Další metro od Škody. V Plzni je hotová první skříň souprav pro Sofii
Skříň nového metra pro Sofii. Foto: Škoda Group
Nové vlaky mají v bulharské metropoli vyjet v roce 2026.
Nové vlaky mají v bulharské metropoli vyjet v roce 2026.
200 mega za soupravu… Není to nějaké levné? Vůbec nemám poněfí, kolik tyhle věci stojí…
Taky se mi to zdá. Tuším že M1 pro pražské céčko stála před 25 lety taky něco pod 200 mio.
Celkem jo, Oslo pořizuje od CAFu 20 třívozových jednotek za 342 mil Kč/ks. Na druhou stranu v druhé části tendru Sofie na jiné linky uspěl Siemens s Newagem a taktéž 8 jednotek dodají za velmi podobnou cenu (1,64 mld vs 1,63 mld u Škody).
Proč mají vozy metra vlastně vůbec okna když jezdí v tunelech? Nevycházela by bez nich pak skříň lehčí a pevnější? Vždyť ze stejného důvodu se uvažují i dopravní letadla bez oken.
Protože v nich jezdí lidi a ne pytle s pískem na sedačkách…
Jezdí v tunelech, ale staví ve stanicích, ve výsledku tak polovinu času je vidět ven. Navíc v Sofii jsou na lince na letiště povrchové úseky, nejdřív ve skleněném tubusu, pak zcela venku. Tam by bylo poněkud komické vozit metro bez oken.
Jak převáží skříně z Ostravy do Plzně? Na kamionech nebo po železnici?
Na kamionech
Bohužel. A národní dopravce kvičí, jak nemá co vozit.
No nevím… nákladní dopravci spíš kvičí, že se kvůli vyčerpané kapacitě nevejdou na páteřní infrastrukturu.
A co se s tou vyčerpanou kapacitou prosím dělá? Kromě stavění dálnic.
Plánuje se VRT, zatím to vypadá, že první hotový úsek bude mezi Brnem a Břeclavi. Což nejvytíženějším úsekům na naší železnici nepomůže. Ale čtvrtá kolej mezi Libni a Kolínem je v plánu.
Plánuje se. Já taky plánuji za 20 let koupit tryskáč.
Čtvrtá kolej mezi Libní a Kolínem je v plánu? Mezi Poříčanama a Kolínem zatim neni ani ta třetí, a to i přes nedávno proběhnuvší rekonstrukci.