Další metro od Škody. V Plzni je hotová první skříň souprav pro Sofii
Skříň nového metra pro Sofii. Foto: Škoda Group
Nové vlaky mají v bulharské metropoli vyjet v roce 2026.
Nové vlaky mají v bulharské metropoli vyjet v roce 2026.
Svařování skříní probíhá ve Škodě Vagónka v Ostravě. Ostatní práce proběhnou v Plzni.
—
Takže se každá skříň bude přepravovat z Ostravy do Plzně k finálnímu dokončení, místo toho aby si tu vozovou skříň v té Plzni rovnou i svařili? Tomu tedy říkám úspora výrobních nákladů. Emil Škoda by asi čučel jak je ŠT finančně zajištěná.
Ale tak když jim toto zákazník chce platit…
V této psedofirme jsem pracoval X let a mohu vám s čistým svědomím napsat, že skoda transportation a její dcerinka v Ova škoda vagonka je naprostý odpad, CEO Bednarz, Personální ř. Tomicka, ř. Kvality Gola, vedoucí projektu Beránek, naprosto neschopní a vsehoschopni psychopati, kteří celou firmu dříve nebo později položí.
200 mega za soupravu… Není to nějaké levné? Vůbec nemám poněfí, kolik tyhle věci stojí…
Taky se mi to zdá. Tuším že M1 pro pražské céčko stála před 25 lety taky něco pod 200 mio.
Celkem jo, Oslo pořizuje od CAFu 20 třívozových jednotek za 342 mil Kč/ks. Na druhou stranu v druhé části tendru Sofie na jiné linky uspěl Siemens s Newagem a taktéž 8 jednotek dodají za velmi podobnou cenu (1,64 mld vs 1,63 mld u Škody).
Moc chytrý mít vozový park složený z několika výrobců..
co se týká údržby tak za mě asi nevyplatí, dále města jako je Varšava nebo i Sofie jdou cestou, že kupují nové soupravy ale nikdy ne v počtu, že by na jedné trase jezdil pouze jeden typ, to už ale není běžné ani na západě (pomalu neexistuje, že třeba na C jezdí pouze M1). V Sofii navíc jsou dva systémy napájení, což také nepřidá k unifikaci vozového parku.
Ale toto řešení umožňuje průběžně obměňovat stárnoucí vozový park bez větších potíží. Přeci jen dnešní moderní soupravy už nejsou tak konstrukčně jednoduché na výrobu, jako dřív.
Oslo má metro, které musí zvládnout celkem strmé stoupání i klesání (Kringsjå, Holmenkollen), a to i během norské zimy – ty nejnáročnější úseky jsou povrchové. Takže rozdíl v ceně není tak dramatický, s ohledem na to, co tam ty vlaky musí umět.
Proč mají vozy metra vlastně vůbec okna když jezdí v tunelech? Nevycházela by bez nich pak skříň lehčí a pevnější? Vždyť ze stejného důvodu se uvažují i dopravní letadla bez oken.
Protože v nich jezdí lidi a ne pytle s pískem na sedačkách…
Jezdí v tunelech, ale staví ve stanicích, ve výsledku tak polovinu času je vidět ven. Navíc v Sofii jsou na lince na letiště povrchové úseky, nejdřív ve skleněném tubusu, pak zcela venku. Tam by bylo poněkud komické vozit metro bez oken.
Myslim, že by to bylo kontraproduktivní a pro dopravní podnik nakonec dražší. Takhle lidi vidí v které soupravě je kolik místa a cestující se tak dokážou lépe rozprostřít ještě před nástupem do vozu.
Ne, neuvažují.
Pouze čas od času někdo takový nápad nahlas vypustí, zejména když se potřebuje dostat do novin a nenapadá ho nic chytřejšího, co by zrovna řekl.
Počkejte…skříň bez děr že bude lehčí než skříň s dírami? Já tedy v matematice zase tolik nevynikám, ale tohle mi nějak nesedí.
Jak převáží skříně z Ostravy do Plzně? Na kamionech nebo po železnici?
Na kamionech
Bohužel. A národní dopravce kvičí, jak nemá co vozit.
No nevím… nákladní dopravci spíš kvičí, že se kvůli vyčerpané kapacitě nevejdou na páteřní infrastrukturu.
A co se s tou vyčerpanou kapacitou prosím dělá? Kromě stavění dálnic.
Plánuje se VRT, zatím to vypadá, že první hotový úsek bude mezi Brnem a Břeclavi. Což nejvytíženějším úsekům na naší železnici nepomůže. Ale čtvrtá kolej mezi Libni a Kolínem je v plánu.
Plánuje se. Já taky plánuji za 20 let koupit tryskáč.
Čtvrtá kolej mezi Libní a Kolínem je v plánu? Mezi Poříčanama a Kolínem zatim neni ani ta třetí, a to i přes nedávno proběhnuvší rekonstrukci.
Nedělej ze sebe hlupáka. Tyhle tvoje otázky jsou pořád stejné dokola. A nacpeš je úplně všude. A přitom odpověd moc dobře znáš. Nehledě na to, že se převážejí hned jak to jde a neskladují se.
Výroba vlaků je spíše kusová výroba. Určitě to není JIT. Pochybuji, že nemají v ve Škodovce místo, kde by vedle sebe složili na vozíčky dva rámy. Apropo, snad nevadí, že se to pohybuje ve fabrice po kolejích.
Má smysl takovou kusovku vozit po železnici?
Pokud by převáželi několik skříní najednou, tak možná ano (metro, jednotky)
To se nikdy nestane. Výroba běži v taktu a co projde finální kontrolou kvality, druhý den ráno už může jít na montáž v jiné fabrice. Na skladování nejsou prostory, nebudou se do toho vázat hotovost a hlavně na to není čas.
Ovšem, mílovými kroky ke smrti. Čím rychleji a efektivněji, tím lépe. 🙂 Ale co nás má co trápit cokoli kromě okamžitého zisku, že…
Trošku vás uvedu do reality. Jako odborník byste jistě škodovce zakázal transport i na zkušební okruh. Zaměřte se prosím na první fotku. https://www.idnes.cz/technet/reportaze/sledovali-jsme-zrod-noveho-pantografu-z-plzne-regiopanter-je-hotovy.A110711_103602_tec_reportaze_rja
Domnívám se, že naložené na vagón by to mělo problematický profil… A na to aby to jelo „po svejch“ by to muselo mít podvozky, které to zjevně dostane až v Plzni…
A na převozních podvozcích max 40 km/h, Ostrava-Plzeň po koridoru, v Praze přes Vltavu, cosi o mostě…
https://www.idnes.cz/technet/reportaze/sledovali-jsme-zrod-noveho-pantografu-z-plzne-regiopanter-je-hotovy.A110711_103602_tec_reportaze_rja Trochu vás poučím.
Taková kostra je na vození vlakem, na to kolik zabírá prostoru, extrémně lehká.
Opravdu? A jak jste na to přišel? Nákladní vlaky jezdí rychleji než trajlery? Nebo čemu to vadí? Ta skříň vagonu bude mít několik desítek tun.
Mě přijde zajmavé že Škodovka nevytvoří podnik pro fit-outy někde blíž k Ostravě – To převážení každého vozu mezi dvěma provozy, z nichž každý je na opačném konci republky musí projekt hodně prodražovat a prodlužovat. Navíc poodbný problém musí řešit u každého projektu.
Už jste někdy slyšel o Airbusu?
Převáželi jsme skříně na Regiopantery, to bylo jediné.