Další kruhový objezd na severo-jižním tahu I/3, ŘSD jej zbuduje v Miličíně
Silnice I/3 na průtahu Miličínem a místo budoucího kruhového objezdu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kyvadlový provoz v Miličíně si motoristé ke své nelibosti vyzkoušeli už loni.
Kruh.objezd. No to je bomba. Nepoucitelnej narod. Staci se podivat co se deje V Mikulove
Napsat, že za tento stav může nějaká iniciativa, může jen zaměstnanec ŘSD, nebo blb, který celou věc následuje, ale ke všemu se musí vyjádřit… Kdyby již v první fázi projektu D3 před deseti lety vyřešilo ŘSD připomínky EIA tunelem (který nechtělo připustit z důvodu vysokých nákladů) tak by dnes už dálnice stála. Protože ale nebyla tato varianta schválena, stále se mění projekty ( které se platí), projednává se nová EIA, spory řeší nezávisle krajské úřady, které nejsou účastníky stavebního řízení, atd., dostala se dnešní cena mnohem výš, než byla původně včetně tunelu a dálnice je v nedohlednu. Tak prosím, nepodléhejte… Číst vice »
Svata prostoto! To, ze si nejaky jouda, co jde zrovna kolem preje stavebne a provozne mimoradne nakladny tunel neznamena, ze mu ho musi RSD nadelit. Alternativa D3 je parta vy*irku, kterym se podarilo na MZP prosadit posuzovani „alternativnich“ variant, coz byla snuska bezcennych blabolu. Po deseti letech byla potvrzena stabilizovana varianta, ktera uz mohla byt davno postavena. „Nezavisle“ krajske urady je jen dalsi zpusob jak stavbu pozdrzet v ramci ceskeho justicne legislativniho chliva. Zkuste si o tom nejdriv neco zjistit…
Vy jste zaměstnanec ŘSD, že se tak perete za jeho zájmy, nebo jste jen demagog? Ta dálnice s tunelem mohla být už dávno hotová a to za menší finanční prostředky, než nyní. Stačilo jen tuto variantu, která byla nekonfliktní schválit… A řidiči jsou jen rukojmí.
Spíše bych tipnul na někoho z milionů projíždějících, kteří by na cestě z jižních Čech do Prahy už konečně jeli způsobem hodným 21. století a díky záškodnickým aktivitám přinejlepším pár stovek jedinců, kteří levně nakoupili pozemky s plným vědomím že kolem nich povede desítky let plánovaná dálnice.
Martínku, o tom která varianta je nebo není „nekonfliktní“ určitě nerozhodujete vy. A a) zaměstnancem ŘSD nejsem, b) kdo je můj zaměstnavatel, do toho vám nic není…
Takže se nám válíte na pracáku…………oukej
Podekujte mj. iniciative nazvane „Alternativa D3“. Podarilo se jim pozdrzet budovani Stc useku D3 minimalne o 10 let.
A obec Václavice a Tisem nic? 🙂
Problém by vyřešil obchvat města ,v ale to by někdo musel chtít ! Za kruháčem budou větší kolony, místo 5 minut se budou osobáky šourat 10 minut a najednou se zas objeví nějaké drahé moudro – úprav silnice ! Protože udělat to pořádně napoprvé – nejsou peníze.
Obchvat je v Miličíně nereálný! Bohužel! Když to věznů ve směru od Tábora, tak vlevo kopec a zase kopec, tady dlouhý tunel, vpravo údolí a pak zase kopec, tedy estakáda a tunel!
Ze západu to lze obejít i bez tunelu, ale je to dost dlouhé.
Problém vyřeší pokračování D3.
Studie na obchvat byla, ale stálo to přes 1,5 mld Kc v úrovni studie, bylo to vedené východně. Jediná šance je však D3…
Prostorově to bude určitě ještě menší než kruháče v Benešově. Takže kamiony krokem, auta sotva 20… Už takhle bývá Miličín špunt. Takhle místní získají garantované super čoudící kolony od rána do večera.
Výsměch do tváře místních obyvatel…
Záleží na tom od koho? Není to třeba od odpůrců D3?
Nejen místních, ale i všech projíždějících.
Bezpečnější to asi bude, ale Miličín by si podle mě zasloužil obchvat
Miličín by si zasloužil D3. Obchvat jsou vyhozené peníze. Vzhledem ke konfiguraci terénu, hodně velké peníze.
Takže na Budějce přes hotovou D4 v době téhle zrůdnosti. Jsem zvědav, o kolik to bude delší než klasicky po I/3 a D3.
Nechapem tie palce dolu, realne uz dnes ked je nejaky problem na I/3 tak vas navigacia posle z Prahy cez D4 a Pisek na CB. Po tom co otvoria tych 40km D4 az do Pisku tento rok tipujem, ze vsetkych zo zapadnej casti Prahy + transit z D6 a D7 posle cez Pisek.
Já teda nevím, ale myslím si že po otevření D4 do Písku se má přece dělat most v Protivíně na dva roky. Takže to moc rychlejší nebude….
ono je celé složitější, záleží odkud a kam se jede…západní část Prahy spíš vede na D4, východní spíš na D3, pak záleží na další věci ..a to je cíl cesty. ČB nebo dál? do roka a do dne (popř. něco navíc) by se měl otevřít obchvat ČB, tj. vše co jede dá něž do ČB. třeba ČK, Lipno, Austria… bude opět výhodnější přes I/3 + D3, pač nemusí řešit průjezd přes ČB a zatím nehotovou severní spojku…
Celý úsek obchvatu ČB by měl být do konce roku
Bohužel, tady se nedaří a „velké rozkopání“ I/20 proběhne až několik let po zahájení dopravy na posledním úseku D4.
Záleží, kde přesně je start a cíl. Z největší křižovatky v ČB na Dlouhé louce u výstaviště k parkovišti u ZOO v Praze Tróji je to přes Písek o 6 km delší než přes Miličín a podle výpočtu mao.cz o 4 minuty. Po zprovoznění D4 to bude asi o 2 km delší, ale určitě rychlejší než přes Miličín i bez kolon.
Start – Dolní Počernice, cíl Budějovice nebo A/I. S kyvadlovým provozem rozhodně D4 i když bude dokončena D3 kolem Budějek, bez něj je to spíš klasicky I/3 + D3
Se zbláznili? To jim nestačí to co způsobily kruháče v Benešově. OK nemá na silnici I. třídy co dělat natož na silnici co supluje neexistující dálnici. Tohle by se mělo odložit až po dostavbě D3.
Dostavba D3 ? Nejdříve ve třicátých letech….
Možná kdybyste žil v Miličíně, potřeboval tam přecházet či vyjíždět z vedlejší mluvil byste jinak. Silnice nemá být jen rychlá ale taky bezpečná.
Při těch intenzitách co tam jsou OK ničemu výrazně nepomůže. OK funguje nejlíp v místech kde jsou všechny ramena podobně zatížena. Tady bude minimálně ve špičce souvislý proud vozidel na I/3 a „z vedlejší“ se na kruháč bude najíždět zhruba stejně blbě jako teď.
Zajímalo by mě, jaké mají „mínusáři“ argumenty – máte nějakou studii, která vyvrací to, že kruhový objezd je nevýhodnější tam, kde je stejná intenzita provozu na všech ramenech?
– Poslední věta je nesmysl, kvůli zpomalení a jednoduššímu nájezdu se kruháče přece staví.
– Odbočení vlevo je jednodušší a bezpečnější, na to se nějak „zapomnělo“.
– Symetrické zatížení ramen je hovadina, to nastává jen málokdy a i bez něj výhody kruháče fungují.
Pokud je na hlavní obrovská intenzita a potřebujete na ní dostat menší ale nezanedbatelné množství aut z vedlejších tak máte v podstatě dvě bezpečné možnosti: kruhový objezd nebo světelnou křižovatku. Na standardní dvouokruhové komunikaci má kruhový objezd jednoznačně vyšší kapacitu. Styková křižovatka vhodná není, neb se nedá ze silně zatížené silnice nedá sjet ani na ni najet.
Ano a v tomto případě tam má být jednoznačně světelná křižovatka!
OK na silnice první třídy samozřejmě patří, co tam naopak nepatří jsou průsečné křižovatky. To si jako představujete všude MÚK? Na to jako stát nemáme peníze.
Pane Poledný jste úplně mimo. KO na silnicích 1.třídy je úplně normální. Ve Španělsku jsou i na rychlostních silnicích.
by to moc nesrovnával… V Rakousku na silnicích „B“ jsou taky, ale často souběžně toho vedou dálnice. Příklad: A10 a B159…
hlavně mohli postavit jižní část středočeské dálnice D3 (po Benešov) dřív a bylo by to… nemuseli řešit Miličín a Olbramovice a mohlo by to být.. sice by pak část D1-Bene byla šílená, ale zvýšil by se tlak na dostavbu… 😉
Ne, v Benešově kruháče nic nezpůsobily. Z obou stran před Benešovem jsou ale dvoupruhý, na kterých se řidiči neumí řadit na koncích.
A ano, trošku to kruháče zajistily, ale za to mohou řidiči, kteří neumí při výjezdu ťuknout do blinkru a pak ti, kteří se bojí najet, když je v dohledu auto na kruháku. Ale kruháče za to opravdu nemohou, jezdím tudy i několikrát denně, vím své
Takže podle Vás ty pravidelné kolony mezi kruháči v Benešově neexistují?
Jeden zdroj kolon jsou samozřejmě ty dvoupruhy, ale kolony od kruháče ke kruháči žádná vzácnost nejsou. Benešov nebyl žádná sláva ani dřív, ale ty kruháče ho ve špičkách zabily.
Kolony mezi kruháky byly vždy i před nimi. Jsou tam další stykové křižovatky, hlavně ta u motelu, kde odbočují kamiony na celnici. Tam je ten špunt odjakživa
Tak na celnici se odbočovalo hlavně v místě OK U Topolu do ulice Křižíkova ne U Stadionu a to ten OK vůbec nevyřešil spíš zhoršil.
Situaci zhoršili a nevyřešili vůbec nic. Od sjíždění u Tužinky k Benešovu před OK kolony moc nebyly nyní jsou pravidelně. Ve směru na Prahu u OK na Červených Vrškách taky kolony před OK nebyly a byly až u Tužinky. Navíc v tomhle místě jsem viděl už dost nebezpečných situací, kdy autu od Prahy co odbočovalo do Benešova tam vjel náklaďák. Přitom tady původně měla být MÚK a v budoucnu díky Vaclavické spojce a severnímu obchvatu tu de facto MÚK vznikne, takže tohle beru jako totální plýtvání a bez přidané hodnoty. Přeskoky mezi pruhy tohohle OK ani nepočítám. Ano bylo to… Číst vice »
Naopak kruhový objezd je jedno z nejlepších řešení křižovatek ve vypitých situacích a na přetížených místech. Problém je ten že u nás jsou kruháčem malého poloměru plus řidiči který absolutně na nich neumí jezdit, viz začátky kruháče v Benešově
Kruháče nic nezpůsobily. Způsobili to řidiči na baterky.
Způsobili to bojovníci proti D3.
Kruhové objezdy u Benešova jsou totální katastrofa a tohle bude ještě horší. Vždyť tam 90% aut jede rovně a v takových případech je kruhový objezd totální nesmysl
Co je na tom katastrofického?
Právě proto, že na nich valí většina řidičů rovně, tak se na hlavní trasu z vedlejší nedostanete, tomu kruháč pomůže. Mimo to zpomalí rychlost projíždějících aut, takže se silnice dá i přejít. Není to o kruháči, je to o řídičích a nekonkurenceschopných alternativách k autu v těchto končinách
Řešením by byla světelná křižovatka, která by brzdila průjezd jen ve chvílích, kdy někdo najíždí. Kruhák bude brzdit nepřetržitě.
Zkus těma výrůstkama, co máš na horním konci trupu, zahýbat tím kolečkem, co máš v autě před sebou.