozové pantery? I tak to vychází tip ťop při délce panterového vozu cca 26,5 m
Ano v ČB jezdí jen dvouvozové a když se spojí dva panteři tak všechny dveře budou úplně v pohodě u nástupiště
A to znamená, že tam budou jezdit dvouvozové nastálo? Vždyť zatím je kolem ČB veřejná doprava za mě nejhorší v republice. Tak se, doufám, počítá, že se vše zlepší a třeba začne jezdit o hodně víc lidi veřejnou dopravou.
Dvouvozové jsou v jižních Čechách naprosto dostačující
Když je potřeba posila tak se spojí dva panteři
Nebude ale to nevadí
Ivane Pavloviči?
Antone 😉
Tak hlavně, aby pod ranžírem nenarazili na nečekanou „agresivní“ vodu, jako nakonec po všech průzkumech při stavbě tunelu Pohůrka na D3 a ve sklepě rekonstruovaného budějckého nádraží. Dva případy k poučení snad stačily. 🙂
Vám by stačily a mně taky. O tom, že stačí Správným Železničářům, mám pochybnosti.
SŽ a parkovací dům? Teď už jen zbývá, aby SŽ začala stavět i silnice a obchvaty. Opravovat železnice asi nepotřebujeme.
Ano, je to velmi zvláštní kombinace, parkovací domy staví někdy i nemocnice, což je také solidní úlet. V článku je ovšem veřejná zakázka na projektovou dokumentaci k podchodu s napojením na parkovací dům za 31 milionů Kč. Ve výsledku se snad SŽ umoudří a náklady za parkovací dům půjdou za městem. Možná by bylo fajn, kdyby se našel někdo, kdo ví o nějakém projektu, kdy např. nemocnice nebo SŽ zafinancovala u své budovy výstavbu zastávky autobusu. Na druhou stranu je obvyklé, že SŽ občas platí kolárny, ale jelikož ji prozatím chybí lidé, kteří by věděli, jak je správně postavit, tak… Číst vice »
A kdy ho Bulhaři zasypou to se neví ? Mají v tom praxi
Je skvele, ze mame ukazkove fasady a interiery nevyuzitych budov, ale kdy panove ze SZ zacnou zrychlovat trate, napr. Praha – Pisek – CB by potrebovala naprimit, zadratovat, zrychlit a na rozdil te pres Tabor ma mene geolokacnich prekazek. A co treba tu vizi posunout dale a propojit dustojne Plzen s Nemeckymi hranicemi, ci poslat vlaky dustojnou trati na obri aglomerace jako Most – Teplice – Litvinov a pak dolu na CB?? Kolik jste pro tohle propojeni udelali prace? Nezajimaji me jako danoveho poplatnika argumenty, ze je tezke vykoupit pozemek, staci jen narovnat zatacky a to vime vsichni. V tomhle… Číst vice »
Tak jste se tu pěkně vykřičel a nyní si představte…
České Budějovice – Strakonice 200 km/h.
S tratí Písek – Zdice se nic zásadního kromě napíchání sloupů TV dělat nebude, protože k tomu není důvod. Jaksi tam nejsou ani lidi, ani zboží.
L
Na trati České Budějovice bylo plánované zdvojkolejnění v trase z Číčenic do Strakonic již před několika již v minulém století. Ale zatím tam není takové množství přepravy, aby to dávalo ekonomický smysl.
Však to v plánu je a je to i schváleno a běží tam příprava l
Krasne jde videt jak se zrychlila trat Olomouc – Unicov – Sumperk. Vzdyt je to nyni jedno jestli se jede pres Zabreh nebo zminenou trasou a to je na tom to uzasne!!! To opravdu nilkdo nevidi co dela rekonstruovana trat s poctem cestujicich? Trat CB – Plzen – Most/Teplice by zajistila obsluznost velkych aglomeraci. Stejne jako Brno – Jihlava – Tabor! Vsak jde jen o to aby se trate zrychlily a narovnali. Pak by lidi meli duvod nechat doma auta, ale panove tim ze opravite strechu, udelate fasadu pocet cestujich vazne nenavysime. Jo a taky by chtelo zamakat na tom… Číst vice »
Pelhřimov – Tábor je momentálně „takt“ jaký? Tři hodiny?
Aglomerace se tam nachází cestou kde? Možná tak nějaké vesničky a pasoucí se krávy…
Jihlava a Brno nejsou krajske mesta? A kdyby jezdil vlak az do CB, tak opet stahuje lidi z aglomeraci do mest.
A on je ten článek o opravě strechy a fasády? Čtěte znovu a pozorněji
Bylo by dobré zveřejnit jednoduchou skicu díla podle představ zadavatele .
Když už Budějovice mají obchvat, mohli by před nádražím zrušit tu čtyřproudovku a zábradlí. Přidat přechody a celé to trošku zlidštit.
Prvním krokem k humanizaci přednádražního prostoru je zprovozněný silniční tunel pod nádražím, který by, jako součást dálničního přivaděče, měl převést významnou část dopravy mimo vámi uvedený čtryřpruhový úsek před nádražím a viadukt. Stavba tunelu by, z důvodu výluk, měla být časově zesouladěna s akcemi SŽ v tomto prostoru (tunel pro pěší + parkhaus).
https://zdopravy.cz/kraj-predstavil-novou-variantu-silnicniho-tunelu-pod-budejovickym-nadrazim-odhadem-za-15-miliardy-112430/
Nějaké bližší informace by nebyly? Třeba odkaz na nějakou studii?
Když si na mapě prodloužím podchod na nástupiště (je jedno který) dál na východ, vždy skončím v Headu. Nebo ten se bude podcházet? Obcházet?
Beru zpět. Našel jsem to v zadávací dokumentaci.
Překvapuje mne tedy že se severní nástupiště „láme“ na jih (podél Headu). Proč nebude připojení z jižního podchodu, který to vlastně bude míjet? Trasa by byla kratší.
Předpokládám, že důvodem je výškový rozdíl mezi osobním a nákladním nádražím, kdy bude nutné, aby podchod z osobního nádraží klesl pod úroveň kolejí v nákladovém obvodu, aniž by tam byli schody či výtah.
Schody i výtah tam budou. Varianta se šikmým chodníkem se realizovat nebude.
To se mi nechce věřit.
Tak nakonec jsem si stáhnul výkresovou dokumentaci a v příčném řezu se počítá se šikmým chodníkem 1:12 z jednoho podlaží jen na straně parkoviště. Pravda, schody s výtahy do podchodu budou a první hned za dnešní odbavovací halou, další v úrovni 4. nást. Musí se dostat s podchodem do hloubky cca 5 m oproti podlaze odbavovací haly.
Podle zadávací dokumentace tam schody budou. Výškový rozdíl mezi nádražími je (dobře, rozdíl může být do desítek cm) stejný pro oba podchody. Proto mě překvapuje že se má propojení k parkovacímu domu táhnout severní stranou. Jižní by byla o to vzdálenost mezi podchody kratší.
V té souvislosti mě napadá: zruší se pak lávka do Vrbného (která se má kvůli tunelu pod nádražím vybudovat nově o pár metrů vedle)? Nebo budou do Vrbného dvě trasy „pro lidi“?
Nová lávka bude sloužit i cyklistům. Takže k Vrbnému by měly být dvě trasy.
K čemu je proboha šířka podchodu 15 metrů?
K tomu, aby tamtudy mohli chodit lidi, kupodivu. Nesmíte všechno měřit vaší kuchyní v paneláku. Pocitově stísněné prostory lidi nelákají, nevypadají bezpečně.
V 15 metrech , v Budějovicích? SŽ otevřela tiskárnu na prachy?
Jak už píše někdo níže, silnice I. třídy mívá 8.5 metru, přístupy na perony jsou všude u nás úzké, kde tam kdo vezme lidi na 15 metrů šířky, co je to za blbost? (Krom toho že to nebude jediný přístup na perony)
Sorry, ale 15 metrů je fakt kravina, naprosto zbytečný.
V pohodě přestavite na 2+1 silnici
Současný jižní podchod přestane sloužit veřejnosti. Pro veřejnost zůstane jen rozšířený severní podchod. Proto tak široký.
Není pravda. Viz zadávací dokumentace a zápis s CK Min. Dopravy. Tam je podmínka, že jižní podchod bude i nadále sloužit veřejnosti.
Ano, máte pravdu, je to tam, ale v kapitole 5 Ekonomického hodnocení (příloha C) neměl sloužit veřejnosti. Takže tedy změna.
Kéž by tu miliardu spíš investovali do zvýšení kapacity tratí… I když v podání SŽ by investice miliarda možná znamenala 100 m kolejí a 300 m modrého zábradlí..
Problém je že bez běžných cestující se železnice neobejde. A běžné cestující zajímavá více zázemí nádražích než kapacita tratě, ETCS, vyhuybny a podobné věci.
Naopak, běžné cestující zajímá kapacita, ale nepřímo v podobě spolehlivosti, dochvilnosti a celkově rychlosti spojení.
Za mě a myslím že i za většinu lidí je lepší když vlak přijede včas a bude v cíli rychle. Není 20. Století aby lidé trávili hodiny na nádražích.
Já běžné například na nádraží strávím maximálně 15 min. Jediné kdy člověk na nádraží čeká déle je pokud mu ujede spoj, nebo dojde k nějaké mimořádnosti.
Asi mám jiné známé, to co píšete vy zajímá spíše zasvecence, ale moji babičku nebo sestru tyto věci narozdil od stavu nádraží nezajímají.
Je třeba zajímavé že ikdyz 60% cestujicich ve veřejné dopravě jsou ženy ( dle statistik), tak na tyto stránky přispívají minimálně.
Já s vámi v zásadě souhlaím, ale možná je přesnějsí říct, že tohle zajímá především potenciální cestující – ty co dneska jedou autem, protože železnice je pomalá a nespolehlivá.
A navíc jsme v době, kdy přípojný vlak při zpoždění nad deset minut ujíždí. A další většinou za půl hodiny nebo za hodinu jako ve Švýcarsku NEJEDE.
Tak ses vyžvanil a ještě jsi byl náramně vtipný… a co tam máš dál?