Další kultivace D46. Za zakázkou na vylepšení dálnice u Vyškova míří Eurovia

Křižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSDKřižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Takzvaná Hanácká dálnice mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Ty připojovací klíny byly fakt na změnu, ale dělat každý rok 1 křižovatku a na léta tu silnici blokovat…..to už bylo lepší počkat na dostavbu D1 u Přerova a pak opravit tady.

t t

skoda ze dalnici nerozsiruji na kategorii D25,5, alespon zatim u tech rekonstruovanych MUK. v budoucnu na to stejsi asi dojde

Couler

Myslím si, že nedojde. Nebude důvod, provoz tady klesne. Především kamiony ubydou a dálnice bude průjezdnější. Kdyby se měla rozšiřovat o odstavné, to by už spíš stálo za to přestavět ty nejprudší oblouky s 90kami.

Petr

K těm zatáčkám – aspoň to není nudná dálnice a člověk si zařídí 😉 samozřejmě se člověk nesmí lepit se na auta před sebou a nepřehánět to s rychlostí..

Petr

A bude se rekonstruovat i ten úsek „letiště“ u Vyškova? To je opravdu ostuda. To fakt nejde udělat lépe?:-)

PetrN

Ano samozřejmě, má se opravovat od Km 0,0 až po 6,5 viz.: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/76/infoletak_d46-soubor-staveb-A5.pdf
No a i kdyby to bylo jen zde v článku zmiňované 4km, tak to bude včetně „letiště“

Rychlé Eso

Když jedeš v levým, tak to tolik nedrncá.

Martin

Prijde to jen me nebo ty vyberova rizeni RSD JmK se velmi casto neuveritelne protahuji, protoze to je spatne pripravene a chodi desitky dotazu a korekci zadani? 🙁

Andrej

Je to tak

Jakub

To se Vám jen zdá, když si to porovnáte s jinými tak jsou lepší průměr.

tonda

Olomouc – Brno nema chybu, kdyz je dobry provoz tak od konce Olomouce po zacatek Brna 35 minut :))) normanim tempem cca 120-130 ..

vlak 1:35? hnus..je to 70 km….

Pavel

Nechci být řiťopich, Olmik – Vyškov je max 110, Olšany 90 a Pv 80 😁.

Otakar

Není v Pv taky 90? Tedy pokud pomineme aktuální rekonstrukci?

Marek

Olomouc hl. n. – Brno hl. n. je rovných 100 km. I tak je ale hodina a půl hodně.

Rychlé Eso

Stačila by dvoukolejná trať po celé délce. Jenže toho si nikdy nedočkáme.

Jiří Kocurek

Brno-Přerov pomůže hodně.

PetrN

nepřijde vám srovnání autem z kraje města na okraj města s vlakem centrum-centrum poněkud zcestné? 😀
Ale jinak souhlasím že vlak v této relaci je velmi pomalý… Na druhou stranu pravidelné ranní kolony na dálnici před Brnem, kde se zdržíte běžně 20-30minut někoho taky můžou odradit…

Jirka

Předpokládám, že tam nejezdíte ve špičkách a každodenní ranní zácpa u Rohlenky Vás tedy míjí. Jinak Olomouc – Vyškov je max 110 km/h.

Otakar

Stejně je zajímavé, jak v těch místech bývají často nehody nebo zácpy. Nebo zácpy způsobené nehodami. Přitom je tam jen sjezd na odpočívadlo a úsek je celkem přehledný.

Ottis

Zvýšená intenzita dopravy od Slavkova (a dalších brněnských „osad“) do Brna. Zmatkování a brždění aut u exitu 203. Drobné zúžení na mostu přes Zlatý potok. Je tam prostě hustá doprava a brždění tam vyvolává řetězový efekt, který tu dopravu prakticky zastaví.

Andrej

Posledných 12 rokov je táto diaľnica celú stavebnú sezónu zúžená do jedného pruhu každým smerom (a obvykle na hneď na niekoľkých miestach najednouch) A každý rok sa deje podľa mňa zaujímavý úkaz: Keď idete od Brna po D1 smerom na D46 na Olomouc, pri Vyškove musíte ísť do jedného odbočovacieho pruhu. Vždy je to plynulé, nikdy sa kvôli tomu netvoria kolóny. Na rovnaké množstvo áut potom pár kilometrov ďalej čaká zúženie kvôli niektorej z rekonštrukcií, a pred týmto zúžením sú s výnimkou nocí kolóny prakticky vždy. Niekedy naozaj robustné a dlhé. Ako to, že sa rovnaké množstvo áut dokáže prirodzene… Číst vice »

mgr.pavel

Stejně je vtipné, že dlouhé roky ta „dálnice“ suplovala nedokončenou D1, aby se teď mohutně vylepšovala, a skoro přesně v době, kdy bude vylepšená, tak už většina tranzitu přejde na dokončenou D1.

Synchronizace stavebních projektů nám holt nejde.

Pizzaman

Železniční most přes D35 u Svitav budiž výjimkou. To se jim povedlo. Jinak je to, jak píšete, bída.

Milan

Na druhou stranu, zrušení napojovacích klínů je nezbytné tak i tak.

Ondřej

I jako pouhá regionální „dálnice“ spojující druhé a šesté největší město ČR si vylepšení zaslouží tak jako tak. Nehledě na to, že se mezitím dokončí D1. Doprava mezi zahušťující se olomouckou a brněnskou aglomerací bude do budoucna narůstat.

PetrN

I po zprovoznění D1 kolem Přerova zůstane na D46 mezi Vyškovem a Olomoucí kolem 20tis. voz/den což je stále více než na spoustě nově budovaných dálnic v ČR… (D4,D6,D7) které jsou ve výrazně luxusnějších parametrech… Někteří si evidentně neuvědomují že Olomouc má 100tis. obyvatel, Prostějov 45tis. 😀

Otakar

A to jste Olomouci nepřičetl 20 tis. studentů, kteří tam žijí od září do června.

Ondra

A taky že brňáci jezdí víc do Jeseníků než do Ostravy, takže jak píšete, nějaký velký pokles provozu bych až tak nečekal.. 🙂

PetrN

ano, podle modelů se přelije na D1 kolem 15 tis. vozidel, z toho ale významně kamionů, což udělá pocitově fakt hodně. Cesty na Šumpersko a Zábřežsko jsem také chtěl zmínit 🙂