Další lokomotivy na zakázku. Stadler jich dodá šest pro alpskou úzkokolejku

Nové lokomotivy pro MOB. Foto: Stadler RailNové lokomotivy pro MOB. Foto: Stadler Rail

Dodávka je součástí tendru dvou společností provozujících tratě s metrovým rozchodem.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
B.W.B.

Tak to my máme univerzální hrbaté, o stejné Vmax, o 2/3 výkonu, bez EDB, bez rekuperace, s odporovou regulací bez možnosti šuntů na serii, s vylágrovanými převodovkami které do širého kraje zpívají svou „píseň práce“, se stanovištěm které nemá nic společného s ergonomií, s adhezními vlastnostmi ke kterým je nutný „hudební sluch“ (skluzovku do výbavy snad ani nepočítám)…
Ale zato s velmi zábavným ETCS:-)
Pardón, jsme v Böhmen, na rozchodu 1435mm, a já se trochu zasnil:-))

Alibaba

A co takhle srovnávat srovnatelné?
Hrbatá (130) je prostě jiná generace lokomotiv (odporová regulace).
A výkon bych taky rovnával se srovnatelným, takže hrbatá má vyšší trvalý výkon, jaký má hodinový a třeba pětiminutový nevím. Po jakou dobu je schopen tenhle vlak jet tím výkonem 3 MW?

Peter Sabol

Trochu od veci, ale ak budete mať možnosť, prevezte sa tým vlakom. Nejde síce cez horské priesmyky (ak nepočítam sedlo pri Saanenmoser) a aby ste mali istotu, je lepšie si do tohoto panoramatického vlaku zakúpiť miestenku (čo ďalej predražuje i tak dosť drahý výlet), ale tá trasa je nádherná, najmä v pozdnej jari, keď lúky zakvitnú nažlto, na vrcholkoch hôr je ešte sneh a na pastvinách už kravy.

xyz

Mně se tam nejvíc líbilo jet tímto https://journey.mob.ch/de/stories/belle-epoque – na pravidelném spoji (2 páry denně) v 1h taktu.

Tzn. druhá zajímavost navíc nad rámec těch GoldenPass-Epressů, jedoucích odnedávna až do Interlakenu díky možnosti změnit rozchod „za jízdy“ v Zweisimmenu.

Peter Sabol

To musí byť krásne, tými Belle Epoque vozňami som nešiel.
A inak, aj keď mnohé švajčiarske zubačky nemajú WC, tento vlak ich má, čím by sa mohli inšpirovať aj tatranské železnice, až nabudúce budú modernizovať vozový park, hoc aj od švajčiarskeho výrobcu. (opravte ma, ak sa mýlim)

Míla

To mají opravdu v oficiálním letáku délku v mm a ještě špatně?

xyz

A cožpak uvedená hmotnost v mm.

watslaw

Kde? Tu tam nevidím.

xyz

Error… omlouvám se, můj chybný překlad.

Kamui

Čím se odlišují ty osobní a nákladní?

Kubrt

Ty „nákladní“ – respektive infrastrukturní, budou mít pomocný diesel.