Další lokomotiva s ETCS pro baucuky. Hrochostroj kupuje EffiShunter 1000 od CZ LOKO

Subterra se v dubnu 2022 stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS. Pramen: SubterraSubterra se v dubnu 2022 stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se systémem ETCS. Pramen: Subterra

EffiShunter 1000 převzala jako svou první lokomotivy pro baucuky už koncem dubna Subterra ze skupiny Metrostav.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jožka z Popradu

Baucuky… Trapný, autor se naučil nový slang?

Karel

Je to oficiální název firmy už od r. 2015. Sídlo má v Pardubicích a má i webové stránky. Název je odvozen od jejího symbolu, kterým je hroch

Martin

Hrochostroj… ty kraso, to je nazev…

tarten

Suprový, dost mě pobavil. K velkým kovovým obludám báječně sedne. 😀

Miloš Zeman

Spíš ten Bau Zug aka „baucuk“. Z toho krvácí oči i uši…

Tukan

Jsem zvědavej na ECTS na stavbách 😀

moot

Tak jim jde o to, aby mohli na tu stavbu přijet a zase odjet. Např. jenom pro navezení štěrku je potřeba jezdit i mimo vyloučené koleje… dál nenecháte večer odstavený pracovní vlak uprostřed pole.. atd

Karel

Vlak se může nechat jen na vyloučené kolejí. A na přetahování po provozovaných kolejích stačí takovému dopravci jen jedna lokomotiva.

moot

ano, jedna lokomotiva řekněme na jednu stavbu. Pokud bude řešit např. něco na trati Praha – Beroun a zároveň něco v okolí Brna, tak to jeden stroj nestihne.
Větší smysl mi dává zařídit si lokomotivní park tak , abych dokázal pokrýt všechny svoje stavby… takže vlastně nedává smysl si držet lokomotivy, které „neumí“ ETCS. Protože je nebudu moct využít jinde, než na vyloučených kolejích (pokud uvažuji v horizontu více než 5 let…)

Zlámalík

Otázka bohužel úměrná přezdívce…

Antti Pesonen

Ten slangový výraz v tom nadpise vypadá fakt blbě, chápu, že zajímavé a nově naučené slovo 😉 je třeba používat, nicméně v každém článku na toto téma a ještě v nadpise to vypadá fakt zvláštně. O nespisovnosti ani nemluvě.

Asi byste nenapsali, že AŽD vyhrálo zakázku na dodávku klacků pro SŽ, nebo že modernizaci hospod pro ČD provede PRAS. (šlo by pokračovat třeba titulkem “Na šumavských tratí budou jezdit mrkve” atp.)

Kryštof

Mi zas neleze do huby to počecháčťování těch cizích slov… Já bych spíš říkal „baucugy…/ na baucuzích“… Ale to je jak s nářečím které se klidně co vesnici liší…

Asi podobně jak když jsem se dočet že se u nas prý říká „šusplech“ a přitom tomu říkáme „šucplech“

Antti Pesonen

Tak to mi zase v tom slangu přijde normální a je to i jeden z letitých postupů obohacování češtiny – díky tomuhle počešťování máme třeba knedlík nebo šalinu 😀 Ono je to často praktické – psát třeba šnuptychl je v originální podobě v češtině vlastně nemožné :-))) Nicméně podle mě hovorové a slangové výrazy nepatří do seriózního článku, notabene do titulku.

Lukáš F.

„šalina“ není české slovo

Antti Pesonen

To přece nikde nepíšu 😉

Vašek

Když už si hrajeme na echt češtinu, tak ,,dočetl“.

Zdeněk

Souhlas. Odporné slovo!!

Petr

Jj, ja chapu, ze to nekonu muze znit jako K na konci, ale Bauzug se vyslovuje jako “ baucug“.

tarten

Nojo, ale ono se říká i „naval ty gumicuky“.

Qěcy

Ještě vagony na 100 a můžou se i pracáky prohánět ve slevě s nexákama.
👍

M152

Sypáky jsou jen na 90? Já že ty co má ČDC, tak můžou 100.

M152

Leda ty Faccpp, ty jsou na 65.

Huh

I tak dost rádi skáčou mimo koleje.

tarten

Fakt ve slevě? 😀

Qěcy

Ve sledu.
🙂

Většina šotrvágenů v Česku nesmí ani 100.