Další město řeší noční parkování dodávek. Na prvním ústeckém sídlišti bude od července zákaz
Parkování na ústeckém sídlišti Dobětice. Foto: Google Street View

Zákaz je reakcí na časté stížnosti obyvatel.
Zákaz je reakcí na časté stížnosti obyvatel.
Problém vychází ze dnes už zastaralého ‘zónování’ měst na zóny bydlení, komerční, rekreační, sportovní, průmyslové atd., kde každá takováto zóna má pak jednu jedinou funkci. A tomu se podřizuje i vnímání (např.) dopravních prostředků v dané zóně. Dnes moderní urbanismus upřednostňuje smíšené zóny – i pro účel redukce dopravy (potřeby neustále se přesouvat do jiných zón za jiným účelem).
Ale tady je to o tom, že firemní auto si má firma parkovat na svém pozemku.
Blbost. Ta parkovací místa na sídlišti taky nepatří obyvatelům sídliště. Je to veřejná komunikace, ne soukromý pozemek. Mnoho těch dodávek bude mít “firmu” živnostníka bydlícího v tom paneláku.
Patří městu. Jestli chce živnostník někde parkovat, může si takové místo pronajmout. Však si to dá do nákladů a odečte z daní. Nebo na to má onen slavný paušál.
Ano, je to veřejná komunikace, ne soukromé odkladiště. Firmy si mají auta parkovat na svém pozemku, lidé si je mají parkovat na svém (či pronajatém). Není žádný důvod, proč by měla obec zajišťovat odkladiště pro něčí soukromý majetek. Ani bydlení pro lidi obec nezařizuje – a parkování pro auta má?
Takže všechna auta tam stojí nemorálně — lidé si je tam odkládají. To je tak, když si tady socky a komouši začnou představovat, kterak se firmy a živnostníci topí v penězích a všechno “si dají do daní”. Do daní si můžou dat pouze tehdy, až na ně vydělají.
Takže živnostník si nevydělá na náklady spojené se svým majetkem a má to sanovat daňový poplatník?
Já jsem nepsal nic o živnostnících. A protože zjevně používáte slova, kterým nerozumíte, připomenu vám, že komunismus se vyznačuje tím, že se z veřejných rozpočtů (tedy peněz vybraných od všech) dotují produkty a služby soukromé spotřeby. Například se z veřejných peněz dotují parkovací místa pro soukromá vozidla.
V ČR se tedy naprosto běžně provozuje parkovací komunismus a Ústí je jedním z příkladů. Takže pokud je v tomto vlákně někdo komouš, jste to vy.
komunismus je jinde a to v dotacích pro zemědělce, dotace solárů kotlů atd
Problém je, že když jsem chtěl po městu odkoupit parkovací stání, popř. pronajmout byl jsem odkázám kamsi, že toto nelze a jak že si představuji uzurpovat za peníze veřejný majetek. Tolik k platbě za vyhrazené parkování ve městě.
To je v pořádku. Ulice jsou příliš vzácný prostor na to, aby se používaly k odkládání aut.
Dodávka živnostníkovi slouží k zisku, takže za parkování má platit nebo parkovat na svém. Soukromých osob vlastnících dodávku moc není.
Firmy platí daně. Část dostanou obce, kde má firma sídlo. Obec je utratí tak, jak rozhodnou občané; firma do toho nemůže mluvit. Třeba na hřiště ve vnitrobloku.
Ad kontrola parkování za závorou: Jestli tomu rozumím dobře, město bude kontrolovat, zda lidé s pronajmutým parkovacím místem za závorou neuvyužívají zároveň parkování před domem. Čili kdo zaplatí, smí parkovat jen na konkrétním pronajatém místě. Kdo nezaplatí, smí parkovat kdekoliv.
Pochopil jsem to špatně, nebo někdo špatně uvažoval…?
Je to rozhodně velmi… zajímavé.
Na jednu stranu máte samozřejmě pravdu. Problém je ovšem v tom, že komunikace nejsou nafukovací a to auto v tu chvíli fakticky zabírá dvě parkovací místa.
Tady nejde o podstatu problému samotného, ale o zvolený způsob řešení. Pokud zavádíte nějaké pravidlo, je potřeba si nejprve udělat test, jak jej pochopí a přijme společnost a jak se lidé v reakci na něj zachovají. Jinak to skončí v duchu citátu: „Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.“
I v Praze podobný problémy jsou, například v Petrovicích na Hornoměcholupské https://maps.app.goo.gl/7bSQPA4ZC6wNr8w67
Otázka je, jestli je to vůbec problém. Myslím to na Vašem odkazu.
je, protože už je celkem “divné” že na jedné fotce je zaparkováno asi 6 dodávek najednou. Což úplně neznačí občasné zaparkování ale systémový problém. A rozhodně to nejsou řemeslníci co zrovna dělají něco u zákazníků v ulici. Za mě prostě dodávky na parkoviště rezidenčních zón nepatří. Jinak cestuji dost často po světě ale zdá se mi objektivně, že Praha a další města v Česku, jsou přímo zavalena tímto bílým morem. Tolik dodávek na jednom místě prostě člověk jen tak nikde neuvidí. Buď máme hodně řemeslníků (což je pozitivní) a nebo bude zakopaný pes někde jinde. Za mě prostě není normální… Číst vice »
A když potřebuješ řemeslníka, neseženeš 😉
Na te Hornomecholupske je to vtipné. Ano stojí tam často, ale vedle toho je obrovske parkoviště ne zcela využité a k nejbližšim domům je to dost daleko. Teda k tem novostavbám, které mají garáže a tudíž parkovat na ulici nepotřebují to lidem tam nemůže vadit. Kdyby ty dodávky stály někde u baráků, tak chápu, že to může vadit. Ale tam?
Je tu někdo místní, kdo by doplnil kontext? Já samozřejmě vím, že dodávky občas někde zabírají hodně místa, ale nikdy mi to nepřišlo jako věc, která by si zasloužila nějaké systematické řešení. To je zrovna tam velké množství pracovníků kurýrních služeb, nějaká firma zneužívající veřejné parkoviště, nebo nějaký podnikavec, který tahá staré dodávky z německa a skladuje na místním parkovišti?
Člověk ani nemusí být místní (ústečák), aby doplnil kontext. Ono je to vidět např. i v tom našem malém krajském městě. Kolem baráku (4 patrová bytovka s cca 6 byty na patro, vedle jsou další 4 bytovky) nám pravidělně stávají 2 dodávky nejmenovaných zásilkových firem a dokonce jedna Avia. Aby dodávky nezasahovaly moc do ulice, protože tudy jezdí i MHD, tak to dají šikmo nebo napříč, to máte 2-3 parkovací místa na dodávku v trapu, podle šikovnosti jejich řidiče. A Avia ta zabere 3 místa jako prd. Suma sumárum, 3 auta zaberou 7-9 parkovacích míst. To máte 4-6 rodin z… Číst vice »
V některých částech města opravdu stojí obří dodávky, které blokují několik míst. Občas jsou na sídlištích k vidění přes noc parkující auta patřící PPL, DHL, někteří zřejmě externisti mají jen za sklem lístek UPS. Je to zrnko písku. Problém je samozřejmě v tom, že rodiny mají dvě až tři vozidla. Ideálně jedno či dvě služební a další pro odrostlá děcka. Bohužel, to se moc řešit nedá. Maximálně kontrolou těch soukromých parkovišť, jak je zmíněno v článku. Osobně bych nechtěla, aby se místa kdovíjak rozšiřovala. Myslím si, že to je o pohrabání se ve svědomí každého, kdo tu žije. Zvykli jsme… Číst vice »
Ale pokud ten řidič bydlí v té ulici, tak tam parkovat může, také když jsem jezdil pro UPS a použil dodávku na cestu domů a ráno do práce, tak jsem stál před domem na svém vjezdu, kde bych měl parkovat ?
Pokud máte jen dodávku a žádné jiné auto, proč ne…. Většinou to je tak, že má kurýr dodávku a ještě další nejméně jedno osobní auto. Na to jsem ve svém komentáři narážela.
Pokud se dokážete vejít na to jedno parkovací místo, nemám s tím až takový problém. Pokud ne a zaberete další 1-2 místa navíc, nemáte tam co dávat takové vozidlo. Navíc tím porušujete předpisy, když bychom šli do důsledky.
Pamatuju si na dobu, kdy byt v protějším domě obýval jakýsi člověk, který jezdil s takovou dlouhou dodávkou. V životě by mě nenapadlo, jak jeden takový týpek může otrávit život širokému okolí. Ten jeho vergl zabral dvě parkovací místa, když místo nebylo, tak to postavil na trávník (až do chvíle, kdy mu tam obec na nátlak sousedů dala obrovský balvan, aby se tam nedalo zajet) a hlavně když vyrážel někdy mezi 4 – 5 ráno do rachoty, tak ten vylágrovanej dýzl nechal brblat čtvrt hodiny v jinak celkem tiché ulici, v létě v zimě, čímž spolehlivě zasmradil široké okolí a… Číst vice »
To ať si vyřeší jejich majitelé.
Co takhle na firemní parkoviště a přestat využívat dotovanou infrastrukturu pro obyvatele k firemním účelům?
Stejně jako s jinými firemními vozy…
Buďte rádi, že máte kde parkovat. Zajeďte se podívat do sídliště ve Vinařské. V horní polovině sídliště, kde jsou 4 panelové domy o 7 patrech nesmíte ani zastavit. Nikoli stát, ale opravdu zastavit. Ke vchodům je pak přímo zákaz vjezdu. Nelze přijet, vyložit nákup, natož nábytek či pračku, ledničku. Nic. Navíc je celé sídliště ve svahu, takže i pro zdravé a mladé je naložení a vyložení auta sportovní výkon. Chápu potřebu prostoru pro případ nouze (záchranka, hasiči), ale to lze přece řešit jinými omezeními (zákaz stání).
A takto to už bylo, když jste byt kupovala?
Podle streetview se to hodně dodržuje, lol
A opravdu musíte autem zajet až před vchod?
Tož ok, pokud si objedná klient mé řemeslnické služby do takové lokality, nemohu sloužit, s trakařem to nepůjde. Pokud se řemeslníci opět stáváme terčem nenávisti za věci, které jsou nezbytné, pak je mi opravdu líto… Ono s tou bednou nejezdíme pro radost, a že jsem řemeslník musím jít bydlet stranou někam k lesu ještě až za katovnu? Nebo vstávat a chodit spát o cca 800 hodin ročně později/dříve a chodit pro auto kamsi za hranice města, kde nebudu obtěžovat svou existencí když zrovna někomu nesloužím? Nemusím existovat jako řemeslník samozřejmě vůbec, jen je mi divné proč u toho mám terminář… Číst vice »
A co takhle parkovat tu krávu nutnou pro podnikání v místě provozovny a netahat jí na sídliště? Nebo jako řemeslnk pracujete u zákazníků na sídlišti v noci?
Domnívám se, že ve většině domovních řádů jsou noční práce na údržbě a rekonstrukcích bytů zakázány, můžete tedy vysvětlit, co řešíte v první části Vašeho příspěvku? A pokud budete provozovat zájezdový autobus o délce 18 metrů, tak ho taky budete chtít parkovat u baráku? Nebo řidiči autobusů jsou něco méně než řemeslníci?
přesně, tenhle pláč řemeslníků mad zákazem nočního parkování dodávek na sídlištích fakt nechápu, kór když každý z nich argumentuje tím, že se nedostane k zákazníkům kteří v tom domě chtějí něco opravit.. V noci??? Dodávky (a často ne řemeslníků ale rozvážkových služeb) nemají na sídlišti v noci co dělat. A ten jejich pláč a křik fakt nechápu.
příklad za vše, u nás před domem na sídlišti pravidelně parkuje několik dodávek, z 80 procent pouze přes noc a o víkendech. Nejméně tři z nich mají polepy rozvážkových služeb, další nemají žádné označení a jedno z nich není dodávka ale dokonce odtahové vozidlo asistenční služby. Rád bych slyšel nějaké logické vysvětlení proč musí vozidla rozvážkových služeb parkovat evidentně mimo pracovní dobu v rezidenční čtvrti a nikoliv v provozovnách těchto služeb? O vozidle asistenční služby ani nemluvím. Jeho minimální pohyb po parkovišti naznačuje, že není až tak využívaná a opět je tu otázka zda by nemělo být vozidlo parkováno v… Číst vice »
Jaký je prosím rozdíl v tom, když si parkujete obří SUV, třeba RAM a běžná dodávka? Spousta lidí má služební auta, kterými můžou jezdit i domu. Takže Octavka je v pohodě, ale pickup, nebo dodávka je problém? Ta Octávka neni firemní auto co má parkovat na parkovišti dané firmy? Ano Octavia je menší, ale když bude stát na pozemku firmy a uživatel přijede MHD, bude to místo volné pro skutečné majitele aut
Ne prostě po prácí přijedeš na dílnu/garáž/sklad tam zaparkujes dodávku sedneš do osobáku a jedeš domu.
takhle to funguje v civilizovaném světě, nikoliv v ČR. Tady chudáček řemeslník by přeci musel jezdit autem ke skladu na konci města a pak teprve dodávkou a to je ztráta x hodin ..- čas jsou přeci peníze. Proč ale externista jezdící pro DPD musí parkovat na sídlišti a ne v areálu DPD je vcelku jasné. Například DPD totiž oficiálně žádná auta nevlastní a neprovozuje a mnohdy nejsou jejich ani sklady. DPD je jen systém a značka. Vše ostatní jsou lidé přes švarcsystém na IČO. Tudíž reálně ten majitel dodávky nemá žádnou provozovnu a tudíž ji nemá kde mimo sídliště parkovat.… Číst vice »
Bývalý kolega asi před 25 roky se rozhodl, že si pořídí dodávku a bude soukromničit. Při vyřizování živnosti na odboru dopravy se ho zeptali, kde bude dodávku parkovat. Prý na ulici, před svým rodinným domem, na dvorek by se mu nevešla. Tak ho vyrazili, ať si přinese potvrzený doklad od někoho, kde bude parkovat a že si dotyčného a nebo firmu prověří. Okraj krajského města.
Jaké přesně řemeslnické služby poskytujete v noci?
Kde vidíte jakou nenávist vůči řemeslníkům?
Řemeslníka, co si nedokáže poradit, bych si ani nezval.
Jsme lidi a dokážeme se domluvit. To automaticky předpokládáte, že všude bez výjimky budete moct zajet autem, abyste se vy nadřel co nejméně? Co se takhle domluvit s klientem, ať vám zařídí parkovací místo? Nemůžete třeba použít nějaký dvoukolák? Proč se lidi a prostory musí přizpůsobovat vám a nemůžete dojít k nějakému kompromisu?
Je řemeslník a řemeslník. Jestli jste nenáviděný jen proto, že jezdíte autem, tak si věc vykládáte špatně.
Zastupitelé chyběli na hodině
matematiky.Nejdelší dodavka měří okolo 6 metru.Osobní automobil v průměru 4,5 .Jak tedy muže zabírat 2az 3 místa?To ještě v případě ze stojí na stejném místě dva osobní vozy z mezerou tak s klidem 5 metru.Opět zvolena cesta restrikce a diskriminace části obyvatel místo vybudování parkovišť .
Pokud parkuje podélně na příčně značených místech, aby nevyčníval do jízdního pruhu, vychází to prakticky přesně.
A ono je nějaké místo, kde lze ještě vybudovat parkoviště?
Žádná část obyvatel není diskriminována, nikdo se nenarodil připoutaný k dodávce. Vybudování parkovišť není starost města, ale vlastníků těch aut. Když nemáte kam dát kabát, taky nepoběžíte na město, ať vám za veřejné peníze na veřejném pozemku vybuduje skříň.
Ono na spoustě míst by to vyřešilo jen ubrat kousek trávníku, který je dnes ve stavu ve hlíně vyjetých kolejí. Na těch ulicích by to přidalo několik míst a bylo by to asi přínosnější jak omezení značkou.
A přeměnit všechnu trávu na parkoviště byste nechtěl? Stačí, když budete dodržovat pravidla. Když nechcete, tak nejlepší je takový plechový vrak z trávníku odtáhnout a vydat, až když točvolant uhradí všechny škody, které způsobil. Výsadbu nového trávníku, atd. Cca 100 tisíc na jeden odtah, aby si to rozmysleli. Ve městě auto stejně nepotřebují a jen dávají na odiv, že jsou nabobové a mohou ohrožovat cyklisty a životě, svojí bezohlednou jízdou!
A proč by měly v rezidenční čtvrti parkovat komerční nákladní vozidla?
Ubrat kousek trávníku. A pak další kousek. A pak další malilinkatý kousek. A tak pořád dokola. A pak budete v létě brečet, že země je horká a prohřívá města na naprosto absurdní teplotu. Pak budou chybět stromy. A kvůli tomu se budou lidé na víkendy stěhovat na chatu, protože se ve městě nedá normálně fungovat. Jistě, když sobečtí ignoranti jako vy potřebují parkovat všude, kde si řeknou.
Jestliže nemáte kde parkovat, tak prodejte auto nebo se přestěhujte na vesnici, kde se to neřeší.
„Dodávka zabírá dvě až tři parkovací místa, která by jinak mohli obsadit rezidenti osobními auty“
Tak to se týká jen vysokých a dlouhých nákladních dodávek (obvykle >6m délky), případně obytňáků. Běžná malá dodávka (osobní či nákladní) se vejde do vyznačeného místa, což ostatně potvrzuje VW Transporter, který je vidět na úvodní fotce v článku
Jedná se o plošný zákaz nad 1,9m výšky, nebo jen dodávky určené pro náklad? Pokud plošný, je to brutální diskriminace.
Osobní verze dodávek s výškou 1,99m a délkou 5m používá dost lidí jako rodinné auto, vejdou se v pohodě do normového parkovacího místa a nezabírají ani víc místa jak nekteré SUV, což považuji osobně za větší mor. Příkladem rodinné dodávky je třeba Ford Tourneo, Renault Trafic, VW Multivan (do verze 6).
Totéž Uherské Hradiště. No určitě starosta svou velikostí auta nešetří.
V článku není řečeno, že se jedná o výšku (i když to tak asi bude). Šířkou by byla omezena právě i ta SUV.
V této části bych kvalitu článku označil v nejlepším rozpoložení jako slabou…
Omezení na šířku 1,9 m je nesmysl, do toho se nevejde ani octavia (i ta jedničková má 1920 mm).
Navíc by se do toho měla započítat zrcátka aspoň z jedné strany.
Viděl jsem řešení, které spočílovalo v zónové značce se zákazem stání pro nákladní vozidla délky nad 5 metrů. Osobní dodávky nejsou nákladní vozidla, takže těch se to netýká.
Ono je to u těch dodávek složitější, protože půlka jich spadne do osobních a půlka do nákladních aut. Nezávisí ani na jejich využití a vnitřním uspořádání/vybavení nebo hmotnosti. Část by se jich vyselektovala, ale stejně je to blbé z hlediska dohledu dodržování toho zákazu. Na různých místech se to řeší různě, někde i dodatkovou tabulkou s textem „Mimo dodávky“ apod. Ale kdo v tom bude šťourat, tak termín dodávka nikde není definován a je to problematické. Jako možné řešení se zdá omezení délky a šířky (ač to vede k různým podivným sestavám značek), které prostě umožní parkovat komukoliv s autem… Číst vice »
Co ostatní lokality v Ústí nad Labem? Třeba Všebořice část Na Kohoutě, tam za nečinnosti MP a jejich velitelů vzniká pomalu další vyloučená lokalita?